riese
The Elder Scrolls V: Skyrim

Nadchodzi patch 1.4

Autor: Wojciech "Courun Yauntyrr" Kominek · Opublikowano: piątek, 20 stycznia 2012

Za pośrednictwem swego bloga Bethesda ujawnia listę zmian, jakie znajdą się w nadchodzącym patchu oznaczonym numerkiem 1.4.

skyrim, the elder scrolls

Nie jest tajemnicą, że w Skyrim błędów do naprawiania wciąż jest sporo, zaś niekiedy poprawki jeszcze generują nowe. Jedne platformy, na których pojawiła się gra, mają w tym względzie lepiej, inne już gorzej. Cieszy zatem podanie oficjalnej listy zmian, jakie znajdą się w najnowszym patchu.

Nim jednak zajmiemy się poprawkami, mała gratka dla tych, którzy czekali na Creation Kit oraz Steam Workshop. Jak czytamy, oba te narzędzia są już w zaawansowanej fazie testów, więc wkrótce trafią do rąk graczy. Nie podano co prawda dokładnej daty, ale Bethesda obiecuje, że stanie się to najpóźniej do końca tego miesiąca.

W rozszerzeniu zwyczajowo znajdziecie pełną listę zmian z patcha 1.4.

Oto pełna lista zmian, które przyniesie najnowsza łatka:

  • generalna optymalizacja wyglądu oraz zajmowanego miejsca przez grę
  • poprawa okazjonalnych błędów z ubiorem podczas wieszania go na manekinie w domu gracza (PS3)
  • optymalizacja ustawień optymalizacji (PC)
  • dłuższe wyświetlanie ustawień optymalizacji i wyglądu gry (PS3)
  • optymalizacja pamięci odpowiedzialnej za wyszukiwanie ścieżki i SI
  • poprawiony błąd w Haemar's Shame, jeśli gracz ukończył już "A Daedra’s Best Friend”
  • naprawione rzadkie błędy z wczytywaniem zapisu stanu gry
  • poprawiony błąd z niewłaściwym wyświetlaniem postaci na końcu linii
  • osiągnięcie Master Criminal odblokowuje się poprawnie w wersjach gry hiszpańskiej, francuskiej, niemieckiej i włoskiej
  • naprawiony błąd z niewłaściwym renderowaniem maski smoczego kapłana
  • poprawiony błąd z niewłaściwym wskazywaniem ścieżki po ponownym załadowaniu stanu gry
  • naprawione układanie i zabieranie książek z regału w domach graczy
  • poprawiony błąd ze stojakiem na broń w sytuacji, gdy gracz odwiedza dom zanim ten zostanie umeblowany
  • poprawione błędy z oczyszczaniem domu w Windhelm
  • naprawiony błąd z atakowaniem gigantów i absorbowaniem przez nich zaklęć
  • poprawiony błąd z usuwaniem popiołu
  • naprawiony okazjonalny błąd z nadpisywaniem istniejącego stanu gry
  • poprawiony błąd z menu gry
  • naprawiony błąd z półkami na książki
  • poprawione Shalidor’s Maze we włoskiej, francuskiej, hiszpańskiej i niemieckiej wersji gry
  • poprawiony okazjonalny błąd uniemożliwiający powrót wilkołaka do ludzkiej formy
  • łuki i sztylety wyświetlają się już prawidłowo na stojaku na broń

Poprawki dotknęły także zadań w grze:

  • The Unusual Gem w Ambasadzie Thalmoru jest możliwy do użycia po ukończeniu zadania “Diplomatic Immunity”
  • podczas zadania "Breaching Security" aktywny wskaźnik zadania nie jest potrzebny Olavie The Feeble
  • poprawiony błąd z Galmarem podczas dołączania do Gromowładnych, jeśli gracz miał aktywne zadanie "Season Unending”
  • poprawiony błąd z rozpoczęciem zdania “Season Unending”, jeśli gracz ukończył “Joining the Stormcloaks”
  • naprawiono zadanie “Message to Whiterun", jeśli gracz wciąż miał aktywny quest “Season Unending”
  • naprawiony błąd dziennika podczas zadania “Arniel’s Endeavor"
  • podczas “Forbidden Legend” fragment amuletu nie przepada bezpowrotnie, jeśli gracz nie zdobył go przed wyjściem z podziemi
  • poprawiono “Forbidden Legend” – ciche pozbycie się Mikrula nie powoduje już braku dostępu do jego zwłok
  • w “The White Phial” fiolka nie znika po tym, jak gracz nie zabierze jej przed opuszczeniem podziemi
  • koniec z brakiem możliwości wydostania się z Misty Grove po ukończeniu “A Night to Remember”
  • naprawiony błąd z opuszczeniem Rift podczas zadania “A Chance Arrangement”
  • w czasie “Darkness Returns” drzwi do Twilight Sepulcher otworzą się prawidłowo na krótki czas po ukończeniu zadania
  • podczas “Under New Management” opuszczenie Oculory po umieszczeniu kryształu skupiającego i powrocie, zadanie nadal będzie działać prawidłowo
  • zadanie “Onmund’s Request” rozpocznie się prawidłowo, nawet jeśli gracz przed otrzymaniem questa zdobył kostur Enthira
  • naprawiony błąd, w wyniku którego Tonilla nie kupowała kradzionych towarów i nie oferowała Guild Leader Armor
  • “Repairing the Phial” rozpocznie się prawidłowo nawet wtedy, gdy gracz zdobył już wymagane przedmioty
  • odnalezienie Pantea’s Flute przed rozmową z Panteą nie powoduje dłużej braku możliwości otrzymania zadania
  • poprawki w queście “The Coming of the Dawn” związane z niewłaściwym pojawianiem się celu zadania
  • w “The Mind of Madness” gracz może już użyć Wabbajacka
  • poprawiony błąd z Brzytwą Mehrunesa, jeśli gracz opuścił celę na krótko po tym, jak rozpoczął zadanie
  • naprawiony quest “Blood’s Honor” po ukończeniu Driftshade
  • poprawione rozpoczęcie zadania “Dampened Spirits”
  • naprawiony bug uniemożliwiający zostaniem Tanem Riftu po tym, jak w mieście gracz kupił już dom
  • zabicie strażników w Cidhna Mine podczas “No One Escapes Cidhna Mine” nie kończy zadania niepowodzeniem
  • seria poprawek dla zadania “Blood on the Ice”
  • podczas “Blood on the Ice” Calixto może zostać zabity, jeśli gracz posiada dom w Windhelm
  • w “The Cure for Madness zabicie a następnie wskrzeszenie Cicero nie powoduje zaliczenia zadania
  • w trakcie “To Kill an Empire” żaden z NPC nie poniesie śmierci podczas upadku z wysokości
  • oczyszczenie z wrogów Knifepoint Ridge po rozpoczęciu “Boethiah’s Champion” nie uniemożliwia rozpoczęcia zadania

Komentarze

Gość_Baalnazzar* · piątek, 20 stycznia 2012, 21:27
0
Czyli nie poprawili buga, przez którego nie mogę kupić domu w Markarcie...
Withord · piątek, 20 stycznia 2012, 23:33
0

Cytat

optymalizacja ustawień optymalizacji (PC)

To brzmi ciekawie
Holden · niedziela, 22 stycznia 2012, 20:59
0
Heh, na liście zadań do poprawienia pozostaje jeszcze wiele pozycji - na tej brakuje co najmniej trzech, których ja nie mogę dokończyć (nawet przy pomocy kodów), i co najmniej kilku w których bez kodów nie da razy. Mimo tego patch trafił w moje oczekiwania - Krew na lodzie i cała zabawa w Windehlm wreszcie będzie możliwa do ukończenia, witaj nowy domku!

Tak swoją drogą, to przygody Beth z bugami są po prostu fascynujące - co gracz to inny bug, jakby gra żyła własnym życiem i tworzyła je indywidualnie dla każdego użytkownikwa. Zresztą tak na dobrą sprawę, to ile błędów mogą posiadać zadania, który w 99% przypadkach polegają na banalnym przynieś, podaj, pozamiatają? Jak widać - więc niż możemy sobie wyobrazić

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...