Kilka uwag wstępnych:
- Warto zainwestować kilka punktów umiejętności w Blef, Dyplomację, Zastraszanie, Wycenę lub Czaroznawstwo, nawet jeżeli nie jest to umiejętność klasowa, gdyż w wielu przypadkach można na niej zarobić bądź uniknąć trudnych starć.
- Przeszukuj wszystkie beczki i skrzynie, które znajdziesz podczas swojej przygody.
- Wypytuj wszystkich napotkanych o wszystko, najdokładniej jak się da.
- Zapisuj grę dosyć często. Jest oczywiście opcja odrodzenia, ale tracisz wtedy doświadczenie i pieniądze, więc radziłbym tego nie używać.
- Miej mapę zawsze otwartą.
- Nie zapominaj, że możesz korzystać z ekwipunku twojego towarzysza.
Prolog
Parter u Ferlonga
Gra rozpoczyna się od krótkiej scenki, w której twój przybrany ojciec, Daeghun, da ci proste zadanie – masz zabrać futra z pobliskiej skrzyni i sprzedać je kupcowi Galenowi w zamian za Łuk z Drewna z Lasu Zmierzchu. Skrzynia z Futrami Daeghuna znajduje się pod obrazem przy głównym wyjściu. Kiedy je zabierzesz, zmierzaj ku wyjściu do Zachodniego Portu.
Zachodni Port
Teraz masz dwa wyjścia:
- Opuścić samouczek i od razu przejść do aktu I.
- Kontynuować samouczek, poznając mechanikę gry i mieszkańców osady.
Wychodząc z domu Daeghuna (1), podążaj drużką aż do most Zachodniego Portu (2), gdzie spotkasz Amie i Bevila, starych przyjaciół, którzy przyłączą się do ciebie. Po krótkiej rozmowie Orlena z Georgiem (3) ten drugi wreszcie cię zauważy i wyjaśni zasady festynu dożynkowego.
Bójka Dożynkowa (4) polega na pokonaniu przeciwników siłą oręża i mięśni. Porozmawiaj z Bratem Merringiem, kapłanem Lathandera. Użyj Maczug Ćwiczebnych, które znajdziesz w pobliskiej beczce, na manekinach treningowych. Ponownie porozmawiaj z Merringiem, a będziesz mógł zmierzyć się z bliźniakami Lannon i ich siostrą. Jest to dość łatwa walka. Gdy bójka się zakończy, porozmawiaj z zakonnikiem. Jeżeli zostałeś ranny podczas ostatniej walki, może cię on uleczyć. By rozpocząć kolejną potyczkę należy porozmawiać z braćmi Mossfeld. Jest to cięższa walka niż poprzednia. Podczas rozmowy bracia będą chcieli się założyć o 10SZ.
- Jeżeli się zgodzisz, zyskasz kilka punktów w stronę charakteru Chaotyczny.
- Jeżeli powiesz, że jest to wbrew zasadom, zyskasz punkty w stronę charakteru Praworządny.
- Wybierając trzecią odpowiedź, nic nie zyskasz ani nie stracisz.
Po zakończeniu dialogu, rozpocznie się walka.
Kupiec Galen (5) zapozna cię z tajnikami handlu. Sprzedaj mu Futra Daeghuna, a potem kup Łuk z Drewna z Lasu Zmierzchu.
Konkurs Talentów (6) prowadzi Retta Starling. Tu główną rolę odegra Amie. Wszystko zależy od rzucenia przez nią czarów: Przywołania Istoty I, Powiększenia Osoby oraz zniszczenia beczki Promieniem Lodu lub Rozpryskiem Kwasu. W ramach wygranej zyskasz zwoje. Po zakończeniu Konkursu Talentów zagada do ciebie Orlen. Uważa on, iż Lewy Jons oszukuje, zapisując do konkursu magicznie powiększonego wieprzka. Pozwól rzucić okiem na świnkę Amie (7), a dowiesz się, że jest ona poddana działaniu zaklęcia. Amie zaproponuje użycie czaru rozpraszającego, a Bevil poprosi, by wpierw porozmawiać z oszustem. Lewy, w zamian za zachowanie tajemnicy, zaproponuje ci Miksturę Błogosławieństwa. Jeżeli przyjmiesz łapówkę – stracisz punkty wpływu na Bevila, co nie ma większego znaczenia. Jeżeli odmówisz – nic się nie stanie. Gdy Amie użyje zwoju na wieprzku okaże się, że jest on bardzo malutki. Teraz porozmawiaj z Orleanem, a zyskasz 150PD i Suszoną Wieprzowinę.
Oddaj łuk Daeghunowi (8). Opowie ci on również o Konkursie Strzeleckim. Weź kuszę i bełty z pobliskiej beczki. Strzel do jednej z tarcz i ponownie porozmawiaj z ojcem. Teraz masz za zadanie trafić przynajmniej w 5 butelek, by wygrać konkurs.
Tarmas (9) nadzoruje konkurs Wyzwanie Łotrów. To zadanie wymaga wykorzystania zdolności złodziejskich, więc jeżeli twoja postać nie posiada takich, to porozmawiaj z Kippem. Masz za zadanie znaleźć trzy pióra (grynszpanowe pióra) i przynieść je Tarmasowi.
Na placu (10) rozpocznie się rozdawanie nagród po zakończeniu dożynek. Jeżeli ukończyłeś 3 z 4 wyzwań – zyskasz 1000PD i Puchar Dożynkowy. Wygrywając wszystkie 4, zyskasz dodatkowo Płaszcz Dożynkowy. Gdy ceremonia się zakończy, przejdziesz do aktu I.
Komentarze
btw jak ciekawostkę można dopisać, że grając złodziejami po obronie magazynu jeżeli pogadamy z zarządcą będziemy mogli kupić od niego itemy (ma fajny rapier za 30k).ważne: tylko raz da się u niego kupować,więc warto zaopatrzyć się w gotówkę
- zainstaluj direct x 9.0c z płyty NWN2
- zainstaluj NetFx64.exe z płyty NWN2 znajdującym się w folderze prereq
Powinno zadziałać.
Pieczary pkt. 4,
Kopalnie Klejnotów pkt. 12.
Ps. By wygrać pojedynek wystarczy dobrze zagrać wszystkie melodie i np. rozkazać Sand-owi zrobić zamieszanie
Szukałam wszędzie rozwiązania i w końcu musiałam się uciec do kodu: rs ga_journal ("20_squiring",21,1,0,0) i wtedy scenka się wyświetliła i mogłam grać dalej.
Kiedy mówię Nevallowi, że warownia jest gotowa do walki z cieniami przenosi mnie do małego pokoju, w którym siedzi lord Nasher (zamiast do pokoju narad wojennych!).
Nie da się z nim porozmawiać i nie można wyjść bo drzwi są permanentnie zamknięte :O Jakaś masakra, jeszcze nigdy nie miałam czegoś takiego w tej grze. Ale znajdę rozwiązanie, zawsze jakoś sobie radziłam z błędami (i do końca już niewiele brakuje).
Brak ukończonego questa w dzienniku, mimo że się go ukończyło już dawno :O
Grasz na najtrudniejszym poziomie?
Czy konieczne jest zabranie na te misje Grobnara? W mojej ekipie Grobnara nie było gdy znalazłem konstrukta zakończyłem spotkanie z nim wypowiadając kwestię "Wrócimy po niego jak uwolnimy Shandrę" .
Jednak po uwolnieniu Shandry konstrukta nie dało sie ruszyć a powrót z Shandrą do Neverwinter zamknął dostęp do jaskiń.
Użytkownik Mikeal dnia piątek, 24 listopada 2017, 12:40 napisał
Ale czy aby tego dokonać nalezy najpierw zabrać Grobnara na misję uwalniania Shandry czy mozna to robić bez Grobnara?
Czy konstrukt z jaskinń Gitjanki to ten sam konstrukt którego uruchamiamy w w połowie drugiego rozdziału i czy po misji uwalnienia Shandry można kostrukt z Jaskini Gith powinien być gdzies w moim arsenale czy pojawi się dopiero w późniejszej czesci aktu 2 kiedy bedzie możliwośc go uruchomic?
Użytkownik Mikeal dnia piątek, 24 listopada 2017, 18:13 napisał
Dziekuję pięknie
Jak naciśniesz C, to na górze jest zakładka Zachowanie. Tam wybierasz, czy postać ma czarować w bitwie.
1. Ile razy bym nie wysyłała poprzez Kanę patroli na ziemie i drogi i tak cały czas wyświetla mi się w raporcie, że bezpieczeństwo wynosi mało lub bardzo mało
2. Zawsze dochodzę do momentu w odbudowie warowni, że Mistrz Veedlee mówi mi, że wyczerpał zapasy kamieniołomów. Mam wrażenie, że odkryte złoża, które zgłaszam Calindrze przydają się tylko do robienia pancerzy i broni dla Szarych Płaszczy. A skąd w tam razie wziąć surowiec na dokończenie murów warowni?
Dodaj komentarz