Poziom pierwszy

Spis treści

Jeździec gryfów

jeździec gryfów

Koszt: 24

Rasa: Gryfy

Punkty życia: 34

Ruchy: 8

Charakter: Neutralny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 38

Awansuje na: Mistrz gryfów

Dostępna broń: Szpony (wręcz)

Ataki: 12-2, sieczny

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Najdroższa jednostka pierwszopoziomowa w całej grze. Jeźdźcy gryfów to znakomici zwiadowcy, najpotężniejsi ze wszystkich dostępnych frakcji. Potrafią pokonywać typy terenu niedostępne dla innych (przepaście, rozpadliny). Dysponują także silnym atakiem wręcz. Świetnie sprawdzą się w szybkim napadzie na wioski, mogą także wspierać główną armię lub eliminować zwiadowców przeciwnika.

Krasnoludzki grzmotomiot

krasnoludzki grzmotomiot

Koszt: 17

Rasa: Krasnoludy

Punkty życia: 34

Ruchy: 4

Charakter: Neutralny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 40

Awansuje na: Krasnoludzki grzmotostrażnik

Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Kij grzmotów (na dystans)

Ataki: 6-2, sieczny, 18-1, kłujący

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Najpotężniejszy jednorazowy atak dystansowy pośród jednostek pierwszopoziomowych. Perfekcyjnie sprawdzą się przy eksterminacji smoków, podatnych na obrażenia kłute i posiadających niewielką obronę terenową. Grzmotomioci przydadzą się również głównej armii krasnoludów jako wsparcie dystansowe.

Krasnoludzki strażnik

krasnoludzki strażnik

Koszt: 19

Rasa: Krasnoludy

Punkty życia: 42

Ruchy: 4

Charakter: Neutralny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 47

Awansuje na: Krasnoludzki siłacz

Dostępna broń: Włócznia (wręcz), Oszczep (na dystans)

Ataki: 5-3, kłujący, 5-1, kłujący

Umiejętności/Bronie Specjalne: Niezłomny (pasywna)

Komentarz: Wioskę bronioną przez krasnoludzkiego strażnika jest bardzo ciężko szturmować, zaś linia utworzona z kilku niezłomnych pokurczy wydaje się niemożliwą do przełamania zaporą. Jednostki te powinny brać udział w najcięższych bojach i przyjmować na siebie jak najwięcej ciosów, jednocześnie osłaniając pozostałą część armii. Nieocenieni podczas obrony strategicznych pozycji.

Krasnoludzki ulfserker

krasnoludzki ulfserker

Koszt: 19

Rasa: Krasnoludy

Punkty życia: 34

Ruchy: 5

Charakter: Neutralny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 42

Awansuje na: Krasnoludzki berserker

Dostępna broń: Szał berserkera (wręcz)

Ataki: 4-4, sieczny

Umiejętności/Bronie Specjalne: Berserk (wręcz)

Komentarz: Krasnoludy co prawda nie dysponują własnymi jednostkami czarującymi, jednak znakomicie przystosowały się do eliminacji tychże w szeregach nieprzyjaciela. Ulfserkerzy są wojownikami, walczącymi do ostatecznego rozstrzygnięcia, a zabijanie wszelakiego rodzaju magów to dla nich pestka. Nie nadają się do ustawienia na pierwszej linii, nie powinni także w żadnym wypadku chronić wiosek.

Krasnoludzki wojownik

krasnoludzki wojownik

Koszt: 16

Rasa: Krasnoludy

Punkty życia: 38

Ruchy: 4

Charakter: Neutralny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 41

Awansuje na: Pancerny krasnolud

Dostępna broń: Topór (wręcz), Młot (wręcz)

Ataki: 7-3, sieczny, 8-2, obuchowy

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Potężny, dobrze opancerzony wojownik, dysponujący dwoma rodzajami ataków wręcz – siecznym i obuchowym. Niestety, ceną za te przywileje jest bardzo niska mobilność (na poziomie np. Drzewców) i przeciętna obrona terenowa poza obszarami górzystymi.

Kłusownik

kłusownik

Koszt: 14

Rasa: Ludzie

Punkty życia: 32

Ruchy: 5

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 29

Awansuje na: Traper

Dostępna broń: Sztylet (wręcz), Łuk (na dystans)

Ataki: 3-2, sieczny, 4-4, kłujący

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Jedyna jednostka w szeregach Sojuszu, wyposażona w łuk. Kłusownicy są bardzo tani, ale ma to bezpośrednie odbicie w umiejętnościach. O ile w nocy zadają całkiem przyzwoite obrażenia, o tyle w ciągu dnia ich użyteczność jest bliska zeru.

Rozbójnik

rozbójnik

Koszt: 14

Rasa: Ludzie

Punkty życia: 30

Ruchy: 7

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 36

Awansuje na: Banita

Dostępna broń: Maczuga (wręcz), Proca (na dystans)

Ataki: 4-2, obuchowy, 5-2, obuchowy

Umiejętności/Bronie Specjalne: Brak

Komentarz: Szybka postać, posiadająca równorzędne ataki wręcz i na dystans. Nieźle sprawdza się jako zwiadowca – jeżeli nie chcemy wydawać dużych pieniędzy na gryfy, powinniśmy zainwestować w rozbójników, którzy są niemalże dwukrotnie tańsi. Całkiem przyzwoicie wypada w potyczkach przeciwko nieumarłym.

Złodziej

złodziej

Koszt: 13

Rasa: Ludzie

Punkty życia: 24

Ruchy: 6

Charakter: Chaotyczny

Wymagane Punkty Doświadczenia: 28

Awansuje na: Łotr

Dostępna broń: Sztylet (wręcz)

Ataki: 4-3, sieczny

Umiejętności/Bronie Specjalne: Cios w plecy (wręcz)

Komentarz: Dobra, niedroga jednostka. W rękach doświadczonego gracza kilku złodziei będzie w stanie eliminować najpotężniejszych żołnierzy wroga. Cała taktyka sterowania tymi postaciami polega na odpowiednim ustawianiu się, gdyż sposobem na sukces jest okrążenie przeciwnika i wykorzystanie specjalnej umiejętności ciosu w plecy. Złodzieje są wątli, ale w zamian za to dysponują niezłą obroną terenową.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...