riese

Wprowadzenie

Marcin "Charon" Trojan niedziela, 9 czerwca 2013

Spis treści


zaklinanie

Zaklinanie to umiejętność pozwalająca nadawać magiczne efekty różnorakim przedmiotom. Pragniesz, aby twój miecz zadawał dodatkowe obrażenia od ognia, topór chwytał dusze, a zbroja osłaniała przed truciznami? Jeżeli tak, to odgałęzienie sztuki magicznej zostało stworzone dla ciebie.

Aby podjąć próbę zaklinania, potrzebujesz:

  • Magicznego Katalizatora – znajdziesz go np. u nadwornego czarodzieja jarla albo w Akademii Magów.
zaklinanie, magiczny katalizator
  • Naładowanego kamienia duszy – im większa dusza, tym lepszy efekt.
zaklinanie, pomniejsz klejnot duszy, klejnot duszy
  • Zaklęcia – musimy znać czar, którym chcemy obdarzyć przedmiot.
  • Przedmiotu – dowolny element wyposażenia bohatera. Wyjątkiem są różdżki, których zaklinać nie można.
zaklinanie, kaptur nowicjusza

1. W jaki sposób rozpocząć zaklinanie?

Najpierw zdejmujemy zaklęcie z posiadanego przez nas magicznego przedmiotu – niech będzie to Szata Nowicjusza.

zaklinanie, szata nowicjusza

Jeden zapamiętany efekt już mamy. Korzystamy z niego. Następnie wybieramy dowolny przedmiot z naszego ekwipunku (jeżeli postępujemy według przykładu, musi być to element ubioru, gdyż efekt przyśpieszonej regeneracji magii może być zastosowany tylko w przypadku stroju), dołączamy kamień duszy i voila! Nasz pierwszy magiczny przedmiot jest gotowy do wytworzenia. Jeżeli mamy taki kaprys, możemy zmienić jego nazwę.

zaklinanie, ubiór

Oczywiście, pierwsze przedmioty przez nas zaklinane będą raczej marnej wartości, zarówno pod względem użyteczności dla bohatera, jak i ilości złota, jakie byśmy mogli za nie otrzymać. Nie należy się tym zrażać, ponieważ z czasem, gdy odpowiednio wytrenujemy umiejętność zaklinania, będziemy w stanie tworzyć potężne, wręcz epickie egzemplarze broni, pancerza lub szat.

2. O czym należy pamiętać przy zaklinaniu?

  • Niszcz jak najsłabsze przedmioty – poziom zaklętego efektu i tak zależał będzie tylko od twojej umiejętności zaklinania i poziomu duszy w kamieniu.
  • Nie wszystkie efekty da się zakląć na dowolnych przedmiotach! Np. efektem przyspieszonej regeneracji many nie obdarzymy uzbrojenia, a dodatkowymi obrażeniami od ognia ubrania.
  • Przedmioty tworzone dla wprawy sprzedawaj. Najlepiej zaklinać wytwarzaną przez siebie biżuterię – zarabiamy, trenujemy kowalstwo i zaklinanie.
  • Warto nauczyć się zaklęcia „Chwytanie Dusz” – do wyszkolenia zaklinania będziemy potrzebować mnóstwo dusz.
  • Nie marnuj Wielkich Dusz na trening, przedmioty na sprzedaż/do wyrzucenia zaklinaj jak najmniejszymi kamieniami.
  • Dobrym pomysłem jest załatwienie sobie Gwiazdy Azury, klejnotu dusz o niekończącej się ładowności. Gwiazdę Azury można zdobyć podczas wykonywania zadania dla jednego z daedrycznych bóstw. Co więcej, można ją odpowiednio zmodyfikować – Czarna Gwiazda Azury pozwala łapać dusze ludzi, elfów oraz wszystkich rozumnych ras Skyrim.
  • Dużo zwykłych kamieni dusz można znaleźć w Akademii Magów.

3. Kto powinien zaklinać? Czy to się opłaca?

zaklinanie, oren

Odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi – każdy! Zarówno wojownik, któremu przyda się umagiczniony rynsztunek, skrytobójca chcący zwiększyć swe umiejętności skradania bądź paraliżować ofiary, czy też mag, pragnący pokrywać okolicę kulami ognia bez uszczerbku energii magicznej… Tak, tak, mistrzowsko wytrenowane zaklinanie może zaowocować przepotężnym ekwipunkiem, zmniejszającym o 100% rzucanie zaklęć z dowolnej szkoły magii! Jak widzicie, odpowiedź na pytanie numer dwa nasuwa się sama – zdecydowanie się opłaca. Zarówno pod względem zwiększenia użyteczności bohatera, jak i biznesowym – na zaklętych przedmiotach można zbić naprawdę spory majątek.

4. Perki dla zaklinania

Zaklinacz

zaklinanie, zaklinacz

Podstawowe ulepszenie mogące być wykorzystane pięć razy co dwadzieścia oczek umiejętności. Nasze zaklęte przedmioty są odpowiednio o 20%/40%/60%/80%/100% silniejsze.

Misterne zaklinanie

zaklinanie, misterne zaklinanie

Nasze zaklęcia, dodawane do pancerzy, będą 25% skuteczniejsze.

Zaklinanie pancerzy

zaklinanie, zaklinanie pancerzy

Bonus 25% jeżeli chodzi o zaklęcia zdrowia, magii i wytrzymałości.

Zaklinanie piorunem

zaklinanie, zaklinanie piorunem

Zaklinanie ogniem

zaklinanie, zaklinanie ogniem

Zaklinanie mrozem

zaklinanie, zaklinanie mrozem

Zaklęcia żywiołów dla broni i pancerzy będą potężniejsze o 25%.

Wyciskanie dusz

zaklinanie, wyciskanie dusz

Klejnoty duszy dają dodatkową magię do doładowania.

Syfon duszy

zaklinanie, syfon duszy

Twoje zabójcze ciosy będą od tej chwili doładowywały magiczną broń.

Bliźniacze zaklinanie

zaklinanie, bliźniacze zaklinanie

Najpotężniejsza zdolność – pozwala nałożyć dwa efekty na jeden przedmiot.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...