Spis treści
- Krasnoludzki smokostrażnik
- Krasnoludzki wartownik
- Krasnoludzki władca
- Uciekinier
- Łowca
- Myśliwy
- Zabójca
Krasnoludzki smokostrażnik
- Koszt: 46
- Rasa: Krasnoludy
- Punkty życia: 59
- Ruchy: 4
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
- Awansuje na: Brak
- Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Smoczy kij (na dystans)
- Ataki: 9-3, sieczny, 40-1, kłujący
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Nie wiadomo dokładnie, skąd wzięła się nazwa smokostrażników. Osobiście stawiam na związek pomiędzy niesamowitą siłą ataku z dystansu a smoczą rasą – te jednostki potrafią jednym ciosem pokonać dorosłego smoka! Największe obrażenia na odległość w całej grze – czy trzeba dodawać coś więcej?
Krasnoludzki wartownik
- Koszt: 41
- Rasa: Krasnoludy
- Punkty życia: 68
- Ruchy: 4
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
- Awansuje na: Brak
- Dostępna broń: Włócznia (wręcz), Oszczep (na dystans)
- Ataki: 9-3, kłujący, 11-2, kłujący
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Niezłomny (pasywna)
Jeżeli przełamanie linii strażników jest zadaniem trudnym, acz wykonalnym, to jedynie najlepsi dowódcy mogą pokusić się na szturmowanie pozycji, zajmowanych przez wartowników. Podczas obrony ich odporności podwajają się – doliczając do tego niezłą żywotność i przyzwoite możliwości kontratakowania, otrzymujemy niemalże nieśmiertelnego obrońcę. Myśląc o wyprowadzeniu strażnika na poziom trzeci, wybierajmy przede wszystkim te jednostki, które posiadają cechy "zdrowy" i "wytrzymały".
Krasnoludzki władca
- Koszt: 54
- Rasa: Krasnoludy
- Punkty życia: 79
- Ruchy: 4
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
- Awansuje na: Brak
- Dostępna broń: Topór bojowy (wręcz), Młot (wręcz), Siekiera (na dystans)
- Ataki: 15-3, sieczny, 19-2, obuchowy, 10-2, sieczny
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Dostojne krasnoludy, wyglądające niczym władcy dawno zapomnianych, podziemnych królestw. To potężni wojownicy, zdolni do starć z najgroźniejszymi bestiami. Sporym usprawnieniem w stosunku do poprzednich stadiów rozwoju jest dodanie siecznego ataku dystansowego.
Uciekinier
- Koszt: 56
- Rasa: Ludzie
- Punkty życia: 62
- Ruchy: 7
- Charakter: Chaotyczny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
- Awansuje na: Brak
- Dostępna broń: Buzdygan (wręcz), Proca (na dystans)
- Ataki: 11-2, obuchowy, 7-4, obuchowy
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Ukrywanie się (pasywna)
Uciekinier posiada jedną ciekawą umiejętność – potrafi kryć się w sojuszniczych wioskach. Na tym jednak jego zalety się kończą – pozostałe parametry pozostawiają wiele do życzenia, a mówię tutaj szczególnie o sile ciosów. Nie polecam, w armii Knalgi znajdziemy dużo innych jednostek, wartych utrzymania równego trzem sztukom złota na turę.
Łowca
- Koszt: 60
- Rasa: Ludzie
- Punkty życia: 60
- Ruchy: 6
- Charakter: Chaotyczny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
- Awansuje na: Brak
- Dostępna broń: Miecz (wręcz), Łuk (na dystans)
- Ataki: 7-4, sieczny, 7-4, kłujący
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Typowi samotnicy, działający przede wszystkim dla własnych korzyści i nieuznający żadnego zwierzchnictwa. Taki tryb życia zmusił ich do wykształcenia niezłych umiejętności w posługiwaniu się mieczem i łukiem, a także do swobodnego poruszania się w różnych miejscach, takich jak las czy wzgórza. Ich zdolności bojowe nie przydadzą się jednak w walce na pierwszej linii, lepiej używać ich do wspierania głównej armii.
Myśliwy
- Koszt: 54
- Rasa: Ludzie
- Punkty życia: 57
- Ruchy: 5
- Charakter: Chaotyczny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
- Awansuje na: Brak
- Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Łuk (na dystans)
- Ataki: 5-4, sieczny, 9-4, kłujący
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Strzelec wyborowy (na dystans)
Przez lata korzystania z łuku, najzdolniejsi z traperów przyswoili sobie znakomitą umiejętność, której pozazdrościć im mogą właściwie wszyscy, posługujący się bronią dystansową (za wyjątkiem elfickich strzelców). Myśliwi rażą swoich wrogów niezwykle celnymi atakami. Bardzo przydatni podczas każdej ofensywy, szczególnie przeprowadzanej w nocy.
Zabójca
- Koszt: 44
- Rasa: Ludzie
- Punkty życia: 51
- Ruchy: 6
- Charakter: Chaotyczny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
- Awansuje na: Brak
- Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Nóż (na dystans)
- Ataki: 8-3, sieczny, 5-3, sieczny
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Harcownik (pasywna), Cios w plecy (wręcz), Trucizna (na dystans)
Kapitalna jednostka, jedna z tych, które mogą przeważyć szalę zwycięstwa na naszą stronę. Poruszają się po polu bitwy zupełnie swobodnie, nic sobie nie robiąc ze stref kontroli przeciwnika. Umiejętne wykorzystanie ciosu w plecy pozwala zabójcy zadać nawet ponad dwadzieścia obrażeń jednym uderzeniem. Również magowie nie mogą już bezkarnie eksterminować byłych łotrów – w odwecie zostaną zaatakowani zatrutymi ostrzami. Nieoceniona pomoc w boju, kilku zabójców może wygrać niemalże każdą potyczkę – czy to poprzez systematyczne osłabianie wroga, czy też rozrywanie jego szyku i rozpraszanie wojsk.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz