Poziom pierwszy

Spis treści

Gobliński włócznik

gobliński włócznik

Koszt: 9

Rasa: Gobliny

Punkty życia: 18

Ruchy: 5

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 18

Awansuje na: Gobliński plądrownik, Gobliński chorąży

Dostępna broń: Włócznia (wręcz), Włócznia (na odległość)

Ataki: 6-3, kłujący, 3-1, kłujący

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Tania jednostka zerowego poziomu. Utrzymywanie hordy goblinów jest zupełnie darmowe, jeżeli więc mamy zapewniony stały pokaźny dochód, możemy uzupełniać regularną armię tymi właśnie jednostkami. Całkiem nieźle spisują się w walkach przeciwko smokom ze względu na typ zadawanych obrażeń.

Jeździec wilków

jeździec wilków

Koszt: 17

Rasa: Wilki

Punkty życia: 32

Ruchy: 8

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 30

Awansuje na: Gobliński rycerz, Gobliński grabieżca

Dostępna broń: Kły (wręcz)

Ataki: 5-3, sieczny

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Jednostka zwiadowcza ludów północy. Obrażenia zadawane przez jeźdźców wilków są raczej mierne, dlatego należy się wystrzegać bezpośrednich potyczek. Od ludzkiej kawalerii wyróżniają się lepszą defensywą w wioskach i możliwością przemieszczania się po górach.

Naga wojownik

naga wojownik

Koszt: 14

Rasa: Nagi

Punkty życia: 33

Ruchy: 7

Charakter: Neutralny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 32

Awansuje na: Naga żołnierz

Dostępna broń: Miecz (wręcz)

Ataki: 4-4, sieczny

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Przyzwoita jednostka bojowa o dużej częstotliwości ataku. Ich naturalnym środowiskiem jest woda i właśnie tam otrzymują optymalne modyfikatory obronne.

Ork rębacz

ork rębacz

Koszt: 12

Rasa: Orkowie

Punkty życia: 38

Ruchy: 5

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 42

Awansuje na: Ork żołnierz

Dostępna broń: Miecz (wręcz)

Ataki: 9-2, sieczny

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Znakomity wojownik, podstawa każdego orkowego oddziału. Tani, dysponujący potężnym uderzeniem wręcz, z dużą liczbą punktów życia. Jedyną wadą rębaczy jest brak umiejętności walki na dystans, którą zyskują dopiero jako pogromcy, na trzecim poziomie doświadczenia.

Ork zabójca

ork zabójca

Koszt: 17

Rasa: Orkowie

Punkty życia: 26

Ruchy: 6

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 34

Awansuje na: Ork siepacz

Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Miotane noże (na dystans)

Ataki: 7-1, sieczny, 3-3, sieczny

Umiejętności/Bronie Specjalne: Trucizna, Strzelec wyborowy (na dystans)

Komentarz: Wątła, acz śmiertelnie niebezpieczna jednostka. Dzięki swym umiejętnościom walki na odległość potrafi otruć i wyłączyć z akcji nawet najpotężniejszych przeciwników. Minusy to z pewnością niewielka żywotność i słabe opancerzenie. Dwa, trzy ciosy przeciętnego wojaka z dowolnej frakcji zazwyczaj wystarczają, aby pozbawić zabójcę życia.

Ork łucznik

ork łucznik

Koszt: 14

Rasa: Orkowie

Punkty życia: 32

Ruchy: 5

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 30

Awansuje na: Ork kusznik

Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Łuk (na dystans)

Ataki: 3-2, sieczny, 6-3, kłujący, 7-2, ognisty

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Od łuczników innych frakcji różni się w dwóch aspektach – posiada bardzo przydatny atak ognisty, a w późniejszych etapach odrzuca łuk na rzecz bardziej nowoczesnej kuszy.

Troll szczenię

troll szczenię

Koszt: 13

Rasa: Trolle

Punkty życia: 42

Ruchy: 4

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 36

Awansuje na: Troll, Troll skałomiot

Dostępna broń: Pięść (wręcz)

Ataki: 7-2, obuchowy

Umiejętności/Bronie Specjalne: Regeneruje się (pasywna)

Komentarz: Przyzwoita jednostka, bardzo dobrze sprawdza się w konfrontacjach z nieumarłymi. Trolle są żywotne i odporne na większość rodzajów obrażeń, a także posiadają zdolność regeneracji – dlatego też wzmocnienie tymi jednostkami pierwszej linii wydaje się być rozsądnym posunięciem. Prawdziwą siłę pokazują dopiero po awansie, kiedy w ich ręce wpada prymitywny oręż.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...