Gry planszowe i karciane

Planszowa Gra o Tron 2. edycja na Game Exe!

Dodał: , · Komentarzy: 0
gra o tron

Jako że nigdy nie grałem w większe gry planszowe, ostatnio doszedłem do wniosku, że najwyższa pora zmienić ten niechlubny stan rzeczy i spróbować na własnej skórze poczuć to, czym zachwycają się wszyscy miłośnicy planszówek. Zrządzeniem losu mój debiut w tej branży przypadł na drugą edycję "Gry o Tron", o której wiedziałem tylko tyle, że ponoć jest niezwykle udaną, ale jednocześnie wymagającą i skomplikowaną produkcją. Czy może być coś bardziej ekscytującego, niż skok na głęboką wodę? Stanowiąca zabawę dla 3-6 osób gra opiera się na sadze fantasy "Pieśń Lodu i Ognia", autorstwa George'a R.R. Martina i pozwala nam wcielić się w przywódców wielkich Rodów Westeros usilnie walczących o Żelazny Tron.

Gdy otworzymy pudełko, naszym oczom ukażą się plansza, specjalne zasłonki i cała sterta liczonych w setkach wszelkiej maści żetonów, kart i figurek. Słowa: "Z czym się co je?" nasuwają się natychmiastowo, na szczęście z pomocą przychodzi 32-stronicowa instrukcja, skrywająca w sobie odpowiedzi na to i wszystkie inne rodzące się w głowie pytania. Jeśli przyjrzymy się planszy, zobaczymy, ile cennych informacji można na niej zaznaczać.

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Z wielką radością informujemy, że patronowana przez Game Exe druga edycja planszowej gry "Labyrinth: Ścieżki Przeznaczenia" zadebiutuje już w przyszłym miesiącu, a dokładniej w dniach 24-26 kwietnia na festiwalu Pyrkon! Warto wspomnieć, że ruszyła już przedsprzedaż gry. Zainteresowanych zapraszamy do sklepu Let's Play.

Labyrinth: Ścieżki Przeznaczenia

"Labyrinth: Ścieżki Przeznaczenia" to rewelacyjna kontynuacja gry nagrodzonej "Wyróżnieniem Graczy" w 2012 roku. Każda rozgrywka jest unikalnym starciem, w którym epickie postacie bohaterów używają swoich potężnych mocy, zdobywają magiczne artefakty i kreują za każdym razem inny, unikalny wygląd labiryntu, pragnąc zdobyć upragnioną... nieśmiertelność!

Audiobooki
funky koval, bez oddechu

„Funky Koval: Bez oddechu” to adaptacja dźwiękowa komiksu wydawanego w czasach PRL-u. Tytułowy bohater zostaje wplątany w intrygę zakrojoną na szeroką skalę i tradycyjnie ma skopać tyłki paru osiłkom. Słuchowisko jest pierwszym spotkaniem studia Sound Tropez z gatunkiem science fiction, co zapowiadało całkiem odmienne doznania niż te oferowane przez „Conana Barbarzyńcę i Królową Czarnego Wybrzeża” czy „Thorgala”.

Rozpoczyna się od sceny przesłuchiwania Funky'ego Kovala. Celem jest wydobycie z niego prawdziwego przebiegu wydarzeń związanego z planetą DB4. Fabuła nie jest zbyt skomplikowana (znowu...), a jej głównymi odbiorcami ewidentnie są faceci...

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Tytuł newsa nie powinien dziwić nawet zagorzałych fanów wielotomowego cyklu Andrzeja Ziemiańskiego o pewnej księżniczce, bowiem twórcy gry planszowej Achaja proszą społeczność o pomoc w kwestii tego, jak ma wyglądać jedna z ważniejszych postaci.

achaja, achaja gra planszowa

W pierwszym tomie oryginalnej serii pojawia się postać matki głównej bohaterki. Asija to miłośniczka surowego karania i zarazem bardzo młodziutka żona władcy Troy. Z roli macochy nie wywiązywała się zbyt sumiennie, doprowadzając do niespotykanego powołania do wojska wśród arystokratycznego rodu. Twórcy gry planszowej nie potrzebują pomocy w tworzeniu tej postaci, jednak proszą o opinie w kwestii wyglądu. Problem ten nie jest błahy, bowiem zdecyduje o tym, czy finalny projekt będzie kierowany do osób pełnoletnich.

Gry planszowe i karciane
świat dysku

Samwise Gamgee mawiał, że człowiek uczy się przez całe życie. Niedawno miałem okazję przekonać się o prawdziwości tego stwierdzenia – mimo mojej niewielkiej orientacji w kwestii planszówek, umożliwiono mi zrecenzowanie "Ankh-Morpork", osadzonej w Świecie Dysku gry towarzyskiej. Przyznam szczerze, iż na początku byłem nastawiony sceptycznie... Czy moje obawy rozwiały się, czy też potwierdziły w stu procentach? Zapraszam do recenzji!

Nigdy jeszcze nie miałem okazji napisania recenzji gry planszowej. Ba, prawdę mówiąc, dotychczas spotykałem się z pozycjami o nie nazbyt skomplikowanych zasadach, pośród których królował stary, poczciwy i wszystkim dobrze znany Eurobiznes. Kilka dni temu pojawiła się okazja na zmianę owego stanu rzeczy – na horyzoncie zamajaczyła możliwość otrzymania pełnoprawnej planszówki, osadzonej w Świecie Dysku. Tytuł wzięto od najsłynniejszej metropolii uniwersum – Ankh-Morpork. Trochę wahałem się, czy podołam trudnemu zadaniu, niemniej zachęcony przez redakcyjnych kolegów (i zafascynowany kapitalnymi recenzjami Wiktula; szczególnie "Horrorem w Arkham" oraz "Runewars"), postanowiłem stawić czoła wyzwaniu.

Umówmy się – fan Pratchetta ze mnie żaden...

Czytaj dalej...

Audiobooki
mononoke

Walka o słuchowisko o jakże wdzięcznym tytule – "Conan Barbarzyńca i Królowa Czarnego Wybrzeża" zakończona. Zatem czas najwyższy oznajmić światu, kto jest szczęśliwcem, który otrzyma nagrodę.

Gotowi? Wyniki już za 3... 2... 1...

Zwyciężczynią jest Iwona Ł. z Czeladzi; dla ciekawskich – w rozszerzeniu newsa możecie zapoznać się z jej pracą. Serdecznie gratulujemy!

Dziękujemy wydawnictwu Sound Tropez za ufundowanie nagrody.

Game Exe

Marcowe wróżby

Dodał: , · Komentarzy: 0

Oto czas na kolejną odsłonę jedynych słusznych horoskopów! Jeśli wciąż jeszcze radzicie się szemranych wróżbitów Maciejów czy jasnowidzek Anastazji – skasujcie natychmiast ich numery. Zakładki do ich stron też. A jeśli – o zgrozo – macie w notatnikach adresy tych pseudospecjalistów – wyrwijcie kartki i spalcie je. A następnie rozsiądźcie się wygodnie i sprawdźcie, co na nadchodzący miesiąc wywieszczył duet w składzie Noire Panthere i Wiktul.

wróżbitka, karty

Czytaj dalej...

Audiobooki

Zapraszam do czytania recenzji słuchowiska pt. "Conan Barbarzyńca i Królowa Czarnego Wybrzeża"! Czy to tytuł godny słynnej postaci stworzonej przez Howarda oraz, czy warto na niego wydać swoje oszczędności, dowiecie się z tekstu. Sound Tropez z pewnością zyskało wielu fanów i powszechne uznanie swoimi produkcjami, lecz wiadomo... zawsze jakaś czarna owca może się pojawić. Czy historia Conana jest właśnie nią?

conan barbarzyńca i królowa czarnego wybrzeża

Jak sam tytuł wskazuje, najważniejszą personą obok Conana jest kobieta. Przewodząca piratom, chciwa i zła do cna Belit. Historia opowiadana w tawernie przez tajemniczego gawędziarza dotyczy okoliczności zapoznania wojownika z Królową Czarnego Wybrzeża. Zaczęło się bardzo niewinnie, od ucieczki Conana przed strażą miejską, co skończyło się wypłynięciem na morze, gdzie następnie spotkał słynną Belit. Więcej szczegółów nie zdradzę, ponieważ nie ma sensu – całą historię można łatwo streścić w paru zdaniach...

Czytaj dalej...

Audiobooki
the walking dead

Studio Sound Tropez zapowiedziało kolejne dwa tomy słuchowiska "The Walking Dead", w których przedstawione zostanie ostateczne starcie z Gubernatorem. Jak wynika z fanpage'a firmy, właśnie dobiegają końca prace nad scenariuszem i już lada moment rozpoczną się nagrania. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, projekt ma być ukończony pod koniec kwietnia 2015 roku.

Jeżeli nie wiecie, czy warto czekać, zapraszamy was do przeczytania recenzji wcześniejszych tomów słuchowiska. Słuchał i pisał dla was nie kto inny jak nasz niezbyt żywy Tamc.

Audiobooki
kajko i kokosz. szkoła latania

W ostatnim czasie na łamach Game Exe mamy istny wysyp recenzji słuchowisk. Jeśli coś wam umknęło, warto wspomnieć, że pojawił się już pełnoprawny dział dotyczący tej tematyki, gdzie serdecznie zapraszamy! A skoro już o tym mowa, mamy dla was coś nowego – wrażenia po odsłuchaniu "Kajko i Kokosz. Szkoła Latania". Sprawdźcie, czy warto zainteresować się tym produketem.

Zawsze ciągnie mnie do wszelkich produkcji, które – wydawałoby się – są skierowane głównie dla dzieci, a przynajmniej tak twierdzi zdecydowana większość ankietowanych. Tym razem było podobnie. Miałem możliwość przesłuchania i zrecenzowania wydanego przez studio Sound Tropez słuchowiska "Kajko i Kokosz. Szkoła Latania" autorstwa Janusza Christy, więc bez dłuższego zastanowienia przystąpiłem do słuchania. Nagle do pokoju, w którym zanurzałem się w napływający ze słuchawek dźwięk, wpadł mój ojciec, i uzyskawszy odpowiedź na pytanie "co słuchasz?", zasugerował mi, że "czas wreszcie dorosnąć", i wyszedł. Nie zwracając na opisaną powyżej sytuację większej uwagi, powróciłem za góry, za lasy, gdzieś tak na oko pośrodku świata, który, jak wiadomo, jest płaski...

Czytaj dalej...

Wczytywanie...