Poziom 1
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130829.png)
Rzucający zyskuje premię +1 na każde trzy poziomy (przynajmniej +1, maksymalnie +3) do rzutów na atak i obrażenia od broni.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130808.png)
Wszyscy sojusznicy na obszarze działania zyskują premię +1 do rzutów na atak i obrażenia, a także +1 do Siły Woli w rzutach obronnych przeciwko strachowi.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130745.png)
Czar nadaje dotkniętej broni premię za ulepszenia +1 i premię +2k6 do obrażeń przeciw nieumarłym. Na potrzeby zmniejszania obrażeń broń uważa się za dobrą. Można go też rzucić na inną istotę, by zaczarować jej broń.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130850.jpg)
Dotknięta istota zyskuje 1 tymczasowy Punkt Wytrzymałości ponad wartość maksymalną.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30111024.png)
Czar ten leczy wybranej istocie 1k8 punktów obrażeń, + 1 na każdy poziom czarującego (maksymalnie +5). Czary leczące mają odwrotne działanie na nieumarłych – zadają im tyle obrażeń, ile u innych leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130933.png)
Czar nadaje dotkniętej broni premię +1 za ulepszenia.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130659.jpg)
Usuwa wszystkie magiczne i nadnaturalne efekty, które obniżają cechy podstawowe, KP, rzuty ataku i obrażeń, odporność na czary i rzuty obronne. Zaklęcie to nie usuwa efektów klątwy i choroby.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130634.png)
Podczas rzucania tego czaru, rzucający określa przed jakim charakterem chce być chroniony, złym czy dobrym. Uzyskuje premię ochronną +2 do KP, +2 do rzutów obronnych i odporność na wszelkie czary i moce mentalne istot o wybranym charakterze.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30105711.jpg)
Daje chronionej osobie +1 do wszystkich rzutów obronnych.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130609.png)
Rzucający może wykryć aurę otaczającą nieumarłe istoty, co spowoduje wyświetlenie na mapie pozycji wszystkich nieumarłych w zasięgu 20 metrów.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130545.jpg)
Istota chroniona tym czarem zyskuje odporność na obrażenia 10/- przeciw wszelkim rodzajom żywiołów. Czar przestaje działać, jeśli pochłonie 20 punktów obrażeń od jednego żywiołu.
Poziom 2
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130517.png)
Paladyn skupia w sobie boską moc, która daje mu premię +4 do Charyzmy. Wszyscy sojusznicy w pobliżu otrzymują premię +5 do rzutów obronnych przeciwko strachowi.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30124525.png)
Charyzma osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie o +4.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30124506.jpg)
Mądrość osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie o +4.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130456.png)
Cel zaklęcia otrzymuje premię za odbicia +1 do KP i premię za odporność +1 do rzutów obronnych. Dodatkowo cel odnosi tylko połowę obrażeń (zaokrąglane w górę) z dowolnego źródła, które powoduje obniżenie PW. Paladyn ponosi pozostałe obrażenia. Zaklęcie nie ma wpływu na szkodliwe efekty niezwiązane z obniżeniem PW, takie jak efekty uroków, tymczasowe obniżenie zdolności, obniżenie poziomu czy śmierć, choć premia do KP i do rzutów obronnych wciąż działa.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130434.jpg)
Osoba chroniona tym czarem zyskuje odporność na obrażenia 20/- przeciw wszystkim formom energii . Czar przestaje działać po wchłonięciu 30 punktów obrażeń od jednego rodzaju energii.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130406.png)
Cel zaklęcia zyskuje premię +1 do rzutów na atak, +1 do rzutów obronnych przeciwko strachowi oraz premię 1k8 do maksymalnej wartości PW +1 na poziom (maksymalnie +10).
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30124225.png)
Siła osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie o +4.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130336.png)
Sojusznicy na obszarze działania zostają uwolnieni z objęć paraliżu i zaklęć unieruchamiających.
Poziom 3
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30124614.png)
Czar ten leczy wybranej istocie 2k8 punktów obrażeń, + 1 na każdy poziom czarującego (maksymalnie +10). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych – zadają im tyle obrażeń, ile u innych leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130311.png)
W chwili rzucenia tego czaru rzucający wybiera, czy chce być chroniony przed złem, czy dobrem. Rzucający czar i wszyscy jego sojusznicy w promieniu 3 metrów otrzymują premię ochronną +2 do KP, +2 do wszystkich rzutów obronnych oraz odporność na wszystkie czary i moce działające na umysł, używane przez istoty o wybranym charakterze.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130142.png)
Wszyscy sojusznicy na obszarze działania zyskują +1 do ataku i obrażeń, testów umiejętności i rzutów obronnych. Wrogowie otrzymują modyfikator -1 do tych samych parametrów.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130121.png)
Czar nadaje dotkniętej broni premię +1 za ulepszenia za każde 4 poziomy czarującego (maksymalnie +5). Czar można rzucić bezpośrednio na broń lub na wybraną istotę, w ten sposób zaczarowując jej główną broń.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30123708.jpg)
To zaklęcie pozwala podjąć próbie pozbawienia celu wszystkich magicznych efektów. Czar można też rzucić na grupę istot, próbując tym samym usunąć najpotężniejszy efekt z każdej istoty. Aby usunąć efekt, czarujący wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom czarującego (maksymalnie +10) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarującego, który rzucił rozpraszany czar.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30123615.png)
Z osoby, na którą rzucono ten czar, zostają zdjęte wszelkie klątwy i ich efekty.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130055.png)
Wszyscy sojusznicy na obszarze działania czaru odzyskują wzrok i słuch.
Poziom 4
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30123852.png)
Czar ten leczy wybranej istocie 3k8 punktów obrażeń, + 1 na każdy poziom czarującego (maksymalnie +15). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych – zadają im tyle obrażeń, ile u innych leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30123027.jpg)
Czar ten neutralizuje trucizny w organizmie istoty, na którą został rzucony.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04130007.png)
Istota, na którą rzucono ten czar, staje się odporna na wszystkie czary, zdolności i efekty związane z wyssaniem energii, energią negatywną czy śmiercią.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04125939.jpg)
Usuwa wszelkie magiczne, nadnaturalne i specjalne efekty, które obniżają cechy, KP, odporność na czary i obrażenia oraz utrudniają rzuty na atak i obrażenia. Neutralizuje też wyssanie poziomów, oślepienie i głuchotę, ale nie efekty klątwy lub choroby.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/4/30/30122909.jpg)
Istota poddana działaniu tego zaklęcia staje się odporna na zaklęcia i efekty związane z paraliżem, spowolnieniem i oplątaniem.
![nwn2, spell, zaklęcie, czar, magia](https://gfx.gexe.pl/2011/5/04/04125910.png)
Czar pozwala Paladynowi zakląć w swym mieczu czy innej broni do walki wręcz świętą moc, dzięki czemu działa ona jak święta broń +5 (premia za ulepszenia +5 do wszystkich rzutów na atak i obrażenia, dodatkowa premia 2k6 do obrażeń przeciwko złym przeciwnikom).
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz