Kompani

4 minuty czytania

lydia

Skyrim jest o wiele ciekawszy, gdy podróżuje się w towarzystwie. Kompan będzie nie tylko walczył ramię w ramię z tobą, ale również poniesie część rzeczy, może także użyć niektórych obiektów bądź przy odpowiednim poziomie wyszkolenia otworzyć skrzynie lub drzwi. Ich moralność bywa jednak różna, niektórzy (jak np. Farkas) uważając się za praworządnych mieszkańców zgłoszą ewentualną zbrodnię strażnikom, niemniej inni zignorują przestępstwo lub wręcz się do niego dołączą. Pamiętaj też, że za wszystkie czyny swoich towarzyszy będziesz odpowiadać osobiście!

Walka

Towarzysz chętnie ruszy z tobą do walki, jednak jego morale może być różne. Niektóre z postaci będą cię bronić do śmierci, inne uciekną, kiedy tylko zostaniesz poważnie ranny.

Większość postaci do walki wybiera bronie dwuręczne, nawet jeżeli nie są wyszkolone w ich używaniu. Dlatego lepiej uważać, żeby w ekwipunku specjalistów od broni jednoręcznej nie znalazła się dwuręczna. Dodatkowo większość wydaje się przedkładać magiczne laski nad broń białą. Jeżeli tylko będą mieli w ekwipunku jakąś, z pewnością jej użyją. Ale nie ma się co martwić, bowiem po kilku sekundach walki w zwarciu wrócą do zwykłej broni. Postaci nieużywające magii będą miały w swoim ekwipunku domyślny łuk, strzelając z niego nie będą zużywać amunicji. Kiedy wyposażysz je w broń dystansową inną niż domyślna, zaczną ją normalnie zużywać. Możesz jednak wtedy włożyć im do ekwipunku pojedynczą strzałę, a amunicja znowu będzie... nieskończona. Jak na ironię, domyślny ekwipunek kompanów nigdy nie pasuje do ich zdolności bojowych, np. Aela nosi jako zbroję Ciężki pancerz, podczas gdy jej specjalizacją jest lekki.

Humanoidalni towarzysze będą się skradać tak samo jak Dovahkiin, wtedy również nie zaatakują, dopóki nie zostaną zranieni. Pozostali, czyli psy nie zrozumieją komendy skradania i zaszarżują na przeciwnika niezależnie od tego, czy bohater jest w trybie skradania, czy nie.

Kompanów ciężko zabić. Jeżeli jego zdrowie spadnie niebezpiecznie blisko, upadną na jedno kolano i zaprzestaną walki, dopóki nie zregenerują wystarczającej ilości zdrowia. Dobrze jest wtedy odciągnąć przeciwników, ponieważ jeżeli nie znajdą innego celu, będą dalej atakować, aż doprowadzą do śmierci towarzysza. Równie śmiertelne będą ataki obszarowe (zwłaszcza te wyprowadzane przez smoki). Oczywiście jeżeli w jego ekwipunku będą jakieś mikstury leczenia, skorzysta z nich w razie potrzeby. Towarzysząca postać może również zginąć, gdy spadną z dużej wysokości lub zostaną zaatakowani przez wroga, podczas rozmowy z Dovahkiinem.

Ekwipunek

Druh podniesie i będzie niósł każdą wskazaną przez naszą postać rzecz; a jeżeli dotrze do swojego limitu udźwigu, nie będzie to miało wpływu na jego szybkość poruszania się. Ale także zawsze wyposaży się w najlepszą broń i najlepszy pancerz, jaki schowasz w jego ekwipunku.

Jeżeli kompan umrze, będziemy mogli zebrać przedmioty z jego ciała. Jednak po odesłaniu go (jeszcze żywego oczywiście) zdarza się, że po ponownym spotkaniu będzie miał swój stary ekwipunek. Wtedy powinno pomóc opuszczenie danego obszaru lub zabranie jakiegokolwiek elementu z ich ekwipunku.

Huskarlowie

Zostaną ci przedzieleni, gdy po wykonaniu odpowiednich misji staniesz się Tanem danego miasta.

Imię Atuty Rasa Lokacja
Argis
  • Ciężkie pancerze
  • Broń jednoręczna
  • Łuki
  • Bloki
NordDwór Vlindrel, Markart
Calder
  • Ciężkie pancerze
  • Broń jednoręczna
  • Łuki
  • Bloki
NordHjerim, Wichrowy Tron
Iona
  • Ciężkie pancerze
  • Broń jednoręczna
  • Łuki
  • Bloki
NordMiodowe Zbocze, Pęknina
Jordis
  • Ciężkie pancerze
  • Broń jednoręczna
  • Łuki
  • Bloki
NordPosiadłość Dumna Wieżyca, Samotnia
Lydia
  • Ciężkie pancerze
  • Broń jednoręczna
  • Łuki
  • Bloki
NordWietrzny domek, Biała Grań

Członkowie Towarzyszy

Będą mogli ci towarzyszyć po ukończeniu zadania „Chwała poległym”.

Imię Atuty Rasa Lokacja
Łowczyni Aela
  • Lekki pancerz
  • Skradanie
  • Łucznictwo
NordJorrvaskr
Athis
  • Ciężki pancerz
  • Broń jednoręczna
  • Broń dwuręczna
  • Bloki
  • Łucznictwo
Mroczny ElfJorrvaskr
Farkas
  • Broń jednoręczna
  • Kowalstwo
  • Retoryka
  • Skradanie
NordJorrvaskr
Njada Kamiennoręka
  • Lekki pancerz
  • Broń jednoręczna
  • Broń dwuręczna
  • Skradanie
  • Kradzież kieszonkowa
NordJorrvaskr
Ria
  • Ciężki pancerz
  • Broń jednoręczna
  • Łucznictwo
CesarskiJorrvaskr
Torvar
  • Broń jednoręczna
  • Ciężki pancerz
  • Bloki
  • Łucznictwo
  • Broń dwuręczna
NordJorrvaskr
Vilkas
  • Broń dwuręczna
  • Łuk
NordJorrvaskr

Członkowie Akademii Zimowej Twierdzy

Pójdą za tobą, jeżeli wykonasz ich zadania i staniesz się członkiem Akademii.

Imię Atuty Rasa Lokacja
Onmund
  • Niszczenie
  • Iluzja
NordKomnata Żywiołów
Brelyna Maryon
  • Przywołanie
  • Iluzja
  • Przemiana
  • Skradanie
Mroczny ElfKomnata Żywiołów
J'zargo
  • Zniszczenie
  • Iluzja
  • Broń jednoręczna
  • Ciężki pancerz
KhajitKomnata Żywiołów

Członkowie Mrocznego Bractwa

Dołączą do ciebie po ukończeniu zleceń od Mrocznego Bractwa.

Imię Atuty Rasa Lokacja
Cicero
  • Broń jednoręczna
  • Przemiana
  • Lekki pancerz
  • Skradanie
CesarskiSanktuarium Gwiazdy Zarannej
Rekruci Mrocznego Bractwa
  • Lekki pancerz
  • Broń jednoręczna
  • Skradanie
  • Łucznictwo
NordSanktuarium Gwiazdy Zarannej

Najemnicy

Możesz kupić ich usługi w tawernach i gospodach każdego większego miasta za 500 septimów.

Imię Atuty Rasa Lokacja
Belrand
  • Broń jednoręczna
  • Lekki pancerz
  • Przywracanie
  • Zniszczenie
NordMrugający Ślizgacz, Samotnia
Jenassa
  • Łucznictwo
  • Lekki pancerz
  • Broń jednoręczna
  • Blokowanie
  • Skradanie
Mroczny elfPijany Łowca, Biała Grań
Marcurio
  • Zniszczenie
  • Przywracanie
  • Przemiana
CesarskiPod Pszczelim Żądłem, Pęknina
Stenvar
  • Ciężki pancerz
  • Broń dwuręczna
  • Łucznictwo
  • Blokowanie
NordGospoda Pod Knotem, Wichrowy Tron
Vorstag
  • Broń jednoręczna
  • Ciężki pancerz
  • Łucznictwo
NordGospoda Srebrno-krwista
Erik Zabójca
  • Broń dwuręczna
  • Lekki pancerz
  • Łucznictwo
Nord Rorikstead (jednak najpierw musisz przekonać jego ojca, aby pozwolił mu zostać poszukiwaczem przygód)

Pozostali kompani

Będą chcieli ci pomóc, w zamian za twoją pomoc (przy lokacji podaję również nazwę zadania, jakie trzeba wykonać).

Imię Atuty Rasa Lokacja
Adelasia Vendici
  • Kowalstwo
  • Alchemia
  • Zaklinanie
  • Retoryka
Cesarski Kompania Wschodniocesarska (Powstanie na wschodzie)
Ahtar
  • Ciężki pancerz
  • Broń dwuręczna
RedgardWięzienie Zamku Dour, Samotnia (Zabij przywódcę bandytów)
Annekke Kozica-Górska
  • Lekkie pancerze
  • Łucznictwo
  • Broń jednoręczna
  • Blokowanie
  • Skradanie
NordCzarny Ruczaj (Zabij przywódcę bandytów)
Aranea Ienith
  • Zniszczenie
  • Przywołanie
Mroczny elfKapliczka Azury (Czarna Gwiazda)
Benor
  • Broń dwuręczna
NordMorthal (pokonaj go w walce na pięści)
Borgakh
  • Ciężki pancerz
  • Broń jednoręczna
  • Łucznictwo
OrkMor Khazgur (przekonaj ją lub opłać jej ekwipunek)
Cosnach
  • Ciężki pancerz
  • Broń jednoręczna
BretonGospoda Srebrno-krwista (pokonaj go w walce na pięści lub kup mu napitek)
Derkeethus
  • Lekki pancerz
  • Łucznictwo
  • Blokowanie
  • Broń jednoręczna
  • Skradanie
ArgonianinPrzełęcz Czarnej Rzeki (uwolnij go z niewoli Falmerów)
Eola
  • Zniszczenie
  • Przemiana
  • Skradanie
  • Broń jednoręczna
BretonKomnaty Umarłych w Markarcie (Powiew Śmierci)
Erandur
  • Retoryka
  • Przywrócenie
  • Przywołanie
  • Alchemia
  • Kowalstwo
Mroczny elf Gospoda Wichrowe Wzgórze (Koszmar na jawie)
Faendal
  • Łucznictwo
  • Lekki pancerz
Leśny elfRzeczna puszcza (Trójkąt miłosny)
Ghorbash
  • Ciężki pancerz
  • Lekki pancerz
  • Łucznictwo
  • Broń jednoręczna
  • Blokowanie
Ork Dushnikh Yal (przekonaj go, aby podróżował z tobą)
Golldir
  • Broń jednoręczna
  • Broń dwuręczna
  • Ciężki pancerz
Nord Grobowiec Hilgrunda (Chwała przodkom)
Illia
  • Zniszczenie
  • Przywracanie
  • Przemiana
Cesarski Wieża Mrocznego Światła (Skrucha)
Kharjo
  • Broń jednoręczna
  • Ciężki pancerz
  • Łucznictwo
  • Blokowanie
  • Skradanie
Khajit Karawana Akhari (zwróć mu jego Księżycowy Amulet)
Lob
  • Broń dwuręczna
  • Lekki pancerz
Ork Largashbur (Przeklęte plemię)
Lwica Mjoll
  • Ciężki pancerz
  • Broń dwuręczna
  • Łucznictwo
  • Blokowanie
Nord Pęknina (zwróć jej miecz zgubiony w Dwemerskich ruinach)
Ogol
  • Ciężki pancerz
  • Broń jednoręczna
Ork Largashbur (Przeklęte plemię)
Sven
  • Lekki pancerz
  • Broń dwuręczna
  • Zaklinanie
  • Alchemia
  • Kowalstwo
Nord Rzeczna puszcza (Trójkąt miłosny)
Uthgerd
  • Ciężki pancerz
  • Broń dwuręczna
Nordka Pod Chorągwianą Klaczą, Biała Grań (pokonaj ją w walce na pięści)

Zwierzęta

Mogą z tobą podróżować, nawet jeżeli będzie ci towarzyszył humanoidalny kompan.

Imię Atuty Rasa Lokacja
Barbas - Pies Okolice Falkreth
Meeko - Pies Chatka Meeko
Bezpańskie psy - Pies Różne miejsca
Czuwacz - Pies Stajnie Markartu
Cienisty - Koń Sanktuarium Mrocznego Bractwa

Komentarze

0
·
Do koni, pomijając te które można kupić można dodać jeszcze jednego - nazywał się chyba Mróz czy jakoś tak. Można go wziąć z domku myśliwskiego Czarnych Róż po jakimś tam zadaniu.
0
·
Jak zdobyć meeko? Nie widzę go w tej chatce?
0
·
WTF!? bezpańskie psy mają rase pies
0
·
jak zdobyć meeko? to musisz jak jest grota z misji ,Najlepszy Przyjaciel' to idziesz do mista jak idziesz do wysokiego hrodgaru idzesz w dół mapy i tam będzie pusta chatka pewnie tego nie zobaczysz ale oj tam
0
·
Co do koni to jest też Arvak którego trzeba uratować w kopcu dusz.
0
·
Ktoś zapomniał o Dwemwerskich kompanach z dodatku w którym podrużuje się na solsthein
0
·
jak zdobyć Barbasa?
0
·
Witam mam problem ponieważ nawet nie mam opcji dialogowej u Anekke i nie moge od niej dostać zadnego zadania

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...