Inżynier

eimyr czwartek, 1 października 2009
inżynier

Inżynierowie są specjalistami w dziedzinie techniki. Używają swoich talentów do osłabiania i unieszkodliwiania przeciwników. Są świetni w obezwładnianiu wrogów tak, aby reszta drużyny z łatwością ich wykończyła, podczas gdy sam inżynier wspiera ją strzałami z pistoletu.

Talenty klasowe

Pistolety – Serce tej profesji. Po użyciu talentu technicznego, inżynier musi kontynuować atak, prowadząc ogień z broni krótkiej. Zwiększa obrażenia i celność za każdy zainwestowany w ten talent punkt.

Pancerz Podstawowy – Warto zainwestować tu kilka punktów, ponieważ inżynier nie ma zbyt wiele życia, a zbroja nie zapewnia mu dostatecznej ochrony. Wzmocnienie obrony jest bardzo użyteczne, ze względu na zwiększoną za pomocą innych talentów pojemność tarcz. Rozwijanie zapewnia ochronę przed obrażeniami i odporność na umiejętności biotyczne i techniczne.

Deszyfracja – Podstawowa zdolność inżyniera. Niezwykle użyteczna umiejętność, służąca do dezaktywowania broni wroga, gdy tylko ten jej dobędzie. Prócz tego zwiększa obrażenia od wybuchu wszystkich talentów technicznych.

Hakowanie – Pozwala na chwilowe zmuszenie syntetycznych przeciwników do walki po naszej stronie. Może być użyteczne, kiedy rozwiniemy je nieco, ale nie należy zbytnio na nim polegać. Skraca czas regeneracji talentów technicznych.

Elektronika – Zwiększa pojemność naszych tarcz i odblokowuje umiejętność Przeładowanie, które wyłącza wrogom tarcze. Pozwala to na bezpośredni atak na życie wroga, co jest bardzo pomocne na wyższych poziomach trudności, gdzie przeciwnicy mają mocną ochronę. Z kolei wzmacnianie własnych tarcz jest okropnie ważne, szczególnie, że inżynierowie polegają głównie na ochronie tych przedmiotów.

Redukcja – Istotny talent, ponieważ zwiększa zasięg wszystkich pozostałych. Prócz tego, pozwala odebrać wrogom możliwość stosowania techniki i biotyki, co jest bardzo użyteczne podczas walk z oddziałami Asari i zaawansowanymi Gethami.

Pierwsza pomoc – Zwiększa ilość punktów życia wyleczonych po zastosowaniu medi-żelu, skraca też czas przeładowania tej zdolności. Niezbyt istotna dla inżyniera, jeśli nie planujemy często stosować frontalnego ataku. W przeciwnym razie, możliwość podreperowania stanu zdrowia członków drużyny może być istotna.

Medycyna – Przyspiesza odnawianie się medi-żelu oraz pozwala użyć Porażenia Nerwowego, całkiem niezłej umiejętności przeciwko organicznym celom.

Szkolenie Widma – Zapewnia, prócz bardzo dobrych ogólnych bonusów, Jedność – jedyny sposób na skuteczne wskrzeszenie naszej drużyny, jeśli nie zdecydujemy się na specjalizację jako Medyk.

Poradnik walki inżynierem

Po pierwsze, Inżynier nie jest dobrym wyborem dla kogoś, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z Mass Effectem. Ta klasa wydaje się być nieco słabsza niż pozostałe, a ilość zadawanych obrażeń, podobnie jak wytrzymałość naszego bohatera, są mniejsze.

Walka inżynierem polega na osłabianiu wrogów. Gdy tylko starcie się rozpocznie, warto użyć kilku umiejętności technicznych, takich jak Sabotaż, żeby powstrzymać ich przed natarciem. W pierwszej kolejności z walki należy wyłączyć silnych wrogów, którzy mogliby zadać nam duże obrażenia. Możemy też użyć Przeciążenia, aby przerzedzić ich szeregi w pierwszych sekundach walki. Warto próbować korzystać z zasięgu naszych umiejętności i obejmować nimi jak największą liczbę wrogów naraz, ale w przypadku mocnych przeciwników opłaca się skupić na jednym. Używanie umiejętności na grupach wrogów jest opłacalne, ale jeśli pojedynczy przeciwnik ma szanse pokryć nas ogniem i zadać duże obrażenia, należy unieszkodliwić go prędzej niż innych. Powinno się zawsze pamiętać, aby wyłączyć z walki główne zagrożenie. Problem w decydowaniu, kto ma być celem naszych umiejętności można łatwo rozwiązać, inwestując punkty w Redukcję, która zwiększa zasięg naszych min. Owa zdolność najlepiej spisuje się przeciwko słabym w zwarciu biotykom, chroni nas też przed wywróceniem i utratą cennych sekund. Ten talent pozwala też wyłączać umiejętności techniczne, ale większość używających jej wrogów jest trudna do namierzenia, jak choćby Pasikoniki.

Rozwijanie umiejętności posługiwania się pistoletem również jest bardzo istotne, ponieważ jego użycie pozwala zadawać obrażenia unieszkodliwionym wrogom. Celność jest ważna, ponieważ musimy móc trafiać w przeciwników znajdujących w większej odległości, dzięki temu możemy schować się za towarzyszami i używać techniki z ukrycia. Oznacza to, że musimy być wyposażeni w celną broń, potrzebną do walki na średnim dystansie.

Wraz z talentem Pistolety dostajemy umiejętność Strzelec Wyborowy, która poważnie zwiększa obrażenia, celność i prędkość oddawania strzałów. Z maksymalnie rozwiniętymi Pistoletami i mistrzowskim Strzelcem, pistolet jest niemal tak silną bronią jak karabin szturmowy.

Wynika z tego, że dodawanie następnego talentu związanego z użyciem broni jest zbędne, ale jeśli ma to pasować do naszego stylu gry, warto rozważyć użycie strzelby albo karabinu. Dodawanie karabinu snajperskiego inżynierowi jest znacznie gorszym wyborem niż wyuczenie Hakowania Szpiega, który jest znacznie potężniejszą klasą.

Najważniejszą rzeczą, o której należy zawsze pamiętać, jest rozwijanie pojemności tarcz oraz znalezienie pancerza z jak największą ich wartością, aby zapewnić sobie odpowiednią ochronę. Inżynierowie padają po przyjęciu nawet bardzo niewielkich obrażeń, a zachowywanie naładowanych tarcz poprzez zwiększanie Deszyfracji i Wzmocnienie Tarczy decyduje o przeżyciu. Shepard nie powinien mieć najmniejszych problemów ze znalezieniem pancerza, ze względu na możliwość otwarcia każdej skrzynki. Rozwinięta Deszyfracja wzmacnia też Sabotaż, a Elektronika pozwala efektywniej naprawiać Mako.

Planowanie drużyny

W celu stworzenia efektywnego w walce oddziału, kompani inżyniera powinni być solidną artylerią. Pierwszorzędnym wyborem będzie Ashley, Wrex albo Garrus. Potrafią zadawać ogromne obrażenia, a biotyka Wrexa może być bardzo potrzebna. Tak on, jak i Ashley są bardzo wytrzymali, mogą brać ogień wroga na siebie, podczas gdy inżynier obezwładnia wrogów zza ich pleców, dbając jednocześnie o ich bezpieczeństwo. Styl walki Garrusa przypomina ten Szpiega, łącząc siłę ognia Ashley z używaniem techniki, podobnie jak Kaidan czy Tali. Sam Kaidan także może być użyteczny w naszej drużynie, dzięki swoim mocom biotycznym, ale pod tym względem Liara znacznie go prześciga. Asari ma dostęp do Osobliwości, która jest świetnym sposobem na zbicie wrogów w grupę, przygotowując atak Sabotażem albo Przeciążeniem. Wśród umiejętności Kaidana część pokrywa się z naszymi.

Ponadto, nasza drużyna powinna być wyćwiczona w Pierwszej Pomocy, tak aby Shepard nie marnował na to więcej punktów niż musi, by poznać Porażenie Nerwowe.

Dokonując decyzji, należy zawsze pamiętać, że inżynier to klasa wspomagająca, a reszta drużyny będzie stanowić główną siłę ognia.

Specjalizacje inżyniera

Agent: Specjalizuje się w wykorzystywaniu Sabotażu i Przeciążenia, ma też krótszy czas przeładowania talentów technicznych.

Medyk: Wytrenowany w używaniu medi-żelu, przyspiesza jego regenerację, wzmacnia działanie Porażenia Nerwowego. Z tą specjalizacją nieprzytomni członkowie zespołu mogą być przywróceni do walki bez użycia Jedności.

Źródło: masseffect.wikia.com

Komentarze

Gość_Gargall_3598* · środa, 25 stycznia 2012, 22:33
0
Jest to świetna postać

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...