Świat Greyhawk

4 minuty czytania

W tym dziale znajdziesz krótką charakterystykę świata GreyHawk Oraz opis wszystkich przygód, jakie powstały na podstawie tegoż swiata.

Świat greyhawk, stworzony został na potrzeby pierwszej kampanii opartej na systemie Advanced Dungeous & Dragons. Świat ten jest miejscem gdzie wszystko jest możliwe, fantastyczne lądy, gdzie ludzie żyją obok elfów, krasnoludów, smoków, olbrzymów, oraz innych niesamowitych, mitycznych stworzeń. Magia jest tu na porządku dziennym. Potężni czarodzieje rzucają wielkie i niesamowite czary, a wojownicy władają magicznymi broniami walcząc z monstrami.

Ziemia Greyhawk, nazwana została Flanaess (fla-NESS), wschodni półwysep to ogromny kontynent nazwany Oerik (OH-rik), bardzie znany jako Oerth. Oerth jest bardzo zbliżony do ziemi, jeśli chodzi o naturę i klimat, chociaż występują tam duże różnice. Oerth ma dwa księżyce – Luna (wielki, biały księżyc) oraz Celene (mniejszy akwarynowy księżyc). Kalendarz został podzielony przez mieszkańców na 364 dni, dzielony na 12 miesięcy, podzielone z kolei na 28 dni- każdy. Lato w Flanaess jest długie, zima łagodna. Prawdopodobnie odpowiedzialna za to jest wszechobecna magia.

Jednak nie wszystko jest takie piękne na jakie wygląda... Chylące się ku upadkowi, pełne rozpusty i bezprawia imperium ludzi, zagrażało swoim sąsiadom. Tajemnicza rasa trzyma poszczególne naroty w swym zdradzieckim uchwycie. Podli półbogowie rządzą w pólnocnym imperium jako tyrani. Barbarzyńcy, mordercy i potworzy uciekają w popłochu...

Jednak Flanaess wciąż jest pełne życia i posiada przed sobą wielką przyszłość, mimo wszystkich przeciwności losu. Podróżnicy sprzeciwiają się nieprzyjaciołom, odkrywają zagubione i zapomniane skarby, zyskują potężne sztuki magiczne by w przytszłości zjednoczyć się przeciwko wrogowi i odzyskać dawno już zapomniany spokój w Flanaess. Ziemie zaczynają być zdobywane na nowo, artefakty ponownie odkrywane i używane, a tajemnicze regiony eksplorowane. To wszystko jest jedną wielką przygodą, nie posiadającą żadnych granic.

Oryginalny ToEE

Oryginalny "Temple of Elemental Evil" oparty był na pierwszej edycji Advanced Dungeons & Dragons, przednaczoną dla graczy pomiędzy 1 a 4 poziomem doświadczenia. Wszystko zostało opublikowane w 1985 roku przez firmę TSR. Autorami modułu byli Gary Gygax (Twórca systemu Dungeons & Dragons), oraz Frank Mentzer. W maju 1987r, nowa wersja "ToEE" została wydana w dwóch częściach – "The Village of Hommlet" (T1) oraz z podstawowej wersji – "Temple of Elemental Evil" (T2), umieszczonych w jednej książce.

Przygoda rozpoczyna się we wiosce Hommlet, w centralnym regionie Flanaess. Hommlet jest śrefniej wielkości osadą, pod kontrolą szlachetnego Wicehrabiego Verbobonc. Verbobnc jest miastem znajdującym się niedaleko na zachód od Hommlet. Wieś rozwija się dobrze i spokojnie, podatki są niskie a handel rozwija się znakomicie. W tym momencie pojawia się wielkie zło. Nie wiadomo skąd przybyło. Z dnia na dzień istoty podobne do człowieka – gobliny oraz koboldy zaczynają nękać miejscowych kupców. W tych niespokojnych czasach zły kapłan stawia małą kaplicę w miejscu zwanym Nulb, niedaleko od Hommlet. Kaplica ostatecznie stają się wielką świątynią zła, i tak zaczyna się cała historia.

Temple of elemental Evil była przygodą mającą trzy założenia:
Stworzona została dla początkujących graczy, powinna powoli wprowadzić graczy do Świata Greyhawk, oraz Wieś Hommlet powinna służyć jako punkt statowy dla wielu przyszłych przygód, które miały powstać.

Temple of Elemental Evil można spokojnie nazwać Klasyczną przygodą Advanced Dungeons & Dragons.

Książki

Against the Giants – "Przeciwko Olbrzymom"

Zemsta będzie zasłużona. Płonąca wieś została zaatakowana w nocy przez napastników, którym niestety udało się uciec. Rozwścieczony Król Keoland podporządkowuje sobie starzejącego się już wojownika, aby ponownie zjednoczył grupę ryzykantów, by pokonać zło które atakuje okoliczne wioski. Wojownicy powoli przygotowują się aby wejść w samo serce zła. Przeciwko złu, przeciwko olbrzymom.

Trzeba przyznać że fabuła nie jest raczej rewelacyjna. Jednakże można tak powiedzieć o każdej książce serii Greyhawk. Za to bez przeszkód można powiedzieć że książkę czyta się łatwo i przyjemnie. Idealna na długie wieczory.

Descent into the Depths of the Earth – Zejście do głębin ziemi

Powieść opowiada historię młodego poszukiwacza przygód Escalla. Jest on wciągnięty w pewną zawiłą intrygę. Wyrusza on w podróż do głębi ziemi. Spotyka tam masę przeróżnych potworów z piekła rodem, których musi się oczywiście pozbyć, aby móc kontynuować swą niebezpieczną i pełną tajemnic podróż. Po drodze musi także zniszczyć napotkane drowy (mroczne lefy), oraz samą królową głębinowych demonów.

Dla podróżnika jest to chleb powszedni

Autor: Paul Kidd
Ilość stron: 310
Data wydania: Czerwiec 2000r.

Keep on the Borderlands

Keep on the Borderlands była jedną z pierwszych przygód stworzonych w oparciu o moduł Dungeons & Dragons, więc starzy gracze będą ją znakomicie pamiętać. Książka została wydana 25 lat po opublikowaniu jej jako przygody dla systemu D&D. Wszystko wygląda prawie tak samo jak w oryginale, więc fani książek z serii: Greyhawk będą mieli namiastkę tego czym interesują się ludzie od D&D.

Autor: Ru Emerson
Ilość stron: 320
Data wydania: Listopad 2001r.

Queen of the Demonweb Pits – Królowa Pajęczych Otchłani

Odświeżane klasyczne przygody, opisane jako powieść, stają się niezmiernie popularne. Queen of the Demonweb Pits była jedną z najpopularniejszych przygód jakie kiedykolwiek zostały stworzone na potrzeby systemu Dungeons & Dragons. Nowelizacja przeznaczone jest dla tych, którzy grali w tę przygodę, oraz dla tych którzy interesują się mrocznymi elfami – najpopularniejszą rasą w grze.

Krótka historia: Dla jednego z ludzi, walka w Wojnach o Greyhawk nie była piekłem. Była rzemiosłem. Justicar, bezlitosny tropiciel z zagmatwaną przeszłością, poświęcił życie obronie słabych i karaniu winnych. jednak jego przeszłość właśnie go dobania. Lolth, demoniczna królowa pająków, szuka zemsty. Nie zapomniała o porażce z rąk tropiciela. Przed zabiciem Justicara i jego towarzyszy nic nie powstrzyma ani jej, ani hord potworów i demonów. Ta zemsta może być jej ostatnim błędem.

Autor: Paul Kidd
Ilość stron: 320
Data wydania: Październik 2001r.

The Tomb of Horrors – Krypta Grozy

Krypta grozy jest najpopularniejszym tytułem z oznaczeniem Greyhawk. Jest to także najpopularniejszy przygoda stworzona na potrzeby systemu Dungeons & Dragons.

Krótka historia: Kaerion Whitehart był niegdyś potężnym paladynem, lecz ciężko zgrzeszył. Teraz żyje ze swego miecza, za jedynego towarzysza mając elfiego najemnika. W zamian za sowitą zapłatę dwaj przyjaciele zgadzają się towarzyszyć drużynie patriotów do legendarnego grobowca. Zadanie nie jest łatwe. Skłócone potęgi walczą ze sobą o skarb martwego od dawna czarnoksiężnika, a Kaerion zostaje uwięziony między śmiercią, a odkupieniem.

Autor: Keith Strohm
Ilość stron: 320
Data wydania: Luty 2002r.

Temple of Elemental Evil – Świątynia Złych Żywiołów

Książka opowiada historię pewnej drużyny, której dowodzi elf imieniem Shanhaevel. Muszą oni stawić czoła wyznawcom złego boga Iuza. W zniszczonej dziesięć lat wcześniej Świątyni odradza się starożytne zło, zagrażając całemu regionowi.

Krótka historia: Niegdyś pokonana, ponura moc znów przybiera na sile. Gdy pragnący pogrążyć świat w chaosie demon, próbuje odzyskać wolność, a zły półbóg stara się wykorzystać jego potęgę, grypa zdesperowanych bohaterów musi odważnie walcząc, dotrzeć do samego serca ciemności, by ich pokonać.

Autor: Thomas M. Reld
Ilość stron: 320
Data wydania: Maj 2001r.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...