Walka

4 minuty czytania

Wszyscy, którzy grali w Risen, wiedzą, że walka stanowi jego nieodłączną część. Faranga jest wyspą na tyle tajemniczą i niebezpieczną, że przebywająca na niej niedoświadczona postać z łatwością może wpaść w tarapaty. Potwory nie śpią, a wręcz przeciwnie – wyczekują tylko poruszających się na dwóch nogach kąsków, które zwykle mają idealne wyczucie i przybywają w porze obiadowej. By przetrwać, trzeba być silnym i potrafić stawić czoła, walczyć! Nie można pominąć faktu, że i wiele spraw załatwia się tutaj za pomocą przykładowego miecza, aniżeli dyplomatycznych rozmów.

Twórcy gry umożliwili nam walczenie na kilka sposobów, za pomocą miecza, topora, kostura, łuku oraz kuszy. To, którą broń wybierzemy, zależy tylko od indywidualnego poglądu – w końcu każda ma swoje plusy oraz minusy.

Wymienione wyżej umiejętności bojowe można zwiększać aż do dziesiątego poziomu, a każdy kolejny wnosi coś nowego podczas walki – czy to kolejne metody atakowania, czy kombinacje. Faktem jest również, że im wyższy poziom danej zdolności, tym większe szanse na trafienie wroga oraz zadane mu obrażenia. A jeśli o nich już mowa, wspomnę o trafieniu krytycznym, które kończy wykonywaną sekwencję i rani o wiele bardziej, aniżeli standardowe ciosy.

Krótko opiszę każdą z umiejętności bojowych.

Walka mieczem

miecz

Standardowa i najczęściej wybierana zdolność bojowa, która umożliwia używanie mieczy oraz lekkiej broni białej. Warto zwrócić uwagę, że inwestując punkty w tę umiejętność, zwykle walczy się za pomocą miecza jednoręcznego i tarczy, a więc z nastawieniem na walkę defensywną.

Poziom 1: Możesz używać broni, która zalicza się do kategorii mieczy. Możesz atakować, parować i łączyć ze sobą maksymalnie 3 ciosy.

Poziom 2: Możesz wykonywać kontrataki, by przerwać ataki przeciwnika.

Poziom 3: Możesz wykonywać poprzeczne cięcia.

Poziom 4: Twoje kontrataki mogą zranić przeciwnika.

Poziom 5: Możesz łączyć ze sobą więcej ciosów.

Poziom 6: Możesz trzymać miecze w jednej dłoni.

Poziom 7: Możesz wzmacniać swoje ataki, by zadawać przeciwnikowi więcej obrażeń lub udaremniać jego próby parowania.

Poziom 8: Możesz przerwać kontratak twojego przeciwnika.

Poziom 9: Możesz używać mieczy dwuręcznych.

Poziom 10: Możesz łączyć ze sobą dowolną ilość ciosów.

Walka toporem

topór

Wybierana głównie przez osoby pragnące, by ich postać siała spustoszenie w szeregach wroga dzięki ogromnym obrażeniom, które charakteryzują wszelkie topory i ciężką broń białą. Zwykle są to sztuki dwuręczne, które uniemożliwiają noszenie tarczy.

Poziom 1: Możesz używać broni, która zalicza się do kategorii toporów. Możesz atakować, parować i łączyć ze sobą maksymalnie 3 ciosy.

Poziom 2: Możesz wzmacniać swoje ataki, by zadawać przeciwnikowi więcej obrażeń lub udaremniać jego próby parowania.

Poziom 3: Możesz wykonywać poprzeczne cięcia.

Poziom 4: Możesz wykonywać kontrataki, by przerwać ataki przeciwnika.

Poziom 5: Możesz łączyć ze sobą więcej ciosów.

Poziom 6: Możesz trzymać broń zaliczającą się do kategorii toporów w jednej ręce.

Poziom 7: Twoje kontrataki mogą zranić przeciwnika.

Poziom 8: Ciosy zadawane bronią należącą do kategorii toporów są szybsze.

Poziom 9: Możesz przerwać kontratak twojego przeciwnika.

Poziom 10: Możesz łączyć ze sobą dowolną ilość ciosów.

Walka kosturem

kostur

Dwuręcznymi kosturami posługują się głównie magowie oraz wojownicy Zakonu, którzy cenią sobie zadawane obrażenia, mały ciężar oraz duży zasięg broni.

Poziom 1: Możesz używać broni, która zalicza się do kategorii kosturów. Możesz atakować, parować i łączyć ze sobą maksymalnie 3 ciosy.

Poziom 2: Możesz wykonywać kontrataki, by przerwać ataki przeciwnika.

Poziom 3: Możesz wykonywać poprzeczne cięcia.

Poziom 4: Twoje kontrataki mogą zranić przeciwnika.

Poziom 5: Możesz łączyć ze sobą więcej ciosów.

Poziom 6: Możesz przerwać kontratak twojego przeciwnika.

Poziom 7: Wszystkie ciosy zadają większe obrażenia.

Poziom 8: Możesz wzmacniać swoje ataki, by zadawać przeciwnikowi więcej obrażeń lub udaremniać jego próby parowania.

Poziom 9: Twoje kontrataki zadają większe obrażenia.

Poziom 10: Możesz łączyć ze sobą dowolną ilość ciosów.

Łucznictwo

łuk

Zdolność posługiwania się podstawową bronią dystansową – łukiem. Bardzo często przydaje się do wszelkiego odciągania wrogów bądź atakowania ich z miejsca, do którego nie mogą się dostać. Zadaje mniejsze obrażenie, aniżeli kusza, jednak strzela się z niego zdecydowanie szybciej.

Poziom 1: Przeładowywanie i naciąganie jest o 10% szybsze.

Poziom 2: Przeładowywanie i naciąganie jest o 20% szybsze.

Poziom 3: Przeładowywanie i naciąganie jest o 30% szybsze.

Poziom 4: Przeładowywanie i naciąganie jest o 40% szybsze.

Poziom 5: Przeładowywanie i naciąganie jest o 50% szybsze.

Poziom 6: Przeładowywanie i naciąganie jest o 60% szybsze.

Poziom 7: Przeładowywanie i naciąganie jest o 70% szybsze.

Poziom 8: Przeładowywanie i naciąganie jest o 80% szybsze.

Poziom 9: Przeładowywanie i naciąganie jest o 90% szybsze.

Poziom 10: Przeładowywanie i naciąganie jest o 100% szybsze.

Kusza

kusza

Dzięki tej zdolności postać jest w stanie skutecznie strzelać z kuszy, która ma podobne zastosowanie co łuk. Aby móc korzystać z lepszych egzemplarzy, trzeba inwestować punkty nauki w siłę. Kusze zadają większe obrażenia niż łuki, jednak ich przeładowywanie trwa dłuższą chwilkę.

Poziom 1: Przeładowywanie i naciąganie jest o 10% szybsze.

Poziom 2: Przeładowywanie i naciąganie jest o 20% szybsze.

Poziom 3: Przeładowywanie i naciąganie jest o 30% szybsze.

Poziom 4: Przeładowywanie i naciąganie jest o 40% szybsze.

Poziom 5: Przeładowywanie i naciąganie jest o 50% szybsze.

Poziom 6: Przeładowywanie i naciąganie jest o 60% szybsze.

Poziom 7: Przeładowywanie i naciąganie jest o 70% szybsze.

Poziom 8: Przeładowywanie i naciąganie jest o 80% szybsze.

Poziom 9: Przeładowywanie i naciąganie jest o 90% szybsze.

Poziom 10: Przeładowywanie i naciąganie jest o 100% szybsze.

Jak widać, jest w czym wybierać. Na zakończenie dodam tylko, że grając postacią, która nie zwykła korzystać z magii, dobrze jest zainwestować jednocześnie w broń do walki w zwarciu, jak i na dystans. Wierzcie mi, że takie rozwiązanie znacznie ułatwi rozgrywkę.

Komentarze

0
·
Mam pewną uwagę... przy ogólnym opisie umiejętności walki toporem pisze, że są to sztuki dwuręczne i nie można ich nosić z tarczą, a chwilę potem przy 6 punkcie umiejętności sam przepisałeś z gry, że kategoria broni ciężkich jest zaliczana jako broń jednoręczna i w tym momencie można ponieść ją z tarczą... prosiłbym o dopisanie tylko, że... [...]uniemożliwiają noszenie tarczy, jednak dla odpowiednio wytrenowanego wojownika i to nie jest przeszkodą. - oczywiście możesz to inaczej ująć, chciałem tylko dać wzór
0
·
Też mam uwagę:
Miecze:
6. można trzymać długie miecze w jednej ręce i walczyć z nimi z tarczą (lekkie zawsze można)
9. można trzymać dwuręczne miecze w jednej ręce i walczyc z nimi z tarczą (dwuręcznych używać można od początku gry a nie od 9 poziomu tej umiejętności)
Pozdrawiam,
0
·
Wszystko dobrze napisane nie mam zastrzeżeń..tylko mógłbyś napisać gdzie kto uczy (Głupie pytanie ale chodzi mi o to kto uczy Walki Mieczem powyżej 7 levela).
Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale gram Wojownikiem Inkwizycji.

Pozdro
0
·
Wiem, że trochę spóźniona odpowiedź dla komentarza powyżej, ale:
Walka mieczem powyżej 7 poziomu tylko na bagnie po stronie Dona
Topory uczy każdy ogr do maksimum
Kostury Mendoza, potem Carlos po stronie inkwizycji

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...