Jakiś czas temu BioWare zapowiedziało, że wprowadzi Mass Effect na PCty. Na GDC (Game Developers Conference) 2008 w San Francisco firma zaprezentowała po raz pierwszy szczegóły. Mimo tego, że gra jest nadal w fazie beta w naszych oczach wygląda całkiem dobrze. To pierwszy tytuł od BioWare'u, który wydaje Electronic Arts.
Ogólnie wygląd gry się nie zmienił, jednak możemy dostrzec znaczące wyostrzenie obrazu. Twórcy gry jeszcze nie dokonali wyboru co do maksymalnej rozdzielczości – najbardziej prawdopodobną jest 1920x1200. Lśniące czerwone gwiazdy wiszące na niebie obcych światów, kurz przetaczający się przez równiny i refleksy międzygwiezdnego światła na Mako są po prostu olśniewające... Większe wrażenie robi czas ładowania, który waha się od jednej do pięciu sekund. Pojawiający się często w wersji na Xboxa 360 problem z ładującymi się teksturami, zdarzał się dużo rzadziej, a one same ładowały się naprawdę szybko. Także przydługawe przejażdżki windą w Cytadeli, będą teraz trwać nieco krócej.
Tak jak w większości gier na PC, wszystkie klawisze będą mogły być konfigurowane przez gracza, ale domyślnie do poruszania bohatera będą służyć klawisze WSAD. Komandor Shepherd, protagonista gry, może przypisywać wszystkie swoje specjalne umiejętności klawiszom numerycznym od 1 do 8 oraz natychmiastowo przełączać się pomiędzy broniami przy użyciu od F1 do F4. W grze będzie także dostępna opcja szybkiego zapisu stanu gry poprzez wciśnięcie klawisza F6, a liczba slotów na save'y będzie rozszerzona.
Dodana została warstwa kontrolna umożliwiająca wydawanie indywidualnych rozkazów dla każdego z członków drużyny, co jest przeciwieństwem systemu z 360tki, gdzie otrzymywali polecenia jako cała grupa. Jest to osiągalne poprzez koło kontrolne, które może być ujawnione w dowolnym momencie. Z zaznaczonym przez kursor rozkazem przemieszczenia się, klikamy na dowolny obszar wybierając miejsce docelowe dla wybranego członka drużyny. Miejmy nadzieję, że zmiana ta spowoduje zwiększenie użyteczności rozkazów w porównaniu do tego co mamy w wersji konsolowej.
Mako, naziemny pojazd, który prowadzimy eksplorując obce światy, został wzbogacony o nowe możliwości kontroli, dzięki czemu funkcje kamery są teraz niezależne od kierunku jazdy. Według BioWare'u poprawi to jego 'szaloną' przyczepność, znaną z Xboxa 360. Menu kupowania/sprzedawania i zarządzania ekwipunkiem zostały odnowione, aby były nieco mniej skomplikowane. Okienka z listą przedmiotów, zaznaczonymi przedmiotami i przedmiotami wyekwipowanymi zostały przeniesione do miejsc uważanych przez BioWare za czytelniejsze i bardziej funkcjonalne dla użytkownika.
W sekwencjach dialogowych będziemy mogli wybierać odpowiedzi za pomocą kursora lub poruszając się pomiędzy opcjami za pomocą strzałek i aktywując odpowiedź klawiszem Enter. Mini-gra polegająca na dekodowaniu także przeszła lifting. Zamiast wciskania przycisków na czas, teraz musimy pokierować małą strzałką przez obracające się pierścienie. Jeśli uda nam się przeprowadzić strzałeczkę przez pierścienie do centrum, bez uderzania w jakąkolwiek blokującą barierę, będzie to udane dekodowanie.
Kontroler od Xboxa 360 będzie akceptowany przez grę, choć jeśli kupujemy ME na PCta, ten zabieg wydaje się bezcelowy. Jak na razie nie ma żadnych planów dotyczących dema, a BioWare odmawia komentarza na temat daty wydania jakichkolwiek dodatków do Mass Effect lub jego sequeli na PC i Xbox 360.
Oczekuj Mass Effect na PC w maju tego roku!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz