Ulepszenia amunicji są zaprojektowane w taki sposób, by poprawić skuteczność wystrzeliwanych przez broń pocisków. Każda z grup, wśród których znajdują się ulepszenia radioaktywne, zapalające lub oślepiające, cechuje się innymi bonusami i niekiedy wadami. W danej broni można mieć tylko jedno ulepszenie amunicji.
Anty-organiczne
Przeciwpiechotne
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obrażenia dla istot organicznych: | 15% | 20% | 25% | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Uwagi: Zaprojektowane tak, by rozrywały ciało i inną materię organiczną; te naboje są szczególnie efektowne przeciw żywym celom.
Fragmentujące
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obrażenia dla istot organicznych: | I | II | III | 25% | 30% | 35% | 40% | VIII | IX | X |
Uwagi: Zaprojektowane tak, by w momencie uderzenia rozrywały się i zadawały maksymalne obrażenia; te naboje są szczególnie efektowne przeciw żywym celom.
Anty-syntetyczne
Przeciwpancerne
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obrażenia dla istot syntetycznych: | 15% | 20% | 25% | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Uwagi: Zaprojektowane specjalnie tak, by przebijały metal; te naboje są szczególnie efektowne przeciw syntetycznym celom.
Wolframowe
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obrażenia dla istot syntetycznych: | I | II | III | 25% | 30% | 35% | 40% | VIII | IX | X |
Uwagi: Naboje z wolframem są zazwyczaj nieco mniejsze niż zwykle, mają również większą prędkość wylotową, co zwiększa moc przebijania.
Zapalające
Zapalające
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obr./na sekundę przez 5 sekund: | I | II | III | 10 | 12 | 14 | 16 | VIII | IX | X |
Kara do celności: | I | II | III | 10% | 12% | 14% | 16% | VIII | IX | X |
Uwagi: Naboje zapalające składają się z pasty termicznej, która oblepia i przepala niemal wszystkie znane substancje.
Inferno
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obr./na sekundę przez 5 sekund: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 15 | 18 | 21 |
Kara do celności: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 20% | 24% | 28% |
Uwagi: Naboje inferno to niezwykle potężne naboje zapalające, które potrafią spalić bądź stopić w zasadzie wszystkie znane substancje. Oprócz zadawania poważnych obrażeń, redukują także celność trafionych przeciwników.
Zamrażające
Krionaboje
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Omijanie tarcz: | I | II | III | 10% | 14% | 18% | 22% | VIII | IX | X |
Kara do celności: | I | II | III | 20% | 25% | 30% | 35% | VIII | IX | X |
Uwagi: Lasery chłodzące zamieniają amunicję w kondensat Bosego-Einsteina – masę super-schłodzonych cząsteczek subatomowych, które są zdolne do natychmiastowego zamrożenia pobliskich celów.
Oślepiające
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Premia do obrażeń: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 20% | 24% | 28% |
Kara do szybkostrzelności: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 40% | 40% | 40% |
Kara do celności (cel): | I | II | III | IV | V | VI | VII | 20% | 24% | 28% |
Uwagi: Naboje oślepiające zadają ogromne obrażenia oraz redukują celność przeciwników. Bardziej zaawansowane ulepszenia zadają większe obrażenia.
Wybuchające
Mini-granaty
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Promień uderzenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 400cm | 410cm | 420cm |
Generowanie ciepła: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 500% | 500% | 500% |
Premia do mocy broni: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 500% | 500% | 500% |
Premia do obrażeń: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 20% | 24% | 28% |
Uwagi: Zaprojektowane tak, by wybuchały przy uderzeniu, pociski te zawierają potężny materiał wybuchowy, ale mają jedną poważną wadę: wyjątkowo wzmagają przegrzewanie się broni.
Intensywne
Półpłaszczowe
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Premia do mocy broni: | 20% | 25% | 30% | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Uwagi: Pociski półpłaszczowe są zaprojektowane tak, by rozpłaszczać się przy uderzeniu, co zwiększa energię kinetyczną przenoszoną na cel.
Dewastujące
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Kara do absorpcji ciepła: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 20% | 20% | 20% |
Premia do mocy broni: | I | II | III | IV | V | VI | VII | 40% | 45% | 50% |
Obrażenia toksyczne (cel): | I | II | III | IV | V | VI | VII | 40% | 45% | 50% |
Uwagi: Naboje dewastujące uderzają z niebywałą siłą, często odrywając wręcz przeciwników od ziemi. Są również powleczone polonem, by wywołać u trafionego celu chorobę popromienną oraz zapobiec regeneracji wroga. Jednak wzmagają też przegrzewanie się broni.
Przeszywające tarczę
Fazowe
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Omijanie tarcz: | 20% | 25% | 30% | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Kara do obrażeń: | 30% | 30% | 30% | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Uwagi: Zamiast pocisków, broń z tym ulepszeniem wystrzeliwuje strumień naładowanych cząsteczek, które mogą omijać bariery kinetyczne. Jednak obrażenia zadawane celowi są zazwyczaj mniejsze, niż miałoby to miejsce w przypadku zwykłej amunicji.
Protonowe
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Omijanie tarcz: | I | II | III | 40% | 45% | 50% | 55% | VIII | IX | X |
Kara do obrażeń: | I | II | III | 20% | 20% | 20% | 20% | VIII | IX | X |
Uwagi: Zamiast pocisków, broń z tym ulepszeniem wystrzeliwuje wzbudzone protony, które mogą omijać bariery kinetyczne. Jednak obrażenia zadawane celowi są zazwyczaj mniejsze, niż miałoby to miejsce w przypadku zwykłego naboju.
Toksyczne
Chemiczne
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obrażenia toksyczne (cel): | 30% | 35% | 40% | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obr./na sekundę przez 5 sekund: | 5 | 6 | 7 | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Uwagi: Te popularne wśród piratów, przestępców i najemników naboje są pokryte wysoko toksycznym związkiem chemicznym.
Polonowe
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Obrażenia toksyczne (cel): | I | II | III | 40% | 45% | 50% | 55% | VIII | IX | X |
Obr./na sekundę przez 5 sekund: | I | II | III | 5 | 6 | 7 | 8 | VIII | IX | X |
Uwagi: To ulepszenie wbija do każdego wystrzeliwanego pocisku śladową ilość radioaktywnego polonu, co powoduje zatrucie wrogich celów. Dodatkowo zapobiega również regeneracji wroga.
Anty Biotyczne/Techniczne
Radioaktywne
Poziom ulepszenia: | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Kara do redukcji odnawiania (cel): | 15% | 18% | 21% | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X |
Uwagi: Do tych naboi wbija się niewielką ilość materiału radioaktywnego, który wywołuje chorobę popromienną u trafionego celu.
Źródło: Masseffect.wikia.com
Komentarze
Dodaj komentarz