szczury_wroclawia_szpital

Domy

Dom to nie tylko miejsce, gdzie można się spokojnie przespać, ale także bezpiecznie trzymać najróżniejsze rzeczy ze splądrowanych podziemi, co uczyni go wspaniałą bazą wypadową. W końcu nawet Smocze Dziecię potrzebuje spokojnego kąta, który będzie mogło nazwać domem. W Skyrim możesz nabyć pięć różnych nieruchomości, każdą w innym mieście. Część z nich wymaga uprzedniego zdobycia tytułu tana lub wykonania kilku zadań dla jarla.

Wietrzny domek

domy

Aby nabyć Wietrzny Domek, trzeba pomóc jarlowi Balgrufowi w pokonaniu smoka Mirmulnira. Po tym otrzymamy tytuł tana, a także możliwość zakupu domu u zarządcy Proventusa Avenicci. Wystarczy z nim porozmawiać oraz wpłacić odpowiednią sumę. Wtedy otrzymamy Przewodnik dekoratora domów: Biała Grań, gdzie znajdziemy opisy wszystkich dostępnych ulepszeń. Analogicznie do zakupu, by je nabyć, wystarczy mieć odpowiednią kwotę i porozmawiać z Aveniccim.

Domek bez dodatków będzie zawierać po prostu skrzynię oraz podwójne łóżko na piętrze. Tam też znajdziemy dodatkowy pokój, w którym zamieszka nasz huskarl Lydia.

Chociaż może się to wydawać drogim zakupem, Wietrzny Domek będzie wspaniałą bazą wypadową dla wszystkich początkowych misji, a pobliże licznych sklepów (szczególnie U Amazonki) zapewni przyjemne centrum dla kogoś pragnącego zająć się rzemiosłem.

Lokalizacja: Biała Grań
Kosz zakupu: 5000 moneta

Umeblowanie:

Kuchnia: 300 moneta

Zawiera palenisko, mały stół i dwa krzesła, a także półkę do przechowywania składników do potraw.

Pokój dzienny: 250 moneta

Wyposaża pokój dzienny w zawieszane na ścianach półki, kilka małych stołów i dwa krzesła koło paleniska – wszystko w centralnej części parteru.

Laboratorium alchemiczne: 500 moneta

W zestawie, który możesz ustawić w tylnej części parteru, znajduje się stół alchemiczny, stolik do czytania i krzesło, a także duża szafa. Zawiera on również ścianę, która oddzieli laboratorium od jadalni.

Pokój jadalny: 250 moneta

Dodaje długi drewniany stół i ławę, a także kilka półek wypełnionych sztućcami, talerzami i innymi naczyniami.

Poddasze: 200 moneta

Zestaw ten umieści na poddaszu kilka krzeseł i stołów.

Sypialnia: 300 moneta

Dodaje do głównej sypialni dwa stoliki nocne, komodę i mały stół z dwoma krzesłami. Zawiera także ścianę, która zwiększy prywatność w sypialni.

Miodowe zbocze

domy

To średniej wielkości dom w Pękninie. Aby go zakupić, musimy rozwiązać sprawę nielegalnego handlu skoomą. Rozpocznie je rozmowa z argonianką imieniem Wujeta. Później trzeba jeszcze zbudować sobie dobrą reputację u mieszkańców miasta, osiągniemy to wykonując szereg drobnych zleceń.

Po otrzymaniu tytułu tana, analogicznie do Wietrznego domku, musimy porozmawiać z zarządcą Anuriel, wtedy otrzymamy klucz do domu oraz Przewodnik dekoratora domów: Pęknina. Zamieszka w nim również Iona, nasz huskarl.

To z pewnością atrakcyjne miejsce na bazę dla tych, którzy będą chcieli związać się z Gildią Złodziei. Dodatkowym atutem jest też kąt zaklinacza.

Lokacja: Pęknina
Koszt zakupu: 8000 moneta

Umeblowanie:

Weranda: 400 moneta

Kuchnia: 500 moneta

Ten zestaw zapewni umeblowanie i dekorację twojej kuchni – pomieszczenia znajdującego się tuż za wejściem do twojego domu. Dzięki niemu też stale pali się pod kotłem.

Sypialnia: 600 moneta

Dodaje do głównej sypialni stoły, komodę i mały stolik z krzesłami. Ulepsza także samo łóżko.

Ogród: 800 moneta

Gdy kupisz ten zestaw, mały spłachetek ziemi sąsiadujący z twoim domem zostanie obsadzony rozmaitymi ziołami, warzywami i innymi rosnącymi w Skyrim roślinami.

Laboratorium alchemiczne: 1000 moneta

Zestaw ten zapewni stół alchemiczny do twojej piwnicy. Dostarczone zostaną też półki i inne dekoracje.

Laboratorium zaklinacza: 1000 moneta

Ten zestaw doda magiczny katalizator do twojej piwnicy. Dostarczone zostaną też półki i inne dekoracje. Zawiera ponadto kilka manekinów treningowych do wypróbowywania zaklęć.

Dwór Vlindrel

domy

To najwyżej położony dom z Markarcie. Przed jego zakupem musisz wykonać kilka misji dla jarla i jego zarządcy: zabić dowódcę grupy Renegatów, odnaleźć tarczę Hrolfdira, a także pomóc pięciu osobom z Pogranicza. Innymi sposobami na odblokowanie możliwości zakupu jest ukończenie odpowiedniego etapu Wyzwolenia Skyrim lub wynegocjowanie Markartu podczas zadania Niekończące się pory roku.

Kiedy już będziemy mogli kupić dom, musimy porozmawiać z zarządcą Raerekiem lub Reburrusem Quintiliusem. Otrzymamy klucze do domu oraz Przewodnik dekoratora domów: Markart.

Dwór Vlindrel z pewnością ucieszy kolekcjonerów książek, ponieważ znajdują się w nim aż trzy duże regały na nie. Ma jednak mało miejsca na bronie i tylko jednego manekina na zbroję.

Lokalizacja: Markart
Koszt zakupu: 8000 moneta

Umeblowanie:

Hall wejściowy: 500 moneta

Gdy zakupisz ten zestaw, w holu zaraz za drzwiami frontowymi pojawią się maty podłogowe i ozdobne rośliny.

Sypialnie: 800 moneta

Poza ulepszonym umeblowaniem i dekoracją twojej głównej sypialni, zestaw ten dodaje również małą jadalnię między sypialnią dla gości a główną, na tyłach domostwa.

Salon: 900 moneta

Ten zestaw dekoruje centralny, największy pokój w domu dużym stołem jadalnym, kilkoma mniejszymi, półkami, gablotą i innymi dodatkami.

Laboratorium alchemiczne: 1000 moneta

Ten zestaw umebluje jedno z małych pomieszczeń, połączonych z salonem, narzędziami laboratorium alchemicznego. Wlicza się w to stół alchemiczny, kilka półek i dekoracje.

Laboratorium zaklinacza: 1000 moneta

Ten zestaw dodaje meble i dekoracje małego magicznego laboratorium w pomieszczeniu połączonym z salonem. Wlicza się w niego magiczny katalizator, półki i dekoracje.

Hjerim

domy

Możemy go kupić w Wichrowym Tronie. Pierwszy raz spotkasz się z nim podczas zadania Krew na lodzie, warto też je zakończyć przed zakupem domu. Aby móc kupić dom, musisz pomóc jarlowi Ulfricowi w odbiciu Fortu Neugard lub wykonać pełną linię zadań związanych z Wojną domową. Wtedy zostaniesz tanem Wschodniej Marchii i odblokujesz możliwość nabycia domu.

Dom kupisz rozmawiając z zarządcą Jorlifem, otrzymasz od niego klucze oraz Przewodnik dekoratora domów: Wichrowy Tron. Zamieszka w nim także huskarl Calder.

Hjerim to jeden z większych domów w Skyrim. Znajdziesz w nim obszerną zbrojownię. Jednak by wykupić wszystkie dodatki, musisz najpierw zakończyć zadanie Krew na lodzie. Po jego zakończeniu u Jorleifa pojawi się także możliwość posprzątania krwawego bałaganu.

Lokalizacja: Wichrowy Tron
Koszt zakupu: 12000 moneta

Umeblowanie:

Kuchnia: 1000 moneta

Zawiera palenisko, stół dla dwóch osób i duże półki na przechowywanie jedzenia i jego składników.

Sypialnia: 1000 moneta

Ulepsza twoje łóżko oraz dodaje półki, gabloty, lepsze oświetlenie oraz inne meble i dekoracje sypialni.

Salon: 1500 moneta

Zestaw ten wypełnia przestronny parter Hjerim licznymi stołami, krzesłami i półkami. Uwzględniono też dekorację podłogi i ścian.

Laboratorium alchemiczne: 1500 moneta

Dodaje narzędzia niezbędne alchemikowi.

Laboratorium zaklinacza: 1500 moneta

Dodaje narzędzia niezbędne zaklinaczowi.

Zbrojownia: 2000 moneta

Zestaw ten zawiera kilka stojaków na broń i gabloty, a także ozdabia ściany wypchanymi głowami zwierząt.

Sprzątanie: 500 moneta

Posiadłość Dumna Wieżyca

domy

To największy i najdroższy z domów dostępnych w Skyrim. Możliwość jego zakupu odblokujesz wykonując misje Człowiek, który wywołał wilka z lasu oraz Hołd pani Elisif. Kupno nieruchomości jest jednym z wymagań zostania tanem Samotni.

Dom można kupić poprzez rozmowę z Falkiem Ogniobrodym. Otrzymasz wtedy od niego klucze do domu oraz Przewodnik dekoratora domów: Samotnia. Kiedy zostaniesz tanem, zamieszka w nim również twój huskarl Jordis Siostra-Miecza.

Na kupno tego domu trzeba solidnie zapracować, jednak Samotnia jest chyba najlepszą bazą wypadową, ponieważ ze wszystkich miast jest w niej najwięcej kupców. Posiadłość oferuje też dużo przestrzeni, jednak Hjerm ze swoją zbrojownią ma znacznie więcej miejsca na przechowywanie broni i zbroi (jeżeli oczywiście lubimy ją dumnie wystawić w gablotach). Również osoby zainteresowane rozwijaniem kowalstwa nie będą zbytnio zadowolone z tej lokacji przez brak huty w okolicy.

Lokalizacja: Samotnia
Koszt zakupu: 25000 moneta

Umeblowanie:

Taras: 500 moneta

Umieszcza na kamiennym tarasie na tyłach domu mały stół, dwa krzesła i inne dekoracje.

Kuchnia: 1500 moneta

Zawiera palenisko, ulepszone meble oraz różnorodną żywność.

Sypialnie: 2000 moneta

Gdy zakupisz ten zestaw, główna sypialnia na piętrze domu zostanie udekorowana rozmaitymi meblami oraz większym, bardziej luksusowym łóżkiem. Ponadto koło sypialni pojawi się mała jadalnia ze stołem, krzesłami i innymi dekoracjami.

Pokój dzienny: 2000 moneta

Ten zestaw dodaje do salonu, znajdującego się pośrodku piętra domu, duży stół, krzesła i rozmaite dekoracje.

Laboratorium alchemiczne: 2500 moneta

Wypełnia jedno z pomieszczeń na parterze wszelkimi narzędziami niezbędnymi alchemikowi, w tym stołem alchemicznym i rozmaitymi dekoracjami.

Laboratorium zaklinacza: 2500 moneta

Wyposaży jedno z małych pomieszczeń na parterze w meble laboratorium zaklinacza, w tym odpowiednim stołem. Zawiera również kilka manekinów do sprawdzania działania nowych zaklęć.

Dodatkowo: Mając dodatek Hearthfire możesz w każdym z domów wymienić laboratorium alchemiczne (w Białej Grani i Markarcie) lub laboratorium zaklinacza (w Pękninie) na Sypialnię dla dziecka. Jest to niezbędne, jeżeli chcesz je adoptować. W Wichrowym Tronie i Samotni jest to oddzielny pokój.

Komentarze

0
Gość_Julix* ·
Bardzo fajny poradnik, przydał się
0
Gość_Profesor* ·
Poradnik bardzo sie przydal dzieki
0
Gość_Bart* ·
Baja ziomek. pomogłes BD
0
Gość_Jack The Ripper* ·
mam pytanie jak już oczyścimy dla gromowładnych białą grań u kogo kupić umeblowanie dla wietrznego?
0
Gość_Niki* ·
A jeżeli nie ma się dodatku to czy można adoptować dziecko?
0
Gość_Gość taki o* ·
Gość_Niki bez dodatku nie można adoptować dzieci
0
Gość_Zambonik* ·
Super poradnik, dzięki
0
Gość_Altair* ·
Fajny poradnik
0
Gość_czarna* ·
Sprzątanie w Hjerimie w moim przypadku kosztowało 400 septimów
0
Gość_Derek gro-Kann* ·
mam ze 3 domy w żodnym żona nie jest zadowolona : (
0
Gość_Zod88* ·
Jak to nie ma huty w Samotni? A kowal który jest u góry to co?
0
Gość_Nessime* ·
Kowal jest, ale nie ma huty przez co nie przepalisz rud na sztabki.
0
Gość_Gerard_Shadow* ·
Świetny poradnik,dzięki!
W końcu mam gdzie trzymać smocze kości i łuski

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...