droga_szamana_5
Icewind Dale
icewind dale

Medivh to jest jednak gość! Facet nie dość, że potrafi nastukać wiele sążnistych i interesujących artykułów, które pomagają strudzonym graczom w rozgrywce, to jeszcze ma zmysł idealnego wstrzelenia się w sytuację. Jeszcze wczoraj informowaliśmy, że Beamdog niespodziewanie postanowił zaktualizować odświeżoną wersję "Icewind Dale" łatką 2.6, a już dziś nasz redaktor serwuje nam pękatą solucję, która zawiera w sobie ogrom istotnych porad. Magik jakiś, czy co?

Także nie ma rady, moi drodzy. Kolejny raz trzeba przywdziać porządną zbroję, ubrać parę ciepłych pantalonów i zarzucić na plecy torbę wypełnioną magicznym ekwipunkiem, rzucając się w wir przygód w Dolinie Lodowego Wichru. Los tak chciał, a z nim nie ma sensu się spierać.

Game Exe

Podsumowanie ankiety

Dodał: , · Komentarzy: 2
loch

Pytanie, kim grać w cRPG-ach, stanowi odwieczny problem większości graczy. Stawiać na siłę czy magię? Broń biała czy dystansowa? Elf czy krasnolud? Wychodzę na dwór czy na pole? Każdy z nas ma jednak jakieś preferencje i to właśnie o nich chcieliśmy trochę się dowiedzieć. Wyniki ankiety "Jaką postacią byłbyś, gdybyś uczestniczył w wyprawie do lochu?" są naprawdę wyrównane.

Trzynasty Schron

Schronzin # 9 Niewola

Dodał: , · Komentarzy: 0
schronzin 9,niewola,niewolnik,punk

Trzynasty Schron przypomina o swoim istnieniu wydając kolejny – najnowszy, choć poprzedni – numer zina. W zawiłości chronologiczne nie ma co się wikłać. Jest jak jest i inaczej nie będzie.

Numer o niewoli tym razem. Jakoś dziwnie aktualny, choć o pandemii ani słowa. Opóźnienie kolosalne (datowany na 2020 rok) ale dla czytelników to nieistotny detal. Ważne, czy autorzy mają coś ciekawego do powiedzenia, czy też międlą czerstwą bułę i proponują popłuczyny po kawie z zeszłego roku. Za świeżość mogę ręczyć, większość tekstów nie ma określonej daty przydatności do spożycia, ale jako jeden z autorów nie mogę wchodzić w buty recenzenta. Ocenę zostawiam czytelnikom.

W numerze: o (nie)przepraszaniu, współczesności, wychowaniu, szczęściu, lekomanii, punku… A wszyscy autorzy o niewoli piszą w gruncie rzeczy. Popkulturowe, bardziej oczywiste ujęcia też są. W końcu Trzynasty Schron postapokalipsą się zajmuje. Numer nie jest monotematyczny, przy 36 stronach nie było to ani możliwe, ani pożądane.

Game Exe

Prima Aprilis

Dodał: , · Komentarzy: 0
żart

Rzecz jasna nadal będziemy zajmować się fantastycznymi klimatami – grami cRPG wraz z hybrydami, książkami, filmami i komiksami z nimi związanymi. Za mocno je kochamy, choć wszyscy bogowie nam świadkami, że faktycznie niejednokrotnie nas irytuje to, co się odwala w branży. Postanowiliśmy podejść do tego dnia kreatywnie, zamiast na siłę wymyślać "fake newsy" lub kopiować pomysły od konkurencji. Wyszło z zyskiem dla nas, mamy także nadzieję, że i dla was.

Wracamy na stare śmiecie, choć apel o to, abyście zostali z nami pozostaje w mocy. Wasza aktywność, komentarze, a także nieustająca obecność są dla nas najlepszym motywatorem i paliwem do pracy.

Game Exe

Umarło Game Exe. Niech żyje History Exe!

Dodał: , · Komentarzy: 5
history exe

BASTA!

Gromko krzyknęliśmy na jednym z naszych spotkań redakcyjnych. No bo wiecie, w życiu każdego przychodzi taka chwila, że ma się tego wszystkiego po prostu dość. Ostatecznie przekroczy się tę cienką granicę akceptacji, a kielich goryczy zostaje bezpardonowo przelany. Nie oszukujmy się. W klimatach fantastycznych od wielu lat dzieje się źle, a wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej.

Niespełnione oczekiwania? Mamy tego na pęczki. Żenujący spadek formy naszych idoli z lat młodzieńczych? Oho, nawet nie zaczynajmy tego tematu, bo wyjdzie prawdziwy elaborat. Kopiowanie dawnych konceptów i rażący brak kreatywności wśród nowych autorów? Pewnie, że TAK. Kino? Upadło, nic tylko wodotryski i efekty specjalne. Seriale? Pisane pod tezę, a nie żeby bawić i uczyć. Książki? Zieeeeew… Gry? Hahah… Już mam po dziurki w nosie pisanie o zapowiedziach zapowiedzi zapowiedzi.

Dlatego po długich konsultacjach doszliśmy do wniosku, że raz na zawsze porzucamy klimaty fantastyczne i obieramy swój kurs na historię. Dlaczego? Bo to intrygujące. Ekscytujące. Kształcące. W końcu nie od dziś wiadomo, że z historia jest filozofią uczącą przez przykłady, a życie pisze najlepsze scenariusze. Poza tym... HISTORY EXE, brzmi dumnie, nie sądzicie?

Rise of the Argonauts
rise of the argonauts

Courun nie ustaje w działaniach i ambitnie rozwija dział poświęcony "Rise of the Argonauts". Tym razem nasz niestrudzony redaktor przybliża sylwetki kilku istotnych dla gry postaci. Mamy więc Heraklesa, czyli górę mięśni i bliskiego przyjaciela głównego bohatera produkcji – Jazona. Jest enigmatyczny Dokon – artysta pola bitwy, który spokojnie może stanąć w szranki z najlepszymi greckimi wojownikami. No i rzecz jasna Meduza – najwyższa kapłanka w świątyni Ateny, która jest tak piękna i inteligentna jak pyszna.

Deus Ex: Bunt Ludzkości
deus ex: bunt ludzkości,yelena fedorova

Courun lojalnie przypomina, że cyberpunk to nie tylko ostatnie perypetie z hakowaniem serwerów CD Projekt RED i kradzieżą wrażliwych danych, ale też klasyki komputerowych gier fabularnych, do których nadal chętnie wracamy i na nowo się zakochujemy. Stąd też nasz niestrudzony redaktor skutecznie nęci, zachęcając do ponownej randki z “Deus Ex: Bunt Ludzkości” i dodatkiem do tejże produkcji, “Brakujące ogniwo”, aktualizując nasz dział interesującymi tekstami.

Znajdziecie tutaj praktyczne porady, jak hasła do włamań czy tajniki osiągnięć, jak również rysopisy istotnych bohaterów, na których natrafimy podczas intrygi.

Icewind Dale

Aktualizacja działu Icewind Dale #19

Dodał: , · Komentarzy: 0
icewind dale

W najnowszej aktualizacji działu "Icewind Dale" mamy wszystkiego po trochu i na próżno szukać tutaj jakiegoś większego punktu zaczepienia. Mamy więc Verbeegowów, czyli olbrzymich ochroniarzy Świątyni Zapomnianego Boga. Jest też Seth, czyli deczko naiwny złodziej i jedna z nielicznych potyczek w grze, którą możesz uniknąć poprzez dobrze poprowadzony dialog. Mamy też przydatnych Sojuszników z przedmiotów. Są Niedźwiedzie, ale też Zwierzęta neutralne jak... krowa i kurczak. No, a na koniec, w ramach ciekawostki, zaklęcia które finalnie nie pojawiły się w grze. Jak widzicie – istna menażeria.

Icewind Dale

Aktualizacja działu Icewind Dale #18

Dodał: , · Komentarzy: 0
icewind dale

Piątek, a więc początek weekendu, lecz w najnowszej aktualizacji działu “Icewind Dale” nie ma miękkiej gry i nikt nie mówił, że będzie lekko. Tym razem do pękatego bestiariusza zostają dodane prawdziwe tuzy, przy starciach z którymi niejednokrotnie trzeba się mocno napocić, rzucić niemałą wiązanką przekleństw, a czasem wręcz uronić kilka łez.

Sami przyznacie, że potężny drowi czarodziej Malavon Despana i wielki zły, który stoi za niepokojami w Dolinie Lodowego Wichru – Belhifet – do takiej kategorii się zaliczają. Poza tym, ich poplecznicy, którzy też napsują nam krwi – Niewidzialni myśliwi, Umbrowe Kolosy, demoniczne Kornugony – to menażeria, z którą zawsze trzeba się liczyć i napierdzielać w nich z całym dobrodziejstwem inwentarza.

Icewind Dale

Aktualizacja działu Icewind Dale #17

Dodał: , · Komentarzy: 3
icewind dale

W kolejnej aktualizacji działu "Icewind Dale" niestrudzony Medivh zabiera nas do skutych lodem krypt i głębokich katakumb. W Dolinie Lodowego Wichru to nie tylko miejsce pamięci i zadumy, ale też zazwyczaj domena niespokojnych dusz, którym nie udało się do końca pożegnać ze światem doczesnym lub stworów żerujących na ich szczątkach. Stąd też obok wszelakiej maści Szkieletów i Cieni, znajdziemy tutaj także żywiące się szpikiem kostnym Ghule czy Pełzacze ścierwojady, które ukochały sobie padlinę. No, a że każde szanujące się sanktuarium nieumarłych nie może obejść się bez pajęczyn, to nasz utalentowany redaktor nie omieszkał wspomnieć o Pająkach i skrzętnie je opisać.

Wczytywanie...