Poziom 1
Boskie WzględyRzucający zyskuje premię +1 na każde trzy poziomy (przynajmniej +1, maksymalnie +3) do rzutów na atak i obrażenia od broni.
BłogosławieństwoWszyscy sojusznicy na obszarze działania zyskują premię +1 do rzutów na atak i obrażenia, a także +1 do Siły Woli w rzutach obronnych przeciwko strachowi.
Błogosławiona BrońCzar nadaje dotkniętej broni premię za ulepszenia +1 i premię +2k6 do obrażeń przeciw nieumarłym. Na potrzeby zmniejszania obrażeń broń uważa się za dobrą. Można go też rzucić na inną istotę, by zaczarować jej broń.
CnotaDotknięta istota zyskuje 1 tymczasowy Punkt Wytrzymałości ponad wartość maksymalną.
Leczenie Lekkich RanCzar ten leczy wybranej istocie 1k8 punktów obrażeń, + 1 na każdy poziom czarującego (maksymalnie +5). Czary leczące mają odwrotne działanie na nieumarłych – zadają im tyle obrażeń, ile u innych leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
Magiczna BrońCzar nadaje dotkniętej broni premię +1 za ulepszenia.
Mniejsze PrzywrócenieUsuwa wszystkie magiczne i nadnaturalne efekty, które obniżają cechy podstawowe, KP, rzuty ataku i obrażeń, odporność na czary i rzuty obronne. Zaklęcie to nie usuwa efektów klątwy i choroby.
Ochrona przed Wybranym CharakteremPodczas rzucania tego czaru, rzucający określa przed jakim charakterem chce być chroniony, złym czy dobrym. Uzyskuje premię ochronną +2 do KP, +2 do rzutów obronnych i odporność na wszelkie czary i moce mentalne istot o wybranym charakterze.
OdpornośćDaje chronionej osobie +1 do wszystkich rzutów obronnych.
Wykrywanie NieumarłychRzucający może wykryć aurę otaczającą nieumarłe istoty, co spowoduje wyświetlenie na mapie pozycji wszystkich nieumarłych w zasięgu 20 metrów.
Wytrzymałość na ŻywiołyIstota chroniona tym czarem zyskuje odporność na obrażenia 10/- przeciw wszelkim rodzajom żywiołów. Czar przestaje działać, jeśli pochłonie 20 punktów obrażeń od jednego żywiołu.
Poziom 2
Aura ChwałyPaladyn skupia w sobie boską moc, która daje mu premię +4 do Charyzmy. Wszyscy sojusznicy w pobliżu otrzymują premię +5 do rzutów obronnych przeciwko strachowi.
Majestat OrłaCharyzma osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie o +4.
Mądrość SowyMądrość osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie o +4.
Ochrona InnychCel zaklęcia otrzymuje premię za odbicia +1 do KP i premię za odporność +1 do rzutów obronnych. Dodatkowo cel odnosi tylko połowę obrażeń (zaokrąglane w górę) z dowolnego źródła, które powoduje obniżenie PW. Paladyn ponosi pozostałe obrażenia. Zaklęcie nie ma wpływu na szkodliwe efekty niezwiązane z obniżeniem PW, takie jak efekty uroków, tymczasowe obniżenie zdolności, obniżenie poziomu czy śmierć, choć premia do KP i do rzutów obronnych wciąż działa.
Odporność na ŻywiołyOsoba chroniona tym czarem zyskuje odporność na obrażenia 20/- przeciw wszystkim formom energii . Czar przestaje działać po wchłonięciu 30 punktów obrażeń od jednego rodzaju energii.
PomocCel zaklęcia zyskuje premię +1 do rzutów na atak, +1 do rzutów obronnych przeciwko strachowi oraz premię 1k8 do maksymalnej wartości PW +1 na poziom (maksymalnie +10).
Siła BykaSiła osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie o +4.
Usunięcie ParaliżuSojusznicy na obszarze działania zostają uwolnieni z objęć paraliżu i zaklęć unieruchamiających.
Poziom 3
Leczenie Średnich RanCzar ten leczy wybranej istocie 2k8 punktów obrażeń, + 1 na każdy poziom czarującego (maksymalnie +10). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych – zadają im tyle obrażeń, ile u innych leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
Magiczny Krąg OchronyW chwili rzucenia tego czaru rzucający wybiera, czy chce być chroniony przed złem, czy dobrem. Rzucający czar i wszyscy jego sojusznicy w promieniu 3 metrów otrzymują premię ochronną +2 do KP, +2 do wszystkich rzutów obronnych oraz odporność na wszystkie czary i moce działające na umysł, używane przez istoty o wybranym charakterze.
ModlitwaWszyscy sojusznicy na obszarze działania zyskują +1 do ataku i obrażeń, testów umiejętności i rzutów obronnych. Wrogowie otrzymują modyfikator -1 do tych samych parametrów.
Potężniejsza Magiczna BrońCzar nadaje dotkniętej broni premię +1 za ulepszenia za każde 4 poziomy czarującego (maksymalnie +5). Czar można rzucić bezpośrednio na broń lub na wybraną istotę, w ten sposób zaczarowując jej główną broń.
Rozproszenie MagiiTo zaklęcie pozwala podjąć próbie pozbawienia celu wszystkich magicznych efektów. Czar można też rzucić na grupę istot, próbując tym samym usunąć najpotężniejszy efekt z każdej istoty. Aby usunąć efekt, czarujący wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom czarującego (maksymalnie +10) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarującego, który rzucił rozpraszany czar.
Usunięcie KlątwyZ osoby, na którą rzucono ten czar, zostają zdjęte wszelkie klątwy i ich efekty.
Usunięcie Oślepienia/GłuchotyWszyscy sojusznicy na obszarze działania czaru odzyskują wzrok i słuch.
Poziom 4
Leczenie Poważnych RanCzar ten leczy wybranej istocie 3k8 punktów obrażeń, + 1 na każdy poziom czarującego (maksymalnie +15). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych – zadają im tyle obrażeń, ile u innych leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
Neutralizacja TruciznyCzar ten neutralizuje trucizny w organizmie istoty, na którą został rzucony.
Osłona przed ŚmierciąIstota, na którą rzucono ten czar, staje się odporna na wszystkie czary, zdolności i efekty związane z wyssaniem energii, energią negatywną czy śmiercią.
PrzywrócenieUsuwa wszelkie magiczne, nadnaturalne i specjalne efekty, które obniżają cechy, KP, odporność na czary i obrażenia oraz utrudniają rzuty na atak i obrażenia. Neutralizuje też wyssanie poziomów, oślepienie i głuchotę, ale nie efekty klątwy lub choroby.
Swoboda RuchuIstota poddana działaniu tego zaklęcia staje się odporna na zaklęcia i efekty związane z paraliżem, spowolnieniem i oplątaniem.
Święty MieczCzar pozwala Paladynowi zakląć w swym mieczu czy innej broni do walki wręcz świętą moc, dzięki czemu działa ona jak święta broń +5 (premia za ulepszenia +5 do wszystkich rzutów na atak i obrażenia, dodatkowa premia 2k6 do obrażeń przeciwko złym przeciwnikom).
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz