Umiejętności
W "Skyrim" masz do dyspozycji 18 umiejętności. Pod każdą z nich widoczny jest pasek, który wskazuje, ile brakuje ci do jej podniesienia na kolejny poziom wtajemniczenia.
Umiejętności można rozwijać na trzy sposoby:
- Stale ją udoskonalać poprzez ciągłe ćwiczenie. Im niższy poziom danej zdolności, tym szybciej będziesz ją rozwijał. Im większy, tym trudniej ją podnieść. Możesz na bieżąco sprawdzać, ile ci jeszcze brakuje, spoglądając w menu umiejętności.
- Ćwicząc z inną postacią. Gdy spotkasz trenera, możesz zapłacić, aby ulepszył twoją umiejętność.
- Znajdując odpowiednią książkę, która po przeczytaniu zwiększy poziom wtajemniczenia.
Profity
Profity są to specjalne zdolności, służące do zwiększenia efektywności twoich umiejętności. Podczas zdobywania poziomu możesz wybrać jedną cechę. Aby wybrać dany profit, musisz spełniać kryteria dotyczące zdolności oraz posiadać inne cechy niezbędne dla tej, którą chcesz wybrać.
Lista umiejętności
Iluzja
Szkoła Iluzji zajmuje się manipulowaniem umysłem przeciwnika.
Profity
Nowicjusz
Rzucaj zaklęcia poziomu nowicjusza za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: brak + profit: brak
Uczeń
Rzucaj zaklęcia poziomu ucznia za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 25 + profit: Nowicjusz
Czeladnik
Rzucaj zaklęcia poziomu czeladnika za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Uczeń
Ekspert
Rzucaj zaklęcia poziomu ekspert za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 75 + profit: Czeladnik
Mistrz
Rzucaj zaklęcia poziomu mistrz za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Ekspert
Iluzja oburącz
Rzucając zaklęcie iluzji oburącz zwiększasz jego moc.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Animag
Zaklęcia iluzji mają wpływ na wyższego poziomu zwierzęta.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Iluzjonista
Zaklęcia iluzji mają wpływ na ludzi z wyższym poziomem trudności od ciebie.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Animag
Ciche czarowanie
Wszystkie czary rzucasz bezgłośnie.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Iluzjonista
Hipnotyzujące spojrzenie
Zaklęcia uspokojenia mają wpływ na cele wyższego poziomu – kumuluje się z perkami Animag i Iluzjonista.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Nowicjusz
Władza nad koszmarami
Zaklęcia wystraszenia oddziałują na cele wyższego poziomu – kumuluje się z perkami Animag i Iluzjonista.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Hipnotyzujące spojrzenie
Wściekłość
Zaklęcia szału mają wpływ na cele wyższego poziomu – kumuluje się z perkami Animag i Iluzjonista.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Władza nad koszmarami
Władca umysłu
Zaklęcia iluzji wpływają na nieumarłych, daedry i maszyny.
Wymagany poziom umiejętności: 90 + profit: Ciche czarowanie lub Wściekłość
Przemiana
Szkoła Przemiany zajmuje się manipulacją naturalnymi prawami rządzącymi światem. Dzięki temu łatwiej rzucać zaklęcia oddychania w wodzie, magicznych osłon i paraliżu.
Profity
Nowicjusz
Rzucaj zaklęcia poziomu nowicjusza za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: brak + profit: brak
Uczeń
Rzucaj zaklęcia poziomu ucznia za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 25 + profit: Nowicjusz
Czeladnik
Rzucaj zaklęcia poziomu czeladnika za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Uczeń
Ekspert
Rzucaj zaklęcia poziomu ekspert za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Czeladnik
Mistrz
Rzucaj zaklęcia poziomu mistrz za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Ekspert
Przemiana oburącz
Rzucając zaklęcie przemiany oburącz zwiększasz jego moc.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Magiczny pancerz (3 poziomy)
Zaklęcia ochronne są 2x / 2.5x / 3x skuteczniejsze, gdy nie nosisz zbroi.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 50 / 70 + profit: Uczeń
Odporność na magię (3 poziomy)
Ignorujesz efekty zaklęć o 10% / 20% / 30%.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Uczeń
Stabilność
Czary przemiany mają dłuższy czas działania.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Czeladnik
Atronach
Absorbujesz 30% many z zaklęć, których jesteś celem.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Ekspert
Przywołanie
Szkoła Przywołania odpowiada za ożywianie umarłych i przywoływanie mieszkańców Otchłani. Ułatwia ona rzucanie wyżej wymienionych zaklęć, a także chwytanie dusz i związania.
Profity
Nowicjusz
Rzucaj zaklęcia poziomu nowicjusza za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: brak + profit: brak
Uczeń
Rzucaj zaklęcia poziomu ucznia za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 25 + profit: Nowicjusz
Czeladnik
Rzucaj zaklęcia poziomu czeladnika za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Uczeń
Ekspert
Rzucaj zaklęcia poziomu ekspert za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 75 + profit: Czeladnik
Mistrz
Rzucaj zaklęcia poziomu mistrz za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Ekspert
Przywołanie oburącz
Rzucając zaklęcie przywołania oburącz zwiększasz jego moc.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Przywołujący (2 poziomy)
Przywołaj atronachy lub ożyw nieumarłych dwa / trzy razy dalej niż zwykle.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 70 + profit: Nowicjusz
Atromancja
Zaklęcia przywołania atronachów działają dwukrotnie dłużej.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Przywołujący
Więź żywiołów
Przywołane atronachy są o połowę silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności:: 80 + profit: Atromancja
Nekromancja
Czary ożywienia nieumarłych działają dłużej.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Nowicjusz
Mroczne Dusze
Ożywieni nieumarli mają 100 punktów zdrowia więcej.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Nekromancja
Mistyczna Więź
Przywołany oręż zadaje więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Złodziej Dusz
Przywołany oręż może rzucić na cel czar chwytania dusz.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Mistyczna Więź
Zaklęcie Otchłani
Przywołany oręż wygna przywołane istoty i odpędzi ożywieńców.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Złodziej Dusz
Bliźniacze dusze
Przywołaj 2 atronachy albo zombie jednocześnie.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Więź żywiołów lub Mroczne Dusze
Przywracanie
Szkoła Przywracania zajmuje się kontrolą sił życiowych. Ułatwia to rzucanie czarów uzdrowienia i zaklęć ochronnych.
Profity
Nowicjusz
Rzucaj zaklęcia poziomu nowicjusza za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: brak + profit: brak
Uczeń
Rzucaj zaklęcia poziomu ucznia za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 25 + profit: Nowicjusz
Czeladnik
Rzucaj zaklęcia poziomu czeladnika za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Uczeń
Ekspert
Rzucaj zaklęcia poziomu ekspert za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 75 + profit: Czeladnik
Mistrz
Rzucaj zaklęcia poziomu mistrz za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Ekspert
Przywracanie oburącz
Rzucając zaklęcie przywracania oburącz zwiększasz jego moc.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Regeneracja
Zaklęcia leczące są o 50% skuteczniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Nekromag
Wszystkie zaklęcia są skuteczniejsze w walce z nieumarłymi.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Regeneracja
Drugi oddech
Zaklęcia leczące przywracają także wytrzymałość.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Znak absorpcji
Magiczne osłony przywracają postaci manę, gdy zostanie trafiona zaklęciem.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Nowicjusz
Więź magiczna (2 poziomy)
Regeneracja many jest o 25% / 50% szybsza.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 + profit: Nowicjusz
Uniknięcie śmierci
Raz dziennie, gdy twoje zdrowie spadnie do 10% pełnej wartości, zostaniesz uleczony o 250 PŻ.
Wymagany poziom umiejętności: 90 + profit: Więź magiczna
Zaklinanie
Im zdolniejszy zaklinacz, tym silniejsze czary może umieścić w swej broni i pancerzu.
Profity
Zaklinacz (5 poziomów)
Nowo stworzone zaklęte przedmioty są silniejsze o 20% / 40% / 60% / 80% / 100%.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Zaklinanie ognia
Zaklęcia ognia umieszczone w zbroi i broni są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Zaklinacz
Zaklinanie mrozu
Zaklęcia mrozu umieszczone w zbroi i broni są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Zaklinanie ognia
Zaklinanie piorunów
Zaklęcia porażeń umieszczone w zbroi i broni są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Zaklinanie mrozu
Misterne zaklinanie
Zaklęcia premii do umiejętności umieszczone w zbroi są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Zaklinacz
Zaklinanie pancerzy
Zaklęcia premii do zdrowia, many i wytrzymałości umieszczone w zbroi są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Misterne zaklinanie
Wyciskanie dusz
Kamienie dusz przywracają broni więcej ładunków.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Zaklinacz
Syfon duszy
Gdy zabijesz jakieś stworzenie, 5% jego duszy odnowi ładunki twojej broni.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Wyciskanie dusz
Dodatkowe zaklinanie
W jednym przedmiocie możesz umieścić dwa efekty magiczne.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Zaklinanie piorunów lub Zaklinanie pancerzy
Zniszczenie
Szkoła Zniszczenia wiąże się z wykorzystywaniem energii ognia, mrozu i porażeń. Dzięki temu łatwiej rzucać czary takie jak kula ognia, lodowy kolec i błyskawica.
Profity
Nowicjusz
Rzucaj zaklęcia poziomu nowicjusza za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: brak + profit: brak
Uczeń
Rzucaj zaklęcia poziomu ucznia 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 25 + profit: Nowicjusz
Czeladnik
Rzucaj zaklęcia poziomu czeladnika za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Uczeń
Ekspert
Rzucaj zaklęcia poziomu ekspert za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 75 + profit: Czeladnik
Mistrz
Rzucaj zaklęcia poziomu mistrz za 50% kosztu many.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Ekspert
Zniszczenie oburącz
Rzucając zaklęcie zniszczenia oburącz zwiększasz jego moc.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Nowicjusz
Fala uderzeniowa
Większość zaklęć zniszczenia rzuconych oburącz wywoła u wrogów oszołomienie.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Zniszczenie oburącz
Mistrz run
Możesz umieszczać runy pięciokrotnie dalej niż zwykle.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Uczeń
Szalejące płomienie (2 poziomy)
Zaklęcia ognia zadają o 25% / 50% więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 + profit: Nowicjusz
Intensywne płomienie
Zaklęcia ognia mogą spowodować ucieczkę celu mającego mniej niż 10% życia.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Szalejące płomienie
Dotkliwy mróz (2 poziomy)
Zaklęcia mrozu zadają o 25% / 50% więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 + profit: Nowicjusz
Zamrożenie
Zaklęcia mrozu mogą sparaliżować cel mający mniej niż 10% życia.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Dotkliwy mróz
Przeszywające pioruny (2 poziomy)
Zaklęcia porażeń zadają o 25% / 50% więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 + profit: Nowicjusz
Dezintegracja
Zaklęcia porażeń mogą zdezintegrować cel mający mniej niż 10% życia.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Przeszywające pioruny
Alchemia
Alchemicy mogą tworzyć magiczne mikstury i zabójcze trucizny.
Profity
Alchemik (5 poziomów)
Tworzone przez ciebie mikstury i trucizny są o 20% / 40% / 60% / 80% / 100% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Lekarz
Uwarzone przez ciebie mikstury przywracające zdrowie, manę lub wytrzymałość są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Alchemik
Dobrodziej
Uwarzone przez ciebie mikstury o pozytywnych efektach są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Lekarz
Empiryk (3 poziomy)
Zjedzenie składnika ujawnia dwa / trzy / cztery jego efekty.
Wymagany poziom umiejętności: 50 / 70 / 90 + profit: Dobrodziej
Truciciel
Uwarzone przez ciebie trucizny są o 25% silniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Lekarz
Skoncentrowana trucizna
Jedna trucizna wystarcza na dwa razy więcej ataków.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Truciciel
Zielony palec
Z roślin zbierasz po dwa składniki.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Skoncentrowana trucizna
Wężowa krew
50% odporności na trucizny.
Wymagany poziom umiejętności: 80 + profit: Skoncentrowana trucizna lub Empiryk
Destylacja
Uwarzone przez ciebie mikstury nie mają skutków negatywnych, a trucizny efektów pozytywnych.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Wężowa krew
Kradzież
Sztuka okradania niespodziewających się niczego osób. Im wyższy jej poziom, tym mniejsza szansa na wpadkę, a większa na znalezienie wartościowych łupów. Powodzenie kradzieży zależy od wagi i wartości przedmiotów, od których chcesz uwolnić naszą ofiarę.
Profity
Zwinne palce (5 poziomów)
20% / 40% / 60% / 80% / 100% premii do kradzieży.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Nocny złodziejaszek
25% większa szansa na udane okradnięcie śpiących.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Zwinne palce
Zatruty
W czasie kradzieży możesz podkładać NPC'om truciznę, by ich osłabić albo zabić.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Nocny złodziejaszek
Rzezimieszek
Kradzież złota jest o połowę łatwiejsza.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Nocny złodziejaszek
Klucznik
Kradzież kluczy niemal zawsze kończy się sukcesem.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Rzezimieszek
Odwrócenie uwagi
Możesz ukraść wyekwipowaną przez NPC broń.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Rzezimieszek
Doskonałe wyczucie
Możesz ukraść wyekwipowane przez NPC przedmioty.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Odwrócenie uwagi
Dodatkowe Kieszenie
Maksymalne obciążenie twojej postaci wzrasta o 100 pkt.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Nocny złodziejaszek
Lekki pancerz
Osoby wyszkolone w korzystaniu z lekkiego pancerza lepiej radzą sobie w zbrojach futrzanych, skórzanych, elfickich i szklanych.
Profity
Zwinny Obrońca (5 poziomów)
Klasa pancerza zwiększa się o 20% / 40% / 60% / 80% / 100%.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Dopasowany pancerz
25% premii do klasy pancerza gdy korzystasz wyłącznie z lekkiego pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Zwinny Obrońca
Pełna swoboda działania
Lekki pancerz nie obciąża cię ani nie spowalnia.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Dopasowany pancerz
Kroczący wśród wichrów
Wytrzymałość regeneruje się o połowę szybciej, gdy korzystasz wyłącznie z lekkiego pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Pełna swoboda działania
Pełen zestaw
Dodatkowe 25% premii do KP gdy korzystasz wyłącznie z lekkiego pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Dopasowany pancerz
Zręczne ruchy
10% szans na uniknięcie obrażeń w walce wręcz, gdy korzystasz wyłącznie z lekkiego pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Kroczący wśród wichrów lub Pełen zestaw
Otwieranie zamków
Sztuka ta pozwala otwierać zamknięte drzwi i pojemniki szybciej i zmniejszając liczbę łamiących się wytrychów.
Profity
Nowicjusz
Łatwiej otwierasz zamki nowicjusz.
Wymagany poziom umiejętności: brak + profit: brak
Uczeń
Łatwiej otwierasz zamki uczeń.
Wymagany poziom umiejętności: 25 + profit: Nowicjusz
Czeladnik
Łatwiej otwierasz zamki czeladnik.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Uczeń
Ekspert
Łatwiej otwierasz zamki ekspert.
Wymagany poziom umiejętności: 75 + profit: Czeladnik
Mistrz
Łatwiej otwierasz zamki mistrz.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Ekspert
Szybkie dłonie
Jesteś w stanie otwierać zamki, nie narażając się na wykrycie.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Uczeń
Woskowy klucz
Gdy otworzysz jakiś zamek, dostaniesz kopię pasującego doń klucza.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Szybkie dłonie
Żyła złota
W skrzyniach znajdujesz więcej złota.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Czeladnik
Łowca skarbów
50% większa szansa na znalezienie specjalnych skarbów.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Żyła złota
Fach ślusarski
Próbę otwarcia zamka zaczynasz bliżej miejsca, w którym to możliwe.
Wymagany poziom umiejętności: 80 + profit: Ekspert
Niezniszczalny
Nie łamiesz wytrychów.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Fach ślusarski
Retoryka
Sztuka perswazji pozwala na uzyskanie lepszych cen w handlu i przekonanie innych do własnych racji.
Profity
Targowanie (5 poziomów)
Ceny lepsze o 10% / 15% / 20% / 25% / 30%.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Atrakcyjność
Ceny o 10% lepsze przy handlu z przedstawicielami płci przeciwnej.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Targowanie
Kupiec
Każdemu handlarzowi możesz sprzedać dowolny przedmiot.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Atrakcyjność
Inwestor
Możesz zainwestować w sklep 500 sztuk złota, by zwiększyć zasoby finansowe kupca.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Kupiec
Paser
Możesz handlować kradzionymi dobrami w każdym sklepie, w który zainwestowałeś.
Wymagany poziom umiejętności: 90 + profit: Inwestor
Mistrz handlu
Każdy handlarz na świecie zwiększa swoje zasoby złota o 1000.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Paser
Panie władzo...
Możesz przekupić strażników, by zignorowali twoje przestępstwo.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Targowanie
Perswazja
Próby perswazji są o 30% łatwiejsze.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Kupiec/p>
Zastraszanie
Dwa razy większe szanse na udane zastraszenie rozmówcy.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Perswazja
Skradanie się
Jest to sztuka poruszania się bez zwracania na siebie uwagi. Wyszkolone w niej osoby mogą ukryć się nawet wtedy, gdy są obserwowane, oraz skuteczniej atakują z ukrycia.
Profity
Niewykrywalność (5 poziomów)
Gdy się skradasz, wrogowie mają mniejsze szanse cię wykryć o 20% / 25% / 30% / 35% / 40%.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Ciche stąpanie
Hałas generowany przez twoją zbroję jest zmniejszony o 50%.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Niewykrywalność
Lekki krok
Nie aktywujesz płyt naciskowych w pułapkach.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Ciche stąpanie
Cichy przewrót
Skradając się możesz użyć sprintu (postać wykona przewrót w przód).
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Ciche stąpanie
Cisza
Szybkość poruszania się nie wpływa na szansę wykrycia twojej postaci.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Cichy przewrót
Wojownik cieni
Gdy w czasie walki przykucniesz, wrogowie zaczną szukać innego celu.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Cisza lub Ostrze zabójcy
Cios w plecy
Ataki z zaskoczenia wykonywane bronią jednoręczną zadają sześciokrotnie większe obrażenia.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Niewykrywalność
Zabójcza celność
Ataki z zaskoczenia wykonywane łukiem zadają trzykrotnie większe obrażenia.
Wymagany poziom umiejętności: 40 + profit: Cios w plecy
Ostrze zabójcy
Ataki z zaskoczenia wykonywane sztyletami zadają piętnastokrotnie większe obrażenia.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Zabójcza celność
Blokowanie
Sztuka blokowania ciosów tarczą bądź bronią. Redukuje to obrażenia i efekt oszołomienia po otrzymaniu ciosu.
Profity
Tarcza w górę (5 poziomów)
Blokowanie jest o 20% / 25% / 30% / 35% / 40% skuteczniejsze.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Szybki refleks
Jeśli blokujesz, gdy wróg wykonuje potężne uderzenie, następuje spowolnienie czasu.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Tarcza w górę
Odbijanie strzał
Pociski, które trafią w tarczę, nie zadają żadnych obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Tarcza w górę
Osłona przed żywiołami
Gdy blokujesz tarczą, obrażenia od ognia, mrozu i porażeń są zmniejszone o 50%.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Odbijanie strzał
Blok w biegu
Mając podniesioną tarczę poruszasz się szybciej.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Osłona przed żywiołami
Potężne uderzenie tarczą
Uderzając tarczą możesz wykonać potężny cios.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Tarcza w górę
Gruchnięcie tarczą
Ciosy tarczą zadają pięciokrotnie większe obrażenia.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Potężne uderzenie tarczą
Rozbrojenie tarczą
Uderzając tarczą możesz rozbroić przeciwnika.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Gruchnięcie tarczą
Szarża z tarczą
Sprint z podniesioną tarczą powali większość stojących na drodze przeciwników.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Rozbrojenie tarczą lub Blok w biegu
Broń jednoręczna
Sztuka walki bronią jednoręczną, taką jak sztylety, miecze, buławy i topory wojenne. Wyszkoleni w niej wojownicy zadają groźniejsze ciosy.
Profity
Fechtmistrz (5 poziomów)
Bronie jednoręczne zadają o 20% / 40% / 60% / 80% / 100% więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Siekierą przez łeb (3 poziomy)
Ataki toporami wojennymi wywołują krwawienie tym większe, im wyższy poziom profitu.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Fechmistrz
Szermierz (3 poziomy)
Ataki mieczami mają o 10% / 15% / 20% więcej szans na krytyczny cios.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Fechmistrz
Łamignat (3 poziomy)
Ataki buławami ignorują 25% / 50% / 75% pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Fechmistrz
Postawa bojowa
Potężne uderzenia kosztują o 25% mniej wytrzymałości.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Fechmistrz
Szarża krytyczna
W czasie sprintu możesz wykonać potężne uderzenie zadające podwójne obrażenia przy ciosie krytycznym.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Postawa bojowa
Okrutne uderzenie
Potężne uderzenia zadawane, gdy stoisz w miejscu, zadają o 25% więcej obrażeń i mogą zdekapitować cel.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Postawa bojowa
Paraliżujące uderzenie
Potężne ataki wykonywane zza pleców mają 25% szans na wywołanie paraliżu.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Szarża krytyczna lub Okrutne uderzenie
Podwójna nawałnica (2 poziomy)
Walcząc dwiema broniami, atakujesz o 20% / 35% szybciej.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 50 + profit: Fechmistrz
Podwójna brutalność
Gdy walczysz dwiema broniami, potężne uderzenia zadają o 50% więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Podwójna nawałnica
Broń oburęczna
Sztuka walki bronią oburęczną, taką jak wielkie miecze, topory bojowe czy młoty wojenne. Wyszkoleni w niej wojownicy zadają groźniejsze ciosy.
Profity
Barbarzyńca (5 poziomów)
Bronie oburęczne zadają o 20% / 40% / 60% / 80% / 100% więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Postawa Czempiona
Potężne uderzenia bronią dwuręczną kosztują o 25% mniej wytrzymałości.
Wymagany poziom umiejętności: 20 + profit: Barbarzyńca
Głębokie rany (3 poziomy)
Twoje szanse na zadanie krytycznego ciosu mieczem oburęcznym wzrastają o 10% / 15% / 20%.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Barbarzyńca
Rozczłonkowanie (3 poziomy)
Im większy poziom perka, tym większe krwawienie trafionego przeciwnika.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Barbarzyńca
Miazga (3 poziomy)
Ataki młotami bojowymi ignorują 25% / 50% / 75% pancerza przeciwnika.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Barbarzyńca
Wielka szarża krytyczna
W czasie sprintu możesz wykonać potężne uderzenie zadające podwójne obrażenia przy ciosie krytycznym.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Postawa Czempiona
Dewastujący Cios
Potężne uderzenia zadawane, gdy stoimy w miejscu, zadają o 25% więcej obrażeń i mogą zdekapitować cel.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Postawa Czempiona
Zamaszyste cięcie
Potężne ataki wykonywane z zamachu ranią wszystkich stojących przed tobą wrogów.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Dewastujący Cios lub Wielka szarża krytyczna
Mistrz wojny
Potężne ataki wykonywane w tył mają 25% szans na wywołanie paraliżu.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Zamaszyste cięcie
Łucznictwo
Łucznik wyszkolony jest w sztuce walki na odległość. Im wyższy poziom tej umiejętności, tym bardziej mordercze są uderzenia strzał.
Profity
Silniejsze napięcie (5 poziomów)
Łuki zadają o 20% / 40% / 60% / 80% / 100% więcej obrażeń.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Sokoli wzrok
Wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za blok, gdy masz napięty łuk, spowoduje przybliżenie celu.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Silniejsze napięcie
Pewna ręka (2 poziomy)
Gdy dokonujesz przybliżenia celu, czas spowalnia się o 25% / 50%.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 + profit: Sokoli wzrok
Potężny strzał
Strzały mają 50% szans na oszołomienie trafionych wrogów (z wyłączeniem najsilniejszych).
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Sokoli wzrok
Szybki strzał
Łuk napinasz o 30% szybciej.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Potężny strzał
Strzał krytyczny (3 poziomy)
Szansa na krytyczny cios jest zwiększona o 10% / 15% / 20%.
Wymagany poziom umiejętności: 30 / 60 / 90 + profit: Silniejsze napięcie
Dyscyplina strzelecka
Z ciał wrogów odzyskujesz dwukrotnie więcej strzał.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Strzał krytyczny
Tropiciel
Nawet gdy trzymasz napięty łuk, poruszasz się szybciej.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Dyscyplina strzelecka
To zaboli (Strzał w dziesiątkę)
15% szans na sparaliżowanie celu na kilka sekund.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Szybki strzał lub Tropiciel
Kowalstwo
Sztuka tworzenia nowej broni i pancerza, a także ulepszania niezaklętych przedmiotów.
Profity
Kowalstwo stalowe
Możesz wytwarzać stalowe przedmioty i je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: brak + profit: brak
Kowalstwo elfów
Możesz wytwarzać elfie przedmioty i je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Kowalstwo stalowe
Wiedza o pancerzach
Możesz wytwarzać zbroje łuskowe i płytowe oraz je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Kowalstwo elfów
Kowalstwo szklane
Możesz wytwarzać szklane przedmioty i je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 90 + profit: Wiedza o pancerzach
Kowalstwo krasnoludów
Możesz wytwarzać krasnoludzkie przedmioty i je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Kowalstwo stalowe
Kowalstwo orków
Możesz wytwarzać orkowe przedmioty i je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Kowalstwo krasnoludów
Kowalstwo ebonowe
Możesz wytwarzać ebonowe przedmioty i je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 80 + profit: Kowalstwo orków
Kowalstwo daedr
Możesz wytwarzać daedryczne przedmioty i je ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 90 + profit: Kowalstwo ebonowe
Magiczny kowal
Możesz ulepszać zaklęte przedmioty.
Wymagany poziom umiejętności: 60 + profit: Kowalstwo stalowe
Smocza zbroja
Możesz wytwarzać smoczą zbroję i ją ulepszać.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Kowalstwo daedr lub Kowalstwo szklane
Ciężki pancerz
Osoby wyszkolone w korzystaniu z ciężkiego pancerza lepiej radzą sobie w zbrojach żelaznych, stalowych, krasnoludzkich, orkowych, ebonowych i daedrycznych.
Profity
Pancernik (5 poziomów)
Klasa pancerza zwiększa się o 20% / 40% / 60% / 80% / 100%.
Wymagany poziom umiejętności: brak / 20 / 40 / 60 / 80 + profit: brak
Żelazne pięści
Ciężkie rękawice dodają bonusowe obrażenia (równe swojej KP), gdy walczysz bez broni.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Pancernik
Miękkie lądowanie
Gdy korzystasz wyłącznie z ciężkiego pancerza, odnosisz tylko połowę obrażeń od upadków.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Żelazne pięści
Krzepa
Ciężki pancerz nie obciąża cię ani nie spowalnia.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Miękkie lądowanie
Dopasowane blachy
25% premii do KP, gdy korzystasz wyłącznie z ciężkiego pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 30 + profit: Pancernik
Mocna głowa
Gdy korzystasz wyłącznie z ciężkiego pancerza, jesteś dwukrotnie rzadziej oszałamiany podczas walki.
Wymagany poziom umiejętności: 50 + profit: Dopasowane blachy
Pełen zestaw
Dodatkowe 25% premii do KP, gdy korzystasz wyłącznie z ciężkiego pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 70 + profit: Mocna głowa
Odbijanie ciosów
10% szans na odbicie we wroga obrażeń w walce wręcz, gdy korzystasz wyłącznie z ciężkiego pancerza.
Wymagany poziom umiejętności: 100 + profit: Pełen zestaw
Komentarze
Dodaj komentarz