Project: Eternity – pierwszy etap prac nad grą już prawie za Obsidianami

2 minuty czytania

Czterdzieste szóste uaktualnienie na kickstarterowej stronie projektu, zapowiedź zakończenie wczesnej fazy prac przy Eternity. Zwykle przy produkcji gier, Obsidiani dzielą pracę na cztery etapy – prototype, vertical slice, production, finalization.

project eternity

Pierwsza faza – prototype – to czas sprecyzowania luźnych pomysłów w konkretną wizję gry, ustalenie "filarów" na jakich ma się opierać rozgrywka. W tym przypadku najważniejszym ma być odtworzenie tego specyficznego uczucia, które towarzyszyło graczom w czasie przechodzenia cRPGów na silniku "Infinity" (baldurów, icewindów i tormentów*).

W tym celu potrzeba było opracować kilku założeń. Najważniejsze z nich to:

  • Sprawa poruszania się i walki postaci. Drużyna protagonisty włącznie z nim ma składać się z szóstki bohaterów, każda z tych postaci może być poruszana oddzielnie jak i w grupie, przy zachowaniu szyku. Dochodzi do tego sprawa AI npców i potworów. Sztuczna inteligencja ma za zadanie określić cel, dojść do niego, zaatakować. Wszystko te zachowania trzeba rzecz jasna zwizualizować.
  • Kwestia numer dwa – mechanika gry. Nie chodzi tylko o określanie zasad znanych z papierowych RPG – czyli: jaką to statystykę trzeba podnieść, by lepiej lać wroga. To dla przykładu, także mechanizmy w rodzaju konstruktora dialogów, systemu inicjowania oraz finalizacji tzw. "questów" przez gracza.
  • Sprawa trzecia – środowisko. A dokładniej lokacje po których przemieszczać się będzie protagonista "Eternity". Rzecz jasna mają być ręcznie malowane, na wzór tych z "baldurów", z trójwymiarowymi, animowanymi elementami w tle (np. wodospad). Opuszczanie mapy by przenieść się na kolejną plansze, ma przywodzić na myśl (jak twierdzi jeden z projektantów) słynna kwestię "przed wyruszeniem w drogę...". Pod spodem projekt przykładowej lokacji.
project eternity, projekt lokacji

*do mistrzów oczywistych uwag: wiem, wiem na "infinity engine" powstał tylko jeden Torment.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...