Umiejętności

4 minuty czytania

Umiejętności bojowe

Atletyka

umiejętność

Umiejętność ta pozwala twojej postaci szybciej biegać i pływać.

Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.

Broń obuchowa

umiejętność

Umiejętność ta pozwala twojej postaci sprawnie posługiwać się wszelaką bronią obuchową, np. maczugami, buzdyganami, młotkami, pałkami i laskami.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła.

Ciężki pancerz

umiejętność

Umiejętność ta pozwala twojej postaci swobodnie się poruszać się i walczyć w ciężkich, wytrzymałych pancerzach, np. żelaznych, stalowych, srebrnych, dwemerowych, ebonowych lub daedryczych.

Odpowiedzialny współczynnik: Wytrzymałość.

Długie ostrze

umiejętność

Dzięki tej umiejętności twoja postać może sprawnie posługiwać się bronią sieczną o długich ostrzach, np. jedno i dwuręcznymi mieczami, szablami, katanami i dai-katanami.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła.

Płatnerstwo

umiejętność

Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła naprawić zużyty oręż i pancerze. Uszkodzony oręż zadaje mniejsze obrażenia. Uszkodzony pancerz zapewnia słabszą ochronę przed ciosami przeciwnika. W miarę zużywania się, skuteczność broni i pancerza wyraźnie spada.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła.

Średni pancerz

umiejętność

Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła swobodnie poruszać się i walczyć w wytrzymałych, lecz stosunkowo lekkich zbrojach, np. kolczych, łuskowych, kościanych lub orkowych.

Odpowiedzialny współczynnik: Wytrzymałość.

Tarcza

umiejętność

Dzięki tej umiejętności twoja postać może wykorzystywać tarczę do blokowania ataków przeciwnika. Pomyślne użycie umiejętności Tarcza całkowicie chroni postać przed obrażeniami.

Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.

Topór

umiejętność

Umiejętność ta pozwala twojej postaci sprawnie posługiwać się wszelakiego rodzaju toporami.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła.

Włócznia

umiejętność

Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła skutecznie walczyć długą bronią drzewcową, np. włóczniami czy halabardami.

Odpowiedzialny współczynnik: Wytrzymałość.

Umiejętności magiczne

Alchemia

umiejętność

Alchemik potrafi łączyć ze sobą pozornie bezwartościowe składniki, tworząc n nich niezwykle potężne eliksiry. Mikstury te mogą m.in. uzdrawiać, leczyć choroby, zwiększać współczynniki, chronić przed obrażeniami i umożliwiać oddychanie w wodzie.

Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.

Bez zbroi

umiejętność

Umiejętność ta pozwala twojej postaci unikać obrażeń, gdy nie chroni ją żadna zbroja, poprzez odpowiednie przyjmowanie, zabijanie lub unikanie ciosów przeciwnika. Mistrzowie tej sztuki lepiej radzą sobie bez żadnego pancerza, niż z najlepszą zbroją.

Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.

Iluzja

umiejętność

Zaklęcia ze szkoły iluzji wpływają na sposób postrzegania rzeczy i wydarzeń przez istoty żywe. Najpopularniejsze z nich to: Oślepienie, Światło, Paraliż, Milczenie, Uspokojenie, Sprowokowanie, Kameleon i Niewidzialność.

Odpowiedzialny współczynnik: Osobowość.

Mistycyzm

umiejętność

Zaklęcia ze szkoły mistycyzmu wykorzystują tajemne siły z innych wymiarów do zaklinania dusz w magiczne klejnoty, teleportacji na znaczne odległości, telekinetycznej manipulacji otoczeniem, pochłaniania i odbijania ładunków magicznych oraz wykrywania niewidzialnych obiektów.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli.

Przemiana

umiejętność

Adepci tej szkoły magicznej manipulują osnową rzeczywistości, naginając ją do własnych potrzeb. Do popularniejszych zaklęć z tej grupy należą: oddychanie w wodzie, chodzenie po wodzie, skakanie, lewitacja, otwieranie, zamykanie i tworzenie magicznej tarczy przeciw atakom fizycznym.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli.

Przywołanie

umiejętność

Zaklęcia z tej szkoły magicznej pozwalają czarodziejowi zapanować nad umysłami pomniejszych stworzeń i istot magicznych. Dzięki nim można również przywoływać z innych wymiarów zaklętą broń i zbroję oraz daedrycznych i ożywieńczych strażników.

Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.

Przywrócenie

umiejętność

Adepci tej szkoły magicznej potrafią uzdrawiać, przywracać i zwiększać współczynniki i zdolności oraz leczyć różne przypadłości i chronić przed nimi. Zaklęcia szkoły Przywrócenia mogą także służyć do zmniejszania lub absorpcji siły, wytrzymałości, inteligencji, zwinności i innych współczynników przeciwnika.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli.

Zaklinanie

umiejętność

Szkoła zaklinania para się tworzeniem, wykorzystywaniem i odnawianiem zaklętych przedmiotów. Mistrzowie tej sztuki potrafią tworzyć potężniejsze przedmioty, o silniejszym działaniu i mniejszym zapotrzebowaniu na magiczną energię.

Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.

Zniszczenie

umiejętność

Zaklęcia za szkoły zniszczenia moją zastosowanie ściśle ofensywne. Wykorzystuje się je do zadawania istotom żywym i ożywieńcom, korzystając z mocy żywiołów, pozbawiając cel sił i zdolności, zwiększając jego podatność na obrażenia oraz dezintegrując jego broń lub pancerz.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli

Umiejętności złodziejskie

Akrobatyka

umiejętność

Ta umiejętność pozwoli twojej postaci oddawać dłuższe skoki oraz unikać obrażeń przy upadkach z dużej wysokości. Mistrzowie akrobacji potrafią dostać się w miejsca nieosiągalne dla innych i zmieniać kierunek ruchu w czasie upadku.

Odpowiedzialny współczynnik: Siła.

Celność

umiejętność

Pozwala twojej postaci celnie strzelać z łuku i kuszy oraz posługiwać się shurikenami i nożami do rzucania.

Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.

Handel

umiejętność

Dzięki tej umiejętności twoja postać może zawierać korzystniejsze transakcje handlowe. Początkowe ceny towarów będą niższe, zaś kupcy będą chętniej się targować, godząc się na znaczne upusty.

Odpowiedzialny współczynnik: Osobowość.

Krótkie ostrze

umiejętność

Ta umiejętność pozwoli twojej postaci sprawnie posługiwać się krótką bronią białą, taką jak sztylet, wakizashi, tanto i krótki miecz.

Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.

Lekki pancerz

umiejętność

Dzięki tej umiejętności twoja postać może sprawnie poruszać się i bronić odziana w lekki pancerz – np. skórzany, chitynowy, futrzany lub szklany.

Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.

Retoryka

umiejętność

Pozwoli twojej postaci wpływać na swoich rozmówców, schlebiając im, zastraszając ich lub obrażając. Rozmówcy chętniej podzielą się swoją wiedzą z osobą o wysokiej wartości tej umiejętności.

Odpowiedzialny współczynnik: Osobowość.

Skradanie się

umiejętność

Ta umiejętność pozwoli twojej postaci poruszać się niesłyszalnie i niezauważenie. Umiejętność skradania się jest pożądana u złodziei kieszonkowych.

Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.

Walka wręcz

umiejętność

Umiejętność walki bez użycia broni. Atak wręcz obniża jedynie pasek kondycji przeciwnika. Dopiero gdy padnie on nieprzytomny za ziemię, będzie tracił punkty życia.

Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.

Zabezpieczenia

umiejętność

Ta umiejętność pozwoli twojej postaci otwierać zamknięte drzwi i skrzynie wytrychami oraz rozbrajać pułapki przy użyciu sond. Jest to podstawa umiejętność złodziei i agentów.

Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.

Komentarze

0
·
A można by dać też angielskie nazwy?

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...