Spis treści
- Jeździec gryfów
- Krasnoludzki grzmotomiot
- Krasnoludzki strażnik
- Krasnoludzki ulfserker
- Krasnoludzki wojownik
- Kłusownik
- Rozbójnik
- Złodziej
Jeździec gryfów
- Koszt: 24
- Rasa: Gryfy
- Punkty życia: 34
- Ruchy: 8
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 38
- Awansuje na: Mistrz gryfów
- Dostępna broń: Szpony (wręcz)
- Ataki: 12-2, sieczny
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Najdroższa jednostka pierwszopoziomowa w całej grze. Jeźdźcy gryfów to znakomici zwiadowcy, najpotężniejsi ze wszystkich dostępnych frakcji. Potrafią pokonywać typy terenu niedostępne dla innych (przepaście, rozpadliny). Dysponują także silnym atakiem wręcz. Świetnie sprawdzą się w szybkim napadzie na wioski, mogą także wspierać główną armię lub eliminować zwiadowców przeciwnika.
Krasnoludzki grzmotomiot
- Koszt: 17
- Rasa: Krasnoludy
- Punkty życia: 34
- Ruchy: 4
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 40
- Awansuje na: Krasnoludzki grzmotostrażnik
- Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Kij grzmotów (na dystans)
- Ataki: 6-2, sieczny, 18-1, kłujący
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Najpotężniejszy jednorazowy atak dystansowy pośród jednostek pierwszopoziomowych. Perfekcyjnie sprawdzą się przy eksterminacji smoków, podatnych na obrażenia kłute i posiadających niewielką obronę terenową. Grzmotomioci przydadzą się również głównej armii krasnoludów jako wsparcie dystansowe.
Krasnoludzki strażnik
- Koszt: 19
- Rasa: Krasnoludy
- Punkty życia: 42
- Ruchy: 4
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 47
- Awansuje na: Krasnoludzki siłacz
- Dostępna broń: Włócznia (wręcz), Oszczep (na dystans)
- Ataki: 5-3, kłujący, 5-1, kłujący
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Niezłomny (pasywna)
Wioskę bronioną przez krasnoludzkiego strażnika jest bardzo ciężko szturmować, zaś linia utworzona z kilku niezłomnych pokurczy wydaje się niemożliwą do przełamania zaporą. Jednostki te powinny brać udział w najcięższych bojach i przyjmować na siebie jak najwięcej ciosów, jednocześnie osłaniając pozostałą część armii. Nieocenieni podczas obrony strategicznych pozycji.
Krasnoludzki ulfserker
- Koszt: 19
- Rasa: Krasnoludy
- Punkty życia: 34
- Ruchy: 5
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 42
- Awansuje na: Krasnoludzki berserker
- Dostępna broń: Szał berserkera (wręcz)
- Ataki: 4-4, sieczny
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Berserk (wręcz)
Krasnoludy co prawda nie dysponują własnymi jednostkami czarującymi, jednak znakomicie przystosowały się do eliminacji tychże w szeregach nieprzyjaciela. Ulfserkerzy są wojownikami, walczącymi do ostatecznego rozstrzygnięcia, a zabijanie wszelakiego rodzaju magów to dla nich pestka. Nie nadają się do ustawienia na pierwszej linii, nie powinni także w żadnym wypadku chronić wiosek.
Krasnoludzki wojownik
- Koszt: 16
- Rasa: Krasnoludy
- Punkty życia: 38
- Ruchy: 4
- Charakter: Neutralny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 41
- Awansuje na: Pancerny krasnolud
- Dostępna broń: Topór (wręcz), Młot (wręcz)
- Ataki: 7-3, sieczny, 8-2, obuchowy
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Potężny, dobrze opancerzony wojownik, dysponujący dwoma rodzajami ataków wręcz – siecznym i obuchowym. Niestety, ceną za te przywileje jest bardzo niska mobilność (na poziomie np. Drzewców) i przeciętna obrona terenowa poza obszarami górzystymi.
Kłusownik
- Koszt: 14
- Rasa: Ludzie
- Punkty życia: 32
- Ruchy: 5
- Charakter: Chaotyczny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 29
- Awansuje na: Traper
- Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Łuk (na dystans)
- Ataki: 3-2, sieczny, 4-4, kłujący
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Jedyna jednostka w szeregach Sojuszu, wyposażona w łuk. Kłusownicy są bardzo tani, ale ma to bezpośrednie odbicie w umiejętnościach. O ile w nocy zadają całkiem przyzwoite obrażenia, o tyle w ciągu dnia ich użyteczność jest bliska zeru.
Rozbójnik
- Koszt: 14
- Rasa: Ludzie
- Punkty życia: 30
- Ruchy: 7
- Charakter: Chaotyczny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 36
- Awansuje na: Banita
- Dostępna broń: Maczuga (wręcz), Proca (na dystans)
- Ataki: 4-2, obuchowy, 5-2, obuchowy
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak
Szybka postać, posiadająca równorzędne ataki wręcz i na dystans. Nieźle sprawdza się jako zwiadowca – jeżeli nie chcemy wydawać dużych pieniędzy na gryfy, powinniśmy zainwestować w rozbójników, którzy są niemalże dwukrotnie tańsi. Całkiem przyzwoicie wypada w potyczkach przeciwko nieumarłym.
Złodziej
- Koszt: 13
- Rasa: Ludzie
- Punkty życia: 24
- Ruchy: 6
- Charakter: Chaotyczny
- Wymagane Punkty Doświadczenia: 28
- Awansuje na: Łotr
- Dostępna broń: Sztylet (wręcz)
- Ataki: 4-3, sieczny
- Umiejętności/Bronie Specjalne: Cios w plecy (wręcz)
Dobra, niedroga jednostka. W rękach doświadczonego gracza kilku złodziei będzie w stanie eliminować najpotężniejszych żołnierzy wroga. Cała taktyka sterowania tymi postaciami polega na odpowiednim ustawianiu się, gdyż sposobem na sukces jest okrążenie przeciwnika i wykorzystanie specjalnej umiejętności ciosu w plecy. Złodzieje są wątli, ale w zamian za to dysponują niezłą obroną terenową.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz