Niektórzy przeciwnicy w Skyrim niosą ze sobą znacznie subtelniejsze niebezpieczeństwo niż kły i pazury. Chociaż chorób jest już znacznie mniej niż w poprzednich częściach, nadal mogą stanowić pewne utrudnienie, bowiem zarażenie niekorzystnie wpływa na atrybuty i umiejętności postaci. Dlatego jeżeli coś idzie ci znacznie trudnej niż dotychczas, sprawdź w aktywnych efektach, czy aby nie działa któraś z chorób. Zwróć też uwagę, czy przechodnie za często nie zwracają uwagi, że twoja postać wygląda na chorą (wyjątkiem jest Arcadia, ona zawsze dopatruje się choroby). Wszystkimi chorobami można się zarazić przez nosiciela oraz zainfekowaną pułapkę.
"Żeby się wyleczyć, wypij odpowiednią miksturę lub poproś o leczenie w świątyni albo kaplicy. Efekty chorób narastają – jeżeli nie będziesz ich leczyć, stan twojego zdrowia będzie się dalej pogarszać."
Ataksja
Utrudnia otwieranie zamków i kradzież kieszonkową o 25%.
Nosiciel: ślizgacze.
Kruchość Kości
Zmniejsza wytrzymałość o 25 punktów.
Nosiciel: niedźwiedzie.
Skamienica
Mniejsza skuteczność w walce w zwarciu o 25%.
Symptomami choroby jest bolesna opuchlizna i sztywność stawów.
Nosiciel: wilki, horkery i lisy.
Tępica
Magia regeneruje się wolniej o 0,5 punktu.
Nosiciel: koty szablozębne.
Trzęsica
Wytrzymałość regeneruje się wolniej o 2,5 punktu.
Symptomami choroby są spazmy mięśni, bladość skóry i niepokój.
Nosiciel: chaurusy.
Zgnilizna Mózgu
Zmniejsza magię o 25 punktów.
Nosiciel: wiedźmokruki.
Uwaga! Wampiryzm oraz wilkołactwo również są chorobami, jednak ze względu na ich rozbudowanie zostały opisane w oddzielnych artykułach.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz