Duneth Wharreil

Niesławny arcymag Maerimydry, osoba, która w największym stopniu przyczyniła się do upadku miasta. Plany przejęcia władzy z rąk kleru Lolth powiodły się tylko połowicznie i w ostatecznym rozrachunku skazały Dunetha na bycie niewolnikiem Irae T’sarran.

Nieznane są dokonania arcymaga przed Milczeniem Lolth. Jak każdy władający znaczną potęgą drow w mieście opanowanym przez kler Lolth, pragnął zrzucić tę zależność, siebie widząc w roli nowego władcy. Doskonale zdawał sobie sprawę z tego, że przewrotu nie jest w stanie przeprowadzić samodzielnie i potrzebował kogoś, kto „użyczy” mu armii niezbędnej do oczyszczenia Maerimydry z kapłanek Lolth. Doskonałym kandydatem okazał się półczart Kurgoth Piekielny Pomiot. Duneth w sekrecie kontaktuje się z nim i przekonuje go, aby udzielił mu wsparcia w działaniach zmierzających do przejęcia władzy w Maerimydrze.

duneth wharreil, duneth, wharreil, irae, t'sarran, irae t'sarran
Irae zwycięża Dunetha

Kurgoth odpowiada na to wezwanie i pod murami miasta pojawia się jego armia. Duneth doskonale odgrywał swoją rolę, jednak w istocie jego działania oraz bezsilność kapłanek Lolth doprowadziły do zniszczenia sił drowów i wpuszczenia półczarta do miasta. Armia najeźdźców zaczęła plądrować Maerimydrę, zaś większość z jedenastu tysięcy mieszkańców została zabita. Arcymag siedział w tym czasie zamknięty w swojej wieży, nie będąc w stanie zapobiec zniszczeniu miasta, którym miał rządzić.

Jednak to nie półczart i jego wojska okazały się zgubne dla arcymaga, lecz heretycki kult Kiaransalee, który, pod przewodnictwem Irae T’sarran, postanowił wykorzystać panujący chaos i wprowadzić w życie swój plan zemsty. Po zdobyciu Zamku Maerimydra, albinoska pojawiła się pod murami Strzaskanej Wieży – szkoły magii i zarazem siedziby Dunetha. Arcymag przegrał starcie z Irae, podobnie jak jego dwaj uczniowie. Przywódczyni kultu zabrała ciało Wharreila do Nieśmiertelnej Świątyni, gdzie dokonała udanej zamiany w srebrnozwida. Od tamtej pory Duneth pozostaje niewolnikiem Irae, wykonującym jej rozkazy i marzącym o zakończeniu tej męki.

Jego sylwetka przypomina szkielet, mający na sobie kłęby błyszczącej energii na wzór szat, które niegdyś arcymag nosił. Irae T’sarran zakwaterowała swojego „pupila” na Zamku Maerimydra i wierzy, że bada lokalne zniekształcenie Splotu. Tak naprawdę Duneth pragnie się uwolnić lub zaznać śmierci, która uwolni go ze znienawidzonego stanu egzystencji. W walce używa efektywnych bezcielesnych ataków dotykowych. Jego arsenał magiczny obejmuje ulubione czary, takie jak ohydne usychanie, przyspieszenie, wyczerpanie, strach oraz wampiryczny dotyk. Może przechodzić przez przedmioty naturalne i zawsze porusza się bezszelestnie.

Duneth pracuje nad stworzeniem drakolicza. Pierwszy eksperyment zakończył się niepowodzeniem i to, co zostało z czarnego smoka, stało się zombie. Druga próba powiodła się, dzięki czemu powstała istota imieniem Lód. Jej relikwiarz, w postaci dużej perły, arcymag nosi ze sobą.


Grafika pochodzi z James Wyatt, Miasto Pajęczej Królowej, strona 7, Wizards of the Coast.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...