Poziom drugi

3 minuty czytania

Spis treści

jaszczurzy łowca Jaszczurzy łowca

  • Koszt: 30
  • Rasa: Jaszczury
  • Punkty życia: 36
  • Ruchy: 7
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 55
  • Awansuje na: Jaszczurzy oskrzydlacz
  • Dostępna broń: Włócznia (wręcz), Włócznia (na dystans)
  • Ataki: 6-4, kłujący, 5-2, kłujący
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Harcownik (pasywna)

Dobra jednostka wsparcia. Potrafi przedzierać się przez linie obronne przeciwnika. Zapewnia smokom dodatkowy wariant taktyczny – ze względu na swój charakter znakomicie nadaje się do nocnej ofensywy.

jaszczurzy wieszcz Jaszczurzy wieszcz

  • Koszt: 27
  • Rasa: Jaszczury
  • Punkty życia: 29
  • Ruchy: 6
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
  • Awansuje na: Brak
  • Dostępna broń: Kostur (wręcz), Klątwa (na dystans)
  • Ataki: 5-2, obuchowy, 6-3, chłód
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Uzdrawia, Leczy +8 (pasywna), Magiczny (na dystans)

Bardziej defensywna ścieżka rozwoju wróżbity. Skupiają się na leczeniu własnych jednostek, potrafią także niwelować skutki działania trucizn. Cierpi przez to ich atak magiczny, niezbyt imponujący jak na ten etap rozgrywki.

jaszczurza wyrocznia Jaszczurza wyrocznia

  • Koszt: 27
  • Rasa: Jaszczury
  • Punkty życia: 29
  • Ruchy: 6
  • Charakter: Chaotyczny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: Brak
  • Awansuje na: Brak
  • Dostępna broń: Kostur (wręcz), Klątwa (na dystans)
  • Ataki: 4-3, obuchowy, 8-3, chłód
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Leczy +4 (pasywna), Magiczny (na dystans)

Wątły, acz użyteczny ofensywny mag. Mimo znacznego usprawnienia ataku dystansowego, nie utracił zupełnie umiejętności leczenia, jak ma to miejsce np. u elfickiej czarodziejki. Kompletny oddział smoków powinien być uzupełniony kilkoma wyroczniami.

smoczy strażnik Smoczy strażnik

  • Koszt: 31
  • Rasa: Smoki
  • Punkty życia: 62
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Praworządny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 105
  • Awansuje na: Smoczy gwardzista
  • Dostępna broń: Halabarda (wręcz), Halabarda (wręcz)
  • Ataki: 11-3, sieczny, 17-2, kłujący
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Pierwszy cios (wręcz; kłujący)

Potężna siła ciosu to znak rozpoznawczy smoczych strażników. Jedna ze ścieżek rozwoju bojownika, mają bardzo podobną specyfikę, co halabardziści w armii lojalistów. Weterani wielu potyczek, niezastąpieni na pierwszej linii.

smoczy młocarz Smoczy młocarz

  • Koszt: 31
  • Rasa: Smoki
  • Punkty życia: 66
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Praworządny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 95
  • Awansuje na: Smoczy siepacz
  • Dostępna broń: Szpon wojenny (wręcz), Włócznia (wręcz), Taran (wręcz)
  • Ataki: 8-4, sieczny, 6-5, kłujący, 10-3, obuchowy
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Wszechstronni, posiadający aż trzy rodzaje ataków wręcz i odznaczający się niespotykaną żywotnością wojownicy. Młocarze to potężne jednostki, siejące postrach w ofensywie bądź kontratakach. Osobiście uważam ich za użyteczniejszych aniżeli gwardzistów, niemniej wybór drogi rozwoju bojownika w znacznej mierze zależy od indywidualnych upodobań gracza.

smok ognisty Smok ognisty

  • Koszt: 35
  • Rasa: Smoki
  • Punkty życia: 63
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Praworządny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 80
  • Awansuje na: Smok piekielny
  • Dostępna broń: Pazury bojowe (wręcz), Ognisty oddech (na dystans)
  • Ataki: 9-2, sieczny, 7-5, ognisty
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

W niektórych przypadkach spalacze całkowicie poświęcają się podsycaniu swojego wewnętrznego ognia, starając się doprowadzić atak dystansowy do perfekcji. W taki sposób powstają smoki ogniste (a w późniejszych etapach gry przerażające smoki piekielne), spopielające swych wrogów niesamowitym żarem, pochodzącym z głębi trzewi. Ich atak wręcz, chociaż nie powala częstotliwością, jest całkiem silny i pozwala myśleć o skutecznym kontrataku. Niezbędni w każdej doświadczonej armii.

smok płomienny Smok płomienny

  • Koszt: 35
  • Rasa: Smoki
  • Punkty życia: 55
  • Ruchy: 5
  • Charakter: Praworządny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 80
  • Awansuje na: Smok ogniste serce
  • Dostępna broń: Ostrze wojenne (wręcz), Ognisty oddech (na dystans)
  • Ataki: 8-3, sieczny, 6-4, ognisty
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Dowodzenie (pasywna)

Smoki płomienne rezygnują z zadawania obrażeń własnymi szponami, stawiając na wojenne ostrza. Siła i częstotliwość ich ataku wręcz widocznie wzrosła. Jednostki te nie są jednak samodzielnymi wojownikami, zdolnymi do bezpośredniej walki z żołnierzami innych frakcji. Ich główny atut to umiejętność dowodzenia mniej doświadczonymi towarzyszami.

smok przestworzy Smok przestworzy

  • Koszt: 30
  • Rasa: Smoki
  • Punkty życia: 45
  • Ruchy: 9
  • Charakter: Praworządny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 80
  • Awansuje na: Smok huraganowy
  • Dostępna broń: Uderzenie (wręcz), Ognisty oddech (na dystans)
  • Ataki: 6-3, obuchowy, 5-3, ognisty
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Strzelec wyborowy (na dystans)

Użyteczny, bardzo mobilny zwiadowca, z przyzwoitym atakiem dystansowym. Dobrze poprowadzone smoki przestworzy potrafią wykorzystać nawet minimalny błąd przeciwnika i natychmiast zablokować pojedyncze jednostki, które opuściły szyk. Przydatni szczególnie w starciach z nieumarłymi. Posiadają bardzo dobry, jak na smocze standardy, modyfikator obrony terenowej.

smoczy żołnierz Smoczy żołnierz

  • Koszt: 30
  • Rasa: Smoki
  • Punkty życia: 60
  • Ruchy: 6
  • Charakter: Praworządny
  • Wymagane Punkty Doświadczenia: 70
  • Awansuje na: Smoczy mistrz ostrza
  • Dostępna broń: Ostrze wojenne (wręcz), Ognisty oddech (na dystans)
  • Ataki: 11-3, sieczny, 5-3, ognisty
  • Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Znakomity wojownik, przewyższający siłą uderzenia żołnierzy innych frakcji, a do tego posiada całkiem przyzwoity atak dystansowy. Mankament to oczywiście słabiutka obrona, jednak można próbować to niwelować, np. ustawiając w pobliżu jaszczurzego wieszcza.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...