Granaty wojsk Przymierza to płaskie dyski wypełnione materiałem wybuchowym, jak również bonusami z ulepszeń (jedno miejsce), np. Kriogeniczne (zamrażające). Bohater, podczas rzutu, nadaje im ruch wirujący, dzięki czemu mogą przelecieć znaczną odległość. Jedynym ograniczeniem lotu jest ukształtowanie terenu, bowiem granaty mają płaską trajektorię lotu (nie spadają bądź zakręcają się – podobnie jak pociski z karabinu czy pistoletu) oraz specjalną właściwość przyklejania się do wszelakich powierzchni (wrogów, ścian czy towarzyszy). Po wyrzucie, granat możemy zdetonować wciskając ponownie przycisk odpowiedzialny za ich użycie. Ładunki eksplodują również samoczynnie po 10 sekundach. Początkowo postać może nieść 5 granatów. Aby zwiększyć ten limit, należy nabyć ulepszenia pozwalające nawet podwoić ich liczbę.
Porady stosowania
Granaty są małe, więc można nimi rzucać przez szczeliny między np. skrzynkami, poręczami itp. W początkowych etapach gry (Eden Prime, Cytadela itp.) używaj ich do szybkiej likwidacji mocniejszych wrogów, np. Szturmowców Gethów ukrytych za barierami. Granaty są bardzo przydatne w "wykurzaniu" chowających się snajperów czy innych strzelców ukrytych za osłonami terenowymi. Trzeba pamiętać, by celować nieco powyżej osłon, tak, aby ładunek "przylepił się" do jej górnej krawędzi, lub też detonować je w momencie przelotu obok (nad) stanowiskiem przeciwnika. Wymaga to jednak pewnego wyczucia. W miarę postępów w grze i zdobywaniu coraz lepszego uzbrojenia, warto zachować granaty na wrogów skupionych na stacjach badawczych bądź frachtowcach, ponieważ w takich sytuacjach wróg ma dość dużą ilość jednostek cisnących się do ciebie wąskim przejściem. Sposób na cięższych adwersarzy, na wyższych poziomach trudności: jeśli mamy w drużynie biotyka, możemy zatrzymać mocnego przeciwnika (np. Wodza Krogan) przy użyciu Stasis, przykleić mu granat (i miny Inżyniera, jeśli mamy go pod ręką). Gdy przeciwnik odzyska sprawność, zakończy żywot pokazem fajerwerków.
Uwaga! Stasis (na 1 poziomie) trwa już 12,5 sek.
PAMIĘTAJ! Granaty to broń obosieczna, mogą zranić ciebie i twych towarzyszy. Co prawda niegroźnie, ale kilkanaście pkt. obrażeń dla drużyny w krytycznym momencie może przechylić szalę zwycięstwa na tę drugą stronę.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz