Prezes Blizzarda, Mike Morhaime, wystosował do fanów World of Warcraft specjalne oświadczenie, w którym dokładnie wyjaśnia przyczyny rozmaitych problemów z dostępem do serwerów gry w ostatnim czasie (bardzo pechowy dla Blizzarda okres). Informuje też o środkach, jakie podjęła firma by nic takiego się nie powtórzyło i zapowiada rekompensatę w postaci 3 darmowych dni.
Mike Morhaime pisze o dwóch problematycznych okresach. Pierwszy zaczął się 31 sierpnia i w jego trakcie gracze uczestniczący w rozgrywce na niektórych serwerach bywali rozłączani. Tę kwestię rozwiązano poprzez wyłączenie i ponowne uruchomienie wszystkich realmów. Niestety, uniemożliwiło to na pewien czas logowanie wszystkim graczom WoW.
Niedługo później pojawiły się problemy z dużymi opóźnieniami, powodowanymi przez uszkodzenia linii, łączącej serwery Blizzarda z siecią. Postanowiono kierować ruch inną drogą, jednak nie wyeliminowało to lagów całkowicie. Dopiero wymiana sprzętu 5 września przywróciła wszystko do dobrego stanu.
Kolejne trudności wyniknęły 12 września, kiedy nawaliła klimatyzacja pomieszczeń, w których znajdują się serwery. Zaczęły się przegrzewać i musiano je wyłączyć, by uniknąć uszkodzeń, co również uniemożliwiło grę przez pewien okres. Pojawiły się też niezależne od Blizzarda problemy z kierowaniem ruchu przez operatorów Internetu, również powodujące opóźnienia. Ta kwestia była nieco bardziej skomplikowana i dało się ją rozwiązać dopiero wieczorem 14 września.
Morhaime zapewnia, że zespoły zarówno europejski jak i amerykański starają się robić wszystko, by zapewnić graczom bezproblemowy dostęp do World of Warcraft. Przeprasza też, że we wspomnianych okresach nie były w stanie wywiązać się odpowiednio ze swoich obowiązków. W ramach rekompensaty dla graczy, do 2 darmowych dni, które Blizzard już przyznał, dołożone zostaną kolejne trzy. Zostaną one "dopisane" do wszystkich aktywnych kont w przyszłym tygodniu.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz