Control

Control – recenzja gry

Dodał: , · Komentarzy: 0
control

"Control" jest najnowszą produkcją od studia Remedy Entertainment, znanego z prób łączenia dwóch rozbieżnych światów – gier i filmów. Nic zatem dziwnego, że podobnie jak "Max Payne", "Alan Wake" czy "Quantum Break", "Control" jest grą bardzo filmową, z wszelkimi tego dobrymi i złymi stronami. Fabuła gry obraca się wokół Federalnego Biura Kontroli, czyli fikcyjnej agencji rządu amerykańskiego zajmującej się badaniem oraz kontrolowaniem paranormalnych Obiektów Mocy. Obiekty te są zazwyczaj przedmiotami użytku codziennego – żółtą gumową kaczką przejmującą kontrolę nad umysłem, flamingiem ogrodowym wywołującym halucynacje czy projektorem slajdów otwierającym portale do innych wymiarów. Wcielamy się w postać Jessie Faden, która w dzieciństwie znalazła jeden z takich obiektów. Trafia ona do Najstarszej Siedziby – ukrytej w sercu Manhatanu tajemniczej bazy Biura. Jej celem jest odnalezienie swojego brata, porwanego przez tę organizację w dzieciństwie. Jesse odkrywa, że Biuro jest atakowane przez tajemniczą siłę zwaną Sykiem i w wyniku zbiegu okoliczności zostaje nowym dyrektorem organizacji. Dostaje nowe zadanie – przywrócenie kontroli nad budynkiem.

Anthem

Frakcja piratów zawita do Anthem 2.0

Dodał: , · Komentarzy: 3
anthem 2.0

Ostatni projekt BioWare to doskonały materiał na komediodramat. Ekscentryczny proces produkcyjny. Rozczarowująca i fatalna w skutkach premiera. Stopniowy marazm w “grze-usłudze na lata”. Obecnie – ślimacze naprawianie tytułu, które może potrwać miesiące, bo ambitne plany przemodelowania praktycznie całej rozgrywki ma wykonać… 30 osób.

Tak, jeżeli ktoś liczy, że dla “Anthema” jeszcze jest nadzieja, to serdecznie gratuluję mu optymizmu. Pesymistów jest jednak znacznie więcej i pozbawione większych konkretów plany twórców spowodowały lawinę negatywnych komentarzy, które wylały się na głowę przedstawicieli studia. Twórcy jednak uspokajają, że nie rzucali słów na wiatr i mocno wzięli się za pracę, czego efektem są pierwsze materiały, którymi mogą się pochwalić.

The Outer Worlds
the outer worlds,peril on gorgon

Trochę czasu to zajęło, ale w końcu coś drgnęło w sprawie dodatków do niezwykle cieple przyjętego kosmicznego cRPG – “The Outer Worlds”. Rozszerzenie “Peril of Gorgon” zabierze nas na tytułową asteroidę, na powierzchni której miały kiedyś miejsce wyjątkowe i ekscentryczne badania naukowe – ich finał okazał się katastrofalny. Teraz rządy na niej sprawuje niebezpieczna fauna, “wypaczone przez naukę” mutanty, a także gromady anarchistów i zwyrodnialców.

Naszym zadaniem będzie uzyskać informację na temat doktor Olivii Ambrose, okrytej niesławą dyrektorki tego ambitnego i fatalnego w skutkach projektu. W nasze ręce trafi nowe uzbrojenie, zwiedzimy kilka nowych lokacji i zabijemy parę niespotykanych wcześniej stworów. Plus zwiększenie limitu poziomów doświadczenia, nowe wady i zalety, trzy nowe bronie naukowe, a także kilka mniejszych nowości.

Fable

Zapowiedziano kolejną część Fable!

Dodał: , · Komentarzy: 0
fable

Kolejna marka, która została pogrzebana lata temu, a teraz powoli wraca do żywych na zlecenie Microsoftu, aby zanęcić graczy zakupem konsoli Xbox Series X. O kolejnej części baśniowej sagi nie wiemy zbyt wiele, a pierwszy teaser produkcji nie zdradza nic – oprócz klimatów, do których fani serii zdążyli się przyzwyczaić.

Za tytuł odpowiada drugi zespół Playground Games, czyli studia znanego przede wszystkim z wyścigowej serii “Forza Horizon”. Cóż, pozostaje trzymać kciuki, że w fabularnym gatunku z baśniowym sznytem będzie im szło równie dobrze, co przy wypełnionych adrenaliną samochodowych pościgach.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Oficjalny zwiastun S.T.A.L.K.E.R. 2

Dodał: , · Komentarzy: 5
stalker 2

Oj… tak, byczki! Po latach oczekiwań, złudnych nadziei, bujania w obłokach i nerwowego obgryzania paznokci. W końcu wracamy do czarnobylskiej Zony. Tam, gdzie życie jest trudne i krótkie, ale chwała i pieniądze są na wyciągnięcie ręki.

Avowed

Avowed nowym projektem Obsidianu!

Dodał: , · Komentarzy: 1
avowed

Czekaliśmy na bombę na Xbox Games Showcase i ją otrzymaliśmy. Pierwszy oficjalny teaser nowego, wysokobudżetowego cRPG od Obsidian Entertainment. “Avowed” kreatywnie rozwinie autorskie uniwersum studia, Eorę, które mogliśmy poznać za pośrednictwem “Pillars of Eternity”.

Tym razem odejdziemy jednak od klasycznych, izometrycznych klimatów, a zanurzymy się w intrygę z perspektywy pierwszej osoby. Oho… Czyżby ktoś chciałby rzucić rękawicę serii “The Elder Scrolls”? Jestem za, bo na takiej wojnie możemy tylko zyskać.

Assassin's Creed: Valhalla

W celu uniknięcia zbędnych kontrowersji związanych z płcią głównego bohatera, co miało miejsce w poprzedniej odsłonie “Assassin’s Creed”, gdzie to Kasandra została uznana jako postać kanoniczna a Aleksios został wystawiony do wiatru i wykreślony z podręczników historii (choć był w sumie główną twarzą produkcji), twórcy wymyślili sprytny wybieg w “Valhalli”. Uznali, że DNA wprowadzone do Anonimusa jest na tyle zanieczyszczone, że nie da się stwierdzić, czy skandynawski przodek protagonisty był kobietą lub mężczyzną, więc zarówno męski, jak i żeński Eivor jest okey.

assassin's creed valhalla

Sprawa załatwiona w prosty i subtelny sposób? Niby tak, ale Ubisoft nie byłby sobą, gdyby pomimo tego nie zamieszał trochę w kotle i nie zdecydował się na zaskakujący zabieg narracyjny. Jak wiemy płeć nie będzie sztywno przypisana do Eivora i będzie można ją zmienić w dowolnym momencie rozgrywki. Ot, godzinkę pogramy sobie jako facet, a potem przychodzi nam ochota na pogranie kobietą – żaden problem.

Wystarczy kilka kliknięć myszy i po sprawie, co prezentuje filmik w dalszej części wieści.

Dragon Age: Straż Zasłony

Po dość dyskusyjnej premierze “Mass Effect: Andromeda” i porażce kontrowersyjnej gry-usługi “Anthem”, nie może dziwić, że BioWare z ogromną ostrożnością podchodzi do ujawniania detali swoich kolejnych projektów. Plotkuje się o remasterach klasycznej trylogii z dziarskim komandorem Shepardem w roli głównej, wiemy także o oficjalnych pracach nad “Dragon Age IV”. Z tymże, o tej ostatniej produkcji, oprócz kilku artów oraz kilkusekundowych prezentacji lokacji, nie wiemy kompletnie nic.

dragon age iv

Mark Darrah, główny producent gry, postanowił uspokoić wszystkich zaniepokojonych fanów, że prace nad “Dragon Age IV” nie zostały przerwane, a twórcy czynią nawet w tej chwili znaczące postępy. Pozwolił sobie jednak zaznaczyć, że harmonogram prac został zaburzony przez koronawirusa i wszyscy developerzy pracują zdalnie z domów, co stanowi oczywiste utrudnienie.

Wygląda więc na to, że na pierwsze konkretne materiały z kontynuacji serii poczekamy sobie jeszcze dłużej, a premiera, w związku z pandemią, zaliczyła poślizg o ładnych kilka miesięcy. Cóż, lepiej zrobić to tym razem dobrze niż szybko, drogie BioWare. Nie śpieszcie się.

Pyre

Pyre – recenzja Strażnika

Dodał: , · Komentarzy: 0

"Pyre" jest trzecią grą od kalifornijskiego studia Supergiant Games. Ich wcześniejsze produkcje, "Bastion" i "Transistor", cieszyły się uznaniem zarówno wśród graczy jak i krytyków. Obie gry pokazały również, że twórcy nie idą na łatwiznę, nie boją się zmiany formuły i eksperymentowania z rozgrywką. Nie jest zatem zaskoczeniem, że "Pyre" znacząco różni się od swoich poprzedniczek – zamiast gry RPG mamy tu do czynienia z mieszanką visual novel i... koszykówki?

Pyre
Assassin's Creed: Valhalla
assassin's creed valhalla

Wybór płci głównego bohatera, szczególnie w grach RPG stawiających na otwarty świat, nie jest niczym wyjątkowym, a wręcz jest opcją oczekiwaną i naturalną jak oddychanie. Doskonały wybór, który pozwala na zwiększenie immersji z wydarzeniami na ekranie i wczucie się w sytuację kierowanej przez nas postaci.

Ubisoft postanowił jednak pójść o krok dalej, jeżeli chodzi o elastyczność w tym aspekcie i płeć herosa będziemy mogli wybrać nie tylko na początku rozgrywki, ale także zmienić ją w dowolnym jej momencie. Jak fryzurę, uzbrojenie czy tatuaż. Wygląda na to, że perypetie Eivora w kwestii narracyjnej mają przywodzić na myśl mity przekazywane sobie z ust do ust. No, a te mają do siebie, że często różnią się istotnymi szczegółami dodawanymi przez poszczególnych autorów i są zależne od osobistych interpretacji.

Wczytywanie...