Morrowind: Gildia Wojowników

10 minut czytania

Jeśli chcesz wstąpić w szeregi Gildii Wojowników, powinieneś porozmawiać z jedną z pięciu osób, którymi są:

  • Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)
  • Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)
  • Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)
  • Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)
  • Sjoring Kamienne Serce (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

Osobiście proponuję wybrać Eydis Płonące Oko, która stacjonuje w Balmorze.

Zleceniodawcy w Gildii Wojowników

  • Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)
  • Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)
  • Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)
  • Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)
  • Sjoring Kamienne Serce (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

UWAGA: Każdy członek Gildii Wojowników powinien wiedzieć o konflikcie z Gildią Złodziei. Wiąże się to z problemem podczas robienia zadania "Księga Szyfrów" dla Eydis Płonące Oko, bowiem po jego wykonaniu niemożliwym będzie dołączenie do Gildii Złodziei.

Co zrobić, kiedy pragnie się wykonywać zadania dla obu tych gildii? Najlepszym rozwiązaniem jest najpierw wykonanie wszystkich dla Gildii Złodziei, a następnie dla Wojowników. Wtedy nie powinieneś mieć żadnych problemów związanych z konfliktem pomiędzy obiema organizacjami.

Lista zadań:

Balmora – Eydis Płonące Oko

Vivek – Lorbumol gro-Aglakh

Sadrith Mora – Hrundi

Ald'ruhn – Percius Mercius

Vivek – Sjoring Kamienne Serce

Balmora

Eksterminator

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Twoje pierwsze zadanie będzie polegać na pozbyciu się wścibskich szczurów, które zadomowiły się w domu Drarayne Thelas w Balmorze (Mapa). Jedno stworzenie ukrywa się na parterze, dwa kolejne znajdziesz na piętrze – klucz do prowadzących doń drzwi wręczy ci wystraszona kobieta.

Nie powinieneś mieć z nimi problemów. Jeśli zabijesz wszystkie, możesz śmiało wracać do Gildii, by odebrać należne 100 Septimów. Wspomnę tylko, że w sypialni Drarayne Thelas można przeczytać (i ukraść) książkę, która na stałe zwiększa umiejętność Długie Ostrze.

Złodzieje jaj

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Tym razem będziesz musiał udowodnić, że sprawnie radzisz sobie w boju nie tylko stojąc oko w oko z agresywnymi stworzeniami, ale również z prawdziwym niebezpieczeństwem – w tym przypadku czeka na ciebie dwóch złodziei jaj Kwama, którzy bezczelnie plądrują kopalnię Shulk (Mapa).

Udaj się na miejsce, sama kopalnia znajduje się nieopodal Balmory, i odnajdź legowisko Królowej Kwama. Właśnie tam stoczysz pierwszą prawdziwą walkę, a za zabicie złodziejaszków dostaniesz nie tylko 100 Septimów, ale również cztery Duże Mikstury Przywrócenia Kondycji.

Agenci Telvanni

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Aby wykonać to zadanie, musisz zabić czwórkę agentów Telvanni, ukrywających się w jaskini Ashanammu (Mapa), która leży na zachód od Caldery.

Radzę skorzystać z usług Gildii Magów (z Balmory do Caldery), a następnie pieszo udać się na zachód. Pierwszego agenta, Alvelega, spotkasz przed jaskinią. Zanim go zabijesz, możesz skorzystać z jego usług.

Trzech pozostałych, Alynu Aralen, Fothyna Herothran oraz Sathasa Nerothren, ukrywa się w środku Ashanammu, więc bądź dobrze przygotowany, bo zaatakują cię jednocześnie. Nagrodą za poprawne wykonanie zadania jest 400 Septimów.

Księga Szyfrów

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Eydis Płonące Oko poprosi cię, byś odebrał od Sottilde, która przebywa w gospodzie "Przy Południowym Murze" w Balmorze, "Księgę Szyfrów". By tego dokonać, wystarczy przekupić kobietę łapówkami (kwestia 30-50 Septimów).

UWAGA: Jeśli Sottilde odda ci "Księgę Szyfrów", nie będziesz mógł dołączyć do Gildii Złodziei. Inny problem pojawi się, jeżeli przed wykonaniem tego zadania będziesz aktywnym Złodziejem, bo w takim wypadku jedyne rozwiązanie, pozwalające ci na zdobycie tego tomu, to nic innego jak morderstwo. Oczywiście wiąże się to z karą – zabicie Sottilde będzie cię kosztować 1000 Septimów dla Strażnika oraz drugie tyle dla Habasi Słodkie Usta, czyli w sumie 2000 Septimów. Sam oceń, czy warto, skoro nagrodą za wykonanie zadania jest całe 50 Septimów!

Dług Desele

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Podczas tego zadania musisz odzyskać 200 Septimów od Helviane Desele, które kobieta jest winna Gildii Wojowników. By tego dokonać, trzeba udać się do Suran.

Zaczepiona kobieta nie będzie chętna do współpracy, dlatego należy albo ją postraszyć, albo przekupić, albo zabić. Co dziwne, nikt nie zwróci ci uwagi, jeśli ją uśmiercisz.

Wspomnę, że można również zapłacić z własnych pieniędzy – wystarczy udać się do Ald'ruhn i pomówić z Perciusem Merciusem, który wątpi w legalność kontraktu.

Na co byś się nie zdecydował, w ramach nagrody otrzymasz 100 Septimów.

Nagroda za Gra-Bola

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Proste zadanie – musisz zabić Durę Gra-Bol, która mieszka w Balmorze (Mapa). Choć odznacza się cechami typowymi dla wszystkich Orków, nie powinna ci sprawić większych problemów. Nagrodą będzie 250 Septimów.

Alof i Orkowie

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Kolejne zadanie, które sprowadza się do zabicia wskazanych postaci. Tym razem Eydis Płonące Oko poprosi cię o rozprawienie się z Orkami nękającymi Farmę Alofa (Mapa). Skromna osada mieści się nieopodal Pól Kummu.

Gdy dotrzesz na miejsce i porozmawiasz z właścicielem, dowiesz się, że Orkowie nadchodzą z daedrycznych ruin Ashunartes (Mapa). By powstrzymać ich ataki, wystarczy zabić stacjonującego tam przywódcę, Buruba gra-Bamog.

Do samych ruin Ashunartes można się dostać albo przez wejście na niższy poziom, albo na wyższy, na którym przebywa Burub. Zabij go i wracaj po nagrodę – 500 Septimów.

Gang Verethi

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Eydis Płonące Oko nakaże ci zlikwidować Gang Verethi, który na swą siedzibę obrał skromną jaskinię Mannammu (Mapa), leżącą nieopodal Pelagiad.

W środku będzie na ciebie czekać nie tylko grupa niebezpiecznych oprychów, ale również sam Verethi. Choć przeciwnicy będą mieć przewagę liczebną, powinieneś się z nimi uporać, a zadanie wykonać warto, bowiem nagrodą za zabicie wszystkich członków tego klanu jest aż 1000 Septimów.

Żarłacz w Grobowcu Serano

Zleceniodawca: Eydis Płonące Oko (Balmora: Gildia Wojowników)

Ostatnim zadaniem, jakie dostaniesz od Eydis Płonące Oko, będzie zabicie Żarłacza grasującego w Grobowcu Rodziny Serano (Mapa).

Sam grobowiec jest położony niedaleko Farmy Alofa, którą musiałeś odwiedzić nie tak dawno temu. W środku, prócz skazanego na śmierć Żarłacza, czeka na ciebie kilku nieumarłych.

Przy zwłokach Żarłacza znajdziesz Ebonowy hełm Sarano, a nagrodą za wykonanie zadania będzie 1000 Septimów.

Vivek

Nasycony Pierścień Lekkości

Zleceniodawca: Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

Pierwsze zadanie, jakie dostaniesz od Lorbumola, będzie polegać na odzyskaniu Nasyconego Pierścienia Lekkości od Nar gro-Shagramph, Orka przebywającego na Górnym Placu w Dzielnicy Hlaalu.

Jeśli posiadasz odpowiednio wysoką Osobowość, gro-Shagramph odda ci pierścień od ręki. Jak nie, zawsze możesz poprawić sytuację wręczeniem łapówki. Ostatecznie można go zabić, jednak odradzam takowe rozwiązanie – Strażnicy będą bronić zaatakowanego. Nagroda za dostarczenie artefaktu to 100 Septimów.

Milczenie Żabiego-Jęzora

Zleceniodawca: Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

Zadanie będzie polegać na uciszeniu Żabiego-Jęzora, który przebywa w gospodzie "Pod Szczurem i Garnkiem" w Ald'ruhn. Gdy tam trafisz, staniesz przed wyborem: albo pozwolisz Żabiemu-Jęzorowi uciec z miasta, co usatysfakcjonuje Lorbumola, albo go zabijesz.

Wybierz pierwszą opcję szczególnie wtedy, gdy należysz do Gildii Złodziei, bowiem za zabicie Żabiego-Jęzora wyrzucą cię z niej. Tak czy siak, na co byś się nie zdecydował, nagrodą za wykonanie zadania będzie 500 Septimów.

Nagroda za Dro'Sakhara

Zleceniodawca: Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

By wykonać to zadanie, musisz zabić Dro'Sakhara, Khajiita, którego znajdziesz w Vivek, Dzielnica Św. Olmsa – konkretnie w mieszkaniu "Kanał Południe-Dwa".

Zrób swoje i wróć po nagrodę – 500 Septimów.

Dług Lirielle

Zleceniodawca: Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

Tym razem należy odzyskać 2000 Septimów od Lirielle Stoine, która przebywa w gospodzie "Pod Szczurem i Garnkiem". Podczas rozmowy dowiesz się, że owy dług to zasługa brata, Rurana Stoine, który zginął w Mallapi, starając się zebrać pieniądze.

Możesz udać się do Mallapi (Mapa), gdzie znajdziesz ciało martwego mężczyzny (ma przy sobie 500 Septimów), by uzbierać nieco cennych przedmiotów, które następnie sprzedasz, a zyskane pieniądze oddasz Lorbumolowi.

Jeśli jesteś bogaty, możesz od razu wrócić do Vivek i oddać własne pieniądze, mówiąc, iż są tymi odzyskanymi. Nagrodą za wykonanie zadania będzie 1000 Septimów.

Nagroda za Adrarię Vandacię

Zleceniodawca: Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

Lorbumol życzy sobie, abyś zabił Adrarię Vandacię, która przebywa w Biurze Spisów i Opodatkowania w Seyda Neen. By nie mieć kłopotów z prawem, najlepiej sprowokować kobietę, a następnie dokonać swego.

Nagrodą za wykonanie zadania będzie 500 Septimów.

Nagroda za Alleiusa

Zleceniodawca: Lorbumol gro-Aglakh (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

Ostatnie zadanie od Lorbumola będzie polegać na zamordowaniu agenta Legionu Cesarskiego, Rufinusa Alleiusa, stacjonującego w Ebonheart, konkretnie w Komnatach Wielkiej Rady.

Jeśli spełnisz prośbę Orka z Vivek, uniemożliwisz sobie poprawne wykonanie zadania "Kolczuga Lorda" dla Legionu Cesarskiego. Nagrodą za zabicie Alleiusa będzie 1000 Septimów.

Sadrith Mora

Bitwa w Nchurdamz

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

Hrundi wyśle cię do ruin Nchurdamz (Mapa), gdzie będzie na ciebie czekać ciemnowłosa kobieta znana jako Larienna Macrina. Gdy z nią porozmawiasz, poprosi o pomoc w przeszukaniu ruin, bowiem chce zabić Deadrotha, Hrelvesuu.

Ofiara przebywa w pomieszczeniu wysuniętym na zachód, a prowadzący doń klucz znajduje się w południowym pokoju z lawą. Zabij groźną bestię i przeszukaj ruiny – można w nich znaleźć cenny artefakt – włócznię Illkurok. Nagrodą za wykonanie zadania będzie 500 Septimów.

Kopalnia Dissapla

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

Na początku tego zadania dowiesz się, że należy zaszczycić swą obecnością kopalnię Dissapla (Mapa), która jest położona nieco na północ od twierdzy Falenserano. Będąc u celu, porozmawiaj z Novorem Drethanem, a zostaniesz poinformowany, iż w kopalni panoszą się Ogary i zaginął jeden z górników – Teres Arothan. Poszukiwany mężczyzna przebywa w północno-zachodniej części, a walka z Ogarami nie powinna sprawiać problemów.

Ubij wszystkie potwory i zaprowadź Teresa do Novora, który w ramach wdzięczności wręczy ci cztery sztuki surowego szkła. Jak wrócisz do Domu Rosomaka, Hrundi podaruje ci 250 Septimów.

Prześladowca Berwen

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

Tym razem będziesz musiał odwiedzić Berwen, która mieszka w Tel Morze. Otóż wskazana kobieta ma problemy z zarażoną spaczeniem osobą.

Udaj się na miejsce – dom Berwen jest położony praktycznie w centrum miasta – wejdź na górne piętro i zabij spaczonego. Nagrodą za poprawne wykonanie zadania będzie 500 Septimów.

Nagroda za Relsa Tenima

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

Kolejny raz możesz poczuć się jak morderca na zlecenie. Należy odnaleźć Relsa Tenima, bowiem za jego głowę wyznaczona jest nagroda.

Swoje poszukiwania rozpocznij od odwiedzenia Vos, gdzie powinieneś popytać o swą ofiarę napotkanych ludzi. Dowiesz się, że dokładne informacje można zdobyć w Obozie Ahemmusa (Mapa). Tam zostaniesz poinformowany, że Rels ukrywa się w Shallit – cel namierzony!

Udaj się na miejsce, zabij nie tylko poszukiwaną ofiarę, ale i jego współpracowników, a następnie wróć po nagrodę – 200 Septimów. Będąc tam, można również odwiedzić Grobowiec Rodziny Drethan, w którym przebywa wampirzyca Marara, posiadaczka cennego artefaktu – Pierścienia Marary.

Sujamma do Dunirai

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

Nieskomplikowane zadanie, które polega na dostarczeniu 20 butli Sujammy do jaskini Dunirai (Mapa), znajdującej się nieopodal Upiornej Bramy.

Transportowany ładunek należy oddać Nelacarowi, a nagrodą za poprawne wykonanie zadania będzie 500 Septimów.

Sondaale

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

To zadania będzie polegać na uratowaniu Sondaale, która pragnie zbadać ruiny twierdzy Talasero (Mapa), położone na zachód od Molag Mar.

Gdy dotrzesz na miejsce, dowiesz się, że Altmerka postanowiła sama wejść do środka, prawdopodobnie nie wiedząc, że przebywa tam mnóstwo sług Szóstego Rodu. Cóż możesz czynić, jeśli nie uratować kobiety?

Sondaale znajduje się w pomieszczeniu pierwszym po lewej stronie od wejścia na dolnym poziomie – wyprowadź ją na zewnątrz, gdzie poinformuje cię, że teraz sobie sama poradzi. Nagrodą od Hrundiego będzie 500 Septimów.

Nagroda za Engaera

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

Aby wykonać to zadanie, musisz zabić Engaera, członka Wielkiego Rodu Telvanni, który przebywa w Sadrith Mora: Tel Naga. Jako że jest na górze, będziesz potrzebować zwoju, zaklęcia bądź mikstury Lewitacji.

Prowadzące do jego komnaty drzwi są zamknięte i wyposażone w pułapkę, a nagrodą za wykonanie zadania, tj. uśmiercenie mężczyzny, będzie 1000 Septimów.

Kopalnia jaj Pudai

Zleceniodawca: Hrundi (Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Wojowników)

Podczas ostatniego zadania powinieneś udać się do kopalni jaj Pudai (Mapa), położonej na zachód od Mzuleft, i znaleźć tam 7 Złotych Jaj.

Poszukiwane jaja spoczywają spokojnie nieopodal Królowej, a każde z nich waży po 30 kg, więc wcześniej upewnij się, że masz odpowiednią ilość miejsca w ekwipunku. Nagrodą za dostarczenie cennych jaj będzie aż 10 000 Septimów!

Ald'ruhn

Nekromanta z Vas

Zleceniodawca: Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)

Musisz udać się do Vas, gdzie okoliczną wieżę zamieszkuje nekromanta. Przed prowadzącym do środka wejściem będzie na ciebie czekać Ulyne Henim, która po rozmowie uda się z tobą do środka.

Staraj się nie dopuszczać wrogów do kobiety, bowiem jeśli umrze, zadanie zostanie uznane za niewykonane. Gdy zabijesz władającego nieumarłymi, wróć po nagrodę, którą będzie, zależnie od nastawiania Ulyne do ciebie, 250 bądź 500 Septimów.

Nagroda za Benerana

Zleceniodawca: Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)

Tym razem Percius Mercius nakaże ci odnaleźć i zabić Nevera Benerena, który ukrywa się w jaskini Sargon (Mapa). By dowiedzieć się, gdzie takową znaleźć, należy popytać ludzi w Maar Gan.

Nagrodą za wykonanie zadania będzie 500 Septimów.

Bandyci w Suran

Zleceniodawca: Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)

Zleceniodawca wyśle cię do Suran, w którym powinieneś porozmawiać z Avonem Oranem. Od mężczyzny dowiesz się, że miasto jest stale nękane przez bandytów, jacy ukrywają się w Saturan – jaskinia znajduje się na północny-wschód od miasta (Mapa).

Gdy ich wszystkich zabijesz, wróć do Avona po nagrodę – 1000 Septimów, a następnie do Perciusa, by poinformować go o wykonaniu zadania.

Flin dla Elith-Pal

Zleceniodawca: Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)

Podczas tego zadania trzeba dostarczyć 20 butli Flinu do kopalni Elith-Pal (Mapa), która znajduje się na zachód od Obozu Zainab.

Transportowany ładunek należy oddać Dangorowi przebywającemu w pomieszczeniu wysuniętym na południowy-wschód. Nagrodą za wykonanie zadania będzie 500 Septimów oraz butelka Cyrodiliańskiej Brandy.

UWAGA: Teraz musisz zdecydować się, którą z dwóch alternatywnych ścieżek chcesz podążać.

Wariant #1: Możesz kontynuować wykonywanie zadań u Perciusa Merciusa, jakich celem będzie pozbycie się najważniejszych postaci w Gildii Wojowników, które pragną połączyć się z Commona Tong. Wariant ten ostatecznie doprowadzi ciebie na sam szczyt.

Wariant #2: Możesz wykonać zadania od Sjoringa Kamienne Serce, mające na celu zlikwidowanie przywódców Gildii Złodziei, bowiem mężczyźnie zależy na przypodobaniu się Commona Tong. I ten wybór koniec końców zapewni ci objęcie pieczy na Gildią Wojowników.

Pozbądź się sługusów Sjoringa #1

Zleceniodawca: Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)

By wykonać to zadanie, należy zabić dwie postacie, które bardzo dobrze znasz. Mowa o Eydis Płonące Oko oraz Lorbumolu gro-Aglakh.

Zarówno Eydis, jak i Lorbumol nie powinny stawiać ci większego oporu. Gdy zabijesz tę dwójkę, wróć do Perciusa poinformować go o wykonaniu zadania. Nagrody niestety nie będzie.

Zabij Kamienne Serce #1

Zleceniodawca: Percius Mercius (Ald'ruhn: Gildia Wojowników)

Ostatnie zadanie, ostatni krok – trzeba zabić Sjoringa Kamienne Serce.

Przywódca Gildii Wojowników przebywa w Vivek. Osobiście radzę sprowokować go do walki, by reszta znajdujących się tam postaci nie mieszała się do starcia. Jeśli uda ci się zabić Sjoringa, wróć do Perciusa, który mianuje cię Mistrzem Gildii Wojowników.

Vivek

Zabij przywódców Gildii Złodziei #2

Zleceniodawca: Sjoring Kamienne Serce (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

To zadanie ma na celu znaczne osłabienie Gildii Złodziei. Musisz zabić trzech przywódców, którymi są: Habasi Słodkie Usta, przybywająca w oberży "Pod Południowym Murem" w Balmorze, Wielka Helende, która jest w "Oberży Sprośnej Muriel" w Sadrith Mora oraz Aengoth Jubiler, stacjonujący w gospodzie "Pod Szczurem i Garnkiem" w Ald'ruhn.

Jako że każdy z nich przebywa w zatłoczonych miejscach, a w dodatku jest chroniony przez prawo, najlepiej prowokować ich do walki, by nie ściągać na siebie uwagi reszty. Gdy ci się uda uporać z całą trójką, wracaj do Sjoringa po nagrodę – 5000 Septimów.

Zabij Mistrza Gildii Złodziei #2

Zleceniodawca: Sjoring Kamienne Serce (Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Wojowników)

Ostatnie zadanie, które będzie gwoździem do trumny Gildii Złodziei – należy zabić ich Mistrza, Dżentelmena Jima Stacey. Wskazany mężczyzna przebywa w księgarni "Simine Fraline", w Kanałach Dzielnicy Przybyszów w Vivek.

Sjoring obieca, że jeśli wykonasz zadanie, usunie się w cień i mianuje cię Mistrzem Gildii Wojowników. Zabij Stacey, a przekonasz się, że twój zleceniodawca nie ma zamiaru dotrzymywać słowa i zamierza pozbawić cię życia. Cóż masz czynić? Skróć go o głowę, a zostaniesz Mistrzem Gildii Wojowników.

UWAGA: Jeśli przed przyjęciem tego zadania jesteś już Mistrzem Gildii Złodziei, powiedz o tym Sjoringowi. Mężczyzna cię zaatakuje, a wraz z jego śmiercią dostaniesz tytuł Mistrza Gildii Wojowników.

Gratuluję!

Komentarze

0
·
Wielkie brawa za mapę przy zadaniach. Dobra robota!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...