1. Świat
1.01: Tworzenie nowego świata daje wam szansę na wprowadzenie nowych i wiarygodnych ras. Czy ta możliwość została należycie spożytkowana?
Niedawno odzyskana wolność jest wykorzystywana. Nowa historia pozwala na wprowadzenie nowych i oryginalnych pomysłów.
1.02: Jaki rodzaj scenerii spotkamy w grze?
Wszystko rozgrywa się w średniowiecznej oprawie na ogromnej wulkanicznej wyspie.
1.03: Czy wyspa zostanie podzielona, by można było dostać się na pewną część po ukończeniu rozdziałów?
Tak, zostały ustalone pewne warunki. Gra została podzielona na rozdziały.
1.04: Czy wulkan jest aktywny? I czy odgrywa jakąś rolę w fabule?
Wulkan wpływa na śródziemnomorski wygląd wyspy i odgrywa zasadniczą rolę.
1.05: Czy wygląd świata będzie “brudny”, czy też będzie to mieszanka “brudu” i “splendoru”?
Wszystko będzie wyglądać brudno i staro. Będzie to trudne do wykonania, ale będzie świetnie pasować do całości gry.
1.06: Czy są informacje o reszcie świata? Czy to tylko jedyny znany kawałek ziemi przez ludzi?
Tak, ale tylko częściowe. Większość świata jest jednak znana.
1.07: Jakie będą dialogi? Czy pojawi się sprośny humor i śmieszne rozmowy?
Zdecydowanie będą akcenty humorystyczne, gdyż autorzy mają poczucie humoru.
1.08: Czy czas w grze będzie szybciej płynął niż realny?
Będzie przyspieszona zmiana dnia i nocy.
1.09: Czy są plany stworzenia wielu miast/obozów albo osad?
Tak.
1.10: Czy w nowej grze większą uwagę poświęci się katakumbom, lochom, sieci kanalizacji i twierdzom?
Zdecydowanie tak.
1.11: Czy będą występowały różne klimaty i strefy wegetacyjne, jak i ukryte lokacje?
Tak.
1.12: Czy drzewa będą miały liście lub igły?
Będzie mieszanka obu.
1.13: Czy lochy będą ciemniejsze w nocy, a jaśniejsze za dnia?
Tak.
1.14: Czy będą występowały frakcje i różne kultury?
Istnieją liczne kultury i frakcje.
1.15: Czy stworzenia w RPB przypominają prawdziwe zwierzęta i czy będą wierzchowce?
Potwory w RPB są naprawdę egzotyczne i tylko kilka przypomina zwykłe zwierzęta. Nie będzie żadnych wierzchowców.
1.16: Czy pojawi się teren treningowy w RPB?
Tak, będą oczywiście lokacje do ćwiczeń.
1.17: Czy będą tajne bronie lub coś podobnego?
Tak.
1.18: Czy będą elementy akrobatyki w czasie walki?
Style walki będą związane z poziomem umiejętności. Im większe umiejętności, tym bardziej doskonały styl walki.
1.19: Czy będą różne warunki pogodowe?
Są plany dotyczące różnorodnych warunków pogodowych.
1.20: Czy pojawią się jakieś imponujące budynki lub całe kompleksy połączone ze sobą?
Oczywiście!
1.21: Czy są jakieś trujące lub niebezpieczne rośliny odbierające bohaterowi zdrowie lub manę?
Tak, planujemy wprowadzić takie elementy.
1.22: Czy będą mocne trunki?
Zdecydowanie tak!
1.23: Czy będą występowały kobiety?
Tak, będą kobiety.
2. Postacie
2.01: Czy bohater będzie miał stały wygląd, czy będzie można go modyfikować? Będzie mógł mrugać?
Bohater będzie miał stały wygląd. Tak, będzie mógł mrugać.
2.02: Jaki status społeczny będzie miał nasz bohater na samym początku?
Jako że bohater jest nowy, musi wpierw poznać wyspę. Będzie zajmował najniższy status społeczny. Posiada kilka umiejętności i wiedzę, lecz musi się rozwijać, by w pełni rozwinąć skrzydła. Wykorzystanie nabytych umiejętności będzie mieć duży wpływ na dalszy przebieg gry.
2.03: Oprócz ludzi, będą również inne rasy jak orkowie, elfy lub krasnoludy?
Tak, ale żadne z wymienionych.
2.04: Czy będzie istniała hierarchia społeczna?
Tak.
2.05: Czy NPC będą posiadały unikalne charaktery?
Tak, będą.
2.06: Czy nasz bohater będzie potrzebował jedzenia, picia, odpoczynku i czy będą wewnętrzne monologi?
Tak.
2.07: Czy bohater będzie mógł zregenerować swoją manę i zdrowie poprzez spanie w każdym łożu?
Tak.
2.08: Czy będą różne fryzury?
Tak, będą. Niektóre całkiem realistyczne.
2.09: Czy będą postacie z nadwagą?
Będą ludzie otyli.
3. Bronie i Magia
3.01: Czy w RPB pojawią się świetne i realistyczne bronie? Czy je projektujecie?
Bronie wyglądają bardzo realistycznie, ale będzie też kilka specjalnych. Nasz „mistrz oręża” modeluje je ręcznie.
3.02: Czy będzie występowała magia?
Naturalnie! Było już wiele modyfikacji, gdyż jest to dla nas bardzo ważne.
3.03: Żadne cechy z serii Gothic nie będą wykorzystane. Czy to oznacza, że musimy poradzić sobie bez kuli ognia i deszczu ognia?
Kula ognia jest standardowym czarem ofensywnym maga i nie jest chroniona prawami autorskimi. Głównie chodzi o bazowanie na podobnych postaciach, muzyce, potworach, bogach itp.
3.04: Czy będą tarcze i walka dwiema broniami?
Oczywiście!
3.05: Czy będą cepy i materiały wybuchowe?
Nie.
4. Technologia
4.01: Czy tekstury będą fotorealistyczne, nie rysowane i czy wykorzystacie HDR (nie Bloom)?
Programy HDR są wykorzystywane do optymalizacji części tekstur. Będą zbliżone, ale nie fotorealistyczne.
4.02: Liczba polygonów ma zostać zmniejszona. Czy to prawda?
Maksymalna liczba polygonów przypadająca na model pancerza mieści się w granicach 6000 i będziemy się starać o zmniejszenie tej liczby.
4.03: Czy możemy mieć nadzieję na powstanie trybu dla wielu graczy, który pozwoli na przeżywanie gry wraz z przyjaciółmi przez LAN?
Logistyczne problemy, które spowodowałaby ta nowość w grze typu RPG, stanowiłyby dużą przeszkodę nawet dla dużego studia.
4.04: Czy niebo będzie generowane, czy będzie to tekstura?
Niebo będzie generowane, podobnie jak przejście dnia w noc.
4.05: Jak wyglądają różne materiały (skóra, jedwab, len, atłas)? Czy tekstury wyglądają realistycznie?
Do modeli został wprowadzony nowy system materiałów. Skóra będzie wyglądała jak prawdziwa skóra, a metal i materiały będą posiadać specjalny efekt cienia. Części ubrań są animowane ręcznie, dlatego symulacja nie odbywa się w czasie rzeczywistym, co spowodowałoby obniżenie wydajności i wpłynęło negatywnie na grę. Pojedyncze tekstury posiadają kolorową bitmapę, normalną mapę dla lepszego efektu i różne efekty materiałów z cieniami.
4.06: Czy producenci biorą pod uwagę wsparcie dwu lub czterordzeniowych procesorów, jak i szerokich ekranów?
Tak.
4.07: Czy gra będzie dostępna na Linux i inne systemy?
Nie ma planów ani na Mac, ani Linux.
4.08: Czy planowane jest demo?
Jest ono tworzone.
5. Ogólne
5.01: Czy prośby i pomysły graczy będą wcielone do gry?
Tak.
5.02: Skąd wzięliście inspirację na stworzenie tej gry?
Tym razem oparta jest bardziej na realizmie. Oczywiście będą pewne elementy pochodzące z filmów, ale głównie przywiązywaliśmy wagę do oryginalności.
5.03: Czy nowy projekt będzie mieć kolejne części?
Tytuł jest wystarczalny sam w sobie, ale istnieją plany dotyczące kontynuacji.
5.04: Czy będą skryptowane sekwencje wykorzystujące grafikę gry?
Skryptowane sceny nie są planowane.
5.05: Czy będą obiekty, które zwiększą nasze atrybuty poprzez zjedzenie/użycie ich?
Tak.
5.06: Czy będą stada zwierząt grasujących po wyspie? Czy są jakieś futrzaki?
Stada i zwierzęta futerkowe są planowane.
5.07: Czy będzie możliwość przemiany w inną istotę z RPB?
Są plany dotyczące transmutacji, ale nie ma jeszcze dokładnych informacji.
5.08: Czy na pancerzach będą widoczne ślady walki (zgniecenia, rysy itp.)?
Pancerze będą niezniszczalne.
5.09: Czy RPB będzie mieć więcej zagadek i bardziej zaawansowany poziom design?
Tak.
5.10: Czy pojawią się wyrenderowane sekwencje i Easter eggs?
Tak.
Źródło: Risen.deepsilver.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz