Smoczy Krzyk (Thu'um) to słowa mocy w języku smoków używane przez Dovahkiina i smoki, ale również przez inne postacie, w tym potężniejsze draugry lub Siwobrodych podążających Drogą Głosu. Możesz w trakcie gry nauczyć się i używać 20 różnych Krzyków, każdy z nich składa się z 3 słów mocy.
W przeciwieństwie do mocy specjalnych, Krzyków możesz używać więcej niż raz dziennie. Jedynym ograniczeniem jest tutaj czas potrzebny na odnowienie mocy Krzyku od chwili ostatniego użycia (jest podany przy opisie każdego Krzyku). W tym czasie twój kompas podświetli się na niebiesko. Gdy przestanie, będzie można ponownie użyć Krzyku. Czas ten można skracać, posługując się specjalnymi artefaktami, które to umożliwiają.
Aby móc używać Krzyków, należy:
- poznać jedno ze słów mocy, np. ze Ściany Słów albo od innej postaci;
- zrozumieć poznane słowo, np. zużywając duszę smoka albo otrzymując to zrozumienie od innej postaci (Siwobrodzi nauczą cię kilku Krzyków).
Duszę smoka zdobędziesz pokonując smoka, choć możesz je również absorbować z niektórych artefaktów. Liczbę zdobytych smoczych dusz możesz sprawdzić w menu Krzyków w prawym dolnym rogu.
Smoczy Okrzyk | Słowo Mocy | Miejsca Ścian Słów | Czas odnawiania |
---|---|---|---|
Zwierzęce Oddanie | Dzikie zwierzęta odpowiadają na twoje wezwanie i przybywają wspomóc cię w walce. | ||
Raan (Zwierzę) | Angarvunde | 50 | |
Mir (Oddanie) | Starostok | 60 | |
Tah (Stado) | Grobowiec Ysgramora | 70 | |
Szept Aury | Twój głos nie jest Krzykiem tylko szeptem, który dociera do każdej żywej istoty (wykrywa wszystkie poruszające się istoty). | ||
Laas (Życie) | Wichrowy Szczyt | 30 | |
Yah (Odnalezienie) | Valthume | 40 | |
Nir (Łowy) | Volunruud | 50 | |
Eteryczność | Thu'um sięga Pustki, sprawiając, że twoje ciało nie może zostać zaatakowane, ale nie może też atakować. | ||
Feim (Zanikanie) | Żelazny Kurhan | 16 | |
Zii (Duch) | Reduta w Zaginionej Dolinie | 30 | |
Gron (Związanie) | Ustengrav | 40 | |
Wezwanie Smoka | Odahviingu! Usłysz mój Głos! Przyzywam cię w chwili potrzeby! (Może być używane tylko na zewnątrz). | ||
Od (Śnieg) | Wysoki Hrothgar (nauka wszystkich słów jednocześnie – główny wątek) | 5 | |
Ah (Łowca) | 5 | ||
Viing (Skrzydło) | 300 | ||
Zew Męstwa | Mężni wojownicy z Sovngardu słysząc twój Głos przybędą zza linii kosmosu i czasu, by wspomóc cię w walce (przyzywa Gormlaitha Golden-Hilt, Felldira Starego lub Haakona Jednookiego; potęga wojownika zależy od długości Krzyku). | ||
Hun (Bohater) | Sovngard (nauka wszystkich słów jednocześnie) | 180 | |
Kaal (Czempion) | 180 | ||
Zoor (Legenda) | 180 | ||
Czyste Niebiosa | Skyrim kłania się przed mocą Thu'um, rozwiewając mgły i oczyszczając pogodę (krzyk również rozwiewa opary trucizny). | ||
Lok (Niebo) | Wysoki Hrothgar (nauka wszystkich słów jednocześnie) | 5 | |
Vah (Skok) | 10 | ||
Koor (Lato) | 15 | ||
Rozbrojenie | Krzyk silniejszy jest niźli stal, swoją mocą może wyrwać broń z uchwytu wroga. | ||
Zun (Broń) | Szczyt Starszej Krwi | 30 | |
Haal (Dłoń) | Sanktuarium Śnieżnego Woalu | 35 | |
Viik (Przegrana) | Leże Srebrnej Zaspy | 40 | |
Zniechęcenie | Słabi w strachu uciekną przed mocą Thu'um. | ||
Faas (Strach) | Szczyt Postradanej Mowy | 40 | |
Ru (Bieg) | Labiryntian | 45 | |
Maar (Przerażenie) | Martwa Babina | 50 | |
Smoczygrzmot | Twój Głos wiąże duszę smoka, zmuszając bestię do lądowania. | ||
Joor (Śmiertelność) | Gardziel Świata (nauka wszystkich słów jednocześnie) | 10 | |
Zah (Skończenie) | 12 | ||
Frul (Tymczasowość) | 15 | ||
Furia Żywiołów | Thu'um daje twoim ramionach prędkość wiatru, pozwalając wykonywać szybsze ataki. | ||
Sui (Powietrze) | Krater Smoczego Zęba | 30 | |
Grah (Bitwa) | Bastion w Wichrowym Wrzasku | 40 | |
Dun (Chwała) | Na obrzeżach Ruin Kjenstag | 50 | |
Ognisty Oddech | Nabierz powietrza, wydmuchaj ogień i przemień Thu'um w inferno. | ||
Yol (Ogień) | Gardziel Świata | 30 | |
Toor (Inferno) | Kopiec Pylarza | 50 | |
Shul (Słońce) | Rozpadlina Rozdartej Skały | 100 | |
Mroźny Oddech | Twój oddech jest zimą, twój Thu'um śnieżycą. | ||
Fo (Lód) | Niebiański Ołtarz | 30 | |
Krah (Zimno) | Kościany Szczyt | 50 | |
Diin (Zamrożenie) | Folgunthur | 100 | |
Lodowa Postać | Twój Thu'um zamraża przeciwnika. | ||
Iiz (Lód) | Saarthal | 60 | |
Slen (Ciało) | Góra Anthor | 90 | |
Nus (Posąg) | Oszroniona Krypta | 120 | |
Pokój Kyne | Głos uspokaja dzikie bestie, które tracą ochotę do walki lub uciekają. | ||
Kaan (Kyne) | Ragnvald | 40 | |
Drem (Pokój) | Cieniowisko | 50 | |
Ov (Zaufanie) | Post Rannveiga | 60 | |
Skazany na Śmierć | Przemów, a twój Głos ześle zagładę, przez co i pancerz, i siły witalne twojego przeciwnika zostaną osłabione. | ||
Krii (Zabijanie) | Wieża Jesienna | 20 | |
Lun (Pijawka) | Opuszczona Jaskinia | 30 | |
Aus (Cierpienie) | Sanktuarium w Falkret | 40 | |
Spowolnienie Czasu | Nakrzycz na Czas i zmuś go do posłuszeństwa, a świat wokół ciebie zatrzyma się. | ||
Tiid (Czas) | Labiryntian | 30 | |
Klo (Piasek) | Wiedźmi Zakątek | 45 | |
Ul (Wieczność) | Korvanjund | 60 | |
Wezwanie Burzy | Okrzyk Niebios, płacz chmur, rozbudzenie niszczycielskiej mocy błyskawicy. | ||
Strun (Burza) | Forelhost | 300 | |
Bah (Gniew) | Ruiny Wielkiej Bramy | 480 | |
Qo (Błyskawica) | Świątynia Skuldafn | 600 | |
Brzuchomówstwo | Thu'um jest donośny, ale jego źródło pozostaje nieznane. Głupcy gubią się próbując go odszukać. | ||
Zul (Głos) | Grot (nauka wszystkich słów jednocześnie) | 30 | |
Mey (Głupiec) | 15 | ||
Gut (Odległy) | 5 | ||
Nieugięta Siła | Twój Głos jest czystą siłą, która rozrzuca wszystko i wszystkich, którzy stoją na jego drodze. | ||
Fus (Siła) | Czarnygłaz | 15 | |
Ro (Równowaga) | Wysoki Hrothgar | 20 | |
Dah (Odepchnięcie) | Wysoki Hrothgar | 45 | |
Trąba Powietrzna | Thu'um pędzi do przodu, niosąc ciebie z siłą burzy. | ||
Wuld (Tornado) | Wysoki Hrothgar | 20 | |
Nah (Furia) | Wytchnienie Umrzyków | 25 | |
Kest (Burza) | Volskygge | 35 |
Komentarze
A najlepszy według mnie krzyk to spowolnienie czasu, ale tylko na ostatnim słowie. Wcześniejsze słowa nas też spowalnia przez co efekt jest do niczego.
I jeszcze dodam, że nie trzeba odnajdywać w odpowiedniej kolejności miejsc z konkretnym krzykiem.
Dodaj komentarz