Uwaga: Poniższe opisy każdego z zaklęć dotyczą poziomu mistrzowskiego.
Poziom 1
Klątwa
Wszystkie oddziały wroga zadają mniejsze straty, niż gdyby atakowały z najmniejszą możliwą dla nich normalnie skutecznością.
Koszt: 6 many
Czas trwania: 1 runda
Poziom podstawowy: Wybrany oddział przeciwnika zadaje minimalne obrażenia podczas ataku.
Poziom zaawansowany: Wybrany oddział przeciwnika zadaje [(80% minimalnych obrażeń)-1] podczas ataku.
Poziom mistrzowski: Wszystkie oddziały przeciwnika zadają [(100% minimalnych obrażeń)-1] podczas ataku.
Magiczna strzała
Wysyła pocisk magicznej energii raniącej oddział przeciwnika.
Koszt: 5 many
Czas trwania: Natychmiastowy
Poziom podstawowy: Wybrany oddział przeciwnika otrzymuje [(Moc*10)+10] obrażeń.
Poziom zaawansowany: Wybrany oddział przeciwnika otrzymuje [(Moc*10)+20] obrażeń.
Poziom mistrzowski: Wybrany oddział przeciwnika otrzymuje [(Moc*10)+30] obrażeń.
Ochrona przed ogniem
Chroni wybrany oddział zmniejszając obrażenia zadawane przez zaklęcia oparte na magii ognia.
Koszt: 5 many
Czas trwania: 1 runda
Poziom podstawowy: Wybrany oddział sojuszniczy odnosi o 30% mniej obrażeń na skutek działania czarów opartych na magii ognia.
Poziom zaawansowany: Wybrany oddział sojuszniczy odnosi o 50% mniej obrażeń na skutek działania czarów opartych na magii ognia.
Poziom mistrzowski: Wszystkie oddziały sojusznicze odnoszą o 50% mniej obrażeń na skutek działania czarów opartych na magii ognia.
Żądza krwi
Zwiększa skuteczność ataku wszystkich oddziałów podczas walki wręcz.
Koszt: 5 many
Czas trwania: 1 runda
Poziom podstawowy: Atak wybranego oddziału sojuszniczego zwiększa się o 3.
Poziom zaawansowany: Atak wybranego oddziału sojuszniczego zwiększa się o 6.
Poziom mistrzowski: Atak wszystkich oddziałów sojuszniczych zwiększa się o 6.
Poziom 2
Oślepienie
Oślepia stworzenia. Nie mogą się one ruszać ani kontratakować. Oślepienie trwa, aż oddział zostanie zaatakowany bądź czar minie.
Koszt: 10 many
Czas trwania: 1 runda
Poziom podstawowy: Wybrana jednostka przeciwnika jest wyłączona z walki, dopóki nie zostanie zaatakowana. Pierwszy kontratak przeprowadza z wykorzystaniem tylko 50% ataku.
Poziom zaawansowany: Wybrana jednostka przeciwnika jest wyłączona z walki, dopóki nie zostanie zaatakowana. Pierwszy kontratak przeprowadza z wykorzystaniem tylko 25% ataku.
Poziom mistrzowski: Wybrana jednostka przeciwnika jest wyłączona z walki, dopóki nie zostanie zaatakowana. Nie kontratakuje w reakcji na pierwszy atak.
Ściana ognia
W miejscu wskazanym przez gracza tworzy się ściana ognia na polu bitwy, która rani oddziały próbujące ją pokonać.
Koszt: 8 many
Czas trwania: 2 rundy
Poziom podstawowy: Tworzy na polu bitwy ścianę ognia, zajmującą 2 pola. Każdy oddział przechodzący przez takie pole otrzymuje [(Moc*10)+10] obrażeń.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale ściana zajmuje 3 pola i zadaje [(Moc*10)+20] obrażeń.
Poziom mistrzowski: Jak zaawansowany, ale zadaje [(Moc*10)+30] obrażeń.
Wizja
Podaje bardzo dokładne informacje o garnizonach miast, stworzeniach znajdujących się w okolicy oraz o wrogich bohaterach i ich armiach.
Koszt: 4 many
Czas trwania: 1 dzień
Poziom podstawowy: Podaje liczebność oddziału wędrujących stworzeń i przewiduje, czy zechcą się przyłączyć do bohatera. Zasięg czaru równy jest Mocy rzucającego, ale nie mniejszy niż 3.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale pokazuje też podstawowe atrybuty wrogiego bohatera i skład jego armii. Zasięg równy jest podwojonej Mocy rzucającego, ale nie mniejszy niż 3.
Poziom mistrzowski: Jak zaawansowany, ale pokazuje też informacje o wrogim mieście i skład garnizonu. Zasięg równy jest potrojonej Mocy rzucającego, ale nie mniejszy niż 3.
Poziom 3
Kula ognia
Tworzy rozprzestrzeniającą się kulę ognia raniącą wybrany oddział wroga oraz inne oddziały znajdujące się w jego pobliżu.
Koszt: 15 many
Czas trwania: Natychmiastowy
Poziom podstawowy: Oddziały stojące na wybranym polu i na sąsiednich polach odnoszą [(Moc*10)+15] obrażeń.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale zadaje [(Moc*10) +30] obrażeń.
Poziom mistrzowski: Jak podstawowy, ale zadaje [(Moc*10) +60] obrażeń.
Pech
Zmniejsza szczęście wszystkich oddziałów wroga.
Koszt: 12 many
Czas trwania: 1 runda
Poziom podstawowy: Szczęście wybranego oddziału przeciwnika zmniejszane jest o 1.
Poziom zaawansowany: Szczęście wybranego oddziału przeciwnika zmniejszane jest o 2.
Poziom mistrzowski: Szczęście wszystkich oddziałów przeciwnika zmniejszane jest o 2.
Pole minowe
Zaklęcie tworzy losowo na polu bitwy osiem pól minowych widocznych tylko dla gracza i właściwych dla danego terenu oddziałów. Każdy oddział, który wejdzie na miny, powoduje ich wybuch.
Koszt: 18 many
Czas trwania: Do dotknięcia
Poziom podstawowy: Zaklęcie zakłada pola minowe na czterech losowych polach. Oddział, który wejdzie na minę, otrzymuje [(Moc*10)+25] obrażeń. Stworzenia walczące w rodzimym terenie widzą miny i mogą przejść po nich bezpiecznie. Dla wszystkich innych miny są niewidoczne.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale rozmieszcza 6 min, zadających [(Moc*10) +50] obrażeń.
Poziom mistrzowski: Jak podstawowy, ale rozmieszcza 8 min, zadających [(Moc*10) +100] obrażeń.
Poziom 4
Armagedon
Zrzuca deszcz ognia i siarkę na pole bitwy, raniąc wszystkie znajdujące się na nim jednostki.
Koszt: 24 many
Czas trwania: Natychmiastowy
Poziom podstawowy: Zadaje wszystkim jednostkom na polu bitwy [(Moc*50)+30] obrażeń.
Poziom zaawansowany: Zadaje wszystkim jednostkom na polu bitwy [(Moc*50)+60] obrażeń.
Poziom mistrzowski: Zadaje wszystkim jednostkom na polu bitwy [(Moc*50)+120] obrażeń.
Berserk
Oddział zaatakuje losowy wybrany najbliższy oddział, nieważne czyj.
Koszt: 20 many
Czas trwania: 1 atak
Poziom podstawowy: Wybrany oddział atakuje najbliższą jednostkę. Działa na wszystkie stworzenia w promieniu 1 pola od miejsca, na które został rzucony czar.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale działa w promieniu 7 pól.
Poziom mistrzowski: Jak zaawansowany, ale działa w promieniu 19 pól.
Inferno
Wysyła ścianę ognia, która uderza w oddział wroga. Lepiej nie znajdować się wtedy w jego pobliżu!
Koszt: 16 many
Czas trwania: Natychmiastowy
Poziom podstawowy: Jednostki znajdujące się na polu docelowym i w promieniu 2 pól wokół niego otrzymują [(Moc*10)+20] obrażeń.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale zadawane jest [(Moc*10)+40] obrażeń.
Poziom mistrzowski: Jak podstawowy, ale zadawane jest [(Moc*10)+80] obrażeń.
Pogromca
Zwiększa siłę ataku wybranego oddziału podczas walki ze smokami, behemotami, hydrami, diabłami, aniołami i tytanami.
Koszt: 16 many
Czas trwania: 1 runda
Poziom podstawowy: Atak wybranego oddziału sojuszniczego jest zwiększany o 8 podczas walki ze smokami, hydrami i behemotami.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale efekt czaru obejmuje też anioły i diabły.
Poziom mistrzowski: Jak zaawansowany, ale efekt czaru obejmuje też tytanów.
Szał
Zmniejsza skuteczność obrony wybranego oddziału, zwiększając równocześnie siłę jego ataku.
Koszt: 16 many
Czas trwania: Do następnej akcji
Poziom podstawowy: Atak oddziału zwiększany jest o 100% obrony. Obrona oddziału redukowana jest do 0.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale do ataku dodawane jest 150% obrony.
Poziom mistrzowski: Jak podstawowy, ale do ataku dodawane jest 200% obrony.
Tarcza ognia
Tarcza ognia nie chroni przed atakiem, ale sprawia, że atakujący oddział wroga będzie również otrzymywał obrażenia równe tym, jakie sam zadał.
Koszt: 16 many
Czas trwania: 1 runda
Poziom podstawowy: Z ponoszonych przez oddział obrażeń w walce wręcz 20% jest zadawane atakującym.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale oddawane jest 25% obrażeń.
Poziom mistrzowski: Jak podstawowy, ale oddawane jest 30% obrażeń.
Poziom 5
Ofiara
Niszczy jeden z przyjaznych oddziałów, w zamian wskrzeszając inny. Ilość wskrzeszonych jednostek zależy od mocy bohatera oraz ilości punktów życia, które posiadały jednostki z poświęconego oddziału.
Koszt: 25 many
Czas trwania: Trwały
Poziom podstawowy: Wybrany oddział jest składany w ofierze. W zamian za to wskrzeszane są stworzenia (oprócz nieumarłych) z innego oddziału, których suma punktów zdrowia wynosi: [(Moc + Suma wytrzymałości poświęconego typu stworzeń + 3) *liczba poświęconych stworzeń].
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale dodaje się 6 zamiast 3.
Poziom mistrzowski: Jak podstawowy, ale dodaje się 10 zamiast 3.
Żywiołak ognia
Pozwala na przyzwanie żywiołaków ognia. Żadne inne żywiołaki nie będą mogły być przyzwane.
Koszt: 25 many
Czas trwania: Trwająca bitwa
Poziom podstawowy: Po stronie rzucającego pojawia się oddział złożony z (Moc*2) żywiołaków ognia. Nie można wezwać więcej niż jednego typu żywiołaków.
Poziom zaawansowany: Jak podstawowy, ale przybywa (Moc*3) żywiołaków.
Poziom mistrzowski: Jak podstawowy, ale przybywa (Moc*4) żywiołaków.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz