Klasa twojej postaci powinna odzwierciedlać styl gry, jaki jest ci najbliższy. Tworząc nową postać możesz zdefiniować jej klasę na trzy sposoby:
- Odpowiadając na 10 pytań, na podstawie których zostanie dobrana klasa twojej postaci.
- Wybierając samodzielnie jedną z 21 klas dostępnych w Morrowindzie.
- Tworząc własną klasę, wybierając dla niej umiejętności podstawowe i dodatkowe. Każda klasa należy do jednej ze specjalizacji, ma 5 umiejętności głównych i 5 dodatkowych oraz dostaje premię +10 do dwóch współczynników.
Specjalizacja
Klasy mogą należeć do jednej z trzech specjalizacji: Bojowej, Magicznej, Złodziejskiej. Postać otrzymuje premię +5 do każdej umiejętności z tej samej specjalizacji, a umiejętności te łatwiej będzie rozwijać. Na przykład: Postać o specjalizacji bojowej szybciej będzie się uczyć walki toporem niż akrobatyki.
Umiejętności Główne
Każda klasa posiada 5 umiejętności głównych. Na początku gry postać otrzymuje 30 punktów dla każdej umiejętności głównej. Dodatkowo, umiejętności te szybciej się rozwijają w trakcie gry.
Umiejętności Dodatkowe
Każda klasa posiada 5 umiejętności dodatkowych. Na początku gry postać otrzymuje 15 punktów dla każdej takiej umiejętności.
Pozostałe Umiejętności
Umiejętności nie należące do którejś z powyższych kategorii traktowane są jako "pozostałe" i rozwijają się najwolniej. Na początku gry postać otrzymuje 5 punktów dla każdej z pozostałych umiejętności. Na przykład: klasa o specjalizacji bojowej, z 30 punktami Atletyki (umiejętność główna) będzie rozwijać tę umiejętność do 50% szybciej niż klasa o specjalizacji magicznej, z 30 punktami Atletyki (umiejętność pozostała).
Klasy bojowe
Barbarzyńca
Barbarzyńcy to dumni przedstawiciele dzikich plemion stepów i gór. Zwykle są prostolinijni i nieokrzesani, i traktują przemoc jako JEDYNE wyjście z trudnych sytuacji. Ich męstwo i wojenny kunszt czynią z nich znakomitych wojowników.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Siła, Szybkość
Główne umiejętności: Topór, Średni Pancerz, Bron obuchowa, Atletyka, Tarcza
Poboczne umiejętności: Akrobatyka, Lekki Pancerz, Płatnerstwo, Celność, Bez zbroi
Łotr
Gdziekolwiek pojawiają się kłopoty i możliwość łatwego wzbogacenia się, tam będą i przedstawiciele tej klasy. Łotr nie może się równać w bezpośrednim starciu z Rycerzem lun Wojownikiem, ale jego spryt i żyłka kupiecka pozwalają mu czerpać korzyści tam, gdzie inni obeszliby się smakiem.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Szybkość, Osobowość
Główne umiejętności: Krótkie ostrze, Handel, Topór, Lekki Pancerz, Walka Wręcz
Poboczne umiejętności: Tarcza, Średni Pancerz, Retoryka, Atletyka, Długie ostrze
Łucznik
Mobilna podgrupa wojowników, specjalizująca się w walce na dystans. Łucznicy ostrzeliwują nieprzyjaciela przez dłuższy czas, nie pozwalając mu zbliżyć się na odległość dogodną do bezpośredniego ataku.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Zwinność, Siła
Główne umiejętności: Celność, Długie ostrze, Tarcza, Atletyka, Lekki Pancerz
Poboczne umiejętności: Bez zbroi, Włócznia, Przywrócenie, Skradanie się, Średni Pancerz
Paladyn
Ciężkozbrojni wojownicy posługujący się magią i walczący w imię szczytnych idei. Paladyni parają się zwykle walką z potworami i złoczyńcami. Zajęcie to, choć niebezpieczne, bywa czasami bardzo intratne.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Siła, Zwinność
Główne umiejętności: Bron obuchowa, Długie ostrze, Zniszczenie, Ciężki pancerz, Tarcza
Poboczne umiejętności: Przywrócenie, Płatnerstwo, Walka Wręcz, Średni Pancerz, Alchemia
Rycerz
Charakterystyczną cechą wszystkich rycerzy jest szlacheckie pochodzenie i związane z tym obycie na monarszych dworach. Rycerze postępują zwykle w zgodzie z zasadami rycerskiego kodeksy honorowego. Oprócz sztuki wojennej, przedstawicielom tej klasy nie jest obca sztuka leczenia i zaklinania.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Siła, Osobowość
Główne umiejętności: Długie ostrze, Topór, Retoryka, Ciężki pancerz, Tarcza
Poboczne umiejętności: Przywrócenie, Handel, Średni Pancerz, Zaklinanie, Płatnerstwo
Wojownik
Wojownicy to profesjonalni żołnierze, najemnicy i poszukiwacze przygód powszechnie spotykani w całym Cesarstwie. Walczą różnymi rodzajami oręża i noszą każdy rodzaj pancerza. Przedstawiciele tej klasy to wytrzymali, zaprawieni w boju weterani wielu bitew.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Siła, Kondycja
Główne umiejętności: Długie ostrze, Średni Pancerz, Ciężki pancerz, Akrobatyka, Tarcza
Poboczne umiejętności: Płatnerstwo, Włócznia, Celność, Topór, Bron obuchowa
Zwiadowca
Zwiadowcy niepostrzeżenie przepatrują szlaki i śledzą poczynania oddziałów nieprzyjaciela. Przyparci do muru stosują zwykle taktyki partyzanckie, ostrzeliwując wroga z bezpiecznej odległości. W odróżnieniu od Barbarzyńców, Zwiadowcy rzadko kierują się impulsem chwili, zdając się rzadziej na taktykę i strategię.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Szybkość, Kondycja
Główne umiejętności: Skradanie się, Długie ostrze, Średni Pancerz, Atletyka, Tarcza
Poboczne umiejętności: Celność, Alchemia, Przemiana, Lekki Pancerz, Bez zbroi
Klasy magiczne
Czarownik
Czarownicy bywają traktowani jako podrzędna kasta magów, choć w rzeczywistości należało by raczej nazywać ich magami-specjalistami. czarownicy są bowiem mistrzami w sztuce przyzywania i zaklinania. Przedstawiciele tej profesji poszukują zwykle magicznych pierścieni, zwojów, broni i pancerzy. Często spotyka się ich w towarzystwie podległych im ożywieńców lub daedrycznych służących.
Specjalizacja: Magia
Główne cechy: Inteligencja, Kondycja
Główne umiejętności: Zaklinanie, Przywołanie, Zniszczenie, Mistycyzm, Przemiana
Poboczne umiejętności: Iluzja, Średni pancerz, Ciężki pancerz, Celność, Krótkie ostrze
Inkwizytor
Inkwizytorzy poświęcają swe życie walce z wynaturzonymi praktykami czarnej magii. Ich wyszkolenie w dziedzinie walki wręcz, magii i niewykrywalności czyni z nich niezwykle groźnych przeciwników. Naturalnymi przeciwnikami inkwizytorów są wampiry, wiedźmy, czarnoksiężnicy i nekromanci.
Specjalizacja: Magia
Główne cechy: Inteligencja, Zwinność
Główne umiejętności: Przywołanie, Zaklinanie, Alchemia, Lekki pancerz, Celność
Poboczne umiejętności: Bez zbroi, Tarcza, Bron obuchowa, Skradanie się, Mistycyzm
Mag
Dla większości Magów nauka jest celem samym w sobie, choć zdarzają się osobnicy, którzy ze swych umiejętności czerpią bardziej wymierne korzyści. Choć magowie to bardzo niejednolita grupa, mają wspólny mianownik: umiłowanie nauk magicznych.
Specjalizacja: Magia
Główne cechy: Inteligencja, Siła woli
Główne umiejętności: Mistycyzm, Zniszczenie, Przemiana, Iluzja, Przywrócenie
Poboczne umiejętności: Zaklinanie, Alchemia, Bez zbroi, Krótkie ostrze, Przywołanie
Mag bitewny
Specjalna grupa magów, wyszkolona zarówno w tajnikach magii jak i konwencjonalnej sztuce wojennej. Magowie bitewni nie są tak wszechstronni jak ich koledzy po fachu, ale rekompensują to sobie prawdziwym mistrzostwem w dziedzinie zaklęć ofensywnych. Kilku Magów bitewnych może stawić czoła nawet bardzo licznemu oddziałowi przeciwnika, toteż chętnie zatrudnia się ich w armiach i strażach przybocznych możnowładców.
Specjalizacja: Magia
Główne cechy: Siła, Inteligencja
Główne umiejętności: Przemiana, Zniszczenie, Przywołanie, Topór, Ciężki pancerz
Poboczne umiejętności: Mistycyzm, Długie ostrze, Celność, Zaklinanie, Alchemia
Mag zbrojny
Są to magowie-najemnicy, służący zwykle w mniejszych oddziałach cesarskiej armii. Weterani tej klasy cieszą się opinią znakomitych żołnierzy i poszukiwaczy przygód.
Specjalizacja: Magia
Główne cechy: Siła woli, Kondycja
Główne umiejętności: Tarcza, Przywrócenie, Długie ostrze, Zniszczenie, Przemiana
Poboczne umiejętności: Bron obuchowa, Zaklinanie, Alchemia, Średni pancerz, Topór
Nocny łowca
Nocni łowcy to kasta magów, którzy specjalizują się w cichej walce na tyłach wroga. Przedstawiciele tej klasy nie cieszą się zbyt dobrą opinią, gdyż większość z nich to złodzieje, skrytobójcy i tajni agenci wywiadu.
Specjalizacja: Magia
Główne cechy: Siła woli, Szybkość
Główne umiejętności: Mistycyzm, Iluzja, Przemiana, Skradanie się, Krótkie ostrze
Poboczne umiejętności: Lekki pancerz, Bez zbroi, Zniszczenie, Celność, Zabezpieczenia
Uzdrowiciel
Uzdrowiciele to specjalna kasta magów, która ma uzdrawiać rannych i leczyć chorych. W obliczu niebezpieczeństwa Uzdrowiciele posługują się magią obronną, do przemocy uciekając się wyłącznie w sytuacjach krytycznych.
Specjalizacja: Magia
Główne cechy: Inteligencja, Siła woli
Główne umiejętności: Przywrócenie, Mistycyzm, Przemiana, Walka Wręcz, Retoryka
Poboczne umiejętności: Iluzja, Alchemia, Bez zbroi, Lekki pancerz, Bron obuchowa
Klasy złodziejskie
Akrobata
Akrobaci to zwyczajowe, łagodne określenie dla grupy wysportowanych włamywaczy, którzy potrafią dostać się w miejsca nieosiągalne dla zwykłych złodziei. Jak wszyscy rabusie polegają w znacznej mierze na zwinności i niewykrywalności.
Specjalizacja: Walka
Główne cechy: Zwinność, Kondycja
Główne umiejętności: Akrobatyka, Atletyka, Celność, Skradanie się, Bez zbroi
Poboczne umiejętności: Retoryka, Przemiana, Włócznia, Walka Wręcz, Lekki Pancerz
Agent
Agenci zajmują się zdobywaniem wiadomości i dezinformacją przeciwnika. Oprócz szkolenia w dziedzinach typowo złodziejskich są także mistrzami samoobrony. Dobry agent jest cichy, przebiegły i samowystarczalny.
Specjalizacja: Złodziejstwo
Główne cechy: Osobowość, Zwinność
Główne umiejętności: Retoryka, Skradanie się, Akrobatyka, Lekki Pancerz, Bron krótka
Poboczne umiejętności: Handel, Przywołanie, Tarcza, Bez zbroi, Iluzja
Bard
Bardowie to wędrowni śpiewacy i gawędziarze. Choć bitwy traktują zwykle jako źródło inspiracji dla swych pieśni, wędrowny poeta musi także władać mieczem, jeśli nie chce zakończyć żywota w żołądku napotkanych na szlaku bestii.
Specjalizacja: Złodziejstwo
Główne cechy: Osobowość, Inteligencja
Główne umiejętności: Retoryka, Akrobatyka, Alchemia, Długie ostrze, Tarcza
Poboczne umiejętności: Handel, Iluzja, Średni Pancerz, Zaklinanie, Zabezpieczenia
Mnich
Mnisi to specjaliści od walki bez użycia broni i pancerza. Dzięki swej zręczności i ruchliwości potrafią w razi potrzeby pozostawać niezauważeni nawet ale czujnego obserwatora. Wiedzą również jak radzić sobie z wszelkiego rodzaju lekkim orężem.
Specjalizacja: Złodziejstwo
Główne cechy: Zwinność, Siła woli
Główne umiejętności: Walka Wręcz, Bez zbroi, Atletyka, Akrobatyka, Skradanie się
Poboczne umiejętności: Tarcza, Celność, Lekki Pancerz, Przywrócenie, Bron obuchowa
Pielgrzym
Pielgrzymi to podróżnicy poszukujący prawdy i duchowego oczyszczenia. Lata wędrówek przez niebezpieczne pustkowia nauczyły ich biegle władać wszelkiego rodzaju orężem i pancerzami, a także posługiwać się magią. Obycie w większych miastach Cesarstwa rozwinęło u nich żyłkę kupiecką i zdolność przekonywania napotkanych osób.
Specjalizacja: Złodziejstwo
Główne cechy: Kondycja, Osobowość
Główne umiejętności: Retoryka, Handel, Celność, Przywrócenie, Średni Pancerz
Poboczne umiejętności: Iluzja, Walka Wręcz, Bron krótka, Tarcza Alchemia
Skrytobójca
Skrytobójcy zajmują się cichym likwidowaniem niewygodnych osób. Ofiara ginie zwykła zastrzelona z ukrycia lub zasztyletowana w tłumie ludzi. Skrytobójcy mogą być zarówno bezlitosnymi mordercami jak i agentami instytucji, stojących na straży prawa i porządku.
Specjalizacja: Złodziejstwo
Główne cechy: Szybkość, Inteligencja
Główne umiejętności: Skradanie się, Celność, Lekki Pancerz, Bron krótka, Akrobatyka
Poboczne umiejętności: Zabezpieczenia, Długie ostrze, Alchemia, Tarcza, Atletyka
Złodziej
Złodzieje zajmują się kradzieżą kieszonkową i włamaniami. W odróżnieniu od bandytów, którzy zabijają swoje ofiary, złodzieje stawiają na niewykrywalność i z reguły stronią od przemocy. Ich głównymi atutami są spryt i zręczność.
Specjalizacja: Złodziejstwo
Główne cechy: Szybkość, Zwinność
Główne umiejętności: Zabezpieczenia, Skradanie się, Akrobatyka, Lekki Pancerz, Bron krótka
Poboczne umiejętności: Celność, Retoryka, Walka Wręcz, Handel, Atletyka
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz