warcraft_fale_ciemnosci

Mimo że nie robi w "holiłódzie".

Choć Bethesda zdaje się marginalizować sukcesy, jakie odniósł Obsidian przy pracach nad "Fallout: New Vegas" i raczej nie zanosi się, aby oba studia kiedykolwiek w przyszłości miały jeszcze tak otwarcie współpracować, to gigant z Rockville co jakiś czas lubi implementować pomysły, na które siedem lat temu wpadli chłopcy ze słonecznej Kalifornii. Jednym z takich dokonań jest tryb "Jestem hardkorem", z którym po raz pierwszy spotkaliśmy się właśnie na postapkaliptycznych pustkowiach Nevady. Opcja sztuki przetrwania pojawiła się później w "Fallout 4", a już niedługo jej rozszerzoną wersję będziemy mogli podziwiać w "The Elder Scrolls V: Skyrim".

skyrim

Tryb survivalowy zmusi nas do skupienia się na podstawowych aspektach życiowych naszego herosa. Konieczne będzie zadbanie o odpowiednie pożywienie czy ubiór. Dokładnie - oprócz walki z głodem czy zmęczeniem, zostaniemy postawieni przed wyzwaniami związanymi z warunkami atmosferycznymi. Koniec z lataniem z gołym tyłkiem po mroźnych pustkowiach. Pojawią się również zupełnie nowe choroby, a te znane będą jeszcze bardziej wyniszczające.

Zabiwszy pierwszą wyrośniętą jaszczurkę podczas misji "Budzenie Smoka", w Białej Grani będziemy świadkami scenki, która zatrzymała chyba każdego gracza - sporu odzianych w typowe dla swojej krainy Redgardów z lokalnym strażnikiem. Od nich dostaniemy również zlecenie na dostarczenie informacji o "pewnej redgardzkiej uciekinierce z Hammerfell". Powyższy quest możemy wykonać na dwa sposoby... W artykule nie wyjaśniam, jak go wykonać. Interesuje mnie jego cel i kwestia, kto robi nas w (smocze) jajo.

skyrim,saadia,alikrowie

Zadanie zostaje nam powierzone na bardzo wczesnym etapie gry i od razu zostajemy wrzuceni na głęboką wodę geopolityki Tamriel. Zagubiony w tej sytuacji był chyba każdy grający, zarówno nowy w uniwersum TES, jak i jego weteran. Otóż... kto kłamie?

Tajemnica Rorikstead to prawdopodobnie największa teoria spiskowa fandomu piątej odsłony serii The Elder Scrolls. A przynajmniej najlepiej uargumentowana. Choć w polskojęzycznym internecie trudno natrafić choćby na ślad o niej, hasło "The Secret of Rorikstead" cieszy się znaczną popularnością, o czym świadczą liczne wątki na forach czy filmiki w serwisie Youtube.

skyrim, tajemnica rorikstead

Rorikstead - tej wioski po prostu nie można nie znać. Pierwsze wzmianki o niej słyszymy jeszcze w samym prologu - któż nie pamięta koniokrada Lokira z Rorikstead? W dalszym etapie gry niejednokrotnie pojawi się czy to przy okazji zadań pobocznych, czy to w pieśni barda Mikaela "Ragnar Czerwony". Jednak ze strony graczy ta miła osada spotkała się z licznymi podejrzeniami. Czym są motywowane? W swoim artykule postaram się streścić niejasności tworzące legendę o Rorikstead - wiosce nekromantów oraz czcicieli deadr...

Czytaj dalej...

The Elder Scrolls V: Skyrim

Nowe trailery Skywind oraz Skyblivion

Dodał: Mikeal, sobota, 22 października 2016 · Komentarzy: 0

Jak nazwa wskazuje "Skywind" oraz "Skyblivion" to mody przenoszące stare klasyki Bethesda Softworks, "The Elder Scrolls III: Morrowind" i "The Elder Scrolls IV: Oblivion" na silnik ich trochę nowszego hitu "The Elder Scrolls V: Skyrim". W obu trailerach można zaobserwować detaliczne przekopiowanie terenów Vvardenfell oraz Cyrodil, sporo znajomych twarzy oraz wykorzystanie muzyki z piątej części co trochę mnie martwi.

skywind, skyoblivion

"The Elder Scrolls V: Skyrim" zawdzięcza żywotność w dużej mierze dzięki fanowskim modom. Od małych poprawek, dodawania nowych elementów ekwipunku, a kończąc na modach typu "totalna konwersja" zabierających zrywających z oryginałem i zabierająych nas do krain wymyślonych przez twórców. "Enderal" będący modem ostatniego typu został stworzony przez niemieckie studio SureAI. Na początku lipca odbyła się premiera w ojczystym języku twórców, a w ostatnich dniach wyszła wersja angielska pozwalająca na zabawę graczom na całym świecie.

the elder scrolls v: skyrim, skyrim, skyrim jest gimbusiarski, sureai, mod, enderal

Spośród wszystkich postaci piątej odsłony serii The Elder Scrolls, za najbardziej udaną osobowość z całą pewnością można uznać Seranę. Los połączył wampirzycę i Dovahkiina w krypcie Dimhollow i od tego momentu tylko oni dwoje mogli powstrzymać szalonego lorda Harkona przed wypełnieniem proroctwa...

serana

Wobec pięknej wampirzycy z klanu Volkihar nie da się przejść obojętnie. Choć jej historia wpisuje się w nurt marysuizmu, w tym przypadku uznaję to za neutralną cechę - bo rzecz tkwi nie w użyciu kanonu, lecz w tym, jak ów kanon zostaje użyty. Tu został wykorzystany doskonale. O sukcesie tej postaci zaświadczyć może choćby fandom gry - liczne modyfikacje, fanarty czy popularność zapytania, dlaczego nie można jej poślubić...

Czytaj dalej...

Kojarzycie może modyfikację "Nehrim: At Fate's Edge" do gry "Oblivion" firmy Bethesda Softworks? Odpowiedzialne za nią studio SureAI opublikowało przedpremierowy zwiastun do kolejnej pełnej modyfikacji - tym razem do "Skyrima" - pt. "Enderal: The Shreds of Order".

enderal: the shreds of order

Nowinka ta chodziła po sieci już od jakiegoś czasu, a tegoroczne targi E3 tylko ją potwierdziły. Firma Bethesda Softworks od jakiegoś czasu pracuje nad odświeżoną edycją "Skryima" pt. "The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition".

skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Forgotten City zawita w Skyrimie

Dodał: Wolvertino, poniedziałek, 5 października 2015 · Komentarzy: 0

"The Elder Scrolls V: Skyrim" - mimo sędziwego już wieku - nadal nie umarł. A wręcz przeciwnie - żyje i ma się dobrze. Właśnie ukazała się do niego duża, fanowska modyfikacja pt. "The Forgotten City". Wprowadza ona do produkcji nowy wątek fabularny oparty o zupełnie odrębną historię.

tes
The Elder Scrolls V: Skyrim

150 godzin modyfikacji Skyrima

Dodał: Wolvertino, poniedziałek, 17 sierpnia 2015 · Komentarzy: 1

Pamiętacie mod do "The Elder Scrolls IV: Oblvion" pt. "Nehrim: At Fate's Edge" od SureAI. Jeżeli tak to mamy dla was dobrą informację, a jeżeli nie to... właściwie też. Otóż twórcy tej ogromnej modyfikacji wzięli się za kolejny projekt i tym razem postanowili stworzyć grę na silniku "The Elder Scrolls V: Skyrim".

skryim

Nadchodzące dzieło nosi tytuł "Enderal – The Shards of Order" i ma być mieszanką "The Elder Scrolls" i "Gothica", jednak nie będzie w żadnym wypadku czerpało z ich warstwy fabularnej. Produkcja zapowiadana jest jako zupełnie nowa historia, bohaterowie i świat - dużo mroczniejszy od tego, który zaproponowali nam twórcy "Skyrima". Gra ma oferować do 150 godzin zabawy.

Wczytywanie...