Od premiery "The Elder Scrolls III: Morrowind" minie niedługo 14 lat. Ta, uważana przez wielu za najlepszą odsłonę cyklu, produkcja, zachęciła graczy do stworzenia ogromnej ilości modyfikacji. Od nowych broni i pancerzy, aż po epickie przygody nieustępujące temu co widzieliśmy w podstawce. Nadchodząc mody wprowadzi do niej jednak coś niespodziewanego.
"The Elder Scrolls III: Morrowind" to gra dość stara, która – jak wiemy od jakiegoś czasu – zostanie w przyszłości reaktywowana za sprawą fanowskiego projektu pt. "Skywind", który ma za zadanie przenieść "Morrowinda" na silnik dużo świeższego "Skyrima". W związku z tym, co jakiś czas, otrzymujemy od twórców z TES Renewal Project materiały, które mają podsycać naszą wyobraźnię i zachęcać do oczekiwania. Do sieci trafił kolejny taki filmik – "Rekindle".
Deweloperzy prezentują w nim zaprojektowane przez siebie lokacje oraz potwory, które będą urozmaicać nasze wędrówki podczas zabawy. Wideo znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Solucja! Kompletny opis kariery w Rodzie Hlaalu! Morrowid żyje! Świetne screeny, mapy i tekst Drigera nostalgicznie, trochę sentymentalnie podziałały. Może jak Skywind zostanie ukończony, to przyjdzie pora na Hlaalo? Telvanie i Redoranie się przecież nie obrażą. Kombinować za bardzo nie będę musiał. Tylko lekkie poprawki do wypróbowanej postaci redgardzkiego Atronacha, którą próbuję wskrzesić we wspomnieniowo-poradnikowym artykule. Coś przeoczyłem? Wybaczcie, ale nie sądzę.
Grupa, można by powiedzieć: zapaleńców, pracująca pod nazwą TES Renewal Project, odpowiedzialna za projekt "Skwyind" – modyfikację przenoszącą grę "Morrowind" na silnik "Skyrima" – opublikowała 13 minutowy gameplay prezentujący ich dotychczasowe efekty pracy. Zapis pochodzi z serwisu Twitch, w związku z czym jego jakoś jest niższa, niż być powinna.
Wideo znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Na początku grudnia 2002 roku ukazał się w końcu w Polsce Morrowind. Trzeba jednak pamiętać, że od powstania gry w maju tego samego roku upłynęło już ponad 8 lat, co wpływa na wygląd gry dzisiaj. Pojawiła się jednak fanowska modyfikacja, która znacząco odświeża wygląd gry i czyni ją atrakcyjną nawet dla dzisiejszych graczy.
Zmiany objęły nowe modele postaci – dużo bardziej wyraziste i szczegółowe. Następnie zabrano się za lokacje, które co prawda wciąż przyciągały wzrok, ale należało brać poprawkę i oglądać je z pewnego oddalenia.
Ekipa zajmująca się ulepszeniem Morrowinda zebrała razem wszystkie najpotrzebniejsze i najlepsze modyfikacje w jednej paczce, dzięki czemu wystarczy pobrać jeden plik, ważący bagatela 2 GB, by następnie podmienić pliki i cieszyć się ładniejszą trzecią odsłoną cyklu.
Plik można pobrać z głównej strony projektu. Poniżej filmik prezentujący grę w akcji po upiększeniach.
Dla miłośników nieco już leciwego Morrowinda pojawiły się dwie poprawione z wyglądu rasy. Mowa tutaj o Wysokich Elfach i Bretonach.
Obie te modyfikacje, tego samego autora, nie wpływają na statystyki, lecz stanowią jedynie wizualną ucztę. Przygotowano po 6 modeli dla kobiet, jak i mężczyzn, wykorzystując do tego model ciała stworzony przez Roberta. Niektóre twarze mogą się wydawać dziwnie znajome...
Bretonów znajdziecie w tym miejscu, zaś modyfikacja poprawiająca wygląd Wysokich Elfów jest dostępna pod tym adresem.
Kalian to nick autora modyfikacji do The Elder Scrolls III: Morrowind, która dodaje do świata gry nowy pancerz wykonany z czarnego szkła.
Zainteresowani po instalacji modyfikacji powinni udać się do Ghostgate (Upiornej Bramy), a dokładniej na poziom Tower of Dusk Lower. Sprzedawcą jest Dronos Llervu, obok którego znajdziecie także komplet zwykłej szklanej zbroi.
Pancerz z czarnego szkła, który zapewne znajdzie miłośników wśród fanów mrocznych brzmień i chodzenia nocą po mieście w błyszczącym hełmie, jest do pobrania z tego adresu.
Drodzy czytelnicy! Tego chłodnego i nieprzyjemnego wieczora mam dla Was gorąco-elektryzującą nowinę – mogę Was z radością poinformować, że dział poświęcony grze "The Elder Scrolls III: Morrowind", nad którym szczęśliwy pracowałem przez cały lipiec i sierpień, doczekał się w końcu osobnego wdzianka.
Cóż mogę powiedzieć teraz o ostatecznym efekcie tego projektu? Nie wiem jak Wam, ale mnie wyjątkowo bardzo przygotowana szata graficzna przypadła do gustu. Choć zabrzmi to nieszczerze: naprawdę robi wrażenie! Dziękuję, Paloochu. A czy na Was też robi takie wrażenie, drodzy czytelnicy?
Drodzy czytelnicy! Jako że dziś Piątek Trzynastego, pragnę zrobić coś na przekór losu i sprawić, by ten dzień nie był pechowy a szczęśliwy, dlatego uroczyście przedstawiam trzy gorące artykuły, które powinny przypaść Wam do gustu, w szczególności wszystkim fanom gry The Elder Scrolls III: Morrowind.
Pozwoliłem sobie na takie stwierdzenie, bowiem mowa tu o trzech solucjach zadań z poszczególnych organizacji, którymi są Gildia Magów, Gildia Wojowników oraz Gildia Złodziei. Mam nadzieję, że zaprezentowane teksty niejednokrotnie pomogą Wam rozwiązać problem bądź przeskoczyć stojąca na środku przeszkodę. Cóż mogę rzec na koniec? Miłego czytania i powodzenia!
Kochani czytelnicy! Kilka dni temu przedstawiłem Wam pokaźną aktualizację działu o The Elder Scrolls III: Morrowind. Jako że nie mogę dać sobie na uspokojenie, dziś pragnę dorzucić do odnowionego działu kolejne ekskluzywne i starannie naszykowane danie (główne?) – świeżutką solucję.
Jaki znalazłem na nią przepis? Podstawowym, a jednocześnie najważniejszym składnikiem okazały się dokładnie opisane zadania z Wątku Głównego. Po długim miętoleniu, ubijaniu i modelowaniu, kiedy akapity osiągnęły oczekiwany kształt, a zawarta w nich treść smakowała wybornie, mogłem przyprawić całość odpowiednim kolorem. Następnie, by efekt był jeszcze lepszy, doprawiłem danie porcją obrazków, posiadających aktywne właściwości wspomagające działanie wyobraźni. Ostatnim krokiem okazało się udekorowanie tekstu przygotowanymi mapami, które ułatwią Wam odnalezienie poszczególnych smaków. Co z tego wyszło? Czy dobrze smakuje? Oceńcie sami!