Poziom pierwszy

Marcin "Charon" Trojan czwartek, 11 grudnia 2014

Spis treści

Jaszczurzy harcownik

wesnoth, harcownik

Koszt: 15

Rasa: Jaszczury

Punkty życia: 26

Ruchy: 6

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 32

Awansuje na: Jaszczurzy łowca

Dostępna broń: Włócznia (wręcz), Włócznia (na dystans)

Ataki: 4-4, kłujący, 4-2, kłujący

Umiejętności/Bronie Specjalne: Harcownik, pasywna

Komentarz: Dobra jednostka wspierająca. Dzięki swym umiejętnościom znakomicie nadaje się do rozszarpywania linii przeciwników i wdzierania się w głąb nieprzyjacielskiego terytorium. Jaszczury są użyteczne także przy próbach eliminacji osłanianych magów. Pewnie czują się w bagnie i na piasku, a więc w miejscach, gdzie większość jednostek ma obniżoną obronę.

Jaszczurzy wróżbita

wesnoth, wróżbita

Koszt: 16

Rasa: Jaszczury

Punkty życia: 22

Ruchy: 6

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 28

Awansuje na: Jaszczurza wyrocznia, Jaszczurzy wieszcz

Dostępna broń: Kostur (wręcz), Klątwa (na dystans)

Ataki: 4-2, obuchowy, 5-3, chłód

Umiejętności/Bronie Specjalne: Leczy +4, pasywna, Magiczny, na dystans

Komentarz: Postać z umiejętnością leczenia sojuszników, bardzo przydatna w smoczej armii. Dysponuje przeciętnym atakiem magicznym, niemniej może on przydać się w starciach z przeciwnikami podatnymi na chłód. Wróżbici, jak zresztą wszyscy czarodzieje, są wątli i wymagają osłony ze strony regularnego wojska.

Smoczy bojownik

wesnoth, bojownik

Koszt: 19

Rasa: Smoki

Punkty życia: 43

Ruchy: 5

Charakter: Praworządny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 45

Awansuje na: Smoczy strażnik, Smoczy młocarz

Dostępna broń: Szpon wojenny (wręcz), Włócznia (wręcz)

Ataki: 5-4, sieczny, 6-4, kłująca

Umiejętności/Bronie Specjalne: Pierwszy cios, wręcz (włócznia)

Komentarz: Dobrze uzbrojony smok, z dużą częstotliwością zadawania ciosów. Niestety, ze względu na swoje wyposażenie i pancerz, pozbawiony jest naturalnego smokom ataku dystansowego (zianie ogniem), przez co grupka łuczników potrafi szybko i całkowicie bezkarnie go wyeliminować. Mimo tego, znakomicie sprawdza się w walce wręcz.

Smoczy spalacz

wesnoth, spalacz

Koszt: 21

Rasa: Smoki

Punkty życia: 42

Ruchy: 5

Charakter: Praworządny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 43

Awansuje na: Smok ognisty, Smok płomienny

Dostępna broń: Szpony (wręcz), Ognisty oddech (na dystans)

Ataki: 7-2, sieczny, 6-4, ognisty

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Ta jednostka dysponuje mocnym atakiem ognistym, zazwyczaj siejącym popłoch w szeregach wrogów. Niską częstotliwość ataku wręcz nieco ratuje siła, z jaką jest wykonywany. Niestety, spalacz to wydatek ponad dwudziestu sztuk złota.

Smoczy szybownik

wesnoth, szybownik

Koszt: 16

Rasa: Smoki

Punkty życia: 32

Ruchy: 8

Charakter: Praworządny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 35

Awansuje na: Smok przestworzy

Dostępna broń: Uderzenie (wręcz), Ognisty oddech (na dystans)

Ataki: 6-2, obuchowy, 3-3, ognisty

Umiejętności/Bronie Specjalne: Strzelec wyborowy, na dystans

Komentarz: Tani zwiadowca, potrafiący pokonać niedostępne dla innych rodzaje terenów. Przydatność bojowa szybowników jest raczej niska, niemniej ziejąc ogniem, zawsze osiąga przyzwoitą celność, ze względu na swoją specjalną umiejętność. Można używać do dobijania wrogów, stojących na sprzyjającym terenie.

Smoczy wojownik

wesnoth, wojownik

Koszt: 17

Rasa: Smoki

Punkty życia: 39

Ruchy: 6

Charakter: Praworządny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 42

Awansuje na: Smoczy żołnierz

Dostępna broń: Ostrze wojenne (wręcz), Ognisty oddech (na dystans)

Ataki: 7-3, sieczny, 3-3, ognisty

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Podstawa smoczej armii. Wojownicy zadają duże obrażenia wręcz i z całkiem niezłym skutkiem atakują z dystansu. Ich cena (oczywiście jak na standardy tej frakcji) również nie jest zbyt wysoka.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...