The Elder Scrolls V: Skyrim – pierwsze informacje

2 minuty czytania

skyrim, gameinformer

Najnowszy numer czasopisma „GameInformer” trafił już do prenumeratorów, a to oznacza tylko jedno – pierwsze informacje o „The Elder Scrolls V: Skyrim”. O tak... czas odkryć pierwsze karty i sprawdzić, jakie cuda na kiju wykoncypowali fachowcy z Bethesdy przez te ostatnie cztery lata.

Tak więc w telegraficznym skrócie...

  • Gracz wcieli się w skórę legendarnego „Dovahkiina”, jednego z ostatnich łowców smoków żyjących w całym Tamriel. Po wielu latach w miarę spokojnego żywota, trzeba w końcu zakasać rękawy i wziąć się ostro do roboty – smoki, na przekór obiegowej opinii, jakoś uniknęły zagłady i poczynają sobie w Skyrim coraz śmielej. Podczas naszych wędrówek po dziewiczych tajgach i bezkresnych łańcuchach górskich, nieraz zaobserwujemy te gady na niebie. Poza tym przepowiednie zapowiadają nadejście Alduina – jednego z największych przedstawicieli tego gatunku.

  • Fabuła piątej części ma miejsce 200 lat po wydarzeniach znanych z „Obliviona”.

  • Podczas tworzenia swojego herosa, gracz będzie mógł wybrać jedną spośród dziesięciu ras. Co ciekawe, całkowicie zniknie podział na klasy postaci. W ich miejsce pojawią się znane i lubiane profity, które możemy podziwiać w serii „Fallout”.

  • „Dovahkiin” może osiągnąć maksymalnie 50 poziom doświadczenia, a sam awans będzie uzależniony od rozwijania drugorzędnych atutów. Tytuł zaoferuje nam osiemnaście dodatkowych umiejętności i pięć szkół magicznych (Przemiana, Przywołanie, Zniszczenie, Przywrócenie i Iluzja) – w otchłani historii znika Mistycyzm. Przejście na kolejny poziom jest równoznaczne z automatycznym zwiększeniem się punktów życia oraz własnoręcznym rozwinięciem trzech podstawowych cech (zdrowie, wytrzymałość i magia).

  • „Level-scaling”, fanatycznie uwielbiany przez wszystkich pasjonatów cRPG, powróci w nowej formie i będzie on dostrojony do osiągnięć gracza w „Skyrim”. Działa to mniej więcej w taki sposób – w czasie, gdy gracz będzie otrzymywał dane zadanie, gra dogłębnie przeanalizuje jego wędrówki i umieści cel misji w miejscu, którego najprawdopodobniej jeszcze nie odwiedził, równocześnie dobierając takie tałatajstwo, które będzie stanowiło dla niego wyzwanie.


  • Zleceniodawcy będą bardziej kapryśni i od tego, czy zlecą nam daną misję, zależeć będzie to, jak gracz rozwinął bohatera. Przykładowo – specjalista w walce wręcz nie otrzyma zadania związanego z alchemią, a postać z rozwiniętą magią nie zostanie zmuszona do walki na arenie.

  • Jakiekolwiek działanie bohatera ma mieć drastyczny wpływ na świat gry. Ilustrując to jakoś – wyrzucenie pewnych gratów spowoduje żywe zainteresowanie osób postronnych. Cwaniacy zwietrzą okazję i zaczną się bić o łatwy łup, a dobroduszna dziatwa (tak, pojawi się i ona, lecz nie wiadomo, czy będzie można ją ukatrupić) podniesie przedmiot z ziemi i zwyczajnie nam go odda.

  • System dialogów w końcu ulegnie gruntownej rewolucji. Ten ma być bardziej filmowy, rozmówcy nie będą już stać jak słup soli i pojawi się gestykulacja.

  • Wedle obietnic walka ma być bardziej dynamiczna i taktyczna. Każde z narzędzi mordu posiada swój własny, spektakularny „ostateczny cios”. W „Skyrim” będzie można walczyć dwoma broniami.

  • Lochy i jaskinie mają być mniej schematyczne. Gracz odwiedzi pięć największych miast prowincji. Ponownie będzie można korzystać z opcji szybkiej podróży.

  • Silnik został dopracowany do perfekcji (mimika, zjawiska pogodowe, wpływ wiatru na środowisko). Będzie można grać w trybie FPP oraz TPP (ten ma zostać znacznie usprawniony). Powróci opcja sprintu i nie będzie ona tak idiotycznie zrobiona (heros nie biega tak samo szybko do tyłu jak do przodu).

Skany zapowiedzi, wraz z pierwszymi screenami, znajdziecie pod tym adresem.

Komentarze

0
·
Mogłabym pomarudzić, że 5 miast to zdecydowanie za mało, ale jestem skłonna przymknąć na to oko. Tym bardziej, że bardzo podoba mi się myśl, by wcielić się w postać legendarnego łowcę smoków. I te screeny.. Coś pięknego. I marzyłaby mi się walka w finale z samym Alduinem.
0
·
Brzmi obiecująco. Wygląda obiecująco. Mnie osobiście ciekawi, co takiego stanie się z Tamriel przez te 200 lat, jak się zmieni sytuacja polityczna itp.
0
·
Będzie symstem skalowania leveli? Zatłukę ich
0
·
Najbardziej wyczekiwana prze mnie, gra tego roku. Mam tylko nadzieję, że skalowanie będzie lepsze, niż te w Oblivionie. To co napisane powyżej brzmi niby okej, za wyjątkiem, dobierania wyposażenia wrogów. Przeciętny bandyta, w szklanej zbroi, z Deadrycznym łukiem w łapach... Tylko mnie to irytowało w czwórce?
0
·
Nie tylko ciebie. Oj nie tylko ciebie

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...