Umiejętności specjalne w Drakensang'u zostały posegregowane przez twórców w trzy kategorie – Zwarcie, Dystans i Obrona.
Zwarcie
- Walka ofensywna I
- Walka ofensywna II
- Walka ofensywna III
- Walka defensywna I
- Walka defensywna II
- Walka defensywna III
- Mocny cios
- Obalenie
- Cios z obrotu
- Cios gniewu
- Mistrzowska parada
- Ściana ostrzy
- Młyniec
- Finta
- Precyzyjny cios
- Ostrze burzy
- Natarcie
- Zabójcze pchnięcie
Dystans
- Strzał mierzony
- Mistrz kuszy
- Deszcz strzał
- Snajper
- Strzelec wyborowy
- Rzut mierzony
- Deszcz żelaza
- Mocny rzut
- Mistrzowski rzut
Obrona
- Wytrzymałość I
- Wytrzymałość II
- Wytrzymałość III
- Uniki I
- Uniki II
- Uniki III
- Używanie zbroi I
- Używanie zbroi II
- Używanie zbroi III
- Walka z tarczą I
- Walka z tarczą II
- Walka z tarczą III
Zwarcie
Walka ofensywna I
![ofensywnaI](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.36496279.jpg)
Wynik bitwy często zależy od taktycznych decyzji walczących. Bohater, który przyjmie ofensywny styl walki, będzie próbował zapędzić przeciwnika w kozi róg jak najszybciej, zadając mu jak najwięcej ciosów. Wybór Walki ofensywnej I daje bohaterowi premię do Wartości Ataku (WA). Agresywny styl walki jest męczący, a każdy atak będzie kosztował punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nim uruchomić postawy defensywnej.
Efekt: +2 WA
Koszt: 2 PW za atak w bitwie
Wymaga: Bazowa WA 7
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 100
Walka ofensywna II
![ofensywnaII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1241436170.jpg)
Bohater, który przyjmie ofensywny styl walki, będzie próbował zapędzić przeciwnika w kozi róg jak najszybciej, zadając mu jak najwięcej ciosów. Wybór Walki ofensywnej II daje bohaterowi premię do Wartości Ataku (WA). Agresywny styl walki jest męczący, a każdy atak będzie kosztował punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nim uruchomić postawy defensywnej.
Efekt: +4 WA
Koszt: 4 PW za atak w bitwie
Wymaga: Bazowa WA 8, Walka ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 200
Walka ofensywna III
![ofensywnaIII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1342866832.jpg)
Wynik bitwy często zależy od taktycznych decyzji walczących. Bohater, który przyjmie ofensywny styl walki, będzie próbował zapędzić przeciwnika w kozi róg jak najszybciej, zadając mu jak najwięcej ciosów. Wybór Walki ofensywnej III daje bohaterowi premię do Wartości Ataku (WA). Agresywny styl walki jest męczący, a każdy atak będzie kosztował punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nim uruchomić postawy defensywnej.
Efekt: +6 WA
Koszt: 6 PW za atak w bitwie
Wymaga: Bazowa WA 9, Walka ofensywna I, Walka ofensywna II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 300
Walka defensywna I
![defensywnaI](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1040265179.jpg)
Wynik bitwy często zależy od taktycznych decyzji walczących. Przyjęcie postawy defensywnej pozwoli twemu bohaterowi chronić się przed atakami, dając mu czas na odkrycie taktyki przeciwnika i opracowanie skutecznej odpowiedzi. Wybór postawy defensywnej daje bohaterowi premię do Wartości Parowania (WP). Postawa defensywna jest męcząca, a każda parada będzie kosztowała broniącego się punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nią uruchomić ofensywnego stylu walki.
Efekt: +2 WP
Koszt: 2 PW za paradę w bitwie
Wymaga: Bazowa WP 6
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 100
Walka defensywna II
![defensywnaII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1340409405.jpg)
Przyjęcie postawy defensywnej pozwoli twemu bohaterowi chronić się przed atakami, dając mu czas na odkrycie taktyki przeciwnika i opracowanie skutecznej odpowiedzi. Wybór postawy defensywnej daje bohaterowi premię do Wartości Parowania (WP). Postawa defensywna jest męcząca, a każda parada będzie kosztowała broniącego się punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nią uruchomić ofensywnego stylu walki.
Efekt: +4 WP
Koszt: 4 PW za paradę w bitwie
Wymaga: Bazowa WP 7, Walka defensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 200
Walka defensywna III
![defensywnaIII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.544604505.jpg)
Wojownik jest mistrzem walki defensywnej. Wybór postawy defensywnej daje bohaterowi premię do Wartości Parowania (WP). Postawa defensywna jest męcząca, a każda parada będzie kosztowała broniącego się punkty wytrzymałości. Nie można równocześnie z nią uruchomić ofensywnego stylu walki.
Efekt: +6 WP
Koszt: 6 PW za paradę w bitwie
Wymaga: Bazowa WP 8, Walka defensywna I, Walka defensywna II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 300
Mocny cios
![mocnycios](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1821246595.jpg)
Mocny cios to masywne uderzenie wymierzone w głowę przeciwnika, które może zadać poważne obrażenia. Bohaterowie muszą mieć Punkty Wytrzymałości, by wykonać Mocny cios.
Efekt: PO x2
Koszt: 20 PW
Wymagania: SI 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 200
Obalenie
![obalenie](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.713330797.jpg)
Niezwykle mocny cios, samym impetem powalający przeciwnika na ziemię. Ofiara może wykonać test połowy swoje Siły (SI), by zapobiec upadkowi.
Efekt: Test SI/2 lub utrata 2 TW
Koszt: 14 PW
Wymaga: Bazowa WA 8, Mocny cios, Walka ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 100
Cios z obrotu
![cioszobrotu](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.681517251.jpg)
Cios z obrotu to obronne uderzenie wymierzone w wielu atakujących.
Koszt: 25 PW
Wymaga: SI 15, BD 12, Mocny cios, Walka ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 100
Cios gniewu
![ciosgniewu](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1574972285.jpg)
Cios gniewu to najpotężniejszy atak. Powoduje olbrzymie obrażenia, ale wymaga wielkiej siły i wytrzymałości.
Efekt: PO x3, przeciwnik musi wykonać test SI, inaczej przewróci się na ziemię
Koszt: 30 PW
Wymaga: BD 15, Bazowa WA 9, Mocny cios, Obalenie, Walka ofensywna I, Walka ofensywna II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Topory i buławy / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 200
Mistrzowska parada
![mistrzowskaparada](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.843600397.jpg)
Ta prosta parada uniemożliwia przeciwnikowi trafienie bohatera w następnej turze walki.
Efekt: Manewry Parowania i Uników zawsze będą udane w następnych 15 turach walki.
Koszt: 15 PW
Wymaga: Bazowa WP 8
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 200
Ściana ostrzy
![scianaostrzy](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1396203631.jpg)
Ściana ostrzy to zaawansowana technika parowania, pozwalająca bohaterowi wykonać w ciągu następnych 15 tur walki 4 dodatkowe parady i bronić się przed przeważającymi siłami.
Efekt: 4 dodatkowe parady w ciągu 15 TW
Koszt: 20 PW
Wymaga: Mistrzowska parada, Walka defensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 100
Młyniec
![mlyniec](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1483801009.jpg)
Ta zaawansowana technika pozwala obrócić energię ciosu przeciwnika w potężny kontratak. Impet klingi przeciwnika zostaje pochłonięty i przeciwstawiony mu w jednym płynnym i niszczycielskim ruchu.
Efekt: Wszystkie manewry Parowania i Uniku będą zawsze udane w następnych 15 turach walki. Kontratak bohatera nie może zostać sparowany.
Koszt: 25 PW
Wymaga: Bazowa WP 9, Mistrzowska parada, Ściana ostrzy, Walka defensywna I, Walka defensywna II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Bijatyka / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne topory i buławy / Dwuręczne miecze
PD: 200
Finta
![finta](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.2010256509.jpg)
Mylący cios, w którym atakujący zmienia kąt ataku by ominąć zasłonę przeciwnika. Finta zmniejsza wartość pancerza obrońcy i utrudnia mu parowanie.
Efekt: -4 do Parowania Wpanc –2
Koszt: 13 PW
Wymaga: ZRĘ 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Topory i buławy / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne miecze
PD: 100
Precyzyjny cios
![precyzyjnycios](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1803159991.jpg)
Precyzyjny cios wymierzony jest w czułe i najbardziej nieosłonięte miejsce na ciele przeciwnika. Jedyną obroną przed pchnięciem jest parowanie.
Efekt: -4 do Parowania, ignoruje WPanc, +1 Rana
Koszt: 19 PW
Wymaga: Finta
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Miecze / Włócznie
PD: 100
Ostrze burzy
![ostrzeburzy](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1621405374.jpg)
Ta agresywna technika pozwala bohaterowi zadać trzy ciosy jeden za drugim, z których tylko jeden może zostać sparowany.
Efekt: 3 ataki, tylko pierwszy atak może zostać sparowany
Koszt: 21 PW
Wymaga: Bazowa WA 8, Finta, Walka ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Szable / Miecze / Włócznie / Kostury / Dwuręczne miecze
PD: 100
Natarcie
![natarcie](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.175711091.jpg)
Natarcie może wytrącić przeciwnika z równowagi. Nie zadaje mu obrażeń. Broniący się może wykorzystać połowę Zwinności (ZWI), by zapobiec upadkowi.
Efekt: Test ZWI/2 lub utrata 2 TW, ataku nie można sparować
Koszt: 22 PW
Wymaga: SI 12, Finta, Walka ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Włócznie / Kostury
PD: 100
Zabójcze pchnięcie
![zabojczepchniecie](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.391730028.jpg)
Zabójcze pchnięcie to potężne uderzenie wymierzone w nieosłonięty punkt ciała przeciwnika. Zabójczego pchnięcia praktycznie nie można sparować, a trafienie powoduje poważne obrażenia. To męczący atak, wymagający Punktów Wytrzymałości.
Efekt: -6 do Parowania, PO x2, ignoruje WPanc, +2 Rany
Koszt: 30 PW
Wymaga: BD 12, Finta, Precyzyjny cios, Walka ofensywna I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Sztylety / Broń szermiercza / Włócznie
PD: 200
Dystans
Strzał mierzony
![strzalmierzony](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1344979445.jpg)
Strzał mierzony pozwala łucznikowi skupić uwagę na celu i skierować strzałę w nieosłonięte miejsce. Strzał mierzony zmniejsza o połowę Wartość Pancerza (WPanc) celu.
Koszt: 15 PW
Wymaga: Bazowa WD 7
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk / Kusza
PD: 150
Mistrz kuszy
![mistrzkuszy](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1164688738.jpg)
Dzięki długim latom doświadczenia Mistrz kuszy potrafi bardzo szybko przeładowywać swą broń. Umiejętność ta nie kosztuje Punktów Wytrzymałości i po zakupieniu stale jest włączona.
Efekt: Przeładowanie kuszy zajmuje o jedną akcję mniej.
Koszt: brak
Wymaga: Bazowa WD 8, Strzał mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Kusza
PD: 200
Deszcz strzał
![deszczstrzal](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.675378528.jpg)
Ten atak pozwala łucznikowi wystrzelić do celu dwie strzały naraz. Celność każdego strzału sprawdza się osobno, podobnie jak zadane obrażenia.
Efekt: wystrzeliwuje dwie strzały, przeciwnik uzyskuje karę –4 do WU
Koszt: 20 PW
Wymaga: Bazowa WD 8, Strzał mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk
PD: 200
Snajper
![snajper](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.2025189633.jpg)
Snajper pozwala łucznikowi skupić uwagę na celu i skierować strzałę w nieosłonięte miejsce. Snajper ignoruje Wartość Pancerza (WPanc) celu i automatycznie zadaje mu ranę.
Efekt: ignoruje WPanc, +1 Rana
Koszt: 22 PW
Wymaga: Bazowa WD 8, Strzał mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk / Kusza
PD: 300
Strzelec wyborowy
![strzelecwyborowy](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.515075630.jpg)
Strzelec wyborowy pozwala łucznikowi skupić pełną uwagę na celu i skierować strzałę w nieosłonięte miejsce. Strzelec wyborowy to dla łucznika gra va banque, albowiem może zabić przeciwnika na miejscu, lecz bardzo wyczerpuje strzelca.
Efekt: 2x PO, ignoruje WPanc, +2 Rany
Koszt: 27 PW
Wymaga: Bazowa WD 9, Snajper
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Łuk / Kusza
PD: 300
Rzut mierzony
![rzutmierzony](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.559315198.jpg)
Atakujący uważnie przymierza się i próbuje trafić w nieosłonięty obszar ciała. Wartość Pancerza ofiary zmniejsza się o połowę.
Efekt: WPanc/2
Koszt: 10 PW
Wymaga: Bazowa WD 7
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 150
Deszcz żelaza
![deszczzelaza](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.215487009.jpg)
Ten atak pozwala bohaterowi rzucić do czterech noży lub gwiazdek w kierunku celu. Sukces i zadane obrażenia sprawdza się dla każdego rzutu.
Efekt: 4 rzuty nożami lub gwiazdkami, PO oblicza się osobno, przeciwnik otrzymuje karę –8 do WU
Koszt: 19 PW
Wymaga: ZWI 14, ZRĘ 14, Bazowa WD 8, Rzut mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 200
Mocny rzut
![mocnyrzut](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.721837878.jpg)
Atakujący wkłada całą swą siłę w jeden mocarny atak z dystansu, zadający przy trafieniu podwójne obrażenia.
Efekt: 2x PO
Koszt: 19 PW
Wymaga: SI 15, Bazowa WD 8, Rzut mierzony
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 200
Mistrzowski rzut
![mistrzowskirzut](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1756080048.jpg)
Mistrzowski rzut to niezwykle potężny atak – sama siła uderzenia może rzucić przeciwnika na ziemię. Atak zadaje poważne obrażenia, a cel upada na ziemię, jeśli nie obroni się testem połowy Siły (SI). Mistrzowski rzut to atak va banque. Choć może być śmiertelny, wykonanie go jest niezwykle męczące.
Efekt: 2x PO, Test SI lub upadek na 2 TW
Koszt: 25 PW
Wymaga: SI 15, Bazowa WD 8, Rzut mierzony, Mocny rzut
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: Broń miotana
PD: 200
Obrona
Wytrzymałość I
![wytrzymaloscI](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.478472468.jpg)
Wytrzymałość to podczas bitwy kluczowa kwestia. Jeśli Wytrzymałość wojownika spadnie do 0, nie będzie on mógł wykonywać ataków specjalnych. Ta pasywna umiejętność specjalna daje bohaterowi premię do Wytrzymałości.
Efekt: +6 do maksymalnej WT
Wymaga: BD 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Wytrzymałość II
![wytrzymaloscII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1772391998.jpg)
Wytrzymałość to podczas bitwy kluczowa kwestia. Jeśli Wytrzymałość wojownika spadnie do 0, nie będzie on mógł wykonywać ataków specjalnych. Ta pasywna umiejętność specjalna daje bohaterowi premię do Wytrzymałości.
Efekt: +12 do maksymalnej WT
Wymaga: BD 13, Wytrzymałość I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Wytrzymałość III
![wytrzymaloscIII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1525163842.jpg)
Wytrzymałość to podczas bitwy kluczowa kwestia. Jeśli Wytrzymałość wojownika spadnie do 0, nie będzie on mógł wykonywać ataków specjalnych. Ta pasywna umiejętność specjalna daje bohaterowi premię do Wytrzymałości.
Efekt: +18 do maksymalnej WT
Wymaga: BD 14, Wytrzymałość I, Wytrzymałość II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Uniki I
![unikiI](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.221476464.jpg)
Bohater z tą umiejętnością specjalną nauczył się efektywniej poruszać podczas walki i miast parowania mieczem lub tarczą, może większości ataków uniknąć.
Efekt: +2 WU
Wymaga: ZWI 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Uniki II
![unikiII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1256486341.jpg)
Bohater z tą umiejętnością specjalną nauczył się efektywniej poruszać podczas walki i miast parowania mieczem lub tarczą, może większości ataków uniknąć.
Efekt: +4 WU
Wymaga: ZWI 13, Uniki I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Uniki III
![unikiIII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.579364453.jpg)
Bohater z tą umiejętnością specjalną nauczył się efektywniej poruszać podczas walki i miast parowania mieczem lub tarczą, może większości ataków uniknąć.
Efekt: +6 WU
Wymaga: ZWI 13, Uniki I, Uniki II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Używanie zbroi I
![zbrojaI](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1872913205.jpg)
Choć ciężka zbroja chroni właściciela przed obrażeniami, znacznie zmniejsza też jego zwinność i zdolność do walki. Efektywnego posługiwania się zbroją trzeba się nauczyć. Wojownicy, którzy posiedli tę pasywną umiejętność, otrzymują małą premię do swojej wartości kary.
Efekt: -1 do kary
Wymaga: SI 12
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Używanie zbroi II
![zbrojaII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1223419553.jpg)
Choć ciężka zbroja chroni właściciela przed obrażeniami, znacznie zmniejsza też jego zwinność i zdolność do walki. Efektywnego posługiwania się zbroją trzeba się nauczyć. Wojownicy, którzy posiedli tę pasywną umiejętność, otrzymują średnią premię do swojej wartości kary.
Efekt: -2 do kary
Wymaga: SI 13, Używanie zbroi I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Używanie zbroi III
![zbrojaIII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1597650474.jpg)
Choć ciężka zbroja chroni właściciela przed obrażeniami, znacznie zmniejsza też jego zwinność i zdolność do walki. Efektywnego posługiwania się zbroją trzeba się nauczyć. Wojownicy, którzy posiedli tę pasywną umiejętność, otrzymują dużą premię do swojej wartości kary.
Efekt: -3 do kary
Wymaga: SI 14, Używanie zbroi I, Używanie zbroi II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Walka z tarczą I
![tarczaI](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.900645544.jpg)
Ta umiejętność specjalna pozwala bohaterom walczyć przy pomocy jednoręcznej broni i tarczy. Bohater może użyć tarczy, by odbijać, parować i blokować ataki przeciwnika.
Efekt: +2 do Parady tarczą, bohater może parować 2 ataki
Wymaga: Bazowa WP 6
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 150
Walka z tarczą II
![tarczaII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.789350655.jpg)
Ta umiejętność specjalna pozwala bohaterom walczyć przy pomocy jednoręcznej broni i tarczy. Bohater może użyć tarczy, by odbijać, parować i blokować ataki przeciwnika.
Efekt: +4 do Parady tarczą, bohater może parować 2 ataki
Wymaga: Bazowa WP 7, Walka z tarczą I
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 300
Walka z tarczą III
![tarczaIII](https://gfx.gexe.pl/2009/03/28/213358.1406710845.jpg)
Ta umiejętność specjalna pozwala bohaterom walczyć przy pomocy jednoręcznej broni i tarczy. Bohater może użyć tarczy, by odbijać, parować i blokować ataki przeciwnika.
Efekt: +6 do Parady tarczą, bohater może parować 2 ataki
Wymaga: Bazowa WP 8, Walka z tarczą I, Walka z tarczą II
Umiejętności związane z wykorzystywaną bronią: ---
PD: 450
Komentarze
1) Zadające rany : Precyzyjny Cios, Zabójcze Pchnięcie, Snajper i Strzelec Wyborowy. Użyte przed 3 bohaterów na raz mogą w 1 s zadać mu 5 ran i go powalić
2) Dla tanka: Natarcie/Obalenie - powalony wróg, gdy wstanie, zaatakuje tanka.
3) Wytrzymałość - obowiązkowe dla wszystkich (o ile spełnia się wymagania) oprócz maga.
4) Używanie zbroi - dla wszystkich niemagów. Magom w lekkiej zbroi wystarczy lvl 1.
5) Uniki - dla magów w lekkich zbrojach i dla wojowników.
6) Cios z obrotu: jedyny atak obszarowy bronią - must have.
7) Zbrojmistrz w Murolosh (gdy jesteśmy w mieście, by nie latać do Tallon)
WAŻNI TRENERZY:
1) strażnik na placu Praiosa (nauka przed zdobyciem rezydencji)
2) strażnik obok kapitan straży w cytadeli książęcej (nauka od zdobycia rezydencji do dotarxcia do Tallon),
3) Cano (sztuczki łotrzyka),
4) trener Promieni Światła (tylko gdy należymy do Inkwizycji)
5) Kapitan z Tallon (praktycznie wszystko)
6) Łotrzyk w Tallon (sztuczki łotra, ataki z drzewka Flinty)
Dodaj komentarz