Prolog
Znajdź Ocalałych Rozbitków – Zaprowadź Sarę w Bezpieczne Miejsce
Po ogromnym sztormie ockniesz się na plaży nieznanej tobie wyspy. Wpierw rozejrzyj się po wybrzeżu i zbierz kilka złotych monet oraz inne śmieci. Niestety, jedynym ocalałym, prócz ciebie, okazuje się kobieta imieniem Sara. Niewiasta zaproponuje, by znaleźć jakąś broń, bo busz nie wydaje się bezpieczny. Przy jednym z ciał natkniesz się na Nóż Myśliwski, a od powalonego konaru możesz oderwać Maczugę. Idąc w prawo, natkniesz się na parę Głodnych Sępów Morskich. Pierwsze starcie nie powinno sprawić ci trudności, jeżeli jesteś zapoznany z serią "Gothic". Z tego punktu, zapuszczając się głębiej w puszczę, natkniesz się na Małą Tarczę oraz Zardzewiały Miecz. Tak uzbrojony, możesz spokojnie wrócić do Sary i udać się ścieżką w głąb wyspy.
Tam napotkasz Młodego Żądłoszczura oraz Głodnego Wilka. Nieco dale, na lewo, znajduje się wejście do jaskini zajmowanej przez bandę Gnomów. Nie są to zbyt wymagający przeciwnicy, ale strasznie irytujący, tak że niedoświadczeni gracze mogą mieć z nimi problemy. Idąc wzdłuż ścieżki, spotkasz kolejnego drapieżnika. Wreszcie natkniesz się na większe znamiona cywilizacji – opuszczone domostwo.
Zbadaj Opuszczony Dom – Znajdź Klucz w Opuszczonym Domu – Splądruj Skrzynię w Opuszczonym Domu – Zanieś Sarze Trochę Smażonego Mięsa
Zmęczona kobieta przycupnie na ławce, a tobie pozostawi zadanie zbadania starego domostwa. Wewnątrz, przy leżance, znajdziesz Klucz pasujący do skrzyni z sąsiedniego pomieszczenia. W kufrze znajduje się Patelnia, umożliwiająca upieczenie zdobytego mięsa. Po nakarmieniu siebie i niewiasty, Sara postanowi nieco odpocząć, a tobie pozostanie udanie się na dalszą eksplorację wyspy.
Komentarze
Jedno i drugie jest proste z bronią w okolicach 30 dmg, czyli wystarczy lekki miecz i tarcza do obrony. To czy uważasz się za maga czy cokolwiek innego w Risen i Gothicu nie ma żadnego znaczenia. Musisz władać bronią, a walki z tarczą są najciekawsze i dają miłe poczucie realizmu w porównaniu do bezmyślnego siekania bronią dwuręczną.
Praktycznie każdego wroga, który nie umie przełamać tarczy można pokonać bez zadraśnięcia. Wystarczy być cierpliwym. Wyprowadzasz dwa ciosy i jako trzeci wykonujesz blok, który zazwyczaj kończy się silnym kontratakiem. To jest układ bez rozwijania skila do broni i można na nim przejść całą grę gdy zabraknie many, lub przeciwnik jest za blisko. Warto też zagonić go w narożnik, albo samemu trzymać się ściany aby nie mógł zaatakować nas z flanki.
Czy zmiana ubioru pomorze?;-)
Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć działającego moda do zmiany czcionki i nie widzę zadań w dzienniczku.
Dodaj komentarz