10. Bestiariusz

toee, bestiariusz

Każdy gracz układa sobie swój bestiariusz, kolekcjonując głowy pokonanych wrogów. W dzienniku, pod zakładką osiągnięcia, można odnaleźć podstawowe informacje na temat ubitych poczwar i wrogich humanoidów wszystkich ras. Warto od czasu do czasu sobie przejrzeć, bo można się zdziwić, kogo mamy na rozkładzie. Poza tym taka lista oddaje przybliżony poziom naszych zdolności taktycznych.

Przeciwnicy oznaczeni są literami SW (siła wyzwania) i odpowiednią liczbą. Określa ona orientacyjnie siłę wroga przy założeniu, że dysponujemy czteroosobową drużyną. Dla takiej ekipy na 2 poziomie przeciwnik oznaczony SW 2 będzie właściwym wyzwaniem. W praktyce bywa z tym różnie. Przedstawiany pięcioosobowy skład, przy dobrym wyposażeniu i taktyce wykorzystującej możliwości systemu gry, powinien sobie poradzić z przeciwnikami o wyższej (nawet o 2) sile wyzwania, co jest premiowane sporą pulą dodatkowego doświadczenia.

Już na początku można pokonać trzy misie (każdy SW 2) w losowym spotkaniu, a z drugiej strony, pod koniec gry, kiedy dobry sprzęt nie powinien stanowić problemu, czarujący Balor (SW 8) sprawia kłopoty znacznie większe od teoretycznie silniejszego (SW 28) Hezrou. Rezygnacja z umiejętności kontrowania zaklęć się kłania. Wiele zależy od składu drużyny i rozwiniętych umiejętności.

Lista pokonanych przeciwników może być nieco inna w każdej grze. Niektórych można (choć nie warto) ominąć, innych usunąć intrygą, zastraszyć lub się z nimi dogadać, co jest zabawne, ale może pozbawić nas doświadczenia i dobrego wyposażenia. Lista przeciwników pokonanych przez złą drużynę może być znacznie dłuższa. W ramach ilustracji przykładowy początek takiej listy pokonanych przeciwników.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...