Umiejętności bojowe
Atletyka
Umiejętność ta pozwala twojej postaci szybciej biegać i pływać.
Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.
Broń obuchowa
Umiejętność ta pozwala twojej postaci sprawnie posługiwać się wszelaką bronią obuchową, np. maczugami, buzdyganami, młotkami, pałkami i laskami.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła.
Ciężki pancerz
Umiejętność ta pozwala twojej postaci swobodnie się poruszać się i walczyć w ciężkich, wytrzymałych pancerzach, np. żelaznych, stalowych, srebrnych, dwemerowych, ebonowych lub daedryczych.
Odpowiedzialny współczynnik: Wytrzymałość.
Długie ostrze
Dzięki tej umiejętności twoja postać może sprawnie posługiwać się bronią sieczną o długich ostrzach, np. jedno i dwuręcznymi mieczami, szablami, katanami i dai-katanami.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła.
Płatnerstwo
Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła naprawić zużyty oręż i pancerze. Uszkodzony oręż zadaje mniejsze obrażenia. Uszkodzony pancerz zapewnia słabszą ochronę przed ciosami przeciwnika. W miarę zużywania się, skuteczność broni i pancerza wyraźnie spada.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła.
Średni pancerz
Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła swobodnie poruszać się i walczyć w wytrzymałych, lecz stosunkowo lekkich zbrojach, np. kolczych, łuskowych, kościanych lub orkowych.
Odpowiedzialny współczynnik: Wytrzymałość.
Tarcza
Dzięki tej umiejętności twoja postać może wykorzystywać tarczę do blokowania ataków przeciwnika. Pomyślne użycie umiejętności Tarcza całkowicie chroni postać przed obrażeniami.
Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.
Topór
Umiejętność ta pozwala twojej postaci sprawnie posługiwać się wszelakiego rodzaju toporami.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła.
Włócznia
Dzięki tej umiejętności twoja postać będzie mogła skutecznie walczyć długą bronią drzewcową, np. włóczniami czy halabardami.
Odpowiedzialny współczynnik: Wytrzymałość.
Umiejętności magiczne
Alchemia
Alchemik potrafi łączyć ze sobą pozornie bezwartościowe składniki, tworząc n nich niezwykle potężne eliksiry. Mikstury te mogą m.in. uzdrawiać, leczyć choroby, zwiększać współczynniki, chronić przed obrażeniami i umożliwiać oddychanie w wodzie.
Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.
Bez zbroi
Umiejętność ta pozwala twojej postaci unikać obrażeń, gdy nie chroni ją żadna zbroja, poprzez odpowiednie przyjmowanie, zabijanie lub unikanie ciosów przeciwnika. Mistrzowie tej sztuki lepiej radzą sobie bez żadnego pancerza, niż z najlepszą zbroją.
Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.
Iluzja
Zaklęcia ze szkoły iluzji wpływają na sposób postrzegania rzeczy i wydarzeń przez istoty żywe. Najpopularniejsze z nich to: Oślepienie, Światło, Paraliż, Milczenie, Uspokojenie, Sprowokowanie, Kameleon i Niewidzialność.
Odpowiedzialny współczynnik: Osobowość.
Mistycyzm
Zaklęcia ze szkoły mistycyzmu wykorzystują tajemne siły z innych wymiarów do zaklinania dusz w magiczne klejnoty, teleportacji na znaczne odległości, telekinetycznej manipulacji otoczeniem, pochłaniania i odbijania ładunków magicznych oraz wykrywania niewidzialnych obiektów.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli.
Przemiana
Adepci tej szkoły magicznej manipulują osnową rzeczywistości, naginając ją do własnych potrzeb. Do popularniejszych zaklęć z tej grupy należą: oddychanie w wodzie, chodzenie po wodzie, skakanie, lewitacja, otwieranie, zamykanie i tworzenie magicznej tarczy przeciw atakom fizycznym.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli.
Przywołanie
Zaklęcia z tej szkoły magicznej pozwalają czarodziejowi zapanować nad umysłami pomniejszych stworzeń i istot magicznych. Dzięki nim można również przywoływać z innych wymiarów zaklętą broń i zbroję oraz daedrycznych i ożywieńczych strażników.
Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.
Przywrócenie
Adepci tej szkoły magicznej potrafią uzdrawiać, przywracać i zwiększać współczynniki i zdolności oraz leczyć różne przypadłości i chronić przed nimi. Zaklęcia szkoły Przywrócenia mogą także służyć do zmniejszania lub absorpcji siły, wytrzymałości, inteligencji, zwinności i innych współczynników przeciwnika.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli.
Zaklinanie
Szkoła zaklinania para się tworzeniem, wykorzystywaniem i odnawianiem zaklętych przedmiotów. Mistrzowie tej sztuki potrafią tworzyć potężniejsze przedmioty, o silniejszym działaniu i mniejszym zapotrzebowaniu na magiczną energię.
Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.
Zniszczenie
Zaklęcia za szkoły zniszczenia moją zastosowanie ściśle ofensywne. Wykorzystuje się je do zadawania istotom żywym i ożywieńcom, korzystając z mocy żywiołów, pozbawiając cel sił i zdolności, zwiększając jego podatność na obrażenia oraz dezintegrując jego broń lub pancerz.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła woli
Umiejętności złodziejskie
Akrobatyka
Ta umiejętność pozwoli twojej postaci oddawać dłuższe skoki oraz unikać obrażeń przy upadkach z dużej wysokości. Mistrzowie akrobacji potrafią dostać się w miejsca nieosiągalne dla innych i zmieniać kierunek ruchu w czasie upadku.
Odpowiedzialny współczynnik: Siła.
Celność
Pozwala twojej postaci celnie strzelać z łuku i kuszy oraz posługiwać się shurikenami i nożami do rzucania.
Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.
Handel
Dzięki tej umiejętności twoja postać może zawierać korzystniejsze transakcje handlowe. Początkowe ceny towarów będą niższe, zaś kupcy będą chętniej się targować, godząc się na znaczne upusty.
Odpowiedzialny współczynnik: Osobowość.
Krótkie ostrze
Ta umiejętność pozwoli twojej postaci sprawnie posługiwać się krótką bronią białą, taką jak sztylet, wakizashi, tanto i krótki miecz.
Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.
Lekki pancerz
Dzięki tej umiejętności twoja postać może sprawnie poruszać się i bronić odziana w lekki pancerz – np. skórzany, chitynowy, futrzany lub szklany.
Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.
Retoryka
Pozwoli twojej postaci wpływać na swoich rozmówców, schlebiając im, zastraszając ich lub obrażając. Rozmówcy chętniej podzielą się swoją wiedzą z osobą o wysokiej wartości tej umiejętności.
Odpowiedzialny współczynnik: Osobowość.
Skradanie się
Ta umiejętność pozwoli twojej postaci poruszać się niesłyszalnie i niezauważenie. Umiejętność skradania się jest pożądana u złodziei kieszonkowych.
Odpowiedzialny współczynnik: Zwinność.
Walka wręcz
Umiejętność walki bez użycia broni. Atak wręcz obniża jedynie pasek kondycji przeciwnika. Dopiero gdy padnie on nieprzytomny za ziemię, będzie tracił punkty życia.
Odpowiedzialny współczynnik: Szybkość.
Zabezpieczenia
Ta umiejętność pozwoli twojej postaci otwierać zamknięte drzwi i skrzynie wytrychami oraz rozbrajać pułapki przy użyciu sond. Jest to podstawa umiejętność złodziei i agentów.
Odpowiedzialny współczynnik: Inteligencja.
Komentarze
Dodaj komentarz