Grając w Drakensang'a spotkasz się z ogromną ilością nazw własnych, których znaczenie niekoniecznie musi być ci znane. W przedstawionym poniżej glosariuszu znajdziesz wyjaśnienia wszystkich nazw własnych.
Glosariusz
Al‘Anfa – Miasto-państwo; drugie co do wielkości miasto w południowej Aventurii.
Albernia – Królestwo, oderwana prowincja Śródkrólestwa od roku 1027 p.u.B.
Aldinor – Zbawca, pradawny smok; strzeże równowagi.
Almada – Dawne królestwo i najbardziej wysunięta na południe prowincja Śródkrólestwa.
Alveran – Niebiańska forteca; dom i miasto Tuzina Bogów.
Amazonki – Zgromadzenie kobiet-wojowników czczących Rondrę.
Andergast – Królestwo, połnocno-zachodnia prowincja Śródkrólestwa.
Angbar – Stolica Kosh.
Angrabosh – Święte kowadło krasnoludów w jaskini Malmarzrom.
Angram – Pradawny język krasnoludzki, w którym używa się piktogramów i runów.
Angrosh – Bóg, krasnoludzki wszechojciec, czczony przez ludzi pod imieniem Ingerimma.
Angroshim – Inna nazwa krasnoludzkiego ludu.
Aureliański – Martwy język pradawnego pochodzenia ze Złotej Ziemi.
Aventuria – Kontynent Ethry; nazwa świata gry.
Aves – Półbóg; syn Pheksa i Rahji; opiekun podróżnych.
Belhalhar – Arcydemon zniszczenia i wróg Rondry.
Bezimienny – Imię trzynastego boga, arcywroga Tuzina Bogów.
Boltan – Zarówno gra w kości, jak i w karty.
Boron – Bóg śmierci, snu i otchłani.
Bronanger – Aventuriańskie słowo oznaczające cmentarz.
Bosparano - Wysoki język Starego Imperium, który przekształcił się w aureliański.
Czarne hordy – Mroczna armia Borbaradu.
Drakonici – Sekretne zgromadzenie Kościoła Hesinde.
Drakensang – Jedna z gór w Górach Kowadlistych.
Dukat – Złota moneta; jeden dukat warty jest dziesięć srebrnych talarów.
Dysk Praiosa – Nazwa słońca w Aventurii.
Efferd – Bóg morza, wody i żeglarzy.
Ethra – Nazwa świata.
Ferdok – Miasto handlowe tuż przy Wielkiej Rzece w księstwie Kosh.
Ferngrove – Baronia zniszczona i obrócona w trzęsawisko podczas Wojen Magów.
Firun – Bóg zimy i łowu.
Fuldigor – Obrońca, pradawny smok; symbol wszechwiedzy.
Gareth – Stolica Śródkrólestwa; największe miasto w Aventurii.
Gareth – Język Nowego Imperium, oficjalny język Śródkrólestwa.
Garetia – Środkowe królestwo Śródkrólestwa ze stolicą w Gareth.
Geoda – Krasnoludzki mag.
Gobliny – Rasa istot z własną kulturą; znane również jako Suulak lub Czerwone Futra.
Golgari – Posłaniec w formie kruka; prowadzi dusze umarłych do Borona.
Grajcar – Moneta z brązu; najmniejszy nominał w Drakensang.
Górska Swoboda – Inna nazwa dla górskiego królestwa krasnoludów.
Góry Kosh – Łańcuch gór na zachodzie Śródkrólestwa.
Góry Kowadliste – Łańcuch górski w południowo-zachodniej części Śródkrólestwa, znany również jako Krasnoludzka Brama.
Havena – Miasto portowe i stolica Albernii.
Hesinde – Bogini magii, nauki i sztuki.
Horas – Syn Ucuri; oficjalny bóg Imperium Horasjańskiego.
Imperium – Imperium Horasa znajdujące się na zachodnim Horasjańskie brzegu Aventurii.
Imman – Najbardziej popularna gra zespołowa w Aventurii.
Ingerimm – Bóg kowali i rzemieślników.
Jezioro Angbar – Jedno z największych jezior Aventurii znajdujące się w regionie Kosh.
Języczki koshyckich trznadli – Przysmak.
Krasnoludy – Krasnoludzki klan z Gór Kowadlistych, ich domem Kowadła jest Murolosh.
Kruszyciele – Krasnoludzkie stowarzyszenie górnicze w Ferdok.
Kosh – Środkowa prowincja Śródkrólestwa.
Koshycki trznadel – Płochy ptak wystepujący na terenie Aventurii.
Koshycki bazalt – Szaro-czarny bazalt o właściwościach magicznych.
Koshgau – Teren obok Gór Kosh; ziemia czarownic położona niedaleko Ropuszych Bagien.
Kurkum – Była forteca amazonek; była siedziba Wysokiej Królowej Amazonek w dolinie Vildrom.
Leuin – Inne imię bogini Rondry.
Linnorm – Śmierdzący, smokopodobny nielot.
Mada – Półbogini; córka Hesinde; obdarzyła śmiertelnych magią.
Madamal – Imię księżyca Aventurii.
Malmar – Młot Angrosha.
Malmarzrom – Jaskinia góry Drakensang, święte miejsce krasnoludów.
Meadowlea – Księstwo; najbardziej wysunięta na północ prowincja Śródkrólestwa.
Moorbridge – Wioska na trzęsawiskach wokół Ferngrove.
Murolosh – Stolica Leśnej Warty lub Tosh Mur, królestwo Krasnoludów Kowadła Nandus Połbóg; syn Hesinde i Pheksa; ojciec Borbarada i Rohal.
Niebiański Cykl – Nazwa roku aventuriańskiego życia.
Nigdymorze – Mityczny ocean tuż przy komnatach Borona.
Nostria – Małe królestwo na zachodnim brzegu Aventurii.
Nosulgor – Dający, pradawny smok; wzmacnia równowagę.
Ogry – Prymitywna rasa; ludożercy.
Orki – Wojowniczy lud, znany również jako Czarne Futra Peraine Bogini rolnictwa i leczenia.
Phex – Bóg złodziei i kupców.
Pradawne Smoki – Strażnicy równowagi na Ethrze.
Port Ugdan – Najważniejszy port Śródkrólestwa w Ferdok.
Północna Marchia – Księstwo w zachodnim Śródkrólestwie.
Praios – Król bogów; bóg słońca i prawa.
Punin – Stolica Almady; uprzednio trzecie co do wielkości miasto w Śródkrólestwie.
Pyrdacor – Złoty; upadły pradawny smok; były strażnik żywiołów.
Rahja – Bogini miłości, wina i upojenia.
Rakula – Dopływ Wielkiej Rzeki.
Rogolan – Krasnoludzki język, powstał z Angramu.
Rondra – Bogini wojny i honorowej walki.
Salmingen – Miejsce przy lewym brzegu Rakuli, w hrabstwie Ferdok.
Sielskie pole – Obszar na zachodnim brzegu Aventurii.
Srebrny Talar – Srebrna moneta; jeden srebrny talar wart jest dziesięć grajcarów.
Szkarłatżmij – Potężny, rzucający zaklęcia typ smoka.
Szlak Burłaczny – Najdłuższy szlak handlowy biegnący wzdłuż Wielkiej Rzeki.
Śródkrólestwo, Imperium – Największe imperium ludzi w Aventurii.
Teclador – Wieszcz; pradawny smok; strażnik równowagi.
Tobrien – Dawne księstwo; położone na północnym wschodzie Śródkrólestwa; obecnie podzielone.
Tosh Mur – Górska Swoboda, zwana przez ludzi Leśną Wartą.
Travia – Bogini gościnności i rodziny.
Trolle – Najstarsza rasa; olbrzymie, owłosionie humanoidy.
Tsa – Bogini płodności, pokoju i zmiany.
Ucuri – Syn Praiosa i ojciec Horasa.
Umbracor – Niszczyciel; pradawny smok; zapobiega zakłóceniom równowagi.
Tuzin Bogów – Boski panteon; najbardziej rozpowszechniona religia w Aventurii.
Wielka Rzeka – Nazwa własna; najdłuższa rzeka w Aventurii.
Wielki Żmij – Imię zamierzchłych smoków.
Nazwy własne nie są jedynymi rzeczami, których zrozumienie może sprawić graczom problemy. Prócz nich, w Drakensang'u znajdziemy wiele skrótów, z których część na pierwszy rzut oka, nie mówi nic. Poniżej znajduje się słowniczek objaśniający spotykane w grze skróty.
Słowniczek skrótów
1K – Jedna kostka sześciościenna
1K20 – Jedna kostka dwudziestościenna
1K6 – Jedna kostka sześciościenna
2K20 – Dwie kostki dwudziestościenne
2K6 – Dwie kostki sześciościenne
EA – Energia Astralna
PP – Punkty Przygody
PAs – Punkty Astralne
WA – Wartość ataku
BWA – Bazowa wartość ataku
WT – Wytrzymałość
PW – Punkty wytrzymałości
KA – Kara
p.u.B – Po upadku Bosparanu
CHA – Charyzma
D – (złoty) Dukat
KE – Kara efektywna
ZRĘ – Zręczność
WWD – Wartość walki dystansowej
BWD – Bazowa wartość walki dystans
ks – książęcy
ZWI – Zwinność
SZY – Szybkość
WZ – Wartość zagrożenia
B – (brązowy) Grajcar
INT – Intuicja
INI – Inicjatywa
SI – Siła
SP – Spryt
BD – Budowa
TW – Tura walki
ZDR – Zdrowie
PZ – Punkt zdrowia
OM – Odporność na magię
ODW – Odwaga
WPanc -Wartość pancerza
T – (srebrny) Talar
US – Umiejętność specjalna
PO – Punkty obrażeń
Poz – Poziom
TU – Test umiejętności
PU – Punkty umiejętności
WPU – Wolne pkt. umiejętności
BU – Biegłość umiejętności
MOB – Maksymalne obciążenie
PTr – Punkty trafienia
PTr/SI – Dodatk. punkty trafienia Początkowa wartość / Zwiększenie obrażeń
U – Uncja
K20 – Kostka dwudziestościenna
K6 – Kostka sześciościenna
Zakl – Zaklęcie
BZ – Biegłość zaklęcia
PBZ – Pozostałe punkty biegłości zaklęcia
WBZ – Wartość biegłości zaklęcia
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz