Rozdział IV
Porozmawiaj z Ignatiusem o Świątyni Wulkanicznej – Mistrz Magii – Porozmawiaj z Estebanem o Świątyni Wulkanicznej – Znajdź Maga, Który Może Ci Pomóc – Porozmawiaj z Carlosem o Świątyni Wulkanicznej – Mianowanie na Inkwizytora
Po wyjściu ze świątyni udaj się do Mistrza Ignatiusa i poinformuj go o planach Inkwizytora Mendozy. Mag nie będzie pocieszony, wyrażając swoją dezaprobatę w stosunku do jego postawy. Poprosi cię o zwrócenie się o pomoc do Don Estebana oraz Komendanta Carlosa. Jeżeli jesteś magiem, zaoferuje on awansowanie cię na mistrza w zgromadzeniu. Udaj się do katedry ze Świętym Płomieniem i weź udział w rytuale. Otrzymasz Ciężkie Szaty Maga oraz mniejsze podarki od reszty braci.
Przywódca rebeliantów nie będzie zbyt pomocny, gdyż jego wiedza na temat przeciwnika jest znikoma. W ramach pomocy przekaże ci za to Miksturę Siły. Jako bandyta przydatność znalezionej runy od Ursegora jest znikoma sama w sobie. Zwróć się o pomoc do Mistrza Ilumara. Mag może sprzedać ci zwoje stworzone na podstawie tej runy bądź możesz zrobić to sam. Około pięć egzemplarzy starczy w zupełności.
Natomiast Komendant zgodzi się, że Mendoza postępuje nierozważnie i zobliguje się do pomocy. Wręczy ci kilka Zwojów Berserkera. Jeżeli przynależysz do Zakonu, zostaniesz również mianowany nowym Inkwizytorem i otrzymasz Zbroję Inkwizytora.
Pancerz Tytanów – Inwazja Jaszczurek
Zestaw Ursegora został podzielony na pięć części – hełm, pancerz, buty, tarczę oraz młot – ukrytych w ruinach na wyspie (ugrowa tarcza).
Udaj się na farmę Tyldy i rozmów z Sewerynem. Podczas dialogu na temat pobliskiego kompleksu świątynnego zostaniecie zaatakowani przez pięć gadów. Pokonaj je i udaj się do ruin na płaskowyżu.
Jak zapewne zdajesz sobie sprawę, budowla zasiedlona jest przez liczne oddziały Jaszczuroludzi i pułapki, więc miej się na baczności, stąpając ostrożnie.
Po spotkaniu z dwoma Skorpionami skieruj kroki w lewo, wykorzystując telekinezę na dźwigni, by uniknąć pułapki. Natkniesz się tam na niebieskawą barierę oraz inną jamę nad strumieniem lawy, w której czyha Popiołak. Przeskakując na drugą stronę, wespnij się po półkach skalnych. Na szczycie zaatakuje cię gadzi kleryk. Pobliskie mauzoleum będzie zapieczętowane czerwonawą barierą, którą możesz zniszczyć, wykorzystując słabsze zwoje uzyskane wcześniej od Cyrusa podczas poszukiwania Eldrika. Tam znajdziesz m.in. Miksturę Zdrowia czy Miksturę Doświadczenia.
Powróć do wejścia do świątyni i zniszcz barierę. Następnie przebij się przez kamienną ścianę i podejdź do piedestału. Na przeciwległej ścianie powinieneś zauważyć Popiersie Kapłana. Za nowootwartym przejściem znajduje się sarkofag z Pancerzem Tytanów oraz Kosturem Tytana.
Buty Tytanów – Wyprawa z Patty do Wielkiego Wodospadu
Podczas wyprawy na zachodnie wybrzeże natkniesz się na Patty, jeżeli uratowałeś ją z łap Romanowa. Wspomoże cię w drodze do kolejnej świątyni, lecz nie wejdzie do niej. Nie pozwól jej również samotnie walczyć z kilkoma jaszczurami na raz, gdyż może umrzeć i zadanie nie zostanie zaliczone. Po drodze natkniesz się na pokaźną liczbę Jaszczuroludzi, jeżeli wcześniej się z nimi nie rozprawiłeś.
Gdy dotrzesz do wodospadu, córka Stalowobrodego opuści drużynę i będzie strzegła wejścia. Wejdź do jamy i rozpraw się z kilkoma Ghulami naraz. Idąc ścieżką wyznaczaną przez fioletowe kryształy, natkniesz się na Popiołaka. Następnie kieruj się na prawo, aż zauważysz wyrwę w suficie, gdzie żerują kolejne Ghule (1). Na górze, poza świątynią, znajduje się oburęczna broń – Miecz Berserkera. Przekrocz barierę i dostań się do ruin.
Zaraz na wejściu zauważysz wyrwę w schodach. Przeskocz ją i zrób to ponownie, gdyż zaraz za luką znajduje się pułapka z kolcami (2). W następnym pomieszczeniu zaatakuje cię para wojowników. Wskocz do zapadni (3) i rozpraw się z kolejnymi przeciwnikami. Po jednej stronie znajduje się przepaść z lawą, a za nią pewne ruiny. Skorzystaj z broni dystansowej lub magii, by wcisnąć odległy przycisk, gdyż dojdziesz tam później. Dalej natkniesz się na cztery Brontoki oraz kolumnę z mapą (4). Zauważ, że w tym pomieszczeniu znajduje się potrójnie zabezpieczony tunel – to twój cel.
Wpierw jednak idź przez jedyny otwarty korytarz i uważaj na podwójną pułapkę z kolcami. w tym przypadku skoki nic nie dadzą, więc wykorzystaj lewitację. Dezaktywuj pułapkę dźwignią i zbierz pozostałości po innym poszukiwaczu przygód. Użyj też kołowrotu (5).
Następnie zniszcz kamienną ściankę i wciśnij guzik (6). Otworzysz pobliskie drzwi. Na ich końcu natkniesz się na podniesiony most (7), więc wróć się do przycisku i jeszcze raz go użyj. Tak odblokujesz kolejne przejście, na którego końcu znajduje się kolejny kołowrót (8). Wejdź do dużej jaskini i przejdź przez małą wnękę jako Łodzik (9). Znajduje się tam gadzi kleryk oraz skrzynia z Łukiem Tytana. Użyj dźwigni, a powrócisz do wcześniejszego pomieszczenia. Spójrz teraz w ogromną szczelinę. W oddali zauważysz kołowrót od mostu, który wcześniej widziałeś. Wykorzystaj broń dystansową bądź zaklęcie, by odblokować drogę. Teraz wróć do pomieszczenia z przyciskiem i wciśnij go dwukrotnie. Takim sposobem wcześniej odwiedzony korytarz jest teraz dostępny.
Przejdź przez pomost, a następnie użyj metalowej obręczy wystającej ze ściany i przeskocz małą przepaść. W bocznym grobowcu natkniesz się na kilka klejnotów. W dalszym korytarzu jest ostatni kołowrót (10) oraz dźwignia, która otworzy przejście do centralnej auli. Potrójne zabezpieczenie zostało usunięte, a w nowootwartym pomieszczeniu czeka cię starcie z dwoma Nieumarłymi Bestiami. W skrzyni znajdują się Buty Tytanów oraz Kusza Tytana (11).
Przebij się przez pobliską ściankę, rozejrzyj po pozostałych tunelach i wyjdź ze świątyni, by rozmówić się z Patty.
Młot Tytanów
Do ruin dostaniesz się, przechodząc przez siedzibę Don Estebana, koło ogniska, gdzie tańczy kobieta. Zniszcz barierę, a znajdziesz się w pomieszczeniu pełnym nieumarłych z dwoma piedestałami. Wpierw dostań się na półkę z kolumnami na prawo, wykorzystując pobliski kamienny blok i lewitację. Znajdują się tam dwie kamienne ścianki, które można zniszczyć. Jedno z pomieszczeń zawiera przycisk otwierający pobliską kryptę. Tam znajdziesz kilka sarkofagów. W jednym z nich ukryto Topór Tytana oraz Popiersie Jaszczurzego Maga.
Wespnij się teraz na przeciwległą ścianę, zniszcz kamienne ścianki i wciśnij przycisk. Kolejne pomieszczenie to głównie pułapka składająca się z 12 pułapek z kolcami. Możesz skorzystać z lewitacji bądź zauważyć, że część z nich jest nieruchoma, a pozostałe wciąż się chowają. Wystarczy przejść po przekątnej, zaczynając do lewej strony, wchodząc w momencie chowania się szpikulców. Na drugiej stronie, poza dźwignią dezaktywującą pułapkę, znajduje się sarkofag ze szkieletem, który ma Popiersie Jaszczurzego Maga.
Zebrane statuetki ustaw na piedestałach. Teraz uważaj, gdyż walka nie będzie zbyt łatwa. W pomieszczeniu czyhają dwie Nieumarłe Bestie oraz Władca Cienia, który jest nieśmiertelny. Wpierw rozpraw się z bestiami, wywabiając je z pomieszczenia. Szkielet można jedynie pokonać, wykorzystując trzy przyciski aktywujące centralny ogień. Twoim zadaniem jest włączenie płomienia i zwabienie Władcy Cienia do niego. Tak zyskasz Młot Władcy Tytanów.
Hełm Tytanów – Rozpraw się Raz na Zawsze z Brogarem
Hełm oraz tarcza tytanów znajdują się w sąsiednich miejscach. Wpierw jednak zajmij się hełmem. Skorzystaj z wejścia od obozu bandytów. Na twojej drodze natkniesz się na truchło poszukiwacza skarbów z mapą kompleksu (1). Jeżeli, będąc bandytą, oszczędziłeś życie Brogarowi (2), spotkasz go właśnie w tej jaskini, by dokończyć porachunki. Po walce idź dalej w kierunku Popiołaka. Następnie z jego legowiska skorzystaj z broni dystansowej i opuść kładkę. Po drugiej stronie wykorzystaj znaleziony Zwój Lewitacji i zejdź na niższą półkę. Zniszcz magiczną barierę (3) i wkrocz do środka. Pokonaj znajdujące się tam jaszczury i uważaj na pułapkę z kolcami.
Po obu stronach zauważysz pomieszczenia z Popiersiami Króla. Jedno z nich jest otwarte, jednak po podniesieniu statuetki, kraty opadną, więc musisz wykorzystać do tego telekinezę. W pobliżu znajduje się też kamienna ścianka, którą należy zniszczyć. Za nią znajdują się dwa Skorpiony, a nieco dalej para Popiołaków. Co ważniejsze, wykorzystaj wnękę przy pajęczakach, by dostać się do zamkniętej klitki z Popiersiem Króla. Umieść statuetkę na piedestale i wyjdź z pomieszczenia, a następnie wykorzystaj telekinezę.
Umieść znalezione posążki na piedestałach i przygotuj się na walkę z dwoma klerykami. Tam też znajduje się Hełm Władcy Tytanów.
Zanim opuścisz lokację, spójrz jeszcze w górę, a zauważysz dodatkowe pomieszczenie. Wespnij się na schody po prawo, przeleć nad wnęką i ponownie nad większą przestrzenią na przeciwległą półkę. Tam rozbij kamienną ściankę, za którą znajduje się pokaźna liczba zmarłych jaszczurów, szkieletów i bestii. Znajdziesz tam Berło Tytana oraz kolejną ściankę, za którą jest Diament.
Tarcza Tytanów
Tarcza oraz hełm znajdują się w sąsiadujących kompleksach na północy. Wchodząc od wschodniej strony, natrafisz na szkielet z mapą lokacji (1). W pewnym momencie usłyszysz charakterystyczne wycie Popiołaka. Znajdź go, a trafisz również na wejście do ruin (2).
W dużej auli przeczytaj inskrypcje na kolumnie, a uzyskasz mapę kompleksu (3). Trzeba ponownie znaleźć posążki, by utorować sobie dojście do artefaktu. Skorzystaj ze wschodniego tunelu, przeskocz zapadnię i zgarnij Popiersie (4). Ciągnąc za metalowy pierścień dezaktywujesz pułapkę z kolcami (5).
Gdy natkniesz się na płomienną pułapkę (6), wykorzystaj telekinezę na dźwigni i bezpiecznie przejdź. Następnie ponownie użyj wajchy, a podniesiesz kratę do krypty.
Po eksploracji tej części świątyni powróć do zapadni i w nią skocz. Trafisz do jaskini, gdzie zakopano miecz oburęczny Skrzydło Tytana (7). Przejdź do kolejnej jamy i przebij się przez kamienną ściankę (8). Przed dalszym zwiedzaniem użyj telekinezy na pobliskiej dźwigni, by wyłączyć pułapkę. Przeleć nad strumieniem lawy (9) i skorzystaj ze Zwoju Przemiany w Łodzika, by dostać się do pomieszczenia z Popiersiem (10). Następnie pociągnij za wajchę i kolejną, by dostać się do głównej auli.
Wejście do skarbca stoi otworem. Na szczycie schodów znajduje się Tarcza Władcy Tytanów (11), jednak po jej zabraniu wejście zostanie zablokowane i będziesz musiał pokonać jeszcze jednego gada, by odblokować przejście.
Znajdź Wszystkie Kawałki Pancerza Tytanów – Eldrik Musi Przekuć Pancerz Władcy Tytanów – Inkwizytor Nie Żyje – Monokl
Po zdobyciu wszystkich artefaktów udaj się do eremity Eldrika, by nadać im moc. Tak zyskasz Zbroję Władcy Tytanów. Powróć do świątyni pod wulkanem i rozmów się z Ursegorem, a następnie z Mendozą, który uświadomi ci, że bez jego Monoklu nie ujrzysz Ognistego Tytana. Pozostanie ci tylko zgładzenie Wielkiego Inkwizytora i odebranie mu przedmiotu.
Po walce nałóż go na oko i wkrocz do więzienia tytana. Walka z Ognistym Tytanem to zestaw pewnych schematów. Podłoże składa się z kamiennych bloków z wyrytymi runami. Jeżeli zaczną się one świecić, oznacza, że za chwilę znikną, więc będziesz musiał zważać, gdzie stąpasz.
Jeżeli tytan wyciągnie jedną nogę w bok i wesprze się na swojej górnej kończynie, oznacza to, że ma zamiar wystrzelić wiązkę ognistego promienia, który poprowadzi po jednym z okręgów. W takim wypadku należy uciekać w przeciwnym kierunku bądź zmienić okręg. Natrafienie na promień powoduje powalenie i pomniejsze rany.
Jeżeli zanadto zbliżysz się do monstrum, wytworzy on ognistą novę, która cię powali i zrani. Wystarczy w odpowiednim momencie podskoczyć, by uniknąć fali uderzeniowej.
Gdy potwór zbierze wokół siebie błyszczącą energię, zacznie ciskać w ciebie magiczne pociski. W tym momencie zasłoń się tarczą i odbij promienie w jego stronę, by go ogłuszyć, gdyż tylko w takim stanie będziesz miał szansę na pokonanie przeciwnika. Gdy będzie on klęczał oszołomiony, podbiegnij do niego i uderz młotem. Około siedmiu takich ciosów spowoduje jego ponowne uwięzienie oraz...
Komentarze
Jedno i drugie jest proste z bronią w okolicach 30 dmg, czyli wystarczy lekki miecz i tarcza do obrony. To czy uważasz się za maga czy cokolwiek innego w Risen i Gothicu nie ma żadnego znaczenia. Musisz władać bronią, a walki z tarczą są najciekawsze i dają miłe poczucie realizmu w porównaniu do bezmyślnego siekania bronią dwuręczną.
Praktycznie każdego wroga, który nie umie przełamać tarczy można pokonać bez zadraśnięcia. Wystarczy być cierpliwym. Wyprowadzasz dwa ciosy i jako trzeci wykonujesz blok, który zazwyczaj kończy się silnym kontratakiem. To jest układ bez rozwijania skila do broni i można na nim przejść całą grę gdy zabraknie many, lub przeciwnik jest za blisko. Warto też zagonić go w narożnik, albo samemu trzymać się ściany aby nie mógł zaatakować nas z flanki.
Czy zmiana ubioru pomorze?;-)
Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć działającego moda do zmiany czcionki i nie widzę zadań w dzienniczku.
Dodaj komentarz