Zaklęcia w Drakensang'u zostały pogrupowane w ramach sześciu kategorii: Cechy, Magia Ofensywna, Magia Specjalna, Leczenie, Przywoływanie i Dominacja. Każda z grup ma własny swój charakter i inne przeznaczenie.
Cechy
- Atrybut budowy
- Atrybut charyzmy
- Atrybut intuicji
- Atrybut odwagi
- Atrybut siły
- Atrybut sprytu
- Atrybut zręczności
- Atrybut zwinności
- Gardianum Magiczna tarcza
- Jedwabna mowa
- Lodowy wojownik
- Magizbroja
- Orle oko, ucho rysia
- Plumbumbarum Ciężka broń
- Prędkość błyskawicy
- Psychostabilis
- Sensibar Emphaticus
- Sokole oko, pewna ręka
Magia ofensywna
- Aerofugo Vacuum
- Culminatio Piorun kulisty
- Grom
- Ignifaxus Wybuch płomieni
- Ignisphaero Kula ognia
- Niech cię piorun!
- Paralysis Sztywny jak drewno
- Rdza i Patyna
- Zimny wstrząs
Magia specjalna
Leczenie
Przywoływanie
- Duplicatus Doppelgänger
- Ecliptifactus Siła cienia
- Morowy oddech Tlaluca
- Pomocna łapa
- Szkieletariusz
- Taniec świetlików
- Wezwij dżina
- Żywiołowy sługa
Dominacja
Cechy
Atrybut budowy (SPR/CHA/BD)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swoją Budowę. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Atrybut charyzmy (SPR/CHA/CHA)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swoją Charyzmę. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Atrybut intuicji (SPR/CHA/INT)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swoją Intuicję. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Atrybut odwagi (ODW/SPR/CHA)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swoją Odwagę. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Atrybut siły (SPR/CHA/SI)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swoją Siłę. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Atrybut sprytu (SPR/SPR/CHA)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swój Spryt. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Atrybut zręczności (SPR/CHA/ZRĘ)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swoją Zręczność. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Atrybut zwinności (SPR/CHA/ZWI)
Mag wzywa mistyczną pomoc ze sfery astralnej, aby zwiększyć na krótko swoją Zwinność. Możliwy jest wpływ tylko na jedną cechę u osoby. Jeśli rzuci się kolejne zaklęcie, to pierwsze wygasa.
Efekt: Cecha +BZ/3+1, min.1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Gardianum Magiczna tarcza (SPR/INT/BD)
Zaklęcie to tworzy wokół maga pulsującą ochronną kopułę, która zatrzymuje wszystkie obrażenia z zaklęć przeciwnika. Każde stworzenie wewnątrz kopuły jest przez nią chronione tak długo, dopóki trwa zaklęcie.
Efekt: kopuła o 2 m średnicy z BZ x 3 PZ
Działanie zaklęcia: 60 s
Koszt: 1 PAs + modyfikacja w PAs
Modyfikator: +1 modyfikator na poziom, modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ
Modyfikacja: +25 cm średnicy kopuły na modyfikator
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Na siebie
Zasięg: 0.0 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Jedwabna mowa (SPR/INT/CHA)
Zaklęcie to sprawia, że jego ofiara nie wnika zbyt dokładnie w słowa rzucającego czar.
Efekt: Gadanina + BZ
Działanie zaklęcia: BZ x 30 s
Koszt: 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Elfy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Na siebie
Zasięg: 0.0 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Lodowy wojownik (ODW/INT/BD)
Elfa przepełnia żądza krwi. Jego Wartość pancerza i Siła woli wzrastają oraz jest odporny na wszelkie obrażenia. Jednak, kiedy zaklęcie się skończy, otrzyma wszystkie obrażenia, które zostały mu zadane.
Efekt: WPanc (ogólna) +BZ/4 +1. Siła woli+BZ, BZ x 3 +1 ran jest zignorowanych
Działanie zaklęcia: 60 s
Koszt: 8 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Elfy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Magizbroja (INT/ZWI/BD)
Rzucający czar otrzymuje skórę ze stali, która podnosi jego podstawową wartość pancerza.
Efekt: Wszystkie strefy WPanc +1
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: WPanc x WPanc -(BZ/2) PAs, min. 4 PAs
Modyfikator: +1 za każde 3 poziomy. Modyfikator nie może być wyższy niż BZ/2
Modyfikacja: +1 WPanc na modyfikator.
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Na siebie
Zasięg: 0.0 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Orle oko, ucho rysia (SPR/INT/ZRĘ)
Zdolność percepcji celu wzrasta tak bardzo, że wszystkie testy percepcji są łatwiejsze o liczbę pozostałych punktów Biegłości zaklęcia.
Efekt: Percepcja +1 + BZ/2
Działanie zaklęcia: 300 s
Koszt: 4 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Alwene (Góry Krwawe), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Plumbumbarum Ciężka broń (CHA/ZWI/SI)
Zaklęcie to działa osłabiająco na przeciwnika. Zmniejsza jego szybkość biegu i siłę ataku.
Efekt: WA przeciwnika zmniejszone o BZ/3
Działanie zaklęcia: 30 s
Koszt: 6 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Wróg
Zasięg: 10.0 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Saphira (Góry Krwawe), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Prędkość błyskawicy (SPR/ZWI/BD)
Zaklęcie to pozwala celowi zaklęcia na krótko znacznie zwiększyć szybkość ruchu. Ruchy celu stają się płynne i pełne wdzięku, ale pozostałym wydają się lekko rozmyte.
Efekt: BWP, WU i obrażenia PT +2
Działanie zaklęcia: 12 +2 x BZ s
Koszt: 7 PAs
Modyfikacja: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Psychostabilis (ODW/SPR/BD)
Mag używa tego zaklęcia, by zwiększyć pewność siebie i spójność fizycznej aury celu, tym samym zwiększając jego odporność na magię.
Efekt: OM zwiększone o BZ/2
Działanie zaklęcia: 30 s + 30 s x BZ
Koszt: 8 PAs+BZ
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Sensibar Emphaticus (SPR/INT/CHA)
Cel zaklęcia jest zdolny rozpoznać uczucia i nastrój przeciwnika.
Efekt: Natura ludzka + BZ
Działanie zaklęcia: 600 s
Koszt: 3 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon), Alwene (Góry Krwawe), po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Sokole oko, pewna ręka (INT/ZRĘ/ZWI)
Mag tworzy duchową więź pomiędzy przyjacielem a jego wrogami.
Efekt: +BZ/3 +1 BU Łuków i Kusz, podnosi obrażenia walki na dystans o +2 PT
Działanie zaklęcia: BZ + 1 x 10 s
Koszt: 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Cechy
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 5.0 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon), Alwene (Góry Krwawe), po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Magia ofensywna
Aerofugo Vacuum (ODW/BD/SI)
Mag tworzy próżnię w formie kuli, wewnątrz której zostaje usunięte całe powietrze. Wszystkie stworzenia w zasięgu odczuwają efekt uduszenia i mogą zostać ogłuszone.
Efekt: 2 m + modyfikator w m średnicy próżni
Obrażenia: 1K6 PO co 6 sekund
Koszt: 10 PAs + modyfikator w PAs
Działanie zaklęcia: BZ+1 co 6 s
Modyfikator: +1 modyfikator na poziom, modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ
Modyfikacja: +25 cm średnicy próżni na modyfikator
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 5
Cel: Obszar
Zasięg: 17.0 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Culminatio Piorun kulisty (ODW/INT/ZRĘ)
Rzucający zaklęcie skupia między swymi dłońmi gwałtowną burzę. Potem formuje z niej świetlisty piorun kulisty i ciska nim w swego przeciwnika.
Efekt: Piorun kulisty
Obrażenia: 1K20 +5 PO
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: 15 – BZ
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Wróg
Zasięg: 20.0 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Grom (INT/ZWI/BD)
Zaklęcie to tworzy ukierunkowaną falę obrażeń magicznych, która przebija się przez wszystkie zwyczajne pancerze.
Efekt: Magiczny pocisk.
Obrażenia: 2K6+BZ PO
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: PO w PAs, min. 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Wróg
Zasięg: 17.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon), Alwene (Góry Krwawe), po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Ignifaxus Wybuch płomieni (SPR/ZRĘ/BD)
Z dłoni rzucającego zaklęcie tryska strumień o mocy żywiołów. Lanca ognia i światła trafia wybranego przeciwnika.
Efekt: przeciwnik zaczyna się palić (1 PO/sek przez BZ s), tak długo, jak przeciwnik się pali, obniża się jego WPanc o 1 WPanc za każde 10 PT obrażeń
Obrażenia: 1K6 PO
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: 8 + modyfikator x 2
Modyfikator: +1 modyfikator na każde 3 poziomy, modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ
Modyfikacja: +1K6 PT na modyfikator
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć:Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Wróg
Zasięg: 20.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Ignisphaero Kula ognia (ODW/INT/BD)
Mag tworzy potężną kulę ognia i ciska nią w przeciwnika.
Efekt: obszar działania o średnicy 15 m
Obrażenia: 5K6+BZ*PO, cele zaczynają się palić, im bliżej punktu trafienia się znajdują, tym dłużej się palą
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: 21 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 8
Cel: Wróg
Zasięg: 35.0 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Niech cię piorun! (SPR/INT/ZWI)
Mag dezorientuje swojego przeciwnika burzą, drastycznie zmniejszając na krótki czas jego atrybuty walki i cechy.
Efekt: WD, WA, WP, WU każde -(BZ/3) ODW, SPR, INT każde -(BZ/3)
Działanie zaklęcia: 10 s
Koszt: 4 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Wróg
Zasięg: 14.0 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Paralysis Sztywny jak drewno (INT/CHA/SI)
Mag zamienia swego przeciwnika na pewien czas w kamień. W tym czasie cel zaklęcia jest niezniszczalny.
Efekt: Zamienia przeciwnika w kamień
Działanie zaklęcia: 10 s + 10 s x BZ
Koszt: 11 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 4
Cel: Wróg
Zasięg: 7.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Saphira (Góry Krwawe), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Rdza i Patyna (SPR/CHA/ZWI)
Mag skupia całą swoją moc, by sprawić, że metalowa broń jego przeciwnika na krótko staje się krucha i wyszczerbiona.
Efekt: obniża wartość obrażeń zaczarowanej broni o BZ/3 +1 PT
Działanie zaklęcia: 180 s
Koszt: 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Wróg
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Zimny wstrząs (CHA/ZWI/BD)
Zaklęcie to usuwa nagle całe ciepło z ciała celu, znacznie obniżając jego atrybuty walki i cechy.
Efekt: WA, WP, WU każde -4, INT, ZWI, ZRĘ, SI każde -4
Obrażenia: BZ
Działanie zaklęcia: 15 s
Koszt: 9 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Magia ofensywna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 4
Cel: Wróg
Zasięg: 5.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Saphira (Góry Krwawe), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Magia specjalna
Foramen Foraminor (SPR/SPR/ZRĘ)
Zaklęcie ujarzmia tajemne moce, by otwierać zamknięte skrzynie i zamki.
Efekt: Otwiera zamknięte przedmioty, BZ musi być wyższe lub równe wartości zamka
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Magia specjalna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Przedmioty martwe
Zasięg: 4.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Odnów atrybut (SPR/INT/CHA)
Mag usuwa kary do atrybutów spowodowane ranami lub magią.
Efekt: Usuwa kary do atrybutów
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: 7 PAs
Modyfikator: +1 modyfikator na poziom, modyfikator nie może być wyższy niż BZ
Modyfikacja: modyfikator musi być tak wysoki jak kary do atrybutów, inaczej zaklęcie nie zadziała.
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Magia specjalna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 5.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Saphira (Góry Krwawe), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Światło w ciemności (SPR/SPR/ZRĘ)
Mag używa swojej mocy astralnej, by pochwycić otaczające światło i związać je w przenośną, jasnoniebieską sferę.
Efekt: Światło o średnicy 5 m
Działanie zaklęcia: modyfikator + 1 x 30 s
Koszt: 1 + modyfikator. Modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ.
Modyfikacja: intensywność światła rośnie zależnie od modyfikatora.
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Magia specjalna
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Na siebie
Zasięg: 0.0 m
Kategoria ulepszenia: A
Trenerzy/nauczyciele: Alchemiczka Auralia (Cytadela Hrabiowska), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Leczenie
Balsam leczniczy (SPR/INT/CHA)
W zależności od ilości użytych punktów Energii Astralnej, to potężne zaklęcie leczy wszystkie rany i urazy celu zaklęcia.
Efekt: Leczy 2K6PZ + modyfikator x 5 PZ, leczy rany w zależności od modyfikatora. Nie leczy ran krytycznych.
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: 10 PAs + modyfikator w PAs
Modyfikator: +1 na każde 4 poziomy
Modyfikacja: liczba ran, które mogą zostać wyleczone, odpowiada ilości modyfikatora. Jeśli liczba ran jest wyższa niż modyfikator, żadne rany nie zostaną uleczone.
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Leczenie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 7.5 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Magistra Elysmine (Plac Praiosa), Alchemiczka Auralia (Cytadela Hrabiowska), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon), Alwene (Góry Krwawe), po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Klarum Purum (SPR/SPR/CHA)
Wszystkie toksyczne substancje w krwiobiegu celu zostają w magiczny sposób rozpuszczone, tym samym ustaje proces zatrucia.
Efekt: usuwa trucizny i czyni cel odpornym na truciznę przez liczbę TW równą wartości BZ
Działanie zaklęcia: natychmiast
Koszt: 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Leczenie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 7.5 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Alchemiczka Auralia (Cytadela Hrabiowska), Saphira (Góry Krwawe), Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Ulga dla ciała i ducha (SPR/CHA/BD)
Cel zaklęcia zapada w głęboki, odświeżający sen, z którego obudzi się po krótkim czasie uleczony z ran.
Efekt: BZ/4 +1 PAs, PZ i PW na sekundę. Zamienia rany krytyczne w zwykłe rany.
Działanie zaklęcia: 10 s
Koszt: 13 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Leczenie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Przywoływanie
Duplicatus Doppelgänger (SPR/CHA/ZWI)
Rzucający zaklęcie wyczarowuje optycznego Doppelgängera. Ta istota porusza się razem ze swym panem, nieustannie łącząc się z nim, a następnie znów od niego oddzielając. Potencjalni napastnicy są zdezorientowani i nie potrafią rozróżnić, która z postaci jest prawdziwa.
Efekt: WA, WP i WU przeciwnika są zmniejszone o -BZ/3
Działanie zaklęcia: 10 s + 10 s x BZ
Koszt: 6 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 4
Cel: Na siebie
Zasięg: 0.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Ecliptifactus Siła cienia (ODW/SPR/BD)
Cień maga zostaje ożywiony i staje się jego wiernym sługą.
Efekt: W zależności od ilości BZ, przyzywany zostaje potężniejszy cień
Działanie zaklęcia: 600 s
Koszt: 20 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Obszar
Zasięg: 4.0 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Morowy oddech Tlaluca (ODW/INT/ZWI)
Rzucający zaklęcie wyczarowuje cuchnącą chmurę. Wszystkie stworzenia w jej zasięgu odczuwają toksyczne efekty i mogą zostać ogłuszone.
Efekt: Test ODW lub 1K6 s Nieprzytomności
Obrażenia: BZ w BZ
Działanie zaklęcia: BZ x 10 s
Modyfikator: +1 modyfikator za każde 4 poziomy
Modyfikacja: +1 m średnicy na modyfikator
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Obszar
Zasięg: 17.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Pomocna łapa (ODW/INT/CHA)
Elf wzywa do pomocy zwierzę znajdujące się w pobliżu. Zwierzę to pozostanie przy boku elfa, wspierając go nawet podczas walki.
Efekt: Przywołuje zwierzę
Działanie zaklęcia: 60 s x modyfikator + 1
Koszt: 10 PAs + modyfikator
Modyfikator: +1 modyfikator na poziom. Modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ
Modyfikacja: przywołuje silniejsze i bardziej niebezpieczne zwierzęta.
Typ zaklęcia: Elfy
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Obszar
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Alwene (Góry Krwawe), po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Szkieletariusz (ODW/ODW/CHA)
Zaklęcie to pozwala magowi ujarzmić siły ciemności, by ożywić nieumarłego sługę ze świata umarłych.
Efekt: ożywia szkielet
Działanie zaklęcia: modyfikator + 1 x 60 s
Koszt: 2 PAs razy modyfikator
Modyfikator: +1 modyfikator na poziom. Modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ
Modyfikacja: przywołuje potężne kościotrupy
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Obszar
Zasięg: 3.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Taniec świetlików (INT/CHA/ZRĘ)
Maleńkie tańczące gwiazdki we wszystkich kolorach tęczy otaczają cel, dezorientując potencjalnych przeciwników i utrudniając im bezpośrednie trafienie.
Efekt: WA przeciwnika jest obniżone o -BZ/3 +1
Działanie zaklęcia: 20 s
Koszt: 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 2
Cel: Przyjaciel
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: A
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Wezwij dżina (ODW/SPR/CHA)
Rzucający zaklęcie wzywa potężnego dżina, by służył mu w bitwie.
Efekt: W zależności od ilości BZ, przywołuje się potężniejszego dżina
Działanie zaklęcia: 20 min.
Koszt: 30 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 4
Cel: Obszar
Zasięg: 4.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Żywiołowy sługa (ODW/SPR/CHA)
Rzucający zaklęcie przywołuje żywiołaka ognia, który pomaga mu w walce. To potężne zaklęcie powoduje, że cały obszar łączy się na krótko ze sferą żywiołów.
Efekt: Przywołuje żywiołaka ognia, który sprawia, że wszyscy przeciwnicy w tym obszarze stają w płomieniach
Działanie zaklęcia: 10 min.
Koszt: 12 PAs + modyfikacja w PAs
Modyfikator: +1 modyfikator na poziom. Modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ
Modyfikacja: Przywołuje większe i potężniejsze żywiołaki.
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Przywołanie
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 4
Cel: Obszar
Zasięg: 3.0 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Dominacja
Bądź potulny (ODW/CHA/CHA)
To zaklęcie osłabia agresję zwierzęcia, wywołując u niego chwilową ospałość i zniechęcając je do dalszego ataku.
Efekt: stworzenie przerywa walkę
Działanie zaklęcia: 60 s
Koszt: 5 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Elfy
Kategoria zaklęć: Dominacja
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Wróg
Zasięg: 7.0 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Alwene (Góry Krwawe), po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Horriphobus Straszna postać (ODW/INT/CHA)
Mag wydaje się swojej ofierze potworną postacią i budzi w niej lęk.
Efekt: Wywołuje panikę i ofiara ucieka
Działanie zaklęcia: 6 s + 2 s na modyfikator
Koszt: 2 PAs x modyfikator
Modyfikator: +1 modyfikator na poziom, modyfikator nie może być wyższy niż wartość BZ
Modyfikacja: dłuższe działanie efektu
Możliwość niepowodzenia: Tak
Typ zaklęcia: Ludzie
Kategoria zaklęć: Dominacja
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 1
Cel: Wróg
Zasięg: 8.0 m
Kategoria ulepszenia: C
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Sen tysiąca owiec (SPR/CHA/CHA)
Zaklęcie to powoduje, że stworzenie zapada w głęboki sen, z którego obudzi się natychmiast, kiedy zostanie zaatakowane.
Efekt: Cel zapada w sen
Działanie zaklęcia: BZ x 10 s
Koszt: 8 PAs
Modyfikator: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Dominacja
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 4
Cel: Wróg
Zasięg: 14.0 m
Kategoria ulepszenia: B
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon), Alwene (Góry Krwawe), po zakończeniu zadania Skradziona Wiedza u Laurelina (Plac Praiosa)
Władca zwierząt (ODW/ODW/CHA)
Zaklęcia tego używa się, by uspokoić agresywne zwierzęta i zmusić je do posłuszeństwa.
Efekt: jeśli BZ jest wyższa lub równa Wartości Zagrożenia zwierzęcia, zwierzę staje się towarzyszem
Działanie zaklęcia: 60 s
Koszt: 7 PAs
Modyfikacja: Nie
Typ zaklęcia: Wszyscy
Kategoria zaklęć: Dominacja
Czas rzucania zaklęcia (w akcjach): 3
Cel: Wróg
Zasięg: 3.5 m
Kategoria ulepszenia: D
Trenerzy/nauczyciele: Kobold (Tallon), Magister Adran Gorbas (Tallon)
Komentarze
1) CECH:
- Atrybut X - najlepiej wyspecjalizować w 1 zaklęciu 1 maga w drużynie i rzucać Atributo przed walką. Znajomość więcej niż jednego Atributo w drużynie daje jej elastyczność, ale buffy nie są takie ważne w Drakensagu. Polecam zręczność/intuicję.
- Magizbroja - obowiązek każdego maga. Z magizbroją sprawimy że bojownik w lekkiej zbroi będzie miał najwyższy wskaźnik pancerza w drużynie.
- Sokole oko, pewna ręką - obowiązek dla łucznika-elfa (Gwendala) lub dla maga by nabuffować łucznika.
- Ochrona przed magią (Guardianum + Psychostabilis) najlepiej przy 2 magach w drużynie dać jeden jednemu, a drugi drugiemu. Jako, że gauardianum jest dostępne tylko dla ludzi, polecam Psychostabilis powierzyć elfowi.
- Lodowy wojownik - dać elfowi (lub gdy go nie ma to magowi). Rzucone na tanka praktycznie czyni go czołgiem przez minutę odpornym na rany.
2) BOJOWA:
- Uderzenie płomieni - główny czar ludzkiego maga aż do zdobycia pioruna kulistego. Rozsądnie jest rzucać za każdym razem na innego wroga, by pozostali się trochę popalili,
- Piorun kulisty - małe zużycie many. Stosować zamiennie z uderzeniem płomieni.
- Kula ognia - przereklamowana - używać ostrożnie. Pilnować by cel nie zginął przed rzuceniem czaru bo nie wyjdzie. Ogólnie lepiej nie polegać na tym zaklęciu bo jest niedopracowane.
- Grom - tylko do użytku elfów. Zużywa ogromne ilości many. Korzystać z rozsądkiem. Elf ma inne ciekawe czary na które warto zużyć energię.
- Zamiana w kamień - genialne! zamieniasz bossa w kamień, zabijasz jego wsparcie i gdy zostanie sam jeszcze zdążysz się uleczyć zanim odzyska swoją formę. Najlepsze crown control w grze. Maksować 1 magowi.
- Zimny wstrząs - na niższych poziomach beznadziejny. Na wyższych to ciekawe połączenie debuff+damage.
- Niech cię piorun - debuff przydatny na niższych poziomach gdy w walce z odpornym na magię wrogiem nie ma na co zużyć manę. Na bossów później.
3) LECZNICZE:
- Klarum Purum - BZ 1 wystarczy by leczyć trucizny przez całą grę. Gdy zdobędziesz amulet ochrony przed trucizną to podczas pauzy załóż go zatrutej postaci a następnie zdejmij.
- Balsam Leczniczy - max dla haelera (najlepiej elfa) pozostali magowie BZ takie, by móc używać modyfikatora 4
- ULGA DLA CIAŁA I DUCHA - 10s odnowy . Ten genialny czar pozwala bez przerwy ostrzeliwać wroga. 2 magowie rzucają na siebie nawzajem na zmianę i regenerują manę gdy się skończy. Pogromca silniejszych bestii. Pozwala zregenerować PW woja do max i ponownie użyć specjalnych umiejętności. Maksować co najmniej 2 magom w drużynie.
4) PRZYWOŁYWANIE STWORÓW: najlepsze:
- Dżin - największe obrażenia
- Zwierzę (miś) - najlepszy tank
Wybierz, co wolisz. Ja wolałem zwierzę Gwendalii, gdyż zużywa stosunkowo mało many w porównaniu z dżinem. Miś jest wytrzymały przeciwko wrogom nie żądającym ran. Jego obuchowe ciosy są skutecznie przeciw np. goblinom skalnym.
5) RESZTA:
- Duplikatus - dobre uzupełnienie magizbroi. Dać szarlatanowi i nic praktycznie go nie trafi.
- Odnów atrybut - BZ 3 by leczyć ze śmierdzącego oddechu. Pozostałe debuffy z reguły kończą się zanim zdążymy rzucić czar.
W POZOSTAŁE ZAKLĘCIA NIE POLECAM INWESTOWAĆ. Aczkolwiek ktoś może akurat któreś wykorzystać ze względu na swój styl walki.
Dodaj komentarz