The Elder Scrolls Online

Kiedy ZeniMax Online oficjalnie oświadczał, iż "The Elder Scrolls Online" przechodzi z modelu płatnej subskrypcji do sfery mikropłatności, nikt nie był zaskoczony. Okey, jak już pojawiało się jakieś zdumienie, to nierozłącznie z nim nasuwało się pytanie, dlaczego stało się to tak późno?

the elder scrolls online, zenimax online

Nie oszukujmy się, ten koncept musiał spłonąć szybciej niż most łazienkowski i mnóstwo w tym winy samych twórców, którzy hołdowali chyba zasadzie, że "ciemny fan kupi wszystko". Schematyczny w każdym calu MMORPG, nudny i monotonny niczym sprzedawca odkurzaczy, a na dodatek pełen różnorakich technicznych błędów... Sam fantastyczny świat to za mało, więc tragedia wisiała od dawna w powietrzu.

Stąd też rozpaczliwa próba ratowania dobytku i pracy, dzięki rozpostarciu aury "darmowości", która to uratowała wiele przeciętnych gier tego gatunku przed pewną śmiercią. Za co będzie trzeba płacić? Czy czeka nas system "pay2win", a może uzyskamy taką swobodę jak w serii "Guild Wars", gdzie płatność ogranicza się przede wszystkim do kosmetyki? Twórcy postanowili w końcu naświetlić tę kwestię.

Diablo III: Reaper of Souls

Sezon 2 w Diablo 3

Dodał: , · Komentarzy: 15

Waszymi głosami "Diablo III: Reaper of Souls" zasłużył sobie na miano najlepszego rozszerzenia roku 2014. Z pewnością więc szykujecie się do właśnie rozpoczętego Sezonu nr 2, oferującego graczom bliższym hardkorowej rozgrywce nieco szersze spektrum możliwości w marnotrawieniu cennego czasu na głupoty pokroju gier komputerowych.

diablo 3, reaper of souls

Ale, ale – czy faktycznie tak wspaniale prezentuje się nowy sezon? Czy wszyscy turbo prosi klaszczą już uszami na myśl o rewelacyjnym dropie nagradzającym ich za eony spędzone przed ekranem? No i o co generalnie chodzi, jeśli nie wiecie jeszcze, cóż to za sezonowość?

Dragon Age: Inkwizycja

Studio BioWare rozpoczęło prace nad kolejnym patchem do "Dragon Age: Inkwizycja". Jak zapowiadają twórcy, będzie to największe ze wszystkich dotychczasowych uaktualnień, w związku z czym zostanie ono wcześniej udostępnione do beta-testów dla wybranych graczy (wyłącznie tych bawiących się za pośrednictwem komputerów osobistych).

czarne emporium

Chętni testowania patcha powinni zarejestrować się za pomocą aplikacji Dragon Age Keep, jednak BioWare zastrzega sobie, iż nie każdy otrzyma możliwość uczestnictwa. Przejdźmy jednak do tego, co najnowsze uaktualnienie zmieni i doda do rozgrywki.

Bloodborne

Jednym z niezaprzeczalnych atutów produkcji ze stajni From Software są fantastycznie zaprojektowane oraz przemyślane lokacje, stające się z marszu plastyczną definicją pietyzmu. Ta kwestia nie podlega dyskusji, ponieważ autorski szlif Japończyków stał się na tyle charakterystyczny, że zyskał on wielu fanatyków, również w branży elektronicznej rozrywki, którzy otwarcie się nim inspirują – pewnych porównań ciężko uniknąć. Mroczny klimat, duszna atmosfera i przerażający (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) rozmach gier z serii "Dark Souls", który niejednokrotnie sprawiał, że z wrażenia zapierało dech w piersiach, zapadają w pamięć na długo.

bloodborne

Nie inaczej jest z nowym dzieckiem studia – "Bloodborne". Gotycka atmosfera okraszona piętnem cyklu "Souls", tworzą smakowity koktajl, który z pewnością przypadnie do gustu fanom wiktoriańskich klimatów. Krótka prezentacja domen, które przemierzy nasz bohater, połączona z sugestywnym podkładem muzycznym, wzbudza dobrze znane nam uczucie – ciarki na plecach, będące efektem niepokojącego piękna i braku wiedzy, jakie niebezpieczeństwo czeka za rogiem.

Sword Coast Legends

W serwisie Eurogamer pojawiła się zapowiedź gry "Sword Coast Legends", która ma być kolejną produkcją wzorowaną na takich tytułach jak "Baldur's Gate", czy "Icewind Dale". Za grę mają być odpowiedzialne współpracujące ze sobą studia Digital Extremes i n-Space, wspierane przez Dana Tudge'a, producenta wykonawczego "Dragon Age: Początek". Dodatkowo prac będą doglądać twórcy systemu Dungeons & Dragons z firmy Wizards of the Coast.

sword coast legends

Jak wynika z pierwszych informacji o tytule, wydarzenia zostaną przedstawione w klasycznym rzucie izometrycznym, a podczas potyczek z przeciwnikami gracz będzie mógł skorzystać z dobrodziejstw aktywnej pauzy.

Mass Effect: Andromeda

Tryb wieloosobowy w Mass Effect 4?

Dodał: , · Komentarzy: 3

W gruncie rzeczy o "Mass Effect 4" nie wiemy jeszcze nic. W prawdzie pojawiły się już pierwsze ogólniki, ale to tak naprawdę nic, co by mogło podsycić ogień w sercu gracza. Tymczasem okazuje się, że BioWare już myśli nad trybem multiplayer do tej produkcji.

mass effect 4, multiplayer, twitter

Jak wynika z Twittera Chrisa Wynna, starszego dyrektora produkcji gry, studio poszukuje aktualnie producenta, który miałby zająć się opracowywaniem i nakierowywaniem na właściwe tory rozgrywki multiplayer w nadchodzącej odsłonie serii.

Pillars of Eternity

Firma Cenega, będąca partnerem studia Paradox Interactive w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech poinformowała, że w wyżej wymienionych krajach pojawi się specjalne wydanie gry "Pillars of Eternity", nazwane Edycją Awanturnika. Będzie ono dostępne wyłącznie w nakładzie premierowym i ukaże się w sprzedaży już 26 marca 2015 roku w wersji angielskiej oraz polskiej (z samymi napisami).

pillars of eternity
Konwenty

Konkurs Fantastyka Inspiruje

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

dni fantastyki

Autorzy książek czerpią pomysły z najróżniejszych dziedzin życia. Dla pisarzy science fiction głównym źródłem inspiracji był postęp technologiczny i niejednokrotnie zdarzało im się wyprzedzić dzisiejsze wynalazki o dobre kilkadziesiąt lat: Stanisław Lem wymyślił Internet, H.G. Wells broń jądrową, a Jonathan Swift pozyskiwanie energii z biomasy.

W związku z tegorocznymi Dniami Fantastyki (26-28 czerwca 2015 r.) organizatorzy ogłaszają konkurs na napisanie artykułu na jeden z dwóch tematów. Pierwszy brzmi "W jaki sposób świat nauki, sztuki lub rozrywki zainspirował się motywami lub pomysłami pojawiającymi się w utworach fantastycznych?", drugi natomiast "Wynalazki, zjawiska lub pomysły obecnie istniejące, które w przeszłości zostały przewidziane w utworach fantastycznych".

Dying Light

Informacja prasowa

Po zaledwie dwóch tygodniach od premiery Dying Light, gracze rozegrali już kilka milionów starć online w trybie PvP „Be the Zombie”.

Jak wielu graczy z pewnością wie, grupa gier wspierających drużynowe rozgrywki 4v1 powiększa się o kolejnych członków. Jako drobny komentarz, Techland opublikował dziś „specjalny” film z rozgrywki, w którym Lead Game Designer gry, Maciej Binkowski, prezentuje, w jaki sposób Dying Light podejmuje temat nowej ery asymetrycznych trybów multiplayer. Trailer koncentruje się na samotnej roli Nocnego Łowcy, ukazując niektóre z zaawansowanych technik, jakie można wykorzystać podczas inwazji na rozgrywki innych graczy.

dying light

„Asymetryczny tryb multiplayer PvP ciągle „ewoluuje”, dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć ten nieco zuchwały film o naszym trybie „Be the Zombie”, jako swego rodzaju podkreślenie tego ekscytującego trendu” – Maciej Binkowski, Lead Game Designer.

Shadow Realms

Shadow Realms jednak nie powstanie

Dodał: , · Komentarzy: 0

Zapewne obiło wam się o uszy, że studio BioWare przygotowuje produkcję pod tytułem "Shadow Realms". Informowaliśmy was o tym już dawno temu. Przez długi czas nie mieliśmy żadnych kolejnych informacji na temat tego tytułu, więc rozważaliśmy już tylko, czy właściwie coś z tego będzie. Jak podaje magazyn Game Informer,"Shadow Realms" to projekt martwy, który został już całkowicie skasowany.

shadow realms

Doniesienia te znalazły także swoje odzwierciedlenie w komunikacie studia. Z oficjalnego oświadczenia wynika bowiem, że BioWare wstrzymało prace nad grą ze względu na inne projekty, wśród których deweloper wymienia kolejny "Mass Effect", dalsze ulepszenia "Dragon Age: Inkwizycja" oraz "Star Wars: The Old Republic".

Wczytywanie...