Dwa pojęcia, z których zbudowany jest tytuł artykułu, zawierają w sobie właściwie cały, niezbyt skomplikowany system gospodarczy "Battle for Wesnoth".
Dochód jest liczbą sztuk złota, jakie czerpiemy z tytułu posiadania wiosek. Zależy on od innego dochodu, przypadającego na jedną wioskę (w kampaniach wynosi on często 1) oraz od dochodu początkowego. Sumując te dwie wartości, otrzymamy wynik, będący naszym dochodem całkowitym.
Od dochodu całkowitego jesteśmy zmuszeni odjąć koszty utrzymania jednostek. Są one równe poziomowi danej postaci – co turę musimy więc zapłacić jedną sztukę złota za włócznika, dwie za oszczepnika itp.
Bez kosztów dodatkowych utrzymać możemy tyle jednostek, ile posiadamy wiosek (w przeliczeniu na poziomy). Jeżeli jednak suma poziomów wszystkich postaci przekracza liczbę wiosek, musimy co turę dopłacać różnicę w złocie.
Nie zapominajmy o wyjątkach – jednostki z cechą "lojalna" oraz przywódcy nie wymagają kosztów utrzymania.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz