Dotychczas uważano, iż po zejściu do Podmroku drowy wybudowały najpierw Erelhei-Cinlu. To stare miasto, któremu poświęciłem osobny artykuł, nie było jednak pierwszym podziemnym osiedlem obłożonych klątwą, ciemnoskórych elfów. Wpierw powstała Erenira – zbudowana na wzór tarasów majestatyczna osada, która nosi teraz nazwę Miasta Klątw [ang. City of Anathema].
To osiedle stanowiło jeszcze nawiązanie do dawnych osiągnięć drowów na powierzchni. Pod budowę wybrano doskonałe miejsce – rzeka Ghal dostarczała wody, zaś jej wylewy pozwalały na produkcję dużej ilości żywności. Dzięki temu populacja szybko osiągnęła znaczny poziom, a wzrost potęgi spowodował walki z okolicznymi sąsiadami – przy usilnych naleganiach Lolth oczywiście.
Kres tym planom położył Torog. Uwięziony, samozwańczy król Podmroku został rozwścieczony tą polityką mieszania się Pajęczej Królowej i zaatakował Erenirę. Zwyciężył, przetaczając się przez miasto i wywracając do góry nogami jego obszar. Powykręcał ulice oraz skruszył tutejsze świątynie. Rzeka Ghal została przemieniona w ohydne, stojące jezioro. Niszczyciel późniejszego Miasta Klątwy z uciechą patrzył na uciekające w panice drowy, zupełnie jak wtedy, gdy pojawiły się w Podmroku pierwszy raz. Pokazał Lolth, że jest jedynie nic nieznaczącym gościem w cudzym domu.
Następnie Torog zawarł układ z Zehirem, oddając wyznawcom tego ostatniego strzaskane ruiny Ereniry. Ludzie i yuan-ti obiecali, iż będą dbali o to, by pozostałości po mieście stały się miejscem tortur.
Pierwotnie osiedle było podzielone na sześć tarasów, ze względu na kastowość tutejszego społeczeństwa. Tajemniczy wiatr Toroga powykrzywiał ulice w najdziwniejsze kształty, przez co trudno odnaleźć tutaj właściwą drogę. Nowa nazwa tego miejsca pochodzi od trzynastej klątwy yuan-ti. Wszystkie poprzednie mają swoją siedzibę w mieście, lecz to ta ostatnia rządzi pozostałymi. W każdej znajduje się osobne miejsce tortur, zaś granice między obszarami opierają się na zniekształconym systemie ulic. Między klątwami trwają wewnętrzne walki. W dawnej Erenirze krzyżują się interesy trzech bóstw: Lolth, Toroga oraz Zehira.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz