Goblin-O-Ball

5 minut czytania

By zrozumieć genezę Goblin-O-Ball, trzeba zagłębić się w historię Orków – silnej, agresywnej i gruboskórnej rasy. Nie zostali obdarzeni zdolnościami magicznymi, więc pośród nich nie znajdzie się żadnego Wielkiego Maga. Ich kilkukrotne próby, dążące do zrozumienia istoty magii, zawiodły. Owe okoliczności doprowadziły bezwzględną i upartą rasę do nieco innego losu w porównaniu do reszty mieszkańców allodiów.

goblin-o-ball

Podczas Wielkiego Kataklizmu planeta Sarnaut została podzielona na tysiące części. Z powodu braku czarowników pośród ich współplemieńców, Orkowie nie byli w stanie ochronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z Astralem. Wszystkie duże wyspy przetrwały dzięki interwencji i mocy Wielkich Magów. Orkowie nie mieli wielkiego wyboru i podpisali ugodę z Nezebem, autokratycznym monarchą xadaganiańskiego ludu, by uchronić swój ród przed zagładą.

Dalekowzroczny xadaganiański wódz zaproponował obopólnie opłacalną ugodę, w której zaoferował magiczną ochronę ich ziem w zamian za lojalność i dostęp do siły fizycznej. Za armię wojowników dostarczył im Wielkiego Maga. Tak Orkowie stali się częścią Imperium.

Będąc dobrowolnym członkiem frakcji, Orkowie posiadają swego rodzaju autonomię, a ich poczucie wdzięczności i szacunku wobec nowego przywódcy wynika raczej z konieczności niż poddańczej lojalności. Traktują Imperium tak, jak traktowaliby nielubianą teściową – respektują jego siłę i magiczną moc, ale nic ponad to. Orkowie są najagresywniejszą i najbardziej upartą rasą zamieszkującą Sarnaut, zasiedlając głównie niebezpieczne stepy z ich goblińskimi niewolnikami, gdzie inne istoty nie są w stanie przetrwać.

Są kochającym wolność narodem, który pragnie kompletnej niezależności, lecz nie jest przyzwyczajony do świata politycznych intryg. Posiadają prostą filozofię: lubią popisywać się swoją dziką siłą i są szczęśliwi, biorąc udział w bijatyce przy każdej okazji. Owe zachowanie może zostać podsumowane prostym hasłem: Silniejszy ma zawsze rację. W przeciwieństwie do innych ras, ich społeczność bazuje na tym, że najsilniejszy lub najpotężniejszy szaman rządzi plemieniem i organizuje posiedzenia, gdy wymagane jest przedyskutowanie danej sprawy. Decyzje podejmowane są przez tych, którzy odniosą zwycięstwo w walce. Obie płcie wolą pokazać swoją siłę i potęgę przez potyczkę, testując siebie nawzajem, gdyż nie posiadają zbyt dużego doświadczenia w romantycznej sferze życia.

Rosyjscy Orkowie

Wiele gier kreuje Orków jako ustabilizowaną, szeroko rozpowszechnioną rasę. Wiele pomysłów pochodzi ze świata Warhammer lub nawet z Władcy Pierścieni. Dziwne byłoby spotkać małego, słodkiego Orka w Allods Online – gdyby tacy byli, po prostu nie przetrwaliby.

Gdy twórcy Allods Online stworzyli Orków, by zasiedlili podzielony świat Sarnaut, wiedzieli, że muszą odnaleźć równowagę pomiędzy powyższymi szablonami, ale również zrobić z nich nową, unikalną rasę. Każdy naród posiada własny styl, który wpływa nie tylko na ich wygląd, lecz na ideologię, od kultury po architekturę. Xadaganianie są mieszczańskim, uprzemysłowionym narodem, podczas gdy Kanianie preferują życie w małych społecznościach porozrzucanych na ich ziemiach.

Orkowa rasa nie posiada ani uprzemysłowionej, ani religijnej kultury, jak ich ludzcy odpowiednicy – Kanianie i Xadaganianie. Pochodzą z nieprzyjaznych stepów, gdzie inni nie potrafią przetrwać... i posiadają swój własny narodowy sport – Goblin-O-Ball.

Sport to życie

Oczywistym prototypem Goblin-O-Ball jest football – kopanie piłki w kierunku bramki przeciwnika. Orkowie są bardziej podobni do fanów footballu niż do profesjonalnych zawodników. Podobnie jak sportowi entuzjaści w Europie czy Rosji, posiadają przestrzeń do gry, odpowiedni ekwipunek i chęć współzawodnictwa. Zawodnicy jak i kibice tej dyscypliny noszą na twarzy tatuaże ukazujące ich preferencje drużynowe i posiadają nawet specjalny hymn. To zaangażowanie nie pozostawia dużo miejsca na kulturę bądź religię w ich życiu. Uwielbiają dwie rzeczy: walkę oraz Goblin-O-Ball. Sport jednoczy ich rasę, nieposiadającą konkretnego rządu czy systemu państwowego.

goblin-o-ball

Nazwa Goblin-O-Ball zawiera w sobie dwa słowa, podobnie jak football. Od razu narzuca się pewien obraz: Orkowie używają Goblinów w roli piłek. Gobliny są zaokrąglone, elastyczne i wystarczająco małe, by być piłką, a kopanie ich dla rozrywki bardzo przykuwa uwagę widzów.

Jak wiele rzeczy w orkowej kulturze, zasady są proste i jasne. Wyjdź na boisko, zmierz się z przeciwną drużyną i upokórz ją przed jej fanami. Każdy klan posiada własną drużynę, które regularnie ze sobą współzawodniczą o szansę otrzymania miana Mistrzów Goblin-O-Ball.

goblin-o-ball

Bez wyraźnego systemu sądowniczego, Orkowie rozwiązują swoje konflikty poprzez sport na boisku. Najlepsza drużyna zostaje idolem całego klanu, jak i gwiazdami w całej orkowej społeczności. Mistrzostwa odbywają się po to, by plemiona spotykały i kontaktowały się ze sobą, a najlepsze drużyny biorą udział w poważnych zawodach, by uzyskać prestiż. Podczas meczów dochodzi również do bójek, które rozwijają się podczas meczy, co w opinii każdego Orka jest miłym dodatkiem.

Orkowie to nie chuligani

Niewątpliwie Orkowie posiadają fizyczne predyspozycje do tego sportu. Jest to tak ważne dla nich, że wiele drużyn posiada swoje własne kolory i tatuaże, które mogą wydać się atrakcyjne wyłącznie Orczycom. Gra jest bardzo prosta, a Gobliny są tak liczne, że owa dyscyplina jest dostępna dla każdego członka orkowej społeczności, a biorą w nich udział nawet drużyny innych ras. Nie posiada ona żadnych surowych reguł, lecz Stadion Goblin-O-Ball położony jest na spornej wyspie znanej jako Wyspa Współzawodnictwa [the Competition Island]. Znajduje się ona raczej daleko od początkowych lokacji, więc trzeba zdobyć nieco doświadczenia, by trafić do drużyny.

goblin-o-ball

Każda grupa składa się z sześciu zawodników. Dwie drużyny mierzą się ze sobą wykorzystując do tego piłkę – Goblina. Gra polega na bieganiu w tę i z powrotem, próbując trafić do bramki przeciwnika, jednocześnie ochraniając własną. Gracze mogą dowiedzieć się więcej na temat Goblin-O-Ball wykonując zadania w drodze na wyspę ze stadionem.

Goblin-O-Ball to rodzaj rozgrywki PvP w Allods Online. W dużej części polega ona na współpracy zawodników i stworzona została, by rozluźnić graczy. Niezależnie od rasy można walczyć z wrogami w astralnych bitwach lub brać udział w naziemnym rodzaju PvP. Jednakże ta dyscyplina jest o wiele luźniejsza, dając graczom szansę na zapoznanie się z innymi, miłe spędzenie czasu i współzawodnictwo. Zgranie drużyny na boisku ma również wielki wpływ na rozgrywkę podczas astralnych podróży.

Przegrany mecz w Goblin-O-Ball nie wiąże się ze śmiercią czy innymi konsekwencjami. Zwycięzcy zyskują wyłącznie prestiż i szacunek innych graczy. Ci, którzy nie mają smykałki do sportów, mogą zająć miejsce na trybunach i zagrzewać swoją drużynę do walki. Na stadionie język przybyłych może być nieco bardziej niecenzuralny, póki mieści się w ogólnie pojętych zasadach panujących w Allods Online oraz przeciwnicy nie mają nic przeciwko temu. Tłum fanów nie może zrobić tzw. fali, ale było to w planach, więc taka opcja może pojawić się w przyszłych rozszerzeniach.

goblin-o-ball

Goblin-O-Ball może być rozgrywany non-stop, tak długo jak obie drużyny znajdują się na stadionie. Rekrutacja innych graczy do meczu opiera na tym samym systemie, co tworzenie drużyny w świecie gry. Nie ma specjalnych wymagań, by wziąć udział w rozgrywce, prócz tego, że postać musi znajdować na stadionie i wszyscy członkowie drużyny muszą należeć do tej samej frakcji.

Orkowie posiadać będą również swój sportowy hymn. Będzie on bazował na ich kulturze i gdy zostanie ukończony, wprowadzony będzie do gry. Obecnie jest tworzony przez rosyjską grupę punkowo-rockową.

Źródło: en.allods.gpotato.eu

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...