Witajcie w Aventurii!
Przez ponad 25 lat gracze swoimi postaciami doświadczali mniejszych bądź większych przygód w świecie The Dark Eye. Przemierzają Aventurię, zwiedzają jej miasta oraz wioski, wciąż starając się osiągnąć własne cele w tejże krainie.
Ale czym tak naprawdę jest Aventuria? Co się tam dzieje? I jak udało się temu zmyślonemu światu przyciągnąć tyle osób przez ten cały czas? Niniejszy tekst postara się odpowiedzieć na powyższe pytania. Usiądźcie zatem wygodnie, szanowni podróżnicy i posłuchajcie, co świat Dark Eye może wam zaoferować.
Aventuria to ogromny kontynent mierzący 3000 mil z północy na południe i 2000 ze wschodu na zachód, mierząc od najbardziej wysuniętych w każdą ze stron punktów. Kontynent zwęża się jednak, im dalej na południe.
Lodowe pustynie północy zamieszkane są przez lodowe elfy, yeti, gobliny i orki o śnieżnobiałej sierści. Idąc na południe klimat staje się z każdym krokiem bardziej przystępny i zmienia się całkowicie. Napotykamy tu otwarte stepy i puszcze ludu Nivese, którzy wraz z koczowniczym ludem Norbandów zamieszkują tę krainę. Kilka mil na południe zaczynają się wieczne lasy elfów – kraina zwana Elfland. Elfy stepowe, elfy silvan i ludzie żyją tu obok siebie, dlatego tereny te zamieszkałe są również przez populację półelfów. Elfland dzieli swoją wschodnią granicę z Thorwal, krainą wojowniczych i skłonnych do pijaństwa klanów, oraz z Orkland, ojczyzną tej niesympatycznej rasy.
Od zachodu Fountland otoczona jest wrogimi terenami i co dzień od nowa walczy o swoją niepodległość. Zimy Fountlandu są tak surowe i niebezpieczne jak zwyczaje mieszkających tam ludzi, którzy każdy dzień przeżywają w strachu przed sąsiadującymi z ich krainą Mrocznymi Ziemiami: Lodowym Krajem Glorianii od północy i Mroczną Tobrią z południa. Oba z tych państw mogłoby w każdym momencie przejąć władzę w Fountlandii.
Kraina Środka to rozległy obszar w dużej części znajdujący się w Centralnej Aventurii. Zdominowany przez system feudalny, z Cesarzem na czele, razem ze swoimi licznymi prowincjami region ten jest najbardziej zróżnicowany kulturalnie w porównaniu z całym kontynentem. Jednak głębsze spojrzenie ponad wysoko rozwinięty handel, żyzne gleby i system religijny oparty na dwunastu bogach ukaże szczegóły, które drażnią się z ideałem krainy wylansowanym przez piękno krajobrazu. Jednym z takich miejsc jest Pustkowie Demonów, na południe od stolicy Gareth – zachowany po dziś dzień memoriał po pierwszej Wojnie Demonów.
Horasia to technicznie i kulturalnie rozwinięty kraj znajdujący się na zachodnim wybrzeżu. Znany jest również pod nazwą Pięknego Lądu. Zdominowany przez klasę arystokratyczną od lat zaangażowany w ciągłe sąsiedzkie współzawodnictwo z Krainą Środkową.
Caliphate na pustyni Khom zaznacza początek południowej Aventurii. 250 lat temu, w centralnym punkcie rozpalonej niemal do czerwoności pustyni, w pięknej oazie Keft dokładnie mówiąc, wielki bóg Rasullah objawił się ludowi Novadis i przekazał im swoje 99 Przykazań. Od tamtego czasu wiara w niego rozprzestrzeniła się i nawet zaakceptowana została przez nielicznych Tulamidów. Kultura Tulamidów i ludów Novadis może z grubsza być porównana do kultury krajów orientu i łączy bogatą arystokrację z radością życia oraz rosnącą sympatią do boga Rastullaha, pomimo że większość Tulamidów wciąż pozostaje wierna kultowi dwunastu bogów.
Południowy koniec kontynentu zamieszkują ludy Mrocznego Przymierza Al’Anfa, Ludy Lasu z dżungli i mieszkańcy kolonialnych miast południa. Niemal tradycyjne dla regionu handel niewolnikami i narkotykami oraz zamiłowanie w krwawych rozrywkach na licznych arenach miast przydało regionowi tytuł: „Męczarnia Południa”. Poprzez ich zróżnicowane zwyczaje i praktyki, mieszkańcy Krain Środka mogą łatwo popaść w konflikt z tutejszymi bezlitosnymi prawami.
Źródło: drakensang.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz