Bronie najczęściej wymagają sztabek kilku metali oraz pasków skóry. Wyjątkiem są łuki, które pasków nigdy nie wymagają, a w niektórych przypadkach potrzebują również mniej rodzajów sztabek. Zazwyczaj łuki są najbardziej korzystne cenowo, ze względu na dużą wartość i małą ilość potrzebnych materiałów. Wyjątek stanowią jedynie bronie żelazne oraz stalowe, ponieważ nie można wykonać łuku z tych materiałów.
Żelazne
Paski | Szt. żelaza | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 2 | 10 | |
Miecz | 1 | 2 | 9 | 25 | |
Topór wojenny | 2 | 2 | 11 | 30 | |
Buława | 2 | 3 | 13 | 35 | |
Wielki miecz | 2 | 4 | 16 | 50 | |
Topór bojowy | 2 | 4 | 20 | 55 | |
Młot bojowy | 3 | 4 | 24 | 60 |
Początkowe, jedne z najsłabszych dostępnych broni. Nawet nie opłaca się ich kuć, bo prawdopodobnie posiadamy broń o podobnych bądź nawet lepszych statystykach.
Stalowe
Paski | Szt. żelaza | Szt. stali | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 1 | 2,5 | 18 | |
Miecz | 1 | 1 | 2 | 10 | 45 | |
Topór wojenny | 2 | 1 | 2 | 12 | 55 | |
Buława | 1 | 1 | 3 | 14 | 65 | |
Wielki miecz | 3 | 2 | 4 | 17 | 90 | |
Topór bojowy | 2 | 1 | 4 | 21 | 100 | |
Młot bojowy | 3 | 1 | 4 | 25 | 110 |
Potrzebne materiały są podobne do broni żelaznych, lecz tutaj wymagane są jeszcze sztabki stali. Mimo iż stal na początku gry nie jest zbyt tania, jednak opłaca się to bardziej niż broń żelazna.
Orkowe
Paski | Szt. żelaza | Szt. orichalcum | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 1 | 3 | 30 | |
Miecz | 1 | 1 | 2 | 11 | 75 | |
Topór wojenny | 2 | 1 | 2 | 13 | 90 | |
Buława | 1 | 1 | 3 | 15 | 105 | |
Łuk | - | 1 | 2 | 9 | 150 | |
Wielki miecz | 3 | 2 | 4 | 18 | 75 | |
Topór bojowy | 2 | 1 | 4 | 25 | 165 | |
Młot bojowy | 3 | 1 | 4 | 26 | 180 |
Dobre bronie, wykonane dosyć tanim kosztem. Jeśli tylko w sklepie pojawią się rudy bądź sztabki orichalcum, warto się w nie zaopatrzyć i wykuć sobie orkową broń. A jeśli znajdziemy gdzieś złoże orichalcum (dobrze jest poszukać tam, gdzie są orkowie), to możemy nawet na tym zarobić.
Krasnoludzkie
Paski | Szt. żelaza | Szt. stali | SKM | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 1 | 1 | 3,5 | 55 | |
Miecz | 1 | 1 | 1 | 1 | 12 | 135 | |
Topór wojenny | 2 | 1 | 1 | 1 | 14 | 165 | |
Buława | 1 | 1 | 1 | 2 | 16 | 190 | |
Łuk | - | 1 | - | 2 | 10 | 270 | |
Wielki miecz | 3 | 2 | 2 | 2 | 19 | 270 | |
Topór bojowy | 2 | 1 | 2 | 2 | 23 | 300 | |
Młot bojowy | 3 | 1 | 2 | 2 | 27 | 325 |
Sztabki żelaza czy stali są dosyć łatwo dostępne. Nie inaczej jest z krasnoludzkim metalem, który uzyskamy poprzez przetopienie dwemerskich przedmiotów, znalezionych w ruinach. Również broń godna polecenia, niedrogi koszt, niezłe statystyki, a i wartość niczego sobie.
Elfie
Paski | Szt. żelaza | Szt. rtęci | RKK | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 95 | |
Miecz | 1 | 1 | 1 | 1 | 13 | 235 | |
Topór wojenny | 2 | 1 | 1 | 1 | 15 | 280 | |
Buława | 1 | 1 | 1 | 2 | 17 | 330 | |
Łuk | - | - | 1 | 2 | 12 | 470 | |
Wielki miecz | 3 | 2 | 1 | 2 | 20 | 470 | |
Topór bojowy | 2 | 2 | 1 | 2 | 24 | 520 | |
Młot bojowy | 3 | 2 | 1 | 2 | 28 | 565 |
Broń elfia wymaga sztabek rtęci oraz Rafinowanego księżycowego kamienia. Nie są one zbyt łatwo dostępne, ale jeśli mamy możliwość ich kupna, warto to zrobić, bo broń ta jest naprawdę mocna.
Szklane
Paski | RKK | Malachit | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 1 | 4,5 | 165 | |
Miecz | 1 | 1 | 1 | 14 | 410 | |
Topór wojenny | 2 | 1 | 1 | 16 | 490 | |
Buława | 1 | 1 | 2 | 18 | 575 | |
Łuk | - | 1 | 2 | 14 | 820 | |
Wielki miecz | 3 | 2 | 2 | 22 | 820 | |
Topór bojowy | 2 | 2 | 2 | 25 | 900 | |
Młot bojowy | 3 | 2 | 3 | 29 | 985 |
Jeżeli nie posiadamy jeszcze broni elfiej, ale mamy już dostęp do Rafinowanego malachitu, wtedy powinniśmy od razu wykuć sobie broń szklaną. Bardzo dobre statystyki, dosyć mała ilość potrzebnych materiałów, wysoka wartość.
Ebonowe
Paski | Szt. ebonu | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 5 | 290 | |
Miecz | 1 | 2 | 15 | 720 | |
Topór wojenny | 2 | 2 | 17 | 865 | |
Buława | 1 | 3 | 19 | 1000 | |
Łuk | - | 3 | 16 | 1440 | |
Wielki miecz | 3 | 5 | 22 | 1440 | |
Topór bojowy | 2 | 5 | 26 | 1585 | |
Młot bojowy | 3 | 5 | 30 | 1725 |
Jedne z najlepszych dostępnych broni. Lepsze są tylko daedryczne. Wymagają dosyć pokaźnej liczby sztabek najdroższego materiału – ebonu. Jeżeli mamy jego nadmiar, możemy wykuć kilka sztuk broni dla zarobku. Jeśli jednak chcemy mieć nową potężną broń, lepiej od razu przejść do daedrycznych.
Daedryczne
Paski | Szt. ebonu | Serce | Ciężar | Wartość | ||
Sztylet | 1 | 1 | 1 | 6 | 500 | |
Miecz | 1 | 2 | 1 | 16 | 1250 | |
Topór wojenny | 2 | 2 | 1 | 18 | 1500 | |
Buława | 1 | 3 | 1 | 30 | 1750 | |
Łuk | - | 3 | 1 | 18 | 2500 | |
Wielki miecz | 3 | 2 | 1 | 23 | 2500 | |
Topór | 2 | 5 | 1 | 27 | 2750 | |
Młot bojowy | 3 | 5 | 1 | 31 | 4000 |
Najlepsze pod względem współczynnika obrażeń bronie dostępne w grze. Wymagana ilość pasków skóry oraz sztabek ebonu jest taka sama jak w przypadku broni ebonowych, lecz potrzebujemy tutaj dodatkowo serca Daedry. Opłaca się poszukać bądź kupić takie serce, ponieważ daedryczna broń, dodatkowo zaklęta, potrafi być niezwykle śmiercionośna.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz