Informacje

Tamer "Tamc." Bsoul piątek, 23 lipca 2010

Jak powszechnie wiadomo, w Morrowindzie można zostać wampirem i podążać wybraną linią krwi. Należy zdawać sobie sprawę, że istnieją trzy różne wampirze klany: Aundae, Berne oraz Quarra. Trzeba się dobrze zastanowić i wybrać ten właściwy, bowiem, podobnie jak w przypadku Wielkich Rodów, tak i tu można zdecydować się wyłącznie na jeden klan.

"Czym one się różnią? Do którego dołączyć? Który okaże się najlepszy dla mojego bohatera?"

Sytuację powinny nieco rozjaśnić poniższe opisy:

Klan Aundae

Klan zrzeszający wampiry, które nie tylko parają się czarną magią oraz nekromancją, ale i odprawiają zakazane, nikomu nieznane rytuały. Zdecydowanie najlepszy wybór dla osób, które grają magiem.

Klan Berne

W szeregach klanu Berne znajdują się wszystkie wampiry, które wraz z nocą stanowią jedność - potrafią się bezszelestnie podkradać do swoich ofiar i w ciszy pozbawiać je życia. Jeśli grasz złodziejem, to idealny klan dla ciebie!

Klan Quarra

W klanie Quarra sprawdzą się jedynie potężni wojownicy, bowiem współtworzą go wampiry odznaczające się nadludzką siłą fizyczną.

Jak zostać Wampirem?

wampirwampirwampir

Drobna rada: Jeśli zamierzasz zostać wampirem, zrób to PRZED wykonaniem zadania "Wyleczenie z Śmiertelnego Spaczenia" (z Wątku Głównego), bowiem po jego wykonaniu nasz bohater zyskuje 100% odporność na choroby oraz zarazy, a że Wampiryzm jest właśnie chorobą, szanse na zarażenie się spadną praktycznie do zera.

Jeśli ustalisz, która organizacja jest dla ciebie najlepsza, pójdź w miejsce, gdzie znajdują się wampiry z danego klanu - nie może to być główna siedziba, bowiem tam będziesz otrzymywać zadania i korzystać z oferowanych usług. Będąc na miejscu pozwól, by wampiry atakowały twojego bohatera aż do momentu, w którym pojawi się komunikat, że został zarażony chorobą znaną jako "Światłowstręt". Nie pozostanie ci nic innego, jak udanie się w przytulne miejsce i przespanie 72 godzin. Powinien pojawić się kolejny komunikat, tym razem o dziwnym śnie i... i właśnie zostałeś wampirem.

Kolejna drobna rada: Trzeba zdawać sobie sprawę, że bardzo trudno zarazić się Światłowstrętem. Jednak istnieje sposób, by to zdecydowanie ułatwić, a wszystko za sprawą specjalnego zaklęcia bądź odpowiedniej mikstury zwiększających naszą Podatność na Choroby. By długo nie szukać, czar można nabyć u Medili Indaren, która przebywa w Gildii Magów, w Calderze. Użycie takowego zaklęcia zdecydowanie ułatwi zarażenie się.

Dwie strony medalu

Musicie wiedzieć, że bycie wampirem nie ma samych zalet, ma i wady.

Zalety

  • Premia + 20 do atrybutów: Siła, Siła Woli oraz Szybkość.
  • Premia + 30 do umiejętności: Skradanie się, Atletyka, Akrobatyka, Walka wręcz, Bez Zbroi, Mistycyzm, Iluzja oraz Zniszczenie.
  • Premia + 20 do innych atrybutów/umiejętności - w zależności od tego, do którego klanu dołączysz.
  • Odporność 100% na Paraliż i Zwykłe Choroby.
  • Zwiększona o 50% Odporność na Zwykłe Bronie.
  • Zaklęcie "Wampirzy Dotyk" - wysysa zdrowie wroga.
  • Możliwość wykonania nowych zadań i zdobycia potężnych artefaktów.

Wady

  • Podczas snu nie regeneruje się zdrowie.
  • Zwiększona o 50% Podatność na Ogień.
  • Od godziny 6 do 20 słońce zadaje 5 pkt. obrażeń na sekundę.
  • Nikt, prócz postaci z Gildii Magów oraz Rodu Telvanni, nie będzie z tobą rozmawiać.
  • Nikt nie będzie ci świadczyć usług: handlu, zaklinania, transportu, naprawiania itp.
  • Strażnicy będą cię atakować, jeśli z nimi porozmawiasz.

Rozważając wszelkie za i przeciw - najgorszy jest fakt, że nie można podróżować używanymi dotąd środkami komunikacji. Ostatnią szansę dają portale w twierdzach, dlatego radzę zdobyć wszystkie indeksy, by móc z nich korzystać, zanim zostaniesz wampirem.

Jak wyleczyć się z Wampiryzmu?

Jeśli znudzi ci się noc i zechcesz powrócić do normalności, wiedz, że to możliwe. Należy rozpocząć od poszukiwania wskazówek, a więc rozmowy z członkami Gildii Magów oraz Rodu Telvanni.

Większość z nich zasugeruje, że informacje powinniśmy znaleźć w księgach. Dwa obowiązkowe tytułu, obok których nie możesz przejść obojętnie, to "Wampiry z Vvardenfell część II" oraz "Zapiski Galura Rithari". Pierwszą z nich znaleźć u Jobasha, w tajemniczej bibliotece pod Pałacem Sprawiedliwości w Vivek czy w Vas bądź Tel Vos. Co do "Zapisków", można je znaleźć tylko i wyłącznie w wspomnianej bibliotece, Tureynulal bądź w Galom Daeus. Są tam wspomnienia człowieka, który niegdyś był wampirem, jakiemu udało się powrócić do świata żywych.

molag bal, posąg
Molag Bal

Nabyta lektura wspomina o posągu Molag Bala - trzeba udać się do kaplicy Bal Ur, znajdującej się nieopodal Suran. W środku będziemy zmuszeni stoczyć pojedynek z Svogiem, Rakoslodem oraz nordem znanym jako Barri. Koniec końców spotkamy Derara Hlervu, z którym należy porozmawiać - ten wskaże na ołtarz. Gdy porozmawiamy z Molag Balem, dowiemy się, że uleczy nas z Wampiryzmu, pod warunkiem, że...

... wykonamy dla niego drobne zadanie. Wyśle nas do jaskini, Dubdilla (Mapa), byśmy zabili jego córkę, Molag Grunda, będącą Skrzydlatym Mrokiem, oraz Nomeg Gwai, Atronacha Mrozu.

molag grundanomeg gwai

Gdy wykonamy zadanie i wrócimy do ołtarza, Molag Bal wyleczy nas z Wampiryzmu, a wszystkie zalety oraz wady zostaną anulowane.

Należy też wiedzieć, że już nigdy więcej nie można stać się wampirem!

Komentarze

Seus · poniedziałek, 4 stycznia 2016, 18:54
0
witam jestem nowy na forum ale w morka gram dobre 6 lat. Wkoncu wrocilem do tej klasyki i postanowilem zagrac jako zupelnie kto inny, jako wampir. Nigdy nie gralem postacia wampiryczna bo uwazalem to za glupote, obrazenia od slonca i to ze nikt nie chce z nami gadac. Lecz przeszedlem gre 3 razy i znudziolo by mnie grac jeszcze raz "jak zwykle" wiec wlasnie dlatego takie postanowienie. Duzo czytalem i szukalem roznych poradnikow jak zostac ta bezuszna kreatura i wyczytalem ze trzeba isc do danego klanu ( ja wybralem ten w deaderycznych ruinach na gorze mapy) i dac sie okladac, wyszystko niby ok poza tym ze starznie wala ale wkoncu za 7 razem udalo mi sie i wyskoczylo mi ze jestem zarazony swiatlowstretam. Ucieklem z tych ruin z ukradkiem zycia i czekalem 3 dni przed tymi ruinami. Gdy juz mi wyskoczyl sen o tym ze jakas kobitka placze wszedlem spowrotem i mnie atakowali nie moglem z nikim gadac a bylem juz przeciez wampirem, ponowilem to i jeszcze raz az w koncu sie wkurzylem i zaczalem szukac informacji ale nikt nic takiego nie pisal ze mial taki przypadek, nie wiem co robic. Trzeba miec jakiegos moda czy moze robi roznice to ze mam morka z dodatkami moon i trojca??? Prosze o odpowiedz najlepiej na moj emial Seodilius@gmail.com . Z gory dziekuje
Gość_Steven Space* · środa, 29 czerwca 2016, 22:25
0
Jej, jak super, że jeszcze ktoś w to gra
Co do twojego pytania, to nie możesz iść się zarazić do głównej siedziby klanu, tylko do miejsca w którym przebywają wampiry z klanu DO KTÓREGO CHCESZ NALEŻEĆ !!! To bardzo ważne , bo jeśli pójdziesz nie do tych krwiopijców co trzeba , to będziesz miał zamkniętą drogę do klanu do którego chcesz należeć
Ja za to mam pytanie - czy są jakieś mody rozszerzające aspekt wampiryzmu ? Bo jedynie dla polepszonych statystyk, paru artefaktów i trzech zadań w klanie i paru pobocznych aż smutno rezygnować z zadań i mq. Super by było gdyby np klan działał na zasadzie wszystkich innych organizacji (awanse, po dwadzieścia zadań, jakieś ciekawe nagrody itp)
Jezid · środa, 29 czerwca 2016, 23:37
0
Zawsze można się wyleczyć i wrócić do porzuconych, chwilowo niedostępnych wątków. O modach nie słyszałem, ale też wcale ich nie szukałem. Największą radochę dawała mi wymaksowana akrobatyka i atletyka (butki + wampirza premia).

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...