FAQ

4 minuty czytania

1. Świat

1.01: Tworzenie nowego świata daje wam szansę na wprowadzenie nowych i wiarygodnych ras. Czy ta możliwość została należycie spożytkowana?

Niedawno odzyskana wolność jest wykorzystywana. Nowa historia pozwala na wprowadzenie nowych i oryginalnych pomysłów.

1.02: Jaki rodzaj scenerii spotkamy w grze?

Wszystko rozgrywa się w średniowiecznej oprawie na ogromnej wulkanicznej wyspie.

1.03: Czy wyspa zostanie podzielona, by można było dostać się na pewną część po ukończeniu rozdziałów?

Tak, zostały ustalone pewne warunki. Gra została podzielona na rozdziały.

1.04: Czy wulkan jest aktywny? I czy odgrywa jakąś rolę w fabule?

Wulkan wpływa na śródziemnomorski wygląd wyspy i odgrywa zasadniczą rolę.

1.05: Czy wygląd świata będzie “brudny”, czy też będzie to mieszanka “brudu” i “splendoru”?

Wszystko będzie wyglądać brudno i staro. Będzie to trudne do wykonania, ale będzie świetnie pasować do całości gry.

1.06: Czy są informacje o reszcie świata? Czy to tylko jedyny znany kawałek ziemi przez ludzi?

Tak, ale tylko częściowe. Większość świata jest jednak znana.

1.07: Jakie będą dialogi? Czy pojawi się sprośny humor i śmieszne rozmowy?

Zdecydowanie będą akcenty humorystyczne, gdyż autorzy mają poczucie humoru.

1.08: Czy czas w grze będzie szybciej płynął niż realny?

Będzie przyspieszona zmiana dnia i nocy.

1.09: Czy są plany stworzenia wielu miast/obozów albo osad?

Tak.

1.10: Czy w nowej grze większą uwagę poświęci się katakumbom, lochom, sieci kanalizacji i twierdzom?

Zdecydowanie tak.

1.11: Czy będą występowały różne klimaty i strefy wegetacyjne, jak i ukryte lokacje?

Tak.

1.12: Czy drzewa będą miały liście lub igły?

Będzie mieszanka obu.

1.13: Czy lochy będą ciemniejsze w nocy, a jaśniejsze za dnia?

Tak.

1.14: Czy będą występowały frakcje i różne kultury?

Istnieją liczne kultury i frakcje.

1.15: Czy stworzenia w RPB przypominają prawdziwe zwierzęta i czy będą wierzchowce?

Potwory w RPB są naprawdę egzotyczne i tylko kilka przypomina zwykłe zwierzęta. Nie będzie żadnych wierzchowców.

1.16: Czy pojawi się teren treningowy w RPB?

Tak, będą oczywiście lokacje do ćwiczeń.

1.17: Czy będą tajne bronie lub coś podobnego?

Tak.

1.18: Czy będą elementy akrobatyki w czasie walki?

Style walki będą związane z poziomem umiejętności. Im większe umiejętności, tym bardziej doskonały styl walki.

1.19: Czy będą różne warunki pogodowe?

Są plany dotyczące różnorodnych warunków pogodowych.

1.20: Czy pojawią się jakieś imponujące budynki lub całe kompleksy połączone ze sobą?

Oczywiście!

1.21: Czy są jakieś trujące lub niebezpieczne rośliny odbierające bohaterowi zdrowie lub manę?

Tak, planujemy wprowadzić takie elementy.

1.22: Czy będą mocne trunki?

Zdecydowanie tak!

1.23: Czy będą występowały kobiety?

Tak, będą kobiety.

2. Postacie

2.01: Czy bohater będzie miał stały wygląd, czy będzie można go modyfikować? Będzie mógł mrugać?

Bohater będzie miał stały wygląd. Tak, będzie mógł mrugać.

2.02: Jaki status społeczny będzie miał nasz bohater na samym początku?

Jako że bohater jest nowy, musi wpierw poznać wyspę. Będzie zajmował najniższy status społeczny. Posiada kilka umiejętności i wiedzę, lecz musi się rozwijać, by w pełni rozwinąć skrzydła. Wykorzystanie nabytych umiejętności będzie mieć duży wpływ na dalszy przebieg gry.

2.03: Oprócz ludzi, będą również inne rasy jak orkowie, elfy lub krasnoludy?

Tak, ale żadne z wymienionych.

2.04: Czy będzie istniała hierarchia społeczna?

Tak.

2.05: Czy NPC będą posiadały unikalne charaktery?

Tak, będą.

2.06: Czy nasz bohater będzie potrzebował jedzenia, picia, odpoczynku i czy będą wewnętrzne monologi?

Tak.

2.07: Czy bohater będzie mógł zregenerować swoją manę i zdrowie poprzez spanie w każdym łożu?

Tak.

2.08: Czy będą różne fryzury?

Tak, będą. Niektóre całkiem realistyczne.

2.09: Czy będą postacie z nadwagą?

Będą ludzie otyli.

3. Bronie i Magia

3.01: Czy w RPB pojawią się świetne i realistyczne bronie? Czy je projektujecie?

Bronie wyglądają bardzo realistycznie, ale będzie też kilka specjalnych. Nasz „mistrz oręża” modeluje je ręcznie.

3.02: Czy będzie występowała magia?

Naturalnie! Było już wiele modyfikacji, gdyż jest to dla nas bardzo ważne.

3.03: Żadne cechy z serii Gothic nie będą wykorzystane. Czy to oznacza, że musimy poradzić sobie bez kuli ognia i deszczu ognia?

Kula ognia jest standardowym czarem ofensywnym maga i nie jest chroniona prawami autorskimi. Głównie chodzi o bazowanie na podobnych postaciach, muzyce, potworach, bogach itp.

3.04: Czy będą tarcze i walka dwiema broniami?

Oczywiście!

3.05: Czy będą cepy i materiały wybuchowe?

Nie.

4. Technologia

4.01: Czy tekstury będą fotorealistyczne, nie rysowane i czy wykorzystacie HDR (nie Bloom)?

Programy HDR są wykorzystywane do optymalizacji części tekstur. Będą zbliżone, ale nie fotorealistyczne.

4.02: Liczba polygonów ma zostać zmniejszona. Czy to prawda?

Maksymalna liczba polygonów przypadająca na model pancerza mieści się w granicach 6000 i będziemy się starać o zmniejszenie tej liczby.

4.03: Czy możemy mieć nadzieję na powstanie trybu dla wielu graczy, który pozwoli na przeżywanie gry wraz z przyjaciółmi przez LAN?

Logistyczne problemy, które spowodowałaby ta nowość w grze typu RPG, stanowiłyby dużą przeszkodę nawet dla dużego studia.

4.04: Czy niebo będzie generowane, czy będzie to tekstura?

Niebo będzie generowane, podobnie jak przejście dnia w noc.

4.05: Jak wyglądają różne materiały (skóra, jedwab, len, atłas)? Czy tekstury wyglądają realistycznie?

Do modeli został wprowadzony nowy system materiałów. Skóra będzie wyglądała jak prawdziwa skóra, a metal i materiały będą posiadać specjalny efekt cienia. Części ubrań są animowane ręcznie, dlatego symulacja nie odbywa się w czasie rzeczywistym, co spowodowałoby obniżenie wydajności i wpłynęło negatywnie na grę. Pojedyncze tekstury posiadają kolorową bitmapę, normalną mapę dla lepszego efektu i różne efekty materiałów z cieniami.

4.06: Czy producenci biorą pod uwagę wsparcie dwu lub czterordzeniowych procesorów, jak i szerokich ekranów?

Tak.

4.07: Czy gra będzie dostępna na Linux i inne systemy?

Nie ma planów ani na Mac, ani Linux.

4.08: Czy planowane jest demo?

Jest ono tworzone.

5. Ogólne

5.01: Czy prośby i pomysły graczy będą wcielone do gry?

Tak.

5.02: Skąd wzięliście inspirację na stworzenie tej gry?

Tym razem oparta jest bardziej na realizmie. Oczywiście będą pewne elementy pochodzące z filmów, ale głównie przywiązywaliśmy wagę do oryginalności.

5.03: Czy nowy projekt będzie mieć kolejne części?

Tytuł jest wystarczalny sam w sobie, ale istnieją plany dotyczące kontynuacji.

5.04: Czy będą skryptowane sekwencje wykorzystujące grafikę gry?

Skryptowane sceny nie są planowane.

5.05: Czy będą obiekty, które zwiększą nasze atrybuty poprzez zjedzenie/użycie ich?

Tak.

5.06: Czy będą stada zwierząt grasujących po wyspie? Czy są jakieś futrzaki?

Stada i zwierzęta futerkowe są planowane.

5.07: Czy będzie możliwość przemiany w inną istotę z RPB?

Są plany dotyczące transmutacji, ale nie ma jeszcze dokładnych informacji.

5.08: Czy na pancerzach będą widoczne ślady walki (zgniecenia, rysy itp.)?

Pancerze będą niezniszczalne.

5.09: Czy RPB będzie mieć więcej zagadek i bardziej zaawansowany poziom design?

Tak.

5.10: Czy pojawią się wyrenderowane sekwencje i Easter eggs?

Tak.

Źródło: Risen.deepsilver.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...