szczury_wroclawia_szpital

Szturmowiec

eimyr czwartek, 1 października 2009
szturmowiec, mass effect

Szturmowiec to specjalista w dziedzinie walki w zwarciu. Ma dostęp do sporej liczby mocy biotycznych użytecznych w unieszkodliwianiu wrogów, jest także uzbrojony w strzelbę oraz pistolet. Pozwala im to na chwilowe obezwładnianie przeciwników i szybki sprint zakończony rzezią w szeregach wroga.

Specjalizacje Szturmowca

Po ukończeniu misji Zbuntowana WI będziemy mogli wybrać jedną z dwu specjalności:

Żołnierz uderzeniowy – zwiększona odporność na obrażenia i zdrowie.

Nemesis – większe obrażenia od biotyki.

Walka Szturmowcem

Walka Szturmowcem jest mało finezyjna, ale bardzo skuteczna. Gdy już ukończymy osiągnięcie „Bogacz” poprzez zebranie miliona kredytów, otrzymujemy dostęp do broni Widm. Znaleziona tam strzelba ma na tyle dobrą celność, że można ją stosować do krycia ogniem nawet na średnich dystansach, nie tracąc swoich niszczycielskich własności. Ogólną strategią każdego Szturmowca jest wykorzystywanie biotyki, Podniesienia i Odkształcenia, aby pozostawić przeciwników bezradnych wobec siły ognia w zwarciu. Odkształcenie staje się naprawdę potrzebne na wyższych poziomach trudności, gdzie przeciwnicy są odporniejsi.

Szturmowiec nie jest najwytrzymalszą z dostępnych klas (chociaż specjalizacja jako Żołnierz uderzeniowy wzmacnia nas na tyle, że staje się to nieodczuwalne), więc nie należy się powstrzymywać przed chowaniem za przeszkodą. Jeśli okaże się, że szarżujemy wprost na wroga, użyjmy biotyki, aby go wyłączyć z walki. Jeśli z jakichś powodów nie możemy tego zrobić, zawsze możemy wykorzystać umiejętność Rzeź i wyeliminować go na dobre zanim stworzy dla nas zagrożenie. Pomimo że nasz bohater będzie górował wyłącznie na krótkim dystansie, możemy sprawić, iż będzie zdolny zagrozić dalej ulokowanym wrogom – poprzez ogień z pistoletu i bardzo silną umiejętność Strzelec Wyborowy.

Przypływ Adrenaliny to nasz as w rękawie, ponieważ pozwala odświeżyć wszystkie umiejętności i zdolności bojowe naraz, a Szturmowiec to jedyna klasa biotyczna, która jest do tego zdolna.. W defensywie może być to użyte do odnowienia Bariery albo Wzmocnienia Tarczy (podobnie Jedności i medi-żelu), gdy dostaniemy się w ogień wroga. W ofensywie ta sama zdolność daje nam możliwość ciągłego nacierania na wrogów, odpychając ich raz za razem Rzutem oraz Podniesieniem, jednocześnie używając Odkształcenia, Strzelca i Rzezi do siania zniszczenia pomiędzy nimi.

Świetnym towarzystwem dla Szturmowca będzie Wrex, który ma podobny zestaw umiejętności, ale jest wyposażony w ciężkie zbroje i dodatkową broń automatyczną. Aby zrekompensować nasz brak umiejętności technicznych, należy dodać albo Tali dla dostępu do wszystkich min technicznych, albo Kaidana dla dodatkowej ochrony medycznej i biotyki.

Sugerowane talenty bonusowe

Ponieważ Szturmowcy zaczynają przygodę z wyborem mocy biotycznych i Wzmacniaczem biotycznym, Osobliwość jest bez mała najlepszym wyborem, ponieważ dobrze współgra z naszymi możliwościami walki w zwarciu oraz innymi sposobami na unieszkodliwienie wrogów. Pozwala też na pełne wykorzystanie możliwości Adepta, tym razem uzbrojonego w strzelbę i bezpiecznego w średnim pancerzu.

Wśród broni Szturmowca od razu znajdziemy strzelbę i pistolet, więc potrzeba dodatkowej broni jest znikoma. Z drugiej strony, ze względu właśnie na nasz niewielki zasięg ognia, snajperka może nas dobrze wspomóc, dając nam możliwość walki na dystans, której bez tego nie mamy. Karabin dobrze zadziała z mocami biotyki takimi jak Podniesienie.

Innym wyborem jest Hakowanie, które ma zarówno zalety jak i wady. Szturmowiec nie dostaje żadnych bonusów do przeładowania umiejętności technicznych – ponieważ nie ma ich wcale, wiele punktów zainwestowanych tam po prostu się zmarnuje, ale zaawansowane i mistrzowskie Hakowanie WI daje sporą przewagę w walce przeciw Gethom, sondom, wieżyczkom obronnym i tym podobnym. Pozwoli nam to na swobodne buszowanie wśród szeregów wroga i faszerowanie ich wolframową amunicją.

Elektronika to ostatni z polecanych wyborów. Daje nam spore pasywne bonusy do tarcz oraz pozwala otwierać niektóre pojemniki. Doskonale wpisuje się w potrzebę bezpieczeństwa, redukując naszą zależność od Bariery. Prócz tego pozwala Shepardowi przejąć obowiązek otwierania zamków, odciążając towarzyszy. Dodaje umiejętność Przeciążenie, która natychmiastowo zdejmuje tarcze wrogów, czyniąc ich łatwymi celami.

Źródło: masseffect.wikia.com

Komentarze

Gość_* · piątek, 6 stycznia 2012, 13:17
0
snajperka możne nas dobrze wspomóc - chyba autor nigdy nie grał w ME.... NOOB!
Obserwator · sobota, 7 stycznia 2012, 11:22
0
Taaak ale tylko jak gramy żołnierzem lub szpiegiem. Szturmowiec na pewno nie może dobrze posługiwać się snajperką chyba, że grasz któryś raz z kolei w ME i możesz wybrać dodatkową zdolność.
Słońce my na gexe mamy doświadczonych recenzentów i pisarzy artykułów więc pisanie że autor "nie grał w ME" jest błędnym zarzutem
Pozdrawiam
krzyslewy · sobota, 7 stycznia 2012, 11:39
0
Eimyr jest autorem tłumaczenia, więc zarzuty względem niego dotyczące treści artykułu będą zawsze błędne.
eimyr · sobota, 7 stycznia 2012, 12:07
0
Wow. Ktoś się przyczepił do tłumaczenia sprzed 2 lat. Cieszy mnie, że ktoś to nadal czyta. Tak czy inaczej, jest to tłumaczenie, a treść artykułu pochodzi z masseffect.wikia.com. Co więcej, tam jest dział "sugerowane talenty bonusowe". To, że są sugerowane, nie znaczy, że musisz je brać. Co więcej, talenty bonusowe albo mają wpisywać się w rytm klasy albo walczyć z jej słabościami. A Szturmowiec nie ma większej słabości niż krótki zasięg. Stąd snajperka, do wykorzystania w sytuacjach, kiedy nie ma fizycznej możliwości zbliżenia się do przeciwnika.

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...