Zarówno fizyczne, jak i psychiczne oraz magiczne zdolności wszystkich postaci w Morrowindzie charakteryzuje osiem współczynników podstawowych i cztery pochodne. Te pierwsze przybierają wartości od 0 do 100 i można je zwiększać za każdym razem, gdy awansuje się na kolejny poziom. Ich wartość może też ulec zmianie w wyniku działania zaklęć, artefaktów, napojów bądź chorób.
Współczynniki podstawowe
Siła
Wpływa na początkową ilość punktów Zdrowia, maksymalne obciążenie i Kondycję, oraz ilość obrażeń zadawanych podczas walki w zwarciu.
Wpływa na umiejętności: Płatnerz, Broń obuchowa, Topór, Długie ostrze i Akrobatyka.
Inteligencja
Określa maksymalną ilość punktów Many.
Wpływa na umiejętności: Alchemia, Zaklinanie, Przywołanie i Zabezpieczenia.
Siła Woli
Wpływa na odporność na magię i maksymalną Kondycję.
Wpływa na umiejętności: Zniszczenie, Przemiana, Mistycyzm i Przywrócenie.
Zwinność
Określa twoją zdolność do unikania i zadawania ciosów oraz wpływa na maksymalną Kondycję.
Wpływa na umiejętności: Skradanie się, Lekki pancerz, Celność, Tarcza.
Szybkość
Określa, jak szybko możesz się poruszać.
Wpływa na umiejętności: Atletyka, Krótkie ostrze, Walka wręcz, Bez zbroi.
Wytrzymałość
Wpływa na początkową ilość punktów Zdrowia, ich przyrost wraz ze wzrostem poziomu, oraz maksymalną Kondycję.
Wpływa na umiejętności: Średni pancerz, Ciężki pancerz i Włócznia.
Osobowość
Wpływa na twoją zdolność zjednywania sobie napotkanych postaci.
Wpływa na umiejętności: Retoryka, Handel i Iluzja.
Szczęście
W jakiś sposób wpływa na każde twoje działanie.
Bezpośrednio nie wpływa na którąkolwiek z umiejętności.
Współczynniki pochodne
Zdrowie
Ilość obrażeń, która dzieli cię od śmierci. Liczba ta zwiększa się za każdym razem, gdy awansujesz na kolejny poziom.
Mana
Niezbędna do rzucania zaklęć. Mana odnawia się samoczynnie podczas odpoczynku.
Kondycja
Określa twoje zmęczenie. Im niższa Kondycja, tym mniejsze szanse na pomyślne zakończenie twoich działań.
Obciążenie
Obciążenie określa maksymalny ciężar przedmiotów, który dana postać jest w stanie udźwignąć. Od jego wartości zależy, jak szybko postać może się poruszać; im większy ciężar, tym wolniej chodzi bądź biega. Wartość obciążenia jest pięciokrotnością wartości Siły.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz