Dom to nie tylko miejsce, gdzie można się spokojnie przespać, ale także bezpiecznie trzymać najróżniejsze rzeczy ze splądrowanych podziemi, co uczyni go wspaniałą bazą wypadową. W końcu nawet Smocze Dziecię potrzebuje spokojnego kąta, który będzie mogło nazwać domem. W Skyrim możesz nabyć pięć różnych nieruchomości, każdą w innym mieście. Część z nich wymaga uprzedniego zdobycia tytułu tana lub wykonania kilku zadań dla jarla.
Wietrzny domek
Aby nabyć Wietrzny Domek, trzeba pomóc jarlowi Balgrufowi w pokonaniu smoka Mirmulnira. Po tym otrzymamy tytuł tana, a także możliwość zakupu domu u zarządcy Proventusa Avenicci. Wystarczy z nim porozmawiać oraz wpłacić odpowiednią sumę. Wtedy otrzymamy Przewodnik dekoratora domów: Biała Grań, gdzie znajdziemy opisy wszystkich dostępnych ulepszeń. Analogicznie do zakupu, by je nabyć, wystarczy mieć odpowiednią kwotę i porozmawiać z Aveniccim.
Domek bez dodatków będzie zawierać po prostu skrzynię oraz podwójne łóżko na piętrze. Tam też znajdziemy dodatkowy pokój, w którym zamieszka nasz huskarl Lydia.
Chociaż może się to wydawać drogim zakupem, Wietrzny Domek będzie wspaniałą bazą wypadową dla wszystkich początkowych misji, a pobliże licznych sklepów (szczególnie U Amazonki) zapewni przyjemne centrum dla kogoś pragnącego zająć się rzemiosłem.
Lokalizacja: Biała Grań
Kosz zakupu: 5000
Umeblowanie:
Kuchnia: 300
Zawiera palenisko, mały stół i dwa krzesła, a także półkę do przechowywania składników do potraw.
Pokój dzienny: 250
Wyposaża pokój dzienny w zawieszane na ścianach półki, kilka małych stołów i dwa krzesła koło paleniska – wszystko w centralnej części parteru.
Laboratorium alchemiczne: 500
W zestawie, który możesz ustawić w tylnej części parteru, znajduje się stół alchemiczny, stolik do czytania i krzesło, a także duża szafa. Zawiera on również ścianę, która oddzieli laboratorium od jadalni.
Pokój jadalny: 250
Dodaje długi drewniany stół i ławę, a także kilka półek wypełnionych sztućcami, talerzami i innymi naczyniami.
Poddasze: 200
Zestaw ten umieści na poddaszu kilka krzeseł i stołów.
Sypialnia: 300
Dodaje do głównej sypialni dwa stoliki nocne, komodę i mały stół z dwoma krzesłami. Zawiera także ścianę, która zwiększy prywatność w sypialni.
Miodowe zbocze
To średniej wielkości dom w Pękninie. Aby go zakupić, musimy rozwiązać sprawę nielegalnego handlu skoomą. Rozpocznie je rozmowa z argonianką imieniem Wujeta. Później trzeba jeszcze zbudować sobie dobrą reputację u mieszkańców miasta, osiągniemy to wykonując szereg drobnych zleceń.
Po otrzymaniu tytułu tana, analogicznie do Wietrznego domku, musimy porozmawiać z zarządcą Anuriel, wtedy otrzymamy klucz do domu oraz Przewodnik dekoratora domów: Pęknina. Zamieszka w nim również Iona, nasz huskarl.
To z pewnością atrakcyjne miejsce na bazę dla tych, którzy będą chcieli związać się z Gildią Złodziei. Dodatkowym atutem jest też kąt zaklinacza.
Lokacja: Pęknina
Koszt zakupu: 8000
Umeblowanie:
Weranda: 400
Kuchnia: 500
Ten zestaw zapewni umeblowanie i dekorację twojej kuchni – pomieszczenia znajdującego się tuż za wejściem do twojego domu. Dzięki niemu też stale pali się pod kotłem.
Sypialnia: 600
Dodaje do głównej sypialni stoły, komodę i mały stolik z krzesłami. Ulepsza także samo łóżko.
Ogród: 800
Gdy kupisz ten zestaw, mały spłachetek ziemi sąsiadujący z twoim domem zostanie obsadzony rozmaitymi ziołami, warzywami i innymi rosnącymi w Skyrim roślinami.
Laboratorium alchemiczne: 1000
Zestaw ten zapewni stół alchemiczny do twojej piwnicy. Dostarczone zostaną też półki i inne dekoracje.
Laboratorium zaklinacza: 1000
Ten zestaw doda magiczny katalizator do twojej piwnicy. Dostarczone zostaną też półki i inne dekoracje. Zawiera ponadto kilka manekinów treningowych do wypróbowywania zaklęć.
Dwór Vlindrel
To najwyżej położony dom z Markarcie. Przed jego zakupem musisz wykonać kilka misji dla jarla i jego zarządcy: zabić dowódcę grupy Renegatów, odnaleźć tarczę Hrolfdira, a także pomóc pięciu osobom z Pogranicza. Innymi sposobami na odblokowanie możliwości zakupu jest ukończenie odpowiedniego etapu Wyzwolenia Skyrim lub wynegocjowanie Markartu podczas zadania Niekończące się pory roku.
Kiedy już będziemy mogli kupić dom, musimy porozmawiać z zarządcą Raerekiem lub Reburrusem Quintiliusem. Otrzymamy klucze do domu oraz Przewodnik dekoratora domów: Markart.
Dwór Vlindrel z pewnością ucieszy kolekcjonerów książek, ponieważ znajdują się w nim aż trzy duże regały na nie. Ma jednak mało miejsca na bronie i tylko jednego manekina na zbroję.
Lokalizacja: Markart
Koszt zakupu: 8000
Umeblowanie:
Hall wejściowy: 500
Gdy zakupisz ten zestaw, w holu zaraz za drzwiami frontowymi pojawią się maty podłogowe i ozdobne rośliny.
Sypialnie: 800
Poza ulepszonym umeblowaniem i dekoracją twojej głównej sypialni, zestaw ten dodaje również małą jadalnię między sypialnią dla gości a główną, na tyłach domostwa.
Salon: 900
Ten zestaw dekoruje centralny, największy pokój w domu dużym stołem jadalnym, kilkoma mniejszymi, półkami, gablotą i innymi dodatkami.
Laboratorium alchemiczne: 1000
Ten zestaw umebluje jedno z małych pomieszczeń, połączonych z salonem, narzędziami laboratorium alchemicznego. Wlicza się w to stół alchemiczny, kilka półek i dekoracje.
Laboratorium zaklinacza: 1000
Ten zestaw dodaje meble i dekoracje małego magicznego laboratorium w pomieszczeniu połączonym z salonem. Wlicza się w niego magiczny katalizator, półki i dekoracje.
Hjerim
Możemy go kupić w Wichrowym Tronie. Pierwszy raz spotkasz się z nim podczas zadania Krew na lodzie, warto też je zakończyć przed zakupem domu. Aby móc kupić dom, musisz pomóc jarlowi Ulfricowi w odbiciu Fortu Neugard lub wykonać pełną linię zadań związanych z Wojną domową. Wtedy zostaniesz tanem Wschodniej Marchii i odblokujesz możliwość nabycia domu.
Dom kupisz rozmawiając z zarządcą Jorlifem, otrzymasz od niego klucze oraz Przewodnik dekoratora domów: Wichrowy Tron. Zamieszka w nim także huskarl Calder.
Hjerim to jeden z większych domów w Skyrim. Znajdziesz w nim obszerną zbrojownię. Jednak by wykupić wszystkie dodatki, musisz najpierw zakończyć zadanie Krew na lodzie. Po jego zakończeniu u Jorleifa pojawi się także możliwość posprzątania krwawego bałaganu.
Lokalizacja: Wichrowy Tron
Koszt zakupu: 12000
Umeblowanie:
Kuchnia: 1000
Zawiera palenisko, stół dla dwóch osób i duże półki na przechowywanie jedzenia i jego składników.
Sypialnia: 1000
Ulepsza twoje łóżko oraz dodaje półki, gabloty, lepsze oświetlenie oraz inne meble i dekoracje sypialni.
Salon: 1500
Zestaw ten wypełnia przestronny parter Hjerim licznymi stołami, krzesłami i półkami. Uwzględniono też dekorację podłogi i ścian.
Laboratorium alchemiczne: 1500
Dodaje narzędzia niezbędne alchemikowi.
Laboratorium zaklinacza: 1500
Dodaje narzędzia niezbędne zaklinaczowi.
Zbrojownia: 2000
Zestaw ten zawiera kilka stojaków na broń i gabloty, a także ozdabia ściany wypchanymi głowami zwierząt.
Sprzątanie: 500
Posiadłość Dumna Wieżyca
To największy i najdroższy z domów dostępnych w Skyrim. Możliwość jego zakupu odblokujesz wykonując misje Człowiek, który wywołał wilka z lasu oraz Hołd pani Elisif. Kupno nieruchomości jest jednym z wymagań zostania tanem Samotni.
Dom można kupić poprzez rozmowę z Falkiem Ogniobrodym. Otrzymasz wtedy od niego klucze do domu oraz Przewodnik dekoratora domów: Samotnia. Kiedy zostaniesz tanem, zamieszka w nim również twój huskarl Jordis Siostra-Miecza.
Na kupno tego domu trzeba solidnie zapracować, jednak Samotnia jest chyba najlepszą bazą wypadową, ponieważ ze wszystkich miast jest w niej najwięcej kupców. Posiadłość oferuje też dużo przestrzeni, jednak Hjerm ze swoją zbrojownią ma znacznie więcej miejsca na przechowywanie broni i zbroi (jeżeli oczywiście lubimy ją dumnie wystawić w gablotach). Również osoby zainteresowane rozwijaniem kowalstwa nie będą zbytnio zadowolone z tej lokacji przez brak huty w okolicy.
Lokalizacja: Samotnia
Koszt zakupu: 25000
Umeblowanie:
Taras: 500
Umieszcza na kamiennym tarasie na tyłach domu mały stół, dwa krzesła i inne dekoracje.
Kuchnia: 1500
Zawiera palenisko, ulepszone meble oraz różnorodną żywność.
Sypialnie: 2000
Gdy zakupisz ten zestaw, główna sypialnia na piętrze domu zostanie udekorowana rozmaitymi meblami oraz większym, bardziej luksusowym łóżkiem. Ponadto koło sypialni pojawi się mała jadalnia ze stołem, krzesłami i innymi dekoracjami.
Pokój dzienny: 2000
Ten zestaw dodaje do salonu, znajdującego się pośrodku piętra domu, duży stół, krzesła i rozmaite dekoracje.
Laboratorium alchemiczne: 2500
Wypełnia jedno z pomieszczeń na parterze wszelkimi narzędziami niezbędnymi alchemikowi, w tym stołem alchemicznym i rozmaitymi dekoracjami.
Laboratorium zaklinacza: 2500
Wyposaży jedno z małych pomieszczeń na parterze w meble laboratorium zaklinacza, w tym odpowiednim stołem. Zawiera również kilka manekinów do sprawdzania działania nowych zaklęć.
Dodatkowo: Mając dodatek Hearthfire możesz w każdym z domów wymienić laboratorium alchemiczne (w Białej Grani i Markarcie) lub laboratorium zaklinacza (w Pękninie) na Sypialnię dla dziecka. Jest to niezbędne, jeżeli chcesz je adoptować. W Wichrowym Tronie i Samotni jest to oddzielny pokój.
Komentarze
W końcu mam gdzie trzymać smocze kości i łuski
Dodaj komentarz