Argonianie
Bardzo niewiele wiadomo o życiu i obyczajach jaszczuropodobnych mieszkańcach Czarnych Mokradeł. Długie lata wojny z najeźdźcami uczyniły z Argonian rasę ekspertów w walce partyzanckiej. Jaszczuroludzie równie swobodnie czują się na lądzie, jak i w wodzie. Znakomicie przystosowali się do trudnych warunków panujących na ich ojczystych bagnach, uodporniając się na choroby i trucizny, które powaliły już tuziny niedoszłych odkrywców tego niegościnnego regionu.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
40 |
40 |
Inteligencja |
40 |
50 |
Zwinność |
50 |
40 |
Siła Woli |
30 |
40 |
Szybkość |
50 |
40 |
Wytrzymałość |
30 |
30 |
Osobowość |
30 |
30 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Alchemia |
+5 |
Atletyka |
+15 |
Iluzja |
+5 |
Średni Pancerz |
+5 |
Mistycyzm |
+5 |
Włócznia |
+5 |
Bez Zbroi |
+5 |
Specjalne
- Odporność na Choroby – Odporność na Zwykłe Choroby 75%
- Niewrażliwość na Trucizny – Odporność na Trucizny 100%
- Oddychanie w Wodzie – Oddychanie w Wodzie przez 120 s. na siebie
Bretoni
Bretoni od urodzenia czują silną więź z siłami magii i okultyzmu. Prowincja Wysokiej Skały jest ojczyzną wielu znakomitych magów i czarnoksiężników. Oprócz naturalnej zdolności do nauki czarów, zaklinania i alchemii, Bretoni posiadają także wysoką odporność na magię zniszczenia i ubezwłasnowolnienia.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
40 |
30 |
Inteligencja |
50 |
50 |
Zwinność |
30 |
30 |
Siła Woli |
50 |
50 |
Szybkość |
30 |
40 |
Wytrzymałość |
30 |
30 |
Osobowość |
40 |
40 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Alchemia |
+5 |
Przemiana |
+5 |
Przywołanie |
+10 |
Iluzja |
+5 |
Mistycyzm |
+10 |
Przywrócenie |
+10 |
Specjalne
- Premia do maksymalnej Many – Zwiększenie Many o 0.5 x INT
- Odporność na Magię – Odporność na Magię 50%
- Smocza Łuska – Tarcza 50 pkt przez 60 s. na siebie
Cesarscy
Cesarscy, mieszkańcy wysoko rozwiniętej, kosmopolitycznej prowincji Cyrodiil, to wykształcony naród dyplomatów i kupców. Choć ustępują krzepą niektórym z dzikszych ras, należy pamiętać, że to właśnie ich znakomicie wyszkolona lekka piechota zjednoczyła cały kontynent Tamriel pod berłem Cesarza.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
40 |
40 |
Inteligencja |
40 |
40 |
Zwinność |
40 |
40 |
Siła Woli |
30 |
40 |
Szybkość |
40 |
30 |
Wytrzymałość |
50 |
50 |
Osobowość |
50 |
50 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Alchemia |
+5 |
Retoryka |
+10 |
Handel |
+10 |
Długie ostrze |
+10 |
Broń obuchowa |
+5 |
Lekki pancerz |
+5 |
Walka wręcz |
+5 |
Specjalne
- Gwiazda Zachodu – Absorpcja Kondycji 200 pkt na cel
- Głos Cesarza – Urok od 25 do 50 pkt przez 15 s. na cel
Elfy wysokiego rodu
Złotoskóre elfy wysokiego rodu, zwane również Altmerami, to dumna, smukła rasa zamieszkująca Wyspę Summurset. Pochodzi od niej wspólny język Cesarstwa, tamrielski, a większość sztuk, rzemiosł i nauk ma swe źródła w tradycjach altmerowych. Zwinne, inteligentne i obdarzone silną wolą elfy wysokiego rodu specjalizują się w sztukach magicznych i są zdecydowanie bardziej odporne na choroby od przedstawicieli niższych ras.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
30 |
30 |
Inteligencja |
50 |
50 |
Zwinność |
40 |
40 |
Siła Woli |
40 |
40 |
Szybkość |
30 |
40 |
Wytrzymałość |
40 |
30 |
Osobowość |
40 |
40 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Zniszczenie |
+10 |
Zaklinanie |
+10 |
Alchemia |
+10 |
Przemiana |
+5 |
Przywołanie |
+5 |
Iluzja |
+5 |
Specjalne
- Premia do maksymalnej Many – Zwiększenie Many o 1.5 x INT
- Podatność na Magię – Podatność na Magię 50%
- Podatność na Ogień – Podatność na Ogień 50%
- Podatność na Mróz – Podatność na Mróz 25%
- Podatność na Porażenia – Podatność na Porażenia 25%
- Odporność na Choroby – Odporność na Zwykłe Choroby 75%
Khajiici
Khajiici wywodzą się z prowincji Elsweyr. Przedstawiciele tej rasy różnią się znacznie między sobą wyglądem – od osobników przypominających elfy, po cathay (ludzi-jaguary) i olbrzymie tygrysy senchańskie. Przedstawiciele najczęściej spotykanej grupy suthay-rath są inteligentni, bystrzy i zwinni. Wielu Khajiitów nie używa w ogóle oręża, zdając się w walce na swe imponujące pazury. Ich wrodzona zręczność i zdolności akrobatyczne czynią z nich niezrównanych złodziei.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
40 |
30 |
Inteligencja |
40 |
40 |
Zwinność |
50 |
50 |
Siła Woli |
30 |
30 |
Szybkość |
40 |
40 |
Wytrzymałość |
30 |
40 |
Osobowość |
40 |
40 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Akrobatyka |
+15 |
Atletyka |
+5 |
Walka wręcz |
+5 |
Lekki pancerz |
+5 |
Zabezpieczenia |
+5 |
Krótkie ostrze |
+5 |
Skradanie się |
+5 |
Specjalne
- Kocie Oczy – Kocie Oczy 50 pkt przez 30 s. na siebie
- Oko Strachu – Demoralizacja Humanoida 100 pkt przez 30 s. na cel
Leśne Elfy
Podzielny na klany lud, zamieszkujący wschodnie roginoy Puszczy Valen. W Cesarstwie mówi się o nich "leśne elfy", choć sami siebie nazywają "Bosmerami", czyli ludźmi drzewa. Leśne elfy są szybkie, zwinne i pojętne. Ich wrodzona ciekawość połączona z niezwykłą zręcznością czyni z nich znakomitych zwiadowców, agentów i złodziei, choć w całej Tamriel słyną przede wszystkim jako niezrównani łucznicy.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
30 |
30 |
Inteligencja |
40 |
40 |
Zwinność |
50 |
50 |
Siła Woli |
30 |
30 |
Szybkość |
50 |
50 |
Wytrzymałość |
30 |
30 |
Osobowość |
40 |
40 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Akrobatyka |
+5 |
Alchemia |
+5 |
Lekki Pancerz |
+10 |
Celność |
+15 |
Skradanie się |
+10 |
Specjalne
- Odporność na Choroby – Odporność na Zwykłe Choroby 75%
- Mowa Zwierząt – Kontrola nad Istotą 5 Poz. przez 600 s. na cel
Mroczne Elfy
W Cesarstwie używa się zwykle określenia "mroczny elf", ale rdzenni mieszkańcy Morrowind nazywają siebie "Dunmerami". Przedstawiciele tego ludu o szarej skórze i gorejących, czerwonych oczach, równie znakomicie radzą sobie jako wojownicy, jak i jako magowie. Szermierze, łucznicy i wojenni magowie mrocznych elfów przesądzili o wyniku niejednej bitwy.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
40 |
40 |
Inteligencja |
40 |
40 |
Zwinność |
40 |
40 |
Siła Woli |
30 |
30 |
Szybkość |
50 |
50 |
Wytrzymałość |
40 |
30 |
Osobowość |
30 |
40 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Atletyka |
+5 |
Zniszczenie |
+10 |
Lekki Pancerz |
+5 |
Długie Ostrze |
+5 |
Celność |
+5 |
Mistycyzm |
+5 |
Krótkie Ostrze |
+10 |
Specjalne
- Pradawny Strażnik – Sanktuarium 50 pkt przez 60 s. na siebie
- Odporność na Ogień – Odporność na Ogień 75%
Nordowie
Wysoka, jasnowłosa rasa Nordów wywodzi się z prowincji Skyrim. Są to nieustraszeni, porywczy kupcy i odkrywcy. Znakomitych norskich żeglarzy można znaleźć we wszystkich większych portach Tamriel. Krzepcy Nordowie słyną ze swej odporności na zimno (w tym nawet na magiczny mróz). Przemoc i siła to istotne aspekty norskiej kultury. Dla norda każda walka może być równie dobrze walką ostatnią. Ich pogarda dla śmierci przeszła już zresztą do historii.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
40 |
40 |
Inteligencja |
30 |
30 |
Zwinność |
30 |
30 |
Siła Woli |
40 |
50 |
Szybkość |
40 |
40 |
Wytrzymałość |
50 |
40 |
Osobowość |
30 |
30 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Topór |
+10 |
Broń obuchowa |
+10 |
Ciężki pancerz |
+5 |
Długie ostrze |
+5 |
Średni pancerz |
+10 |
Włócznia |
+5 |
Specjalne
- Niewrażliwość na Mróz – Odporność na Zimno 100%
- Odporność na Porażenia – Odporność Porażenia 50%
- Skorupa – Tarcza 30 pkt przez 60 s. na siebie
- Pięść Grzmotu – Obrażenia od Zimna 25 pkt na dotyk
Orkowie
Ten barbarzyński lud wojowników, zamieszkujący rejony gór Wrothgarskich i Smoczego Ogona, słynie ze swojej bitności i niebywałej odporności. W przeszłości rasa orków była powszechnie znienawidzona, ale na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci zyskała stopniowo szacunek i uznanie Cesarstwa. Ich płatnerze są cenieni za kunszt swoich wyrobów a ciężkozbrojni piechurzy stanowią trzon frontalnych oddziałów Cesarstwa.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
45 |
45 |
Inteligencja |
30 |
40 |
Zwinność |
35 |
35 |
Siła Woli |
50 |
45 |
Szybkość |
30 |
30 |
Wytrzymałość |
50 |
50 |
Osobowość |
30 |
25 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Płatnerstwo |
+10 |
Topór |
+5 |
Tarcza |
+10 |
Ciężki pancerz |
+10 |
Średni pancerz |
+10 |
Specjalne
- Odporność na Magię – Odporność na Magię 25%
- Szał Bojowy – Premia do Zdrowia 20 pkt przez 60 s. na siebie, Premia do Kondycji 200 pkt przez 60 s. na siebie, Premia do Ataku 100 pkt przez 60 s. na siebie, Obniża się Zwinność 100 pkt przez 60 s. na siebie
Redgardzi
Najznakomitsi wojownicy w całej Tamriel. Ciemnoskórzy Redgardzi z prowincji Hammerfall zdają się być stworzeni do walki, choć ich duma i poczucie niezależności czynią z nich raczej znakomitych zwiadowców, niż regularne oddziały linowe. Oprócz biegłości w posługiwaniu się niemal każdym rodzajem oręża, Redgardzi znani są również ze swej szybkości i odporności na trudne walki.
Współczynniki |
Mężczyzna |
Kobieta |
Siła |
50 |
40 |
Inteligencja |
30 |
30 |
Zwinność |
40 |
40 |
Siła Woli |
30 |
30 |
Szybkość |
40 |
40 |
Wytrzymałość |
50 |
50 |
Osobowość |
30 |
40 |
Szczęście |
40 |
40 |
Umiejętność |
Bonus |
Atletyka |
+5 |
Topór |
+5 |
Broń obuchowa |
+5 |
Ciężki pancerz |
+5 |
Długie ostrze |
+15 |
Średni pancerz |
+5 |
Krótkie ostrze |
+5 |
Specjalne
- Odporność na Choroby – Odporność na Zwykłe Choroby 75%
- Odporność na Trucizny – Odporność na Trucizny 75%
- Adrenalina – Zwiększa się Zwinność 50 pkt przez 60 s. na siebie, Zwiększa się Siła 50 pkt przez 60 s. na siebie, Zwiększa się Szybkość 50 pkt przez 60 s. na siebie, Zwiększa się Wytrzymałość 50 pkt przez 60 s. na siebie, Premia do Zdrowia 25 pkt przez 60 s. na siebie
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz